Waarom lopen mensen dat risico met hun kind? discussie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

Re: Waarom lopen mensen dat risico met hun kind? discussie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:24

die mensen zijn gewoon heel slim
die wilde eigenlijk geen kind en dan komen ze er zo makkelijk af als er iets gebeurt :)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 13:25

little_birdy schreef:
die mensen zijn gewoon heel slim
die wilde eigenlijk geen kind en dan komen ze er zo makkelijk af als er iets gebeurt :)

:')

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:26

Veel van die mensen denken gewoon niet na, en achteraf klagen als er toch wat mis gaat

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:28

Grit schreef:
Gisterenavond waren er ook jonge kinderen alleen op straat, vuurwerk zoeken die nog niet is af gegaan.
Elke ouder kan toch wel bedenken wat veel kinderen gaan doen als je ze zonder toezicht buiten laat spelen op oudjaarsdag??

Wat je zou kunnen doen als ouder is ze wijzen op het gevaar van niet afgegaan vuurwerk. Maar goed dat valt ook onder opvoeden, kindlief de straat opschoppen (of op zaterdagen hele dagen op de manege dumpen met 5 Euro voor snoep en wat drinken) omdat ouders de hele week door werken en in het weekend ook recht hebben op ontspanning en rust is veel makkelijker .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:33

sallandval schreef:
en wat dacht je van moeders die kun kind op het fietspad laten fietsen en er zelf ruim naast (lees midden op de weg) fietsen. Ik denk dat ze denken dat het kind later gaat doen wat het geleerd heeft.. maar ik denk dat het kind eerder gaat doen wat het gezíen heeft. En dan is het niet gek dat er 12-jarigen met zijn drieën naast elkaar bloedlinke situaties creeëren.... dat deed mama immers vroeger ook?

Misschien omdat tijdens het slingeren het kind dan tegen moeders aanvalt en niet tegen een vreemde, dat zou namelijk zeer vervelend zijn. Sommige dingen doen moeders puur uit praktisch oogpunt ;) Dat heeft er niets mee te maken dat ze later in groepen met 3 man naast elkaar fietsen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 13:35

XxLMMxX schreef:
Veel van die mensen denken gewoon niet na, en achteraf klagen als er toch wat mis gaat

Maar als je ervoor kiest om je niets aan te trekken van verbod voor te kleine kinderen (er staat nota bene een meetlat naast) dan hebben we het toch niet meer over 'niet nadenken'? Dat is volgens mij gewoon bewust risico nemen in de veronderstelling dat je niets kan overkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:36

Cassidy schreef:
Grit schreef:
Gisterenavond waren er ook jonge kinderen alleen op straat, vuurwerk zoeken die nog niet is af gegaan.
Elke ouder kan toch wel bedenken wat veel kinderen gaan doen als je ze zonder toezicht buiten laat spelen op oudjaarsdag??

Wat je zou kunnen doen als ouder is ze wijzen op het gevaar van niet afgegaan vuurwerk. Maar goed dat valt ook onder opvoeden, kindlief de straat opschoppen (of op zaterdagen hele dagen op de manege dumpen met 5 Euro voor snoep en wat drinken) omdat ouders de hele week door werken en in het weekend ook recht hebben op ontspanning en rust is veel makkelijker .

Mijns inziens horen jonge kinderen in de avond helemaal niet alleen op straat, laat staan dat ze ook nog niet af gegaan vuurwerk gaan zoeken. Dan ben je als ouder gewoon nalatig.

Ik heb wel eens een peuter uit de wei gevist, paps vond het wel oke dat het kindje het veulentje wel even kon aaien. Een kwpn veulen, ik heb de heer heel duidelijk verteld wat er kan gebeuren tussen een peuter en een veulen en mamapaard. Hij was zeer verontwaardigd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:37

sallandval schreef:
XxLMMxX schreef:

Maar als je ervoor kiest om je niets aan te trekken van verbod voor te kleine kinderen (er staat nota bene een meetlat naast) dan hebben we het toch niet meer over 'niet nadenken'? Dat is volgens mij gewoon bewust risico nemen in de veronderstelling dat je niets kan overkomen.

Juist, dat zijn domme mensen die hun kind willens en wetens aan risico blootstellen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 13:42

Mindim schreef:
Misschien omdat tijdens het slingeren het kind dan tegen moeders aanvalt en niet tegen een vreemde, dat zou namelijk zeer vervelend zijn. Sommige dingen doen moeders puur uit praktisch oogpunt ;) Dat heeft er niets mee te maken dat ze later in groepen met 3 man naast elkaar fietsen.

Jawel hoor; monkey see, monkey do. Wat een klein kind leert van mams kun je hem niet aanrekenen als hij 12 is.

En hoe praktisch is het om met een kind dat nog niet rechtuit kan fietsen een drukke openbare weg op te gaan? Iedereen moet het zelf weten hoor, maar aanvaard dan ook de consequenties als het mis gaat.

Zal ook wel moeten want een dood kind krijg je ook met de beste intenties niet meer levend.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:48

De efteling doet het om mensen te pesten! en dan worden de rijen vast korter want er staan geen kleine kinderen in de rij! Puur kinderplagerij! Want de efteling heeft een hekel aan kinderen! :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:50

Ja dat zal het zijn !
Want stel je voor dat ze het er leuk vinden en groot worden en ook weer kinderen krijgen en daarmee terugkomen :oo

Dan houdt zo'n park toch nooit op met bestaan -O-

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:51

Mijn man en ik stonden eens in een klein pretpark een ijsje te eten naast een spoorbaantje, waar kinderen in een wagonnetje konden gaan zitten en zo rond te rijden.

Naast ons stond een jonge vrouw en een klein kindje van anderhalf of zo kroop richting spoorbaan. Vrouw deed niets, wij ook niet, dachten dat het haar kind was.

Dat dacht zij dus ook, dat het ons kind was, we konden het kind nog net voor zo'n karretje weggrissen, geen ouder te bekennen!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 13:52

nynke55 schreef:
Mijn man en ik stonden eens in een klein pretpark een ijsje te eten naast een spoorbaantje, waar kinderen in een wagonnetje konden gaan zitten en zo rond te rijden.

Naast ons stond een jonge vrouw en een klein kindje van anderhalf of zo kroop richting spoorbaan. Vrouw deed niets, wij ook niet, dachten dat het haar kind was.

Dat dacht zij dus ook, dat het ons kind was, we konden het kind nog net voor zo'n karretje weggrissen, geen ouder te bekennen!

-O-

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:53

De efteling is gelukkig wel heel strikt met dat soort regels daar valt niks van te zeggen.
De rijen worden er ook echt niet korter om :')

Even iets anders, duurde het vuurwerk daar niet zolang?
Ik reed om kwart over 12 naar huis en aan de kant van de efteling was niks (meer?) te zien :p
Ga zo kijken of mijn paardenkind het veilig heeft gehad daar naast de efteling :=
Zijn eerste nieuwjaar buiten..

@ Nynke: omg meen je dat?
Hoe liep het aF?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 13:57

justin4ever schreef:
De efteling is gelukkig wel heel strikt met dat soort regels daar valt niks van te zeggen.
De rijen worden er ook echt niet korter om :')

gisteren overdag waren de rijen sowieso heel kort; ik vond het best knap van die medewerker dat hij het toch maar doet om zo'n verontwaardigd moedertje uit het karretje te halen.

Citaat:
Even iets anders, duurde het vuurwerk daar niet zolang?
Ik reed om kwart over 12 naar huis en aan de kant van de efteling was niks (meer?) te zien :p
Ga zo kijken of mijn paardenkind het veilig heeft gehad daar naast de efteling :=
Zijn eerste nieuwjaar buiten..

ik denk dat het 10 a 15 min. duurde, echt groot een veel in één keer, erg gaaf? Daarna hoorde je inderdaad nog wel knallen om je heen maar dat gaat natuurlijk altijd heel lang door... Hoe was je paard er aan toe?
Laatst bijgewerkt door sallandval op 01-01-13 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:57

Het was een Duits parkje en ons duits is niet denderend. De jonge vrouw was Duitse en heeft hem meegenomen, om de leiding van het parkje te zoeken.
Het scheelde echt maar 10 cm voor de handjes op de rails lagen en dat aanstormende wagonnetje. En ik die vrouw maar woest aankijken en zij mij!

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 14:03

Hier leren mama's dat fietsen op de stoep normaal is, dat bij school oversteken net voor een auto ook gewoon kan en mag. Als je er wat van zegt krijg je de huid vol gescholden.
Bij evenementen ook vaak gezien dat baby's/kinderen heel dicht bij die turbo luidsprekers staan.
Misschien komt er een oer instinct naar boven met attracties, als mijn kind dit overleefd overleefd het alles en ben ik voor de toekomst verzekerd. Dat was ergens in de middeleeuwen al, dat kinderen een bepaalde rite moesten doen om zich te bewijzen.

Maar eerlijk, dit soort "ouders" zouden geen kinderen mogen kunnen krijgen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 14:07

aikon schreef:
Hier leren mama's dat fietsen op de stoep normaal is, dat bij school oversteken net voor een auto ook gewoon kan en mag. Als je er wat van zegt krijg je de huid vol gescholden.

Ja, en praktisch? Voor die dames in de achtbaan was het vast ook praktischer om met een te klein kind in de achtbaan te gaan dan om buiten in de regen te wachten op de andere kinderen; dat snap ik ook nog wel. Maar dat betekent niet dat ik het dan ook erg snugger vind... of normaal om dan maar verontwaardigd te zijn als een medewerker zijn werk doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 14:37

sallandval schreef:
Mindim schreef:

Jawel hoor; monkey see, monkey do. Wat een klein kind leert van mams kun je hem niet aanrekenen als hij 12 is.

En hoe praktisch is het om met een kind dat nog niet rechtuit kan fietsen een drukke openbare weg op te gaan? Iedereen moet het zelf weten hoor, maar aanvaard dan ook de consequenties als het mis gaat.

Zal ook wel moeten want een dood kind krijg je ook met de beste intenties niet meer levend.

Jij had het niet over een drukke openbare weg, maar over een fietspad. En het zou nog onverantwoordelijker zijn om niet naast je kind te fietsen ;)

Monkey see monkey do, gebeurt bij mensen die niet voor zich zelf denken. Mijn vader fietste vroeger ook altijd naast me en ik gruwel van de jeugd die en masse naast elkaar blijft fietsen. En als je al die jeugd bekijkt, zijn da al die kinderen van het monkey see, monkey do? Dacht het niet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-01-13 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 14:39

nynke55 schreef:

Zo zagen wij eens een jongentje van een jaar of 3 een open trap van zo'n mega hoge glijbaan opklimmen. Geen begeleiding. Kind was bijna naar beneden gekukeld. Sommige ouders daar vraag je je vanaf wat ze uberhaupt met kinderen moeten.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 14:40

Sallandval, Wat is er praktische aan om je peuter vlak voor een aankomende auto nog even snel over te laten steken?? Ik heb het hier over dat mams aan de overkant staat en te beroerd is om zelf over te steken om peuter veilig over te helpen.
Als ouder heb je je ook aan regels te houden maakt niet uit waar, die vergeten het gemakshalve ook vaak meer omdat het hun niet uitkomt in hun denkbeeld past. Dat is waar de verontwaardiging weg komt, het komt hun niet uit/past niet. Dat ze de keuze hebben om alvast naar een attractie te gaan waar kind lief wel in mag daar denken de meeste niet aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 14:44

aikon schreef:
Bij evenementen ook vaak gezien dat baby's/kinderen heel dicht bij die turbo luidsprekers staan.
Misschien komt er een oer instinct naar boven met attracties, als mijn kind dit overleefd overleefd het alles en ben ik voor de toekomst verzekerd. Dat was ergens in de middeleeuwen al, dat kinderen een bepaalde rite moesten doen om zich te bewijzen.

Maar eerlijk, dit soort "ouders" zouden geen kinderen mogen kunnen krijgen.

Bij ons voor de school ligt een zebrapad, waar vele kinderen oversteken. Jammer genoeg wordt hier bar weinig rekening mee gehouden door automobilisten. Zo zie je het maar dat bijna geen kip zich aan de regels houdt, ook mensen die geen kinderen hebben. Dat is niet alleen aan ouders voorbehouden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 14:59

Ik verbaas mij er regelmatig over; er zijn ouders die beter op hun fiets letten dan op hun kind :+

Geen gordel om achterin (en dan het liefst nog de ramen potdicht en beide ouders lekker paffen waardoor de auto ook nog blauw staat...), kind zonder cap op buitenrit lekker over het asfalt laten crossen zonder zadel (en zelf leuk toekijken...) en het gek vinden dat iemand het kind weigert in een achtbaan als ie te klein is...
Jaja, het dierbaarste bezit.....

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:01

Zebrapaden hebben wij hier niet bij scholen.
Ben zelf wel (op volwassen leeftijd) bijna van mijn sokken gereden op een zebrapad. Die dingen neem ik zeker niet meer voor veilige oversteek. Ik wil graag mijn sokken aan houden :D Snap alleen niet dat ouders zich niet zo over hun kroost bekommeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:10

aikon schreef:
Zebrapaden hebben wij hier niet bij scholen.
Ben zelf wel (op volwassen leeftijd) bijna van mijn sokken gereden op een zebrapad. Die dingen neem ik zeker niet meer voor veilige oversteek. Ik wil graag mijn sokken aan houden :D Snap alleen niet dat ouders zich niet zo over hun kroost bekommeren.

Sommige ouders misschien niet, over het algemeen wel hoor.

Als jij kinderen veilig oversteken wilt leren en de daarbij behorende regels, dan is het fijn als de rest van het verkeer ook respect heeft voor het zebrapad. Dus ook al bekommer ik me om mijn kroost door ze netjes de regels te leren, is er een goede kans dat ze van hun sokken worden gereden door andere automobilisten. DUs wat moet je als ouder dan? Altijd bij het zebrapad wachten op de auto. Dan staat de auto stil en ongeduldig te gebaren dat het kind mag over steken. Dus ook dan vindt men het irritant. Soms zit je als ouder zijnde even tussen 2 kwaaien in.
a. je kunt je kind niet de regel leren, dat ze bij het oversteken van de zebra voorrang hebben, want dan worden ze van de sokken geerden en ben ik een ouder die zich niet om mijn kroost bekommert.
b. je leert je kind altijd te wachten bij een zebrapad, met het gevolg dat automoblisten die wel wachten je irritant vinden, omdat ze immers stoppen en ben je een ouder die zijn kind de juiste regels niet leert.
Je doet het wat dat betreft nooit goed :+

Dus wat moet je dan als ouder, wie vertelt het me?