Hoesten tot overgeven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xxLady

Re: Hoesten tot overgeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 12:02

Ik heb de afgelopen nachten bijzonder goed geslapen, volgens mij komt dat door die codeïne, wondermiddel!
Maar het is nog steeds niet helemaal over, dus ga toch maar even naar de dokter.
Vanochtend gebeld maar het was vandaag hartstikke druk, eigen dokter had vakantie, doorgestuurd naar andere dokter maar die werkt niet op woensdags dus weer doorgestuurd naar een andere dokter, die had dus de patienten van 3 dokters en doordat oud&nieuw er tussen zat enzo was het daar superdruk! Dus dan morgen maar!
Geloof dat kinkhoest hier op dit moment wel heerst, ik hoor al meer mensen praten over heel veel hoesten etc., dus ik hoop niet dat ik dat heb?
Maar volgens mij heeft die codeïne wel gewerkt, want de afgelopen 2 nachten dat ik codeïne heb gehad heb ik best goed geslapen. Als codeïne werkt, kun je dan kinkhoest uitsluiten of niet?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 12:04

Kinkhoest is bij volwassenen meestal niet zo ernstig en eigenlijk kunnen ze er vrij weinig aan doen :) Hoesten tot overgeven is een typisch kenmerk van kinkhoest en voordat mensen zeggen dat ik geen arts ben: maar ik doe wel de opleiding doktersassistente :+

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 12:05

Ik heb het ook gehad en het heeft toen een maand of 2 aangehouden. Iedere keer dat ik moest hoesten moest ik ook overgeven. Als ik jou was zou ik even naar de huisarts gaan. Die kan je het beste helpen.

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 12:16

codeine mag je toch wel even gebruiken?

ik gebruik ze vooral voor het slapen gaan zodat ik wel een beetje door kan slapen.

verder voor kriebelhoest werkt bij mij het beste een keelsnoepje of dropje zodat mn keel niet droog word.

ik heb op het moment meer zo n heerlijke neusverkoudheid, zelfs met die vieze vicks neusspray gaat mn neus niet open..echt vervelend!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 14:21

Hier nog eentje. Ben snipverkouden, zere keel, hoesten en nu ook heel erg snotterig. Niet zo heel erg, maar vannacht echt heel weinig geslapen door de hoestbuien. Vreselijk is dat altijd. Lig je net lekker en bijna in slaap en dan ineens toch nog weer een enorme kriebel. Ik heb niet overgegeven, maar het scheelde niet veel.

Ik heb dat ongeveer 1 x per jaar en het gaat eigenlijk altijd vanzelf over. Ik ben er nog nooit mee naar de dokter gegaan. Als het lang aanhoudt, is het uiteraard weer anders.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 14:28

Even een afspraakje plannen met de ha is wel zo verstandig. Het kan vanalles zijn, ik heb het toen een beetje onderschat.

Ik heb vorig jaar begin april kinkhoest gehad met een lichte longonsteking erbovenop. Het begon met een verkoudheid/ griepachtig iets en daarna het hoesten, piepen, brommen de hele reutemeteut. Aan de kinkhoest valt niets te doen, voor de lichte longonsteking heb ik antibiotica gekregen. Ik heb tot ongeveer juli/augustus hoestbuien gehad en begin mijn conditie nu pas weer op te bouwen :(

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 14:32

Dat is vervelend. Kinkhoest duurt erg lang, een collega van mij heeft het inderdaad ook gehad.

Als het lang aanhoudt, dan ga ik uiteraard naar de ha. Nu nog niet hoor, ik heb het vanaf maandag, dus nog vrij kort.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:02

Ik hoest al een week :+ Begon met een lichte hoest, de dag erna was ik mijn stem kwijt en de dag daarna (eerste kerstdag) lag ik met koorts in bed :+ Twee dagen koorts gehad, enorme keelpijn (niets kunnen eten want slikken is de HEL), daarna kwam het Grote Hoesten (hoesten totdat je jankend en kokhalzend in bed ligt) en nu gaat het wel. Hoest nog steeds wel, maar geen keelpijn meer. Nog wel schor.
Wat ik er tegen gedaan heb? Niks. Rust, hoestdrankje om het slijm goed los te kunnen hoesten en liters thee met honing. Ben ook gewoon weer aan het werk nu.
Waarschijnlijk heb ik bronchitis (gehad).

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 21:02

Okee!
Het gaat allemaal alweer beter, gelukkig!
Neem zometeen laatste codeïne voor het slapen gaan en daarna zijn ze op, dus morgen sowieso nieuwe codeïne halen bij de dokter en eventueel kijken of er ook iets anders aan de hand is of iets anders aan te doen is ofzo. Nogsteeds best veel hoestbuien maar al minder erg dan zondag en maandag dus ik hoop dat het nu beter wordt!
Maar voor de zekerheid sowieso nog maar even langs dokter, want ik geloof dat kinkhoest hier wel een beetje heerst en het kan ook zomaar iets anders zijn..