Ja ik ben te dik, so what?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 22:49

Raponsje schreef:
Mensen zouden eens moeten stoppen met commentaar geven op het uiterlijk van een ander.
De enige reden om zulke opmerkingen te maken is om te kwetsen.

Ik merk het heel vaak met dames op de sportschool die eerst zelf wat extra kilootjes hadden, die nu kwijt zijn en in de sportschool beginnende dames allerlei "goedbedoeld" advies gaan geven.

"Ohnee met jouw gewicht zou ik voor een ander apparaat kiezen - toen ik zo was zou ik dat niet aandurven op de sportschool hoor"

Wat is er mis mee om een ander gewoon in zijn waarde laten?
banketstaaf tegenover een ander doen maakt jou nog steeds niet dunner-slanker-slimmer-grappiger en geeft je niet ineens grotere tieten.
Dus laten we allemaal aardig blijven.

Klopt. Daarom durf ik eigenlijk al niet eens naar de sportschool, de blikken die je dan krijgt (klein dorp dus veel mensen kennen elkaar). En dan zijn er inderdaad mensen die al hebben gezegd 'goh, zou je niet eens naar de sportschool gaan?' en als je daar eenmaal bent gaan ze zich er nog mee bemoeien ook. Nee laat mij maar lekker 2/3x per week een aantal km hardlopen zonder al dat gezeur vanaf de zijlijn.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:50

N0a schreef:
Nou daar ben je ook mooi klaar mee. Mensen zijn soms zo banketstaaf. Waarom mag je geen maatje meer hebben?

Zo heb ik inderdaad wel eens gehad op een warme zomerdag, net 50km gefietst met de familie. Vervolgens gaan we ergens lekker een ijsje eten, een wildvreemde meneer komt langs als we ijs aan het eten zijn en vraagt of het lekker is. Ja heerlijk, en vervolgens zegt die.. achja je moet er nog van groeien hè?! Hoewel je bent al breed zat.
Nou toen zat ik ook met stampende voeten en rook uit mijn oren hoor.

Mijn god, wat een boer!!! :oo Jeetje....

Bij mij zijn het vaak "vrienden" die grappig denken te zijn, maar me ondertussen wel 'kwetsen' met zo;n opmerking.. "Trek jij een jas aan? Je hebt toch al wintervetjes genoeg om je warm te houden".. ja, ha-ha, lollig.. In het begin maakte ik dan een leuke opmerking terug.. Ik zei vaak als iemand me iets aanbood.. "Nee, heb mijn eten van gisteravond nog niet doorgeslikt, vandaar die onderkin en hamsterwangen".. Ook wel stom natuurlijk, nu denken ze dat ik 't allemaal wel grappig vind, maar die opmerkingen waren gewoon uit onzekerheid.

Ik vind het beeld van "perfectie" ook zo vertekend.... Alles moet tegenwoordig maatje 34/36 passen.. Anders ben je al te dik.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:51

Andersom is net zo irritant hoor.
Mensen moeten gewoon hun klep houden als het om een ander gaat en dan net zo goed bij dikke als slanke mensen. Ieder in zijn waarde laten.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:54

Ik ben zelf ook een kilootje of 7/10 teveel, alhoewel, dat vind "men"...
ik haat het beeld dat mensen altijd supermager moeten zijn, en bijna flauw moeten vallen door energie en voedsel tekort. ik ben blij met hoe ik ben en hoe ik eruit zie, ik sport veel en het gaat er maar niet af, mensen weten vaak niet dat ik een schildklier probleem heb ( nog niet getest, maar eet als een normaal dun meisje en sport eens in de 2 dagen ong anderhalf uur )

Mijn eigen moeder vind mijn blubberbuik maar walgelijk :(

mensen zijn gewoon hard en ongevoelig..

ik heb zelf vrienden die gewoon normaal zijn, en gelukkig geen grappen maken omdat ik de dikste ben, en andersom maak ik geen grappen dat ze dunner zijn enzo
Laatst bijgewerkt door Ylvy op 03-01-13 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:55

N0a schreef:
Raponsje schreef:
Mensen zouden eens moeten stoppen met commentaar geven op het uiterlijk van een ander.
De enige reden om zulke opmerkingen te maken is om te kwetsen.

Ik merk het heel vaak met dames op de sportschool die eerst zelf wat extra kilootjes hadden, die nu kwijt zijn en in de sportschool beginnende dames allerlei "goedbedoeld" advies gaan geven.

"Ohnee met jouw gewicht zou ik voor een ander apparaat kiezen - toen ik zo was zou ik dat niet aandurven op de sportschool hoor"

Wat is er mis mee om een ander gewoon in zijn waarde laten?
banketstaaf tegenover een ander doen maakt jou nog steeds niet dunner-slanker-slimmer-grappiger en geeft je niet ineens grotere tieten.
Dus laten we allemaal aardig blijven.

Klopt. Daarom durf ik eigenlijk al niet eens naar de sportschool, de blikken die je dan krijgt (klein dorp dus veel mensen kennen elkaar). En dan zijn er inderdaad mensen die al hebben gezegd 'goh, zou je niet eens naar de sportschool gaan?' en als je daar eenmaal bent gaan ze zich er nog mee bemoeien ook. Nee laat mij maar lekker 2/3x per week een aantal km hardlopen zonder al dat gezeur vanaf de zijlijn.

Laat een tshirtje afdrukken met
"I'm here to work out, not to listen to your bullshit".

Trek dat aan wanneer je naar de sportschool gaat, mp3 speler in, glimlach op je gezicht en fiets de rest.

BWPcookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:57

zo'n opmerkingen heb ik ook al 100x moeten slikken, mensen weten soms niet wat ze teweeg kunnen brengen met dit soort DOMME opmerkingen. Wat bezield zo'n mensen dan denk ik. Ben ook al vaak heel boos (of zelfs achteraf huilend) weggelopen of terug geantwoord. Mijn eetstoornis heb ik te danken aan dit soort opmerkingen, en vaak nog van mensen die dicht bij je staan.

Meid laat het niet aan je hart komen!

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:00

hmmm... herkenbaar :j

Vooral laatste jaar... Ben van een ketting roker naar een niet roker gegaan en tja...
ik moet toegeven
ipv de 35 sigaretten die ik rookte per dag... vreet ik nu alles wat los en vast zit...
Ben hierdoor ook zeker een kledingmaat groter gegaan (en ik was al niet de meest slanke persoon)

Ik weet dat ik binnenkort de stap naar afvallen moet gaan maken
maar... die stap he... dat is het hem
Maar ja... die kleding in mijn kast die maat kleiner is... is te leuk (en te nieuw) om niet te dragen :')

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:01

Het maakt niet uit wat je eet, het is nooit goed. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt!

In jou geval had IK expres twee toetjes besteld en na het opeten de bakjes met mijn vingers uitgelikt en daarna zeggen "goh ik lust er nog wel een". Kan er namelijk slecht tegen als mensen zeggen wat ik wel en niet moet doen.

Ik eet als een dijkwerker, maar als ik een koekje oversla omdat ik stevig geluncht heb word ik scheef aangekeken "je bent toch niet op dieet?" ..
Heb ik net daarvoor 6 boterhammen, een banaan en een appel naar binnen zitten werken. Ik reageer dan lekker met "jawel" en dan daarna een reep chocolade naar binnen werken. Hebben ze weer lekker wat te roddelen joh ;)

Ik ben trouwens niet te licht of te zwaar, maar ken de opmerkingen wel.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 23:02

Raponsje schreef:
Laat een tshirtje afdrukken met
"I'm here to work out, not to listen to your bullshit".

Trek dat aan wanneer je naar de sportschool gaat, mp3 speler in, glimlach op je gezicht en fiets de rest.

Haha dat is wel een goeie! *\o/*

BWPcookie schreef:
zo'n opmerkingen heb ik ook al 100x moeten slikken, mensen weten soms niet wat ze teweeg kunnen brengen met dit soort DOMME opmerkingen. Wat bezield zo'n mensen dan denk ik. Ben ook al vaak heel boos (of zelfs achteraf huilend) weggelopen of terug geantwoord. Mijn eetstoornis heb ik te danken aan dit soort opmerkingen, en vaak nog van mensen die dicht bij je staan.

Meid laat het niet aan je hart komen!

Ik ben ook wel eens huilend weg gelopen hoor, vooral als mijn moeder er weer eens wat over zei. Ze bedoelde het niet gemeen, maar om het nou 6 dagen per week te herhalen..
Ik eet eigenlijk niet eens zo heel veel, wel onregelmatig en af en toe snaai ik wat weg. 3x per week hardlopen en 6x per week paardrijden moet dit dan compenseren. Probeer nu dit jaar ook echt een vast patroon voor mijzelf te ontwikkelen en ipv dat bakje chips of dat stukje chocola gewoon eens een appel of rijstenwafel te pakken.

Helaas moet ik dus concluderen dat meer van jullie hier last van hebben. Mensen zijn soms zulke botteriken.. |o

Vjestagirl

Re: Ja ik ben te dik, so what?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:03

Ik heb mijn moeder verboden om me nog "Dikkie Dik" te noemen. Deed ze ook vooral liefkozend, maar leuk is het niet

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:03

Ik voel me ook niet op mijn gemak op een sportschool, voel me zo bekeken :+ Ik was daarom begonnen met hardlopen, standaard als het pikkedonker is buiten, kwam dan geen kip tegen <3 helaas kruisband verrekt in 2011 en sindsdien niet meer kunnen hervatten, ik krijg te snel last van mijn knieën. Fietsen is het enige wat nog een beetje pijnloos gaat :=

Ik probeer iedereen altijd in zijn/haar waarde te laten. Heb afentoe ook wel eens mijn oordeel klaar, ik werk bij de b.urger k.ing en dan zijn er wel eens mensen die zo'n Big King XXL kingsize menu nemen, voor duidelijkheid, grootste drinken en patat. En dan bestellen ze er een Cola Light bij... Dan betrap ik mezelf er wel op om die mensen te veroordelen, hoe slecht het ook is :o

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:05

Raponsje deze vind ik ook cool:

Afbeelding

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 23:05

lifaya schreef:
Ik voel me ook niet op mijn gemak op een sportschool, voel me zo bekeken :+ Ik was daarom begonnen met hardlopen, standaard als het pikkedonker is buiten, kwam dan geen kip tegen <3 helaas kruisband verrekt in 2011 en sindsdien niet meer kunnen hervatten, ik krijg te snel last van mijn knieën. Fietsen is het enige wat nog een beetje pijnloos gaat :=

Ik probeer iedereen altijd in zijn/haar waarde te laten. Heb afentoe ook wel eens mijn oordeel klaar, ik werk bij de b.urger k.ing en dan zijn er wel eens mensen die zo'n Big King XXL kingsize menu nemen, voor duidelijkheid, grootste drinken en patat. En dan bestellen ze er een Cola Light bij... Dan betrap ik mezelf er wel op om die mensen te veroordelen, hoe slecht het ook is :o

Haha als ik 1x in het halfjaar naar de Mac ga neem ik ook altijd een bigmac menu en een cola light :+ :') voornamelijk om die 200 kcal extra niet binnen te krijgen. Voel ik mij toch nog een beetje verantwoord 8)7

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:06

N0a schreef:
Haha als ik 1x in het halfjaar naar de Mac ga neem ik ook altijd een bigmac menu en een cola light :+ :') voornamelijk om die 200 kcal extra niet binnen te krijgen. Voel ik mij toch nog een beetje verantwoord 8)7

Neem dan gewoon een flesje spa rood ofzo :') althans, dat doe ik altijd om mezelf een beter gevoel te geven na zoveel zooi naar binnen te werken :))

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:07

Gewone cola is vies :P light is veel lekkerder

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:08

Ik heb bij macdonalds gewerkt,
en ja ik betrapte mij hier dus ook op :o
eigenlijk best wel slecht van me.

maar heb er wel van geleerd eigenlijk.
en doe het nu minder snel, en zeker nooit hardop!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:09

Zo zag ik deze laatst op FB
Afbeelding
Alleen beledigen ze hiermee misschien weer de dunne mensen..

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:10

Ken het haha ;) heb eigenlijk (niet dat ik herriner) ooit opmerkingen over gehad (En zit toch eerder ruim 30kg te zwaar :+). Ja van de HA, maar onderzoek weigeren ze ;).

Gewoon kapot laten vallen :P en ook niet voor mannen afvallen ;) ken er meer die het kunnen waarderen, dan die liever zo'n plank met 2 ruggen willen :P.

Kortom goed gedaan en mooi doen wat je zelf wil :D.

Konstantine

Pffff, wat een lompe lui heb je toch, van sommige opmerkingen die ik hier lees schrik ik gewoon. :=

Ik durf ook niet naar de sportschool vanwege de hier genoemde veroordelende blikken en 'goed bedoelde' adviezen, laat mij maar lekker hardlopen...
En dat terwijl ik echt niet dik ben, alleen 'gezegend' met een buik en behoorlijke eh... Handvaten op m'n heupen. :=
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 03-01-13 23:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Sammy_xxs

Nou TS als ik je foto's bekijk in je profiel vind ik je echt niet dik! En vind zo'n opmerking ook echt niet terrecht :n

Maar ook ik moet toegeven dat ik ook wel eens zoiets denk ( of zeg maar dan is het per ongeluk te hard en dan hoort diegene het wat dus niet mn bedoeling is)
Maar soms heb ik dat echt wel hoor, dan zie je iemand met echt echt goed overgewicht ( gewoon veeel te dik) en dan toch patat halen bij de mac dan denk ik ook van uhm....zou je dat wel doen? Ik snap die mensen gewoon niet.
Maar dat komt omdat ik vaak dikke mensen hoor klagen van ik ben te dik en wil afvallen enzo...maar vervolgens staan ze toch bij de mac in de rij, tja dan moet je dat ook niet doen.
Maar dat is mijn mening. Maar dat heb ik wel echt alleen bij hele dikke mensen.

Maar als iemand gwn 10-20 kilo te zwaar is, vind ik dat niet zorgwekkend. Maar als iemand 50-100 kilo te zwaar is dan begin ik me toch wel achter mn oor te krabben -O-

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:13

Als ik mensen inderdaad hoor ik wil afvallen en zoiets doen oke,
maar als je happy bent met jezelf, dan moet je zoeits niet zeggen en gewoon jezelf zijn.

ik vind,
zolang je geen problemen krijgt lichamelijk, ookal weeg je een beetje teveel, dan hoef je niet naar anderen te luisten over hun gezeur!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:16

Mbt sportschool ken ik alleen dachten ze dat ik bodybuilding deed :') (breed gebouwd) en deed 55kg buikspier (gemiddelde vrouw 15 en man 25) en met benen deed ik verschiLlende oefeningen rond en over de 100kg :').

Moet je even door maar als ze je eenmaal kennen valt het best mee :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:19

Ik ken dat eigenlijk helemaal niet. Ik ben ook te zwaar. Wil er nog zeker 10 af hebben maar kan me eigenlijk niet herinneren dat ik echt nare opmerkingen krijg, misschien dat mensen het wel denken. Meestal krijg ik te horen, "je bent niet te zwaar" of "je bent toch niet op dieet hé?" als ik een keer iets niet wil hebben. Maar ik voel me wel altijd bekeken als ik eens iets eet bv in een winkelcentrum dat je een kroket ofzo uit de muur haalt, of in de kledingwinkel als je een wat grotere maat moet kopen maar volgens mij zit dat toch een beetje tussen me oren. Of als je ergens 1 x in de 2 jaar met een zak patat over straat gaat. Ik voel me er vooral zelf niet lekker bij maar doet me niet zoveel wat andere denken het zit vooral mezelf in de weg.
Verder vindt ik inderdaad wel onbeschoft hoe sommige het brengen. Ik zal het nooit zeggen maar ja ik heb ook weleens mijn oordeel hoor als ik zie wat iemand allemaal naar binnen kan werken. Denk dat je al snel een link legt, bedoel over het algemeen wordt men niet dik van lucht. Dus ook weer wel een beetje logisch maar, denken en zeggen is groot verschil.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 03-01-13 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:19

Ik heb het omgekeerde, ik ben te smal volgens velen (ik vind het zelf mooi, heb geen grote borsten/billen ed, waarom zou ik dan wel dikkere benen en een dikkere buik moeten? :') ) en daarmee irriteren zij me vaak genoeg.
Als er een toetje komt is het gelijk 'Je kunt er beter 2 nemen' of als ik veel op mijn bord heb 'past dat wel', als ik enker met vifit kom op het werk is het echt een blik van 'Logisch dat je zo smal bent'. Kinderachtig, ik voel me goed in mijn lichaam (heb absoluut geen anorexia, vind het gewoon eerder sexy als ik geen zwembandje heb dan wel een) en ik ga ook sporten (szomers, nu ben ik te lui) om conditie te krijgen, gezond en fit te zijn, doe het zeker niet om slank te blijven maar dat snappen anderen niet. Als ik het toch mooi vind en het gezond is, wie zijn anderen om er dan wat van te zeggen? Vind het ronduit misselijkmakend, rotkaraktertrek.

Verder eet ik meer mcdonnalds, frieten, pizza's, doner ed dan gemiddeld persoon gok ik, of ik weet het bijna zeker.
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 03-01-13 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:20

LZP -> MW