die wilde eigenlijk geen kind en dan komen ze er zo makkelijk af als er iets gebeurt
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Grit schreef:Gisterenavond waren er ook jonge kinderen alleen op straat, vuurwerk zoeken die nog niet is af gegaan.
Elke ouder kan toch wel bedenken wat veel kinderen gaan doen als je ze zonder toezicht buiten laat spelen op oudjaarsdag??
sallandval schreef:en wat dacht je van moeders die kun kind op het fietspad laten fietsen en er zelf ruim naast (lees midden op de weg) fietsen. Ik denk dat ze denken dat het kind later gaat doen wat het geleerd heeft.. maar ik denk dat het kind eerder gaat doen wat het gezíen heeft. En dan is het niet gek dat er 12-jarigen met zijn drieën naast elkaar bloedlinke situaties creeëren.... dat deed mama immers vroeger ook?
Dat heeft er niets mee te maken dat ze later in groepen met 3 man naast elkaar fietsen. XxLMMxX schreef:Veel van die mensen denken gewoon niet na, en achteraf klagen als er toch wat mis gaat
Cassidy schreef:Grit schreef:Gisterenavond waren er ook jonge kinderen alleen op straat, vuurwerk zoeken die nog niet is af gegaan.
Elke ouder kan toch wel bedenken wat veel kinderen gaan doen als je ze zonder toezicht buiten laat spelen op oudjaarsdag??
Wat je zou kunnen doen als ouder is ze wijzen op het gevaar van niet afgegaan vuurwerk. Maar goed dat valt ook onder opvoeden, kindlief de straat opschoppen (of op zaterdagen hele dagen op de manege dumpen met 5 Euro voor snoep en wat drinken) omdat ouders de hele week door werken en in het weekend ook recht hebben op ontspanning en rust is veel makkelijker .
sallandval schreef:XxLMMxX schreef:Veel van die mensen denken gewoon niet na, en achteraf klagen als er toch wat mis gaat
Maar als je ervoor kiest om je niets aan te trekken van verbod voor te kleine kinderen (er staat nota bene een meetlat naast) dan hebben we het toch niet meer over 'niet nadenken'? Dat is volgens mij gewoon bewust risico nemen in de veronderstelling dat je niets kan overkomen.
Mindim schreef:Misschien omdat tijdens het slingeren het kind dan tegen moeders aanvalt en niet tegen een vreemde, dat zou namelijk zeer vervelend zijn. Sommige dingen doen moeders puur uit praktisch oogpuntDat heeft er niets mee te maken dat ze later in groepen met 3 man naast elkaar fietsen.

nynke55 schreef:Mijn man en ik stonden eens in een klein pretpark een ijsje te eten naast een spoorbaantje, waar kinderen in een wagonnetje konden gaan zitten en zo rond te rijden.
Naast ons stond een jonge vrouw en een klein kindje van anderhalf of zo kroop richting spoorbaan. Vrouw deed niets, wij ook niet, dachten dat het haar kind was.
Dat dacht zij dus ook, dat het ons kind was, we konden het kind nog net voor zo'n karretje weggrissen, geen ouder te bekennen!

justin4ever schreef:De efteling is gelukkig wel heel strikt met dat soort regels daar valt niks van te zeggen.
De rijen worden er ook echt niet korter om
Citaat:Even iets anders, duurde het vuurwerk daar niet zolang?
Ik reed om kwart over 12 naar huis en aan de kant van de efteling was niks (meer?) te zien :p
Ga zo kijken of mijn paardenkind het veilig heeft gehad daar naast de efteling
Zijn eerste nieuwjaar buiten..

aikon schreef:Hier leren mama's dat fietsen op de stoep normaal is, dat bij school oversteken net voor een auto ook gewoon kan en mag. Als je er wat van zegt krijg je de huid vol gescholden.
sallandval schreef:Mindim schreef:Misschien omdat tijdens het slingeren het kind dan tegen moeders aanvalt en niet tegen een vreemde, dat zou namelijk zeer vervelend zijn. Sommige dingen doen moeders puur uit praktisch oogpuntDat heeft er niets mee te maken dat ze later in groepen met 3 man naast elkaar fietsen.
Jawel hoor; monkey see, monkey do. Wat een klein kind leert van mams kun je hem niet aanrekenen als hij 12 is.
En hoe praktisch is het om met een kind dat nog niet rechtuit kan fietsen een drukke openbare weg op te gaan? Iedereen moet het zelf weten hoor, maar aanvaard dan ook de consequenties als het mis gaat.
Zal ook wel moeten want een dood kind krijg je ook met de beste intenties niet meer levend.

nynke55 schreef:Mijn man en ik stonden eens in een klein pretpark een ijsje te eten naast een spoorbaantje, waar kinderen in een wagonnetje konden gaan zitten en zo rond te rijden.
Naast ons stond een jonge vrouw en een klein kindje van anderhalf of zo kroop richting spoorbaan. Vrouw deed niets, wij ook niet, dachten dat het haar kind was.
Dat dacht zij dus ook, dat het ons kind was, we konden het kind nog net voor zo'n karretje weggrissen, geen ouder te bekennen!

aikon schreef:Hier leren mama's dat fietsen op de stoep normaal is, dat bij school oversteken net voor een auto ook gewoon kan en mag. Als je er wat van zegt krijg je de huid vol gescholden.
Bij evenementen ook vaak gezien dat baby's/kinderen heel dicht bij die turbo luidsprekers staan.
Misschien komt er een oer instinct naar boven met attracties, als mijn kind dit overleefd overleefd het alles en ben ik voor de toekomst verzekerd. Dat was ergens in de middeleeuwen al, dat kinderen een bepaalde rite moesten doen om zich te bewijzen.
Maar eerlijk, dit soort "ouders" zouden geen kinderen mogen kunnen krijgen.

aikon schreef:Zebrapaden hebben wij hier niet bij scholen.
Ben zelf wel (op volwassen leeftijd) bijna van mijn sokken gereden op een zebrapad. Die dingen neem ik zeker niet meer voor veilige oversteek. Ik wil graag mijn sokken aan houdenSnap alleen niet dat ouders zich niet zo over hun kroost bekommeren.