Rugklachten.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:26

Mochten het na onderzoek toch de spieren blijken te zijn dan kun je ook aleeve nemen, werkt alleen bij pijn in de rug.
Vertel wel het hele verhaal bij de fysio morgen, dus ook het hoe en waarom je nu zoveel pijn hebt anders zit de kans er wel in dat hij wat doet wat eigenlijk niet moet, een goede zal vragen terwijl een ander alleen vraagt waar het pijn doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:31

Ik heb het ook gehad. 3 keer in 2 jr tijd flink gevallen en na de derde x had ik soms zulke erge steken in mijn rug en nek dat ik niet meer wist waar ik het zoeken moest. Ik ben toen naar de huisarts geweest en heb foto's laten maken. Op de foto's was niets te zien dus toen doorverwezen naar een manueel therapuit. Die constateerde dat het ''gewoon'' flink gekneusd was en heeft die kneuzingen dmv ''dry needling'' verholpen. Verder zaten m'n gewrichten niet goed dus die zijn weer goedgezet. Ik heb nu alleen nog last van pijn door een verkeerde houding (door compensatie aangeleerd wss), en loop dus nu nog bij een oefentherapuit. Ik kan sinds een maand weer paardrijden en nu vrijwel pijnvrij! Ik raad je dus zeker aan om langs de manueel therapuit te gaan :)

Nessavende

Re: Rugklachten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:40

@Juul, even uit interesse, wat is dry needling?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:50

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:53

Super! Dank je wel!

xChou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 23:09

Zoals jullie kunnen lezen wordt er morgen een afspraak gemaakt bij een voor mij bekende fysiotherapeute, ik zal natuurlijk het hele verhaal vertellen, dat moet volgens mij altijd hoor? Verder zit er in de praktijk ook een manueel therapeute, mocht mijn fysiotherapeute denken dat, dat beter zou helpen, kan zij mij altijd daar naar toe sturen.

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:33

ken je verhaal, ik heb té lang met mijn zere rug rondgelopen, maar heb vorig jaar (2012 dus) heel wat afgelopen.
De huisarts adviseerde mij om ''heuveltjes'' te gaan lopen, of relief.
Dat hielp, tot op zekere hoogte.
Ik was er zat van en heb de 'kraker'' hier in de buurt opgebeld.
Kon een week later al terecht, er zat van alles vast, van nek tot heup.
2x in totaal heen geweest, maar na de 2e behandeling, een week later had ik eigenlijk veel te veel last. Dat mocht niet.
Heb mn 3ex afgebeld, ik durfde niet meer.. Bang voor nog meer pijn.
Heb toen Cesartherapie gedaan, hoewel ik mijn oefeningen helemaaaaal niet braaf deed, heb ik nu niet tot weinig last. :)

toch ga ik dit jaar weer naar de manueel therapeut, mn heupen staan echt scheef, en mn zadel heeft dit afgelopen jaar nog erger gemaakt. Had de beste man mij recht gezet, blijkt mn zadel dus megascheef te zijn..
Nog 1x rechtzetten, en dan kunnen we weer vrolijk en recht! paardrijden :D

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 09:40

Moderatoropmerking:
Omdat dit topic geopend is door een SA dat verbannen is hier een slotje