Platvoeten of andere afwijkingen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

filoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 18:44

Geryon schreef:
filoutje schreef:
Dat is wel meteen zeer drastisch.ik hoop echt dat dat niet nodig zal zijn!

Nogal ja :') Ik hoop het ook niet!

Dat van jou is ook niet niks zeg... :(:) Kan je er niet aan worden geopereerd ofzo?

Zolang het gaan, liever niet. Want mijn dokter zegt dat ik mij teen niet meer goed zou kunnen plooien en dat wil zeggen dat ik niet veel sport zou kunnen doen. Ik sport graag, en ik ben niet dik, maar minder bewegen zou toch voor extra kilootjes zorgen. Ik probeer mijn voeten nu zoveel mogelijk te 'sparen'. Laten we hopen dat het daarmee voldoende is voor de komende jaren..

filoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 18:45

galley schreef:
filoutje schreef:
Omdat de positie van de voet anders is, daardoor ook de rug. Veel pedologen geloven dit niet, maar ja, hoe zou dat komen.. Dan kunnen ze nooit meer steunzolen voorschrijven.

Ik had al een beetje rugpijn, daarna aan de steunzolen gegaan en in die 3 jaar is het alleen nog erger geworden, misschien toch maar een paar weken zonder?

Het valt te proberen. Likt het niet, leg je ze er gewoon weer ik.

Zoolgangster

Re: Platvoeten of andere afwijkingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 18:54

Ik heb voor de variatie in dit topic spreidvoeten: mijn voeten zijn dus vooral aan de voorkant doorgezakt, een extraatje dankzij mijn hypermobiele gewrichten... heel af en toe draag ik wel eens iets met hogere hakken, maar liefst loop ik op wat vlakkere schoenen. Ik draag steunzolen en als ik dat niet doe krijg ik geheid pijn in mijn voeten, en soms doet mijn rug dan mee. :P

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 13:02

Hier ook wat rare voeten en daarbij knieklachten, zonder zooltjes + goede schoenen lopen wordt al snel echt pijnlijk, maar gelukkig nu fijne zooltjes en fijne schoenen, maar echt ver lopen gaat toch nog pijn doen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 13:10

Hypermobiel heb ik ook in m'n knieen, die zijn lenig :=
Zonder zooltjes en een schoen met goed voetbed krijg ik ook veel pijn in mijn voeten.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 16:56

filoutje schreef:
Omdat de positie van de voet anders is, daardoor ook de rug. Veel pedologen geloven dit niet, maar ja, hoe zou dat komen.. Dan kunnen ze nooit meer steunzolen voorschrijven.

Rare podoloog heb je! Waar ik naar toe ga, kijkt juist heel goed naar de stand van de rug, heupen en knieën bij het aanmeten van steunzolen.

http://www.podocentrumvanderwijk.nl/podologie.php

filoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 21:20

Marie111 schreef:
filoutje schreef:

Rare podoloog heb je! Waar ik naar toe ga, kijkt juist heel goed naar de stand van de rug, heupen en knieën bij het aanmeten van steunzolen.

http://www.podocentrumvanderwijk.nl/podologie.php

Dank je voor de tip, wordt enkel een beetje moeilijk voor mij.. Ik woon in belgie :p

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 21:21

Ik heb platvoeten :'), moet eigenlijk steunzolen dragen, maar door die dingen krijg ik nog meer pijn in m'n knieën, dus draag ze niet :n

filoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 12:40

Noblesse_ schreef:
Ik heb platvoeten :'), moet eigenlijk steunzolen dragen, maar door die dingen krijg ik nog meer pijn in m'n knieën, dus draag ze niet :n

Inderdaad, vele mensen beschouwen steunzolen als een wondermiddel, maar het heeft zeker ook negatieve punten.

GenerationR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 15:19

filoutje schreef:
Noblesse_ schreef:

Inderdaad, vele mensen beschouwen steunzolen als een wondermiddel, maar het heeft zeker ook negatieve punten.

ik denk dat het voor de een wel werkt en voor de ander niet.
voor mij werken ze goed omdat anders ik dus last krijg van knieën, heupen en daarna gaat mijn rug ook pijn doen.
je moet gewoon kijken wat voor jouw lichaam het beste is.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:32

Hier hele erge hypermobiliteit in knieën, enkels en voet. Mijn voet kan je gewoon dubbelvouwen. Mijn achillespees maakt een te grote hoek en mijn voet kanteld heel erg naar binnen, waarvoor ik steunzolen heb. Op het moment loop ik het best op gympies en ik heb 1 paar hakken waar ik perfect op kan lopen. Andere schoenen op mijn heerlijke hoge slippers na gaan na een klein halfuurtje uit. Dan gil ik het uit door de pijn.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:35

quote="GenerationR"]
filoutje schreef:
Noblesse_ schreef:

ik denk dat het voor de een wel werkt en voor de ander niet.
voor mij werken ze goed omdat anders ik dus last krijg van knieën, heupen en daarna gaat mijn rug ook pijn doen.
je moet gewoon kijken wat voor jouw lichaam het beste is.[/quote]

Een lichaam past zichzelf aan. Als er een probleem in bijvoorbeeld de enkel gaat de rug, knie en heup dat proberen te compeseren. Maar wanneer je dus een steunzool gaat dragen moeten de rug, knie en heup zich weer aanpassen aan de nieuwe situatie en soms zelfs hele andere spiergroepen weer gaan gebruiken wat pijn kan veroorzaken. Dit heeft mijn moeder gehad en ze heeft een tijdje bij de fysio gelopen die met oefeningen heeft gezorgt dat ze haar rug, knie en heup weer op de normale manier ging belasten en gebruiken waardoor ze geen pijn meer had.

Milligan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:01

Ik zie dit topic net voorbij gaan en dacht ik meld mij ook! Ik heb ook platvoeten, bij mij komt het omdat ik hypermobiel ben. Toen ik een jaar of 16/17 was heb ik steunzolen gekregen, ik vond ze verschrikkelijk dus heb ze nooit gebruikt.

Nu ben ik 23 en heb ik daar toch aardig wat spijt van! ;( Ik begon steeds meer last van mijn rug te krijgen, en door mijn platvoeten heb ik hallux valgus gekregen, mijn botten zijn scheef gegroeid waardoor ik een knobbel aan de binnenkant van mijn voet kreeg en mijn tenen allemaal scheef gingen staan. Ik ben naar het ziekenhuis gegaan en ik heb weer steunzolen nodig alleen moest ik eerst geopereerd worden.

20 december ben ik geopereerd, ze hebben mijn bot doorgezaagd, rechtgezet, een schroefje er in gezet en extra bot weggehaald! Ik lig nu nog steeds met mijn voet omhoog, 2 weken lang mag ik helemaal niks! Als ik naar buiten wil moet ik in een rolstoel. Vrijdag ga ik weer naar het ziekenhuis en krijg ik als goed is een loopgips, die moet 4 weken om blijven en dan ben ik hier hopelijk vanaf! :)