Ik was vuurwerkslachtoffer, pas op met vuurwerk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

trustHim

Re: Ik was vuurwerkslachtoffer, pas op met vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:53

Ik ben ook als de dood voor vuurwerk, heb ook vrienden met illegaal vuurwerk die leuk vinden in mijn buurt af te steken. Op 31 dec blijf ik zoveel mogelijk binnen

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:10

Ik ben ook altijd een beetje bang voor vuurwerk, maar behalve als ik het zelf afsteek. Ik vind het altijd leuk om op oudejaarsavond een rondje om te lopen, want meestal rond 19.00 uur steken velen hier al vuurwerk af, maar ik ben dan wel altijd bang. Je weet maar nooit of een een of andere kwa jongen iets naar je toe gooit. Was 2 jaar geleden ook een paar jongetjes tegengekomen die iets naar mijn fiets gooiden, gelukkig was het maar een rotje, maar ik kijk voortaan wel goed uit.
Ik heb gewoon siervuurwerk en vuurpijlen, dat vind al veel minder eng dan vlinderbommen ofzo. Als de lont maar lang genoeg is, zodat ik gauw weg kan lopen :D
Om 00.00 uur ben ik dan bij mijn familie, dat is buiten de bebouwde kom, daar is al veel minder vuurwerk. Dan kan ik gerust ernaar kijken. Toen ik nog wat jonger was, was ik zelfs zo bang dat ik dichtbij de deur ging staan, zodat ik snel in huis kon gaan, mocht er een vuurpijl op mij afkomen :=
Ik ben dus een beetje bang voor vuurwerk, maar dat hoeft niet te zeggen dat ik het niet leuk vind.

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 13:11

anoukie88 schreef:
Ik verkoop vuurwerk. En zolang je er veilig mee omgaat kan er (bijna) nooit wat mee gebeuren. Het legale vuurwerk is allemaal gelimiteerd op het aantal kruit per buisje. De rotjes kunnen tegenwoordig ook weinig schade meer aanrichten. Het zijn vaak de mensen die onverantwoord met vuurwerk omgaan. Ook het illigale vuurwerk is gevaarlijk, daar kloppen de gewichten niet per buisje waardoor het verpakkingsmateriaal het niet houdt. Ik zelf hou er niet van als het bij mijn dieren wordt afgestoken. Zoals in Frankrijk is in Australië ook. Vind dat op zich wel een goeie regeling maar denk dat je het er hier niet doorkrijgt want dan wordt er nog meer illigaal binnengehaald.

het is ook zeker waar dat het te maken heeft met hoe iemand ermee omgaat.
maar enkelingen vinden het zo leuk om naar je te gooien, ik ken dat al vanaf kinds af aan vandaar dat ik er een mega angst voor heb.
ik zou het niet eens zelf durven afsteken.

wat ik ook wel eens meegemaakt heb dat ze het naar een paard gingen gooien waar ik mee was.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 13:33

Wat heftig! Je hoeft het niet eens zelf te doen blijkt maar weer...
Ik ben ook als de dood voor vuurwerk.. Je hoeft bij mij niet eens met van dat kindervuurwerkspul aan te komen.

Een aantal jaar terug is er vuurwerk naar mij toegegooid vanuit een voorbij rijdende auto, terwijl ik op de fiets zat. Deze is vlak voor mij ontploft, maar ik heb gelukkig op tijd kunnen stoppen. :) Maar met oudejaarsdag zit ik het liefst opgesloten in mn huis. ;)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 18:33

Wat ik zelf nooit zo fijn vind is langs een schutting lopen, dikke kans dat er een grapjas vanuit de achtertuin iets afsteekt en over de schutting gooit omdat er "toch niemand loopt" .
Zo ontplofte er eens een vuurpijl boven onze hond die aangelijnd met mijn dochter liep. Die vuurpijl had makkelijk in haar gezicht kunnen ontploffen, zo dichtbij was het.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 21:52

Ik heb ook een hekel aan vuurwerk, ik ben mijn eerste fjordje erdoor verloren dus ik heb er een vervelende ervaring mee.
Van mij mogen ze het afschaffen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 13:08

Mag je eigenlijk 112 bellen als er wat van die poedersuiker bewust vuurwerk naar mensen staan te gooien?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 15:59

Hè, bah, TS, het zal je maar overkomen... :(:)

Volgens mij krijgen ze op 31 december zoveel meldingen dat ze er weinig mee zullen doen, dus ik zou me de moeite besparen, imd. :=

Ik woon in een straat vol "Tokkies", helaas, dus hier zijn de illegale / zelfgeknutselde bommen al een paar weken niet van de lucht. Gelukkig kent de politie de buurt ook, dus rijden ze hier met oud en nieuw extra vaak langs.

Ik sluit mezelf gewoon in m'n slaapkamer aan de achterkant van het huis op, gordijnen dicht, dvdtje in de laptop, koptelefoon in en uitzitten maar... :=

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 22:07

jaar of 10 geleden me haar in de fik gehad door zo'n smerige romijnsekaars,
2 jaar geleden een stuk vuurwerk tegen me been aangehad(duidelijk illegaal) wat eindige in een bloeduitstorting.
ik heb er een mega hekel aan blijf ook echt binnen staan kijken voor het raam:-))

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 04:11

Zo jeetje bedankt voor alle reacties , had ik niet verwacht en wat een hoop verhalen van iedereen met dezelfde ervaringen, mensen lijken wel gek te worden zodra oud en nieuw er aan komt, Hier op het moment verdacht stil, vorig jaar cirkelde depolitieheli's regelmatig boven mn huis. dan hoorde je ff niks en 10 min later begonnen ze weer. 2.30 bv.
Nu soms een klap maar verder nog niets, houd mn hart vast. Vroeger als kind van 2 denk ik heel erg geschrokken van een bom emn de hele nacht toen gehuild bij opa en oma en nog steds niet blij met plotselinge knallen, wiewel. Vroeger ook bang voor balonnen en nu och het gaat. Verder heb ik oordopjes naast mn bed en doe ik ze in als het knallen losgaat en ik naar buiten moet , anders schrik ik alleen maar en nu kan ik me concentreren op mn omgeving. Kan ik iedereen aanraken gewoon die herriestoppers bij de kruidvat of wat voor winkel dan ook. ook voor onweer erg fijn kan ik slapen zonder dat ik me de krampen schrik , vooral snachts.
Gelukkig had ik ten tijde van die bom bescherming in maar toch beschadiging opgelopen vanwege de trillingen die via je benen alsnog schade aanrichten. Mn moeder werd vorig jaar verrast door een carbid klap die ze niet zag en heeft nu ook oorproblemen. Den haag is echt oorlogsgebied, echt niet te geloven. Mensen allemaal alvast een fijn uiteinde met weinig ellende

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 05:23

En dit is precies de reden waarom ik van 28-12 t/m 1-1 binnen blijf. Met de auto wil ik nog wel eens een uitzondering maken maar lopen of op de brommer? :n

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 00:00

Kan mij dat goed voorstellen , aanraken was aanraden, uiteraard

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 00:02

Ik moet dus werken op oudejaarsdag, ik durf niet met de fiets te gaan :n

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 00:04

Ik ben ook bang voor vuurwerk, zeker na de vuurwerkramp in Enschede. Die ik vrij dichtbij heb meegemaakt. Ben blij nu buitenaf te wonen en er niet veel last van te hebben.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 00:10

Zo das helemaal eng geweest, kan me dat goed voorstellen gatver

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 00:11

hmmm das minder lifaya, leg het uit op je werk dan

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 00:12

daar is geen begrip voor en daarbij zit ik in mijn proefperiode...
Ik zal maar met de bus moeten gaan op eigen kosten...

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 00:14

Wat lees ik verschrikkelijke verhalen hier. Ik begrijp echt niet waarom je vuurwerk naar iemand toe zou willen gooien. Dan ben je toch gewoon niet goed bij je hoofd? Ik blijf op 31 december ook binnen, hier gooien ze namelijk ook met vuurwerk naar mensen.

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 00:15

lifaya schreef:
daar is geen begrip voor en daarbij zit ik in mijn proefperiode...
Ik zal maar met de bus moeten gaan op eigen kosten...

Die ene keer bus kosten verdien je nog wel terug, liever dat dan dat er wat mis gaat..

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 00:18

Ik steek ook vuurwerk af maar hou mij prima aan de regels. Ook bij voorbijgangers, zowel motorrijtuigen als fietsers als voetgangers. Op dat moment dat ze voorbij komen steek ik niks af. En als het toch druk is, ga ik gewoon de achtertuin in.

Zelf draag ik een bril op, ben ik optijd weg en waarschuw ik anderen als ik iets af ga steken en wanneer het afgestoken is.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 00:19

lifaya schreef:
Ik moet dus werken op oudejaarsdag, ik durf niet met de fiets te gaan :n

Zou ik ook niet doen in die regio! ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 00:20

ik werk ook echt in hartje centrum van Leiden, gaat nog leuk worden :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 00:21

lifaya schreef:
ik werk ook echt in hartje centrum van Leiden, gaat nog leuk worden :+

Ik zou echt zeggen, pak de bus :j

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 00:32

Hoi das wel rot maar neem je dopjes mee dat kan gewoon werken tegen het schrikken. sterkte

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 00:36

De hel is hier al losgebarsten je kan goed merken dat ze verkopen , gelijk ook meer bommen helaas en een kat die nu al erg schrikt