Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

) de consequentie er aan hangen dat als hij zo vaak een glas omgooit, hij daar blijkbaar nog niet aan toe is en dan maar een anti-lek bekertje krijgt.
Dan heeft 'ie tenminste eens een goede reden om eens wat beter uit zijn doppen te kijken 

. Maak het gewoon makkelijk voor jullie beide
.
CarinaR schreef:Jemig pmarena... Ik vind je post behoorlijk... Uhh... Shocking.
Om een kind sukkel (beker voor sukkels, dus dan zou t kind dat zijn) te noemen...
CarinaR schreef:Jemig pmarena... Ik vind je post behoorlijk... Uhh... Shocking.
Om een kind sukkel (beker voor sukkels, dus dan zou t kind dat zijn) te noemen...
Ts. Ik zie al goede tips voorbij komen. Minder volle beker en verder op tafel scheelt echt.
Altijd leuk als ze een portie onhandigheid erven.

[/quote]
pmarena schreef:Voelen jullie je zelf geen ontzettende sukkel dan, als je een glas omgooit...laat staan als het kort daarna nog een keer gebeurt
SusanH schreef:Sommige mensen kunnen er gewoon echt niks aan doen als ze iets omgooien, mijn zusje bijvoorbeeld heeft dyspraxie (een motorische beperking die vaak icm dyslexie voorkomt). Dat maakt haar al heel erg onzeker omdat er vaak wat fout gaat, en aanspreken op gedrag of zelf op laten ruimen maakt dat een kind zich nog ongelukkiger gaat voelen. Zeker als je als ouder weet dat het deels ook met erfelijke belasting te maken kan hebben zoals ts aangeeft vind ik de aanpak die sommigen voorstellen wel erg ver gaan. Ik zou er gewoon neutraal op reageren en idd zoals sommigen voorstellen de afleiding zoveel mogelijk beperken, beker niet te vol ed. Dan kun je als dat niet voldoende helpt altijd nog kijken of je een aangepaste beker voor hem wilt gebruiken.
benangelique schreef:Vraag is echter wie er beter op moet letten....
pmarena schreef:Wat een ontzettend overtrokken reacties op het benoemen van sukkelige onoplettendheid, het is wel weer feestelijk zo
Blijkbaar is het woordje sukkel bij jullie een enorm scheldwoord, daar zal dan wel een interpretatie-verschilletje zitten blijkbaar.
Voelen jullie je zelf geen ontzettende sukkel dan, als je een glas omgooit...laat staan als het kort daarna nog een keer gebeurt