Flink ontstoken plek in hals, wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Re: Flink ontstoken plek in hals, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 21:29

Ik gebruik dezelfde pleisters als anders en heb daar nog nooit een reactie op gegeven. De rode vlek zat er ook al voordat de eerste pleister erop kwam, maar is wel groter geworden

Doet nog steeds enorm zeer en het zweert ook nog. Bel morgenochtend de huisarts op.
Nu slapen, ben heel moe doordat ik de hele dag door pijn heb

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 14:16

Nou, met een beetje pijn en moeite kan ik morgenochtend naar de huisarts.
Assistente vroeg of het niet tot maandag kon wachten, want dan was mijn eigen HA er weer. Loop verdorie op ik weet niet hoeveel paracetamol per dag en dan nog doet het vies veel pijn.
Hopen dat de HA er morgen wat mee kan

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:52

Hopelijk hebben ze iets voor je wat helpt. Succes er nog even mee! Fijn dat je morgen dan toch terecht kan!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 08:28

Net bij de dokter geweest en het is een Staphylococcus aureus infectie. Het is een stam waar wij mee werken op het lab, dus kan op mijn werk wel in het wondje gekomen zijn.
Heb nu penicilline en atibioticazalf en dan moet het met een weekje wel over zijn :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 09:54

Ik ging net zeggen dit lijkt een mooie bacteriele infectie. Ik heb thuis altijd antibioticazalf liggen (fucidinezalf) voor kleine wondjes en dergelijke. meestal een paar dagen erop en dan is het over. Maar zo te horen is het probleem bij jou ook zo opgelost.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 10:20

Die zalf heb ik inderdaad ook gekregen. Maar omdat het niet alleen oppervlakkig is ook penicilline er bij

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:28

hopelijk slaat ie goed aan en ben je er snel weer vanaf , toch een naar plekje om te zien, kan me voorstellen dat het zeer doet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:32

Bah wat een nare plek Lis. Gelukkig heb je er wat voor gekregen. Welke ha was het die je niet wilde laten komen?
Wel goed dat je de ontsteking terug kan vertalen naar je werk. Dan weet je tenminste waar het vandaan komt.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 14:44

Was niet de HA, maar de assistente die het niet zo nodig vond. HA was een supervriendelijke man en aarzelde ook niet om er wat voor te geven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:46

Ja ik bedoelde van welke ha ze is. :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:48

ik zou er zelf wat calendula-zalf opdoen, maar weet niet of je dat in huis hebt.
oh edit je bent al bij de dokter geweest :+

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:57

Liselot schreef:
Net bij de dokter geweest en het is een Staphylococcus aureus infectie. Het is een stam waar wij mee werken op het lab, dus kan op mijn werk wel in het wondje gekomen zijn.
Heb nu penicilline en atibioticazalf en dan moet het met een weekje wel over zijn :)

Goed dat je gegaan bent!

Dit is natuurlijk ook waarom je op internet geen betrouwbaar advies kunt krijgen, we zien jou niet, hebben geen beeld bij jouw exposities aan bepaalde bacteriën (werk dus in dit geval), weten niks over je voorgeschiedenis...

Maar goed dat je naar je lichaam hebt geluisterd en niet bent gaan afwachten :)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 15:01

Mijn man heeft wel eens een streptococcen familie in zijn nek gehad...heeft lang geduurd voor ze erachter kwamen, de fysiotherapeut waar hij uiteindelijk terecht kwam vermoedde een infectie, wat dus klopte. Het kwam vermoedelijk van zijn werk. (kaasmakerij) Bij jouw foto met omschrijving dacht ik ook in die richting...

Ik ben blij dat mijn broer (biotechnoloog) geen meningococjes heeft meegesmokkeld vanaf zìjn werk... >;) (Maar hij beweert dat die van hem zó tam zijn dat ze meer dan een uur buiten het lab niet overleven...) :brr:

Hoe dan ook, beterschap!

Voor de calendula en dergelijke- smeerdertjes hier: deze infectie niet oppervlakkig, dus helpen die zalfjes onvoldoende. Daarom mag je best wel voorzichtig zijn in wat je iemand aanraadt als je geen dokter bent: laat je zulke infecties doorfeesten, kun je uiteindelijk zelfs last van je hart krijgen.