Migraine

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 08:03

daniquexx schreef:
Zou ik naar een ha gaan ?

Ja. Klinkt als 'textbook' migraine.

daniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:28

Dallista schreef:
daniquexx schreef:
Zou ik naar een ha gaan ?

Ja. Klinkt als 'textbook' migraine.

Mag ik weten wat dat is ? ;P

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:30

Jup ik heb er ook last van

daniquexx

Re: Migraine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:31

Van textbook migraine ?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:39

Wat is textbook migraine?

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:38

Sinds ik 'ontzurend' ben gaan eten heb ik gelukkig nauwelijks meer last van Migraine.
Nu is dat wel een omschakeling in levenswijze maar ik vond/vind het de moeite waard.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 12:52

Sorry, migraine 'uit het boekje', dus als je met de genoemde sympten bij een arts komt, krijg je ongetwijfeld een voorlopige diagnose migraine te horen. Zijn namelijk echt de standaard symptomen.

daniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 13:41

Ow op die manier ! Ja dat zal inderdaad wel..

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 13:47

Ik had er vroeger veel last van, zo'n 2 keer per maand.
Nu gelukkig veel minder, ongeveer 1 keer in de 2 maanden.

Ik moet echt naar bed met het licht/geluid uit. Ik neem een sarixell en ga dan
een paar uur slapen. Ik weet ook niet wat ik met mezelf aanmoet verder.
Werken oid zit er dan echt niet in. Eten en drinken wil ik absoluut niet.

Na een paar uur word ik wakker, dan ben ik echt gebroken. De echte pijn is dan
vaak weg, maar ik voel me dan super slap en verrot.

Heb er van de dokter verschillende pilletjes voor gekregen maar ze hielpen allemaal niet.
Als ik het nu voel aankomen (ik heb migraine met aura, dus word ook nog bijna blind
voor een halfuur) ga ik naar huis, dat is de enige oplossing.
Laatst bijgewerkt door xApple op 04-03-13 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 13:56

Ik had er vroeger veel last van, maar met de jaren werd het steeds minder. Vorig jaar zomer dronk ik vrij veel citroensap door m'n water heen en ineens, klabam, daar was de migraine weer. Gestopt met de citroen en daarna geen last meer gehad. Kan dus wel degelijk voedingsgerelateerd zijn, of dat je overgevoelig bent voor de bekende triggers kaas, citrusvruchten, monoglutaminaat (of ve-tsin smaakversterker, wordt ook door de chinees gebruikt) en chocolade. Een allergietest kan je dan helpen.

Bij mij heeft een behandeling door de osteopaat ook wonderen gedaan. Hij deed iets onderaan mijn schedelbasis en daarna had ik er echt veel minder last van. Stress moet je ook vermijden, evenals stijve schouder- en nekspieren want soms komt de pijn daar vandaan.

sjar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 17:06

Citaat:
Interessant hoe er nog steeds zo verschillend gedacht wordt over cystes in de hersenen vs. migraines. Ik heb er ook een; sterker nog, twintig jaar geleden had ik hem al, en toen was mijn hoofdpijn 'onverklaarbaar' tot ze die cyste vonden, zware hersenoperatie gehad om het ding te verwijderen... en het maakte niets uit, hoofdpijn bleef, en veranderde zo'n tien jaar daarna ineens in migraine! en toen bleek dat de cyste ook weer vrolijk terug was teruggekomen (ondanks het feit dat me verzekerd was dat dat echt nooit zou gebeuren), maar nee hoor, migraine was *absoluut* niet de oorzaak van migraine, en dus laten ze de cyste nu gewoon zitten. Tja... Gezien het feit dat ze het ding er dus al een keertje uitgehaald hebben zonder enige vermindering van hoofdpijn problemen...
Het opvallende is dat de wetenschap destijds dus wel zo was dat cyste = oorzaak zware rare hoofdpijn (wat waarschijnlijk dus ook al een beginvorm van migraine was), en nu bij dezelfde ziekenhuizen precies het tegenovergestelde.

Thanks voor je reactie. Volgens mijn neuroloog kunnen ze de cyste bij mij niet weg halen, omdat hij diep, midden in mijn hersenen ligt. Ze zien opereren niet als een optie, tenzij er veranderingen optreden in de cyste.
Ik ga morgen beginnen met de depakine. Hoop dat het net zo weining tot geen bijwerkingen geeft als het bij jou deed ;)

Ik hou jullie op de hoogte!