Groot knieprobleem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 11:36

Meid je bent 19. Je hebt je moeder helemaal niet nodig om een second opinion te vragen!

Ik heb soortgelijk ongeluk gehad. Sprong met een draai over een draadje heen. Voet stond gelijk vast in de zachte ondergrond en mijn boven been draaide nog door.. Voelde gelijk helemaal fout, knie werd binnen enkele seconden zo dik dat ik mijn broek niet eens meer uit kreeg etc. Ook MRI scan gehad. Meniscus kapot, banden kapot etc. Vind jou verhaal hier erg op lijken. Vind het heel apart dat als je je knieschijf gebroken hebt dat ze er niks mee doen, ken iemand die dat ook had en die zat lange tijd gefixceert.

Succes ermee!

amber_1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 11:39

ELpatcho schreef:
Meid je bent 19. Je hebt je moeder helemaal niet nodig om een second opinion te vragen!

Ik heb soortgelijk ongeluk gehad. Sprong met een draai over een draadje heen. Voet stond gelijk vast in de zachte ondergrond en mijn boven been draaide nog door.. Voelde gelijk helemaal fout, knie werd binnen enkele seconden zo dik dat ik mijn broek niet eens meer uit kreeg etc. Ook MRI scan gehad. Meniscus kapot, banden kapot etc. Vind jou verhaal hier erg op lijken. Vind het heel apart dat als je je knieschijf gebroken hebt dat ze er niks mee doen, ken iemand die dat ook had en die zat lange tijd gefixceert.

Succes ermee!

Haha nee, maar mn moeder betaald nog wel voor de ziektekosten, dus t zou leuk zijn als ze het er mee eens is als ik dit wil gaan doen ;)

Ik snap er indd ook niet zo veel van, maar dacht aanvankelijk dat het wel aan mij zou liggen. Ben erg blij met jullie reacties!

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 11:41

Jeetje wat naar! Ik denk dat ik wel weet wat je voelt maar ben natuurlijk geen arts en zou zeker aandringen op een second opinion als je het niet vertrouwd!!

Ik heb inmiddels 20 jaar geleden mijn been met hinkelen verdraaid. Was toen 10 en was zo'n hinkelpad waar je bij 3 en 4 moest omdraaien. Mijn onderbeen bleef staan en mijn bovenbeen draaide naar rechts. De pijn die ik toen voelde is werkelijk misselijkmakend erg en viel ook snel flauw door de pijn. Eenmaal in het ziekenhuis bleek ik door de val een scheur in mijn knieschijf te hebben en de kruisbanden waren heel maar natuurlijk wel verrekt, dat kon niet anders.

Ik heb daar zeker een jaar last van gehad, echte pijn. En nu nog voel ik het met kou of gekke beweging nog wel eens. Ik zou met die pijn zeker niet gaan sporten, maar langzaam sterker maken wel. In ieder geval niet nog meer verslappen! Het was bij mij mijn linker been dus ben gaan paardrijden maar aan de andere kant opgestapt. De fysio wilde mij op een trampoline maar no way dat ik op dat been nog ging lopen huppelen was ook zo bang dat ik er weer doorheen zou gaan. Ben wel gaan aqua joggen en skiën doe ik nog altijd met een brees (weet niet hoe je dat schrijft) daar heb ik trouwens ook lang mee gelopen, dat hielp wel.

Sterkte en als je het niet vertrouwd terug naar de dokter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 11:44

Cantheon schreef:
Dit klinkt voor mij toch echt als een kruisband die naar de filistijnen is (ben zelf fysio). Toch aandringen op een nieuwe afspraak bij een orthopeed (desnoods een second opinion in een ander ziekenhuis).

Ik heb zelf mijn beide kruisbanden gescheur gehad en nieuwe gekregen !! Dit dee echter helemaal geen zeer. Mijn been was instabiel en koner niet op staan maar pijn had ik niet.

Later scheirde ik beide miniscussen en dat was vreselijk !! Die pijn omschrijf je nu ook wat il voelde.
Ze hebben toen via een kijkoperatie mijn miniscussen eruit gehaald .

Pijn was gelijk over.

Ik zou zeker voor een second opinion gaan, als je ma moeilijk doet moet je misschien een week lang achter elkaar elke da klagen over de pijn!

amber_1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 11:48

DaphneR93 schreef:
Jeetje wat naar! Ik denk dat ik wel weet wat je voelt maar ben natuurlijk geen arts en zou zeker aandringen op een second opinion als je het niet vertrouwd!!

Ik heb inmiddels 20 jaar geleden mijn been met hinkelen verdraaid. Was toen 10 en was zo'n hinkelpad waar je bij 3 en 4 moest omdraaien. Mijn onderbeen bleef staan en mijn bovenbeen draaide naar rechts. De pijn die ik toen voelde is werkelijk misselijkmakend erg en viel ook snel flauw door de pijn. Eenmaal in het ziekenhuis bleek ik door de val een scheur in mijn knieschijf te hebben en de kruisbanden waren heel maar natuurlijk wel verrekt, dat kon niet anders.

Ik heb daar zeker een jaar last van gehad, echte pijn. En nu nog voel ik het met kou of gekke beweging nog wel eens. Ik zou met die pijn zeker niet gaan sporten, maar langzaam sterker maken wel. In ieder geval niet nog meer verslappen! Het was bij mij mijn linker been dus ben gaan paardrijden maar aan de andere kant opgestapt. De fysio wilde mij op een trampoline maar no way dat ik op dat been nog ging lopen huppelen was ook zo bang dat ik er weer doorheen zou gaan. Ben wel gaan aqua joggen en skiën doe ik nog altijd met een brees (weet niet hoe je dat schrijft) daar heb ik trouwens ook lang mee gelopen, dat hielp wel.

Sterkte en als je het niet vertrouwd terug naar de dokter.

Bedankt voor je reactie!
Mijn spieren zijn volgens mij al vrij sterk. Dat zei mijn fysio ook al. Heb van nature al veel spieren. En ik doe eigenlijk alles met mijn knie hoor, alleen niet te vaak en te veel. Ik rijd wel paard, maar om de 1/2 dagen en alleen als ik die dag verder niet te veel heb gedaan (doe bijna nooit lichtrijden, dat is wel pijnlijk na een paar keer). Maae dingen als voetballen, schaatsen, snowboarden ect ect ect kan gewoon echt niet en ik wil zo graag. Ook als ik uitga heb ik de volgende dag veel pijn en is mn knie heel dik.

amber_1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 11:50

Peanutbutter schreef:
Cantheon schreef:
Dit klinkt voor mij toch echt als een kruisband die naar de filistijnen is (ben zelf fysio). Toch aandringen op een nieuwe afspraak bij een orthopeed (desnoods een second opinion in een ander ziekenhuis).

Ik heb zelf mijn beide kruisbanden gescheur gehad en nieuwe gekregen !! Dit dee echter helemaal geen zeer. Mijn been was instabiel en koner niet op staan maar pijn had ik niet.

Later scheirde ik beide miniscussen en dat was vreselijk !! Die pijn omschrijf je nu ook wat il voelde.
Ze hebben toen via een kijkoperatie mijn miniscussen eruit gehaald .

Pijn was gelijk over.

Ik zou zeker voor een second opinion gaan, als je ma moeilijk doet moet je misschien een week lang achter elkaar elke da klagen over de pijn!

Haha bedankt voor je reactie. Ze weet dat ik pijn heb hoor en ze wil ook het beste, alleen ze geloofd niet zo in second opinions enzo.

XxLiEsJuHhxX

Re: Groot knieprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 12:07

Ik zal je op de hoogte houden van mijn kijkoperatie. Heb ook een eigen topic daar staan ook nog meerdere evaringen van mensen hier op bokt in.

XxLiEsJuHhxX @ [MW] knieproblemen..

amber_1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 13:15

XxLiEsJuHhxX schreef:
Ik zal je op de hoogte houden van mijn kijkoperatie. Heb ook een eigen topic daar staan ook nog meerdere evaringen van mensen hier op bokt in.

XxLiEsJuHhxX @ [MW] knieproblemen..

Tnx!

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:23

XxLiEsJuHhxX schreef:
Jeetje Ts wat een rot verhaal..!! Ik weet precies wat je door maakt. Ik moet 9 januari weet naar het ziekenhuis en krijg dan een kijk operatie. Ik ben ongeveer 3,5 jaar geleden achterover geslagen met een paard en sinds dien veel last van mijn knie. Ik heb 4 orthopeden gehad. Eerste conclussie was knieband gescheurd en een half jaar fysio. Dit hielp amper. Ik werd na dat half jaar afgescheept door de orthopeed dat het vanzelf verder weg zou trekken. 2e conclussie was de aanhechtingsplaatsen van de spieren rond mijn knie die waren verkrampt dus weer fysio. Hielp nog minder. 3e conclussie was na een mri dat ze het gewoon niet wisten en ik kon weer naar fysio maar hij wist niet of dat ging helpen. 4e conclussie was dat het kraakbeen onder mijn knieschijf slecht was en moest ik maar weer fysio gaan doen. Dit ging gewoon niet omdat het veeel meer pijn veroorzaakte nog terwijl het dezelfde oefeningen waren als alle andere keren dus ben ik gestopt ermee. Ondertussen is het zo erg de pijn dat ik niet meer kan paardrijden/fietsen/rennen/lange stukken lopen/binnenkant of buitenkant erop liggen/strakke broeken aan/uitgaan enz enz enz. Ik zit nu bij mijn 5e orthopeed en deze wil eindelijk wel een kijk operatie gaan doen.

Ik raad je dus aan om echt op je strepen te gaan staan en een kijk operatie regelen. Ik heb er vind ik te lang mee gewacht maar ik had gewoon de lef niet om het te eisen dat ze erin gingen kijken. op mijn mri was niks te zien en alle foto's die gemaakt zijn laten ook niks zien. Maar hopelijk vinden ze wat en kan ik eindelijk weer normaal functioneren.

Ik ga trouwens ook naar geldrop..!!

Door wie wordt je geholpen als ik vragen mag?! ^^

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:24

Laat lezen, laat lezen! Als dat helpt om haar te overtuigen, gewoon doen!!
Je knieën zijn namelijk een erg belangrijk deel van je lichaam en die moeten nog wel een aantal jaar met je vooruit. Dus niet twijfelen maar doordrammen! :j

amber_1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 21:55

Selente schreef:
Laat lezen, laat lezen! Als dat helpt om haar te overtuigen, gewoon doen!!
Je knieën zijn namelijk een erg belangrijk deel van je lichaam en die moeten nog wel een aantal jaar met je vooruit. Dus niet twijfelen maar doordrammen! :j

Hahahaha, ga het morgen wel even bespreken :P

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:47

Suc6 morgen!! Volhouden dat het heel belangrijk is dat je verder doktert en zorgt dat ze er serieus naar gaan kjken!

amber_1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 22:56

XxLiEsJuHhxX schreef:
Suc6 morgen!! Volhouden dat het heel belangrijk is dat je verder doktert en zorgt dat ze er serieus naar gaan kjken!

Dankjewel!
En de rest ook voor de reacties!