Ervaringen met de softcup? *Menstruatie*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 11:48

Depende schreef:
Molfre schreef:
Dan zou je hem dus om de twee dagen moeten vervangen lijkt me in jouw geval.
Maar ik blijf erbij dat je de tampons niet goed inbrengt als je ze blijft voelen.

:j

Als ik er als eens 1 voel zitten dan weet ik dat al bij t inbrengen, zo van oef deze ga ik voelen :P Komt vaak omdat het iets droger is oid.

Hier geen ervaring met de softcup maar het lijkt mij niks, voor mijn gevoel komt er altijd veel meer uit dan in zo'n cupje past :=

Hm tampons nemen vocht op en is het daar binnen dus ook droog, zou het wellicht daarom kunnen voelen?

Ik snap ook wel dat de tampon en de softcup op de zelfde plek zitten en toch voel ik de tampon wel en de softcup niet.
Ik kan het verhaal niet mooier maken dan het is.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 11:56

Misschien kan de prikpil een oplossing zijn voor je? Vervelend dat je er zo'n last van hebt inderdaad. Heb je het ook wel eens geprobeerd met een inbrenghuls of heb ik daar overheen gelezen?

Even een stukje van menstruatie.net:

Citaat:
Menstrueer je eigenlijk wel echt als je aan de pil bent
Strikt genomen menstrueren pilgebruiksters niet. In plaats van een menstruatie, krijgen ze een onttrekkingsbloeding.

Deze bloeding ontstaat door het plotseling wegvallen van de hormonale stimulering door de anticonceptiepil. De baarmoeder reageert hierop door de bovenste laag van het slijmvlies af te stoten. De term 'menstruatie' is echter zo ingeburgerd, dat ook vrouwen die de pil nemen deze gebruiken.

Citaat:
Is het absoluut nodig dat ik elke maand bloed verlies of kan het ook zonder
Volgens onderzoeksters Sarah Thomas en Charlotte Ellertson kunnen pilgebruiksters de pil blijven doorslikken en de pauzeweek dus overslaan. Op deze manier hebben pilgebruiksters zelf in de hand of en wanneer zij een bloeding hebben. De twee Britse wetenschapsters noemden dit in het medisch tijdschrift The Lancet "één van de best bewaarde geheimen van de de geneeskunde".

Nochtans is het niet zo eenvoudig als het lijkt. Vrouwen die lange tijd de pil aan één stuk doorslikken, krijgen vaak last van spotting, een term voor onaangekondigde tussentijdse bloedingen. Deze worden vaak als nog hinderlijker aanzien dan de eigenlijke menstruatie, omdat ze onverwacht komen. Bovendien blijken veel vrouwen zich ook psychologisch goed te voelen bij hun maandelijks terugkerende menstruatie. Het is een bevestiging voor hun vrouw-zijn, en ook een teken dat ze niet zwanger zijn.

Door de stopweek uit te stellen en de pil enkele dagen langer te nemen, kan je wel je menstruatie wat opschuiven, tot net na een belangrijk examen of een vakantie bijvoorbeeld.

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 11:58

Ja Tampax is met een inbrenghuls, of bedoel je iets anders?

Mear

Re: Ervaringen met de softcup? *Menstruatie*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:11

Gewoon dit: http://www.debewustewinkel.nl/images/na ... nghuls.jpg
Ik ken Tampax niet verder, maar zou kunnen. Misschien kan je proberen je een beetje met speeksel 'nat' te maken voor het inbrengen? Soms heb ik er ook last van, maar dan eh, ben je gewoon te droog voor het inbrengen en blijft hij hangen zeg maar :+

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:13

Misschien klinkt dit wat raar, maar misschien kun je een beetje glijmiddel op je tampon smeren. Dan gaat hij er makkelijker in en is hij binnen ook niet meer droog. Dat heb ik de eerste paar keer dat ik een tampon gebruikte ook gedaan omdat ik het anders pijn vond doen.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:16

Of beppy's proberen. Dit is een soort sponsje die je inbrengt. Heel zacht en zou je dus niet moeten voelen. Gebruik ik altijd als ik naar de sauna wil tijdens mn rode-kruis-week. Zijn te krijgen bij o.a. etos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 14:04

Sachet schreef:
Depende schreef:

:j

Als ik er als eens 1 voel zitten dan weet ik dat al bij t inbrengen, zo van oef deze ga ik voelen :P Komt vaak omdat het iets droger is oid.

Hier geen ervaring met de softcup maar het lijkt mij niks, voor mijn gevoel komt er altijd veel meer uit dan in zo'n cupje past :=

Hm tampons nemen vocht op en is het daar binnen dus ook droog, zou het wellicht daarom kunnen voelen?

Ik snap ook wel dat de tampon en de softcup op de zelfde plek zitten en toch voel ik de tampon wel en de softcup niet.
Ik kan het verhaal niet mooier maken dan het is.

Opzich, als het droog aanvoelt, is dat normaliter een teken dat de tampon die je in hebt gebracht meer vochtopneemt dan nodig is. Dus bv. een super-tampon terwijl een mini zou volstaan := ...

Ik heb het soms ook wel eens, dat ik het voel zitten, en ik breng ze gewoon goed in (want ik voel ze ook heel vaak niet zitten) ... Ik heb er alleen niet zo'n last van... Maar snap dat je het vervelend vindt. Kan je niet helpen met ervringen met de softcup :P

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:09

Begrijp ik nou goed dat je dat ding 2 dagen in houdt zonder te wisselen?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:12

ik slik de pil door en een x in de bv 2 a 3 maand stop ik 1 week
ik heb de kleinste maat van tampon omdat het me niet lukt een grotere erin te krijgen
ookal ben ik stevig gebouwd en lek ik wel eens maar heb altijd inlegkruisje dan ook aan

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:15

Hier wel ervaringen met menstruatiecups en ik vind ze echt geweldig, ik had altijd ook erg veel pijn tijdens de ongesteldheid maar die is ook volledig weg :)
En het is helemaal geen bloederige toestand.

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 16:32

Vanillia schreef:
Begrijp ik nou goed dat je dat ding 2 dagen in houdt zonder te wisselen?

Nee dat begrijp je niet goed..

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:34

Heb je hem wel goed ingebracht dan als hij nu ineens begint te lekken?

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 16:35

Ja ik weet het niet.. Voor mijn gevoel zit hij het zelfde.
Ik heb gisteren mijn oude vertrouwde Gynotex maar weer gebruikt en volgende maand ga ik gewoon de softcup weer proberen. :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:36

O wacht, ik zei dat ik hier ervaring mee had, maar als ik het zo lees is de softcup niet herbruikbaar? Ik heb ervaring met de Mooncup en de Divacup, die zijn wel herbruikbaar en die bevallen super.