Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
)

Polly schreef:Het valt mij op hoeveel kinderen er een mobiel abo hebben die betaald word door de ouders.
Ik heb altijd prepaid gehad wat ik voor een groot deel zelf moest betalen en zo nu en dan kreeg ik dan een prepaid kaartje van mijn ouders. Ik heb pas een mobiel abo genomen toen ik een fulltime baan had met vast contract.
Daarvoor had ik wel een bijbaantje om mijn pony van te betalen, die heb ik gekocht toen ik 15 was en altijd zelf betaald.
Ik kreeg wel zakgeld, ik geloof €50,- per maand en ik heb een tijdje kleedgeld gehad maar ik geef geen donder om kleding dus al snel maar weer ingeleverd en als ik kleding nodig had met mijn ouders gaan winkelen.
Zilfstar schreef:Vind het wel grappig dat sommigen vinden dat mijn kinderen weinig krijgen. Zij hebben beiden een "eigen paard" (lees ik heb een paard en pony, zoon is baasje van paard, dochter van pony) waar ze niks aan hoeven te betalen. Ze moeten wel meehelpen in de verzorging en mogen er van alles mee. Ik koop alles van spul wat nodig is, ook wat speciaal voor de kinderen is (zoals beleerwagen bijv). Beiden zitten op diverse hobby's wat ook geld kost (zoon reddingsbrig, toneel, tekenles, dochter reddingsbrig, tekenen, turnen). Ze hoeven niks van kleding te kopen, dat betalen wij (ouders) allemaal. En ook qua speelgoed, lekkers, uitjes komen ze niks te kort. ook de verzorging van hun huisdieren (voer voor slang en cavia's van zoon, voer voor hamsters dochter) wordt door ons betaald.
Ben dan wel benieuwd waar iedereen die hopen zakgeld aan uit geeft...
Oja... die cavia's en de hamsters zijn NIET het voer van de slang

al heb ik 1x al mijn geld aan speelgoed