Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cassidy schreef:Ik maak verschil tussen een lichamelijke en een geestelijke beperking. En deze kunnen op twee manieren ontstaan: ze zijn aangeboren of kunnen het gevolg zijn van een ongeluk of een ziekte. Iedereen die roept dat ze iets tegen mensen met een beperking hebben, vergeten zomaar dat er niet zo heel veel nodig is om ook in die situatie te belanden....
Gezondheid is iets waar je heel zuinig op moet zijn. Je zou zomaar ineens tot die andere groep kunnen gaan behoren, al dan niet door eigen toedoen.
Ragdollcat schreef:Ik zie weleens op een documentaire zulke zware gevallen, weggestopt en waarvan de ouders nooit meer naar omkijken uit schaamte en dat is echt erg hoor en ze liggen maar te liggen, dat is echt geen leven.
Ik vind het verschrikkelijk voor ze.
Vestlandhest schreef:Ik denk niet dat ouders dat zozeer doen hoor TSHet zit vooral in de cultuur. De meeste mensen met een beperking zie je niet echt, waardoor de gemiddelde mens niet echt leert met afwijkende mensen om te gaan. Ik denk dat er juist eerder te krampachtig wordt geprobeerd kinderen met een beperking te betrekken, waardoor ze zo in de aandacht staan dat ze vanzelf speciaal worden en dus het mikpunt van pesterijen. Het is niet oprecht, zeg maar.
Cassidy: 100% waar
Cassidy schreef:Ik heb zelf een broer met een verstandelijke beperking, en hij is een gelukkig mens. Is al twee keer als athleet meegeweest naar de Special Olympische spelen, en kwam iedere keer met een gouden medaille thuis. Hij beleeft meer dan ik, gaat regelmatig op survivalkamp, laatst nog naar een concert geweest en voor de rest krijgt hij wat zijn hartje begeerd. Hoeft zich geen zorgen te maken om examens, om overgaan, huiswerk, solliciteren, belastingdienst, rekeningen, wordt allemaal voor hem geregeld. Hij zit nu in een gezinsvervangend tehuis, kan lopend naar zijn werk (zorgboederij en plantsoenendienst) en heeft het daar prima naar zijn zin!
Vestlandhest schreef:xChou schreef:Het valt me op dat er tot nu toe alleen positieve reactie's zijn gekomen, jammer dat de mensen die er zo negatief over denken nu hun mond niet open willen trekken..
Zo zou ik me eerlijk gezegd ook niet uitgenodigd voelen TS
YelaBrenda11 schreef:Wat een goed topic!
Ik loop nu alweer een half jaar stage bij een bedrijf waar mensen met een beperking kunnen paardrijden of kunnen liggen op het huifbed. Het is altijd heel mooi om te zien hoe weinig je nodig hebt om deze mensen gelukkig te maken,ze zijn zo snel tevreden...
voor de mensen die het interessant vinden: http://www.stichting-sabinik.nl
Vestlandhest schreef:Ik denk dat je nu mensen veroordeelt TS, dit topic gaat toch juist erover dat we elkaar niet veroordelen? En over negatieve meningen kunnen we rustig discussieren. Ik snap dat het je boos maakt TS, echt, maar dat is niet nodig. Ja, ik zie ook heel vaak rare blikken, maar veel mensen weten ook gewoon echt niet wat voor houding ze zichzelf moeten geven. Probeer dat ook te begrijpen, want dat betekent lang niet altijd iets negatiefs. Niet verkeerd bedoeld! We kunnen alleen maar aan mensen vragen om er anders over te denken, om het te begrijpen door ze dat te vertellen op een goede manier
Cassidy schreef:Kijk mijn broer is makkelijk in omgang, maar zo zijn ze echt niet allemaal. Als ik hem in zijn huis ga bezoeken, dan zie ik daar de beteren rondlopen, die goed functioneren en waar mee te praten valt. Echter is dat niet altijd zo geweest, je had ze er tussen zitten die de hele dag in een dwangbuis moeten, die mensen aanvallen en serieus agressief zijn. Dat zou ik ook heel lastig vinden om mee om te gaan.
En dan moet je ook niet vergeten dat menig persoon met een beperking thuis heeft gewoond, kind is geweest in een gezin waar ook andere gezinsleden zijn die door dit gedrag beinvloed werden. Als in een gezin alles om een kind draait, denk je dan niet dat andere kinderen zich tekort gedaan voelen?
Je roept dat je je tante wilt gaan verzorgen als je opa en oma er niet meer zijn. Ik zou je willen adviseren om dat niet te doen. Als er een plek is in een verzorgende instelling, dan is dat beter voor je tante en beter voor jou. Als jij namelijk 24 uur per dag, 7 dagen in de week alleen voor je tante moet opdraaien, dan heb je er een kind bij en kom je aan je eigen leven niet meer toe.
xChou schreef:Vestlandhest schreef:Ik denk dat je nu mensen veroordeelt TS, dit topic gaat toch juist erover dat we elkaar niet veroordelen? En over negatieve meningen kunnen we rustig discussieren. Ik snap dat het je boos maakt TS, echt, maar dat is niet nodig. Ja, ik zie ook heel vaak rare blikken, maar veel mensen weten ook gewoon echt niet wat voor houding ze zichzelf moeten geven. Probeer dat ook te begrijpen, want dat betekent lang niet altijd iets negatiefs. Niet verkeerd bedoeld! We kunnen alleen maar aan mensen vragen om er anders over te denken, om het te begrijpen door ze dat te vertellen op een goede manier
Het zit me op dit moment even te hoog en dan kan ik er even niet zo goed mee omgaan, maar je het gelijk. Ik heb vandaag meerdere 'problemen' met een aantal bokkers gehad die er zo over dachten en vind het nu jammer dat ze zich stil houden.
Cassidy schreef:Kijk mijn broer is makkelijk in omgang, maar zo zijn ze echt niet allemaal. Als ik hem in zijn huis ga bezoeken, dan zie ik daar de beteren rondlopen, die goed functioneren en waar mee te praten valt. Echter is dat niet altijd zo geweest, je had ze er tussen zitten die de hele dag in een dwangbuis moeten, die mensen aanvallen en serieus agressief zijn. Dat zou ik ook heel lastig vinden om mee om te gaan.
En dan moet je ook niet vergeten dat menig persoon met een beperking thuis heeft gewoond, kind is geweest in een gezin waar ook andere gezinsleden zijn die door dit gedrag beinvloed werden. Als in een gezin alles om een kind draait, denk je dan niet dat andere kinderen zich tekort gedaan voelen?
Je roept dat je je tante wilt gaan verzorgen als je opa en oma er niet meer zijn. Ik zou je willen adviseren om dat niet te doen. Als er een plek is in een verzorgende instelling, dan is dat beter voor je tante en beter voor jou. Als jij namelijk 24 uur per dag, 7 dagen in de week alleen voor je tante moet opdraaien, dan heb je er een kind bij en kom je aan je eigen leven niet meer toe.