Droge lippen, vitamine tekort?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Re: Droge lippen, vitamine tekort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 19:11

Oh hier nog iemand met altijd droge lippen, helaas ook een beetje mn eigen schuld.
Ik zit vaak te bijten op mn onderlip en daarmee trek ik ook de losse velletjes er af :')

Ik gebruik wel altijd labello, maar heb ook wel vaseline (die metalen blikjes) gebruikt maar verschil zie ik niet.
Ook helpt de labello niet, maar ach het kleurtje staat zo leuk _O-

Ga volgende week eens kijken naar de lippenbalsem die hier wordt aangeraden :j

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:46

Ikwashier schreef:
Ik heb iets van Dr. Oganic gekocht (op aanraden bij De Tuinen), nu hopen dat ik ook écht resultaat zie :)

Welke heb je gekocht?? Ik heb sinds kort ook de shampoo en masker (argan) en handcreme ( kokos) en bevalt nu al heel goed.

Ben benieuwd of je verschil gaat merken, laat je het hier even
Weten?

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 12:25

Dr. Organic i mean :)) Deze heb ik gekocht: Organic Aloe Vera Lip Balm & Organic Pomegranate Lip Balm (2e was voor helft van de prijs)

Tja over het product... Ik weet het niet zo goed :+ Mijn lippen zien er een stuk beter uit, geen gescheurde bloedlip meer. Maar ik moet wel blijven smeren en soms lijken ze nog wel een beetje droog.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:07

Mijn lippen zijn altijd droog, maar in de winter wel heel erg. Hier wordt mij ook altijd verteld dat ik niets op moet doen, maar als ik dit doe springt alles open, gaat het branden en hangen de vellen eraan.
Vitamine te kort zou goed kunnen, maar dan zou het bij mij ondertussen beter moeten worden maar dit is niet het geval. Ik betwijfel het dus.

Labello maakt mijn lippen nog droger, Blistex brandde als een gek en heeft ervoor gezorgd dat mijn lippen vijf minuten later opengescheurd waren en flink aan het bloeden waren, Purol heeft geen effect bij mij en als ik de verkeerde vaseline pak (bijv. de roze) dan wordt het alleen maar droger.

Bij mij werkt het om voor het slapen een hydraterende gezichtscrème op te smeren, het liefst meerdere hele dunne laagjes, en vervolgens vaseline eroverheen. De volgende dag zijn mijn lippen dan een stuk beter. 's Ochtends vóór ik het huis uit ga doe ik een lippen balsem op die ik bij de Toko gekocht heb met aloë vera (weet de naam niet uit mijn hoofd, wil het wel even opzoeken? Het werkt voor mij erg goed) en de rest van de dag zo min mogelijk gebruiken. En als ik wat gebruik is het de aloë vera balsem of vaseline uit het groene blikje.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 14:21

Wat vervelend mcl, ik heb ook nog best wel een gevoelige huid, wat voor crème gebruik jij? Ik heb dagcrème van Olaz, ook een nachtcrème van hetzelfde product alleen daar kon mijn huid niet tegen..

Toko? Dat is hier een tapijt winkel :+

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:23

Droge lippen komt door verslechterde weerstand. Labello is net een sigaret, verslavend en het zit tussen je oren.

Niets opsmeren, aan je weerstand werken en je voelt je zo weer beter :)

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:33

Ik heb nu een pot Dove silky staan. Is (net als Nivea soft, wat ook prima is) voor het hele lichaam én gezicht. Ik smeer gerust 5/6 dunne laagjes op 's avonds, gewoon tot het 'goed voelt'. Laat het even intrekken en dan een laagje lippenbalsem eroverheen.

Een toko is een buitenlands (aziatisch) winkeltje. Daar heb ik mijn aloë vera lippen balsem gekocht. Deze is overigens van een Aziatisch merk (denk ik), YanDi. Heb geprobeerd een foto op te zoeken op google, maar kon niets vinden over dit merk (best apart). Het is een groen ding, met een doorzichtig dekseltje en de lippenbalsem zelf is wit.
In toko's vind je vaak zulke producten, die verder niet te koop zijn in 'standaard' Nederlandse winkels. En gezien ik al veel had geprobeerd qua lippen balsem wilde ik deze ook eens proberen en het werkt.

Edit: ik heb een foto kunnen vinden
Afbeelding

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 14:45

O zo, ik dacht eerst dat je het niet op je lippen smeerde maar op je gezicht :=

Ja ik las op internet al wat over toko buitenlands winkeltje, volgens mij hebben wij dat hier niet. Maar ik zal eens op Google kijken. Je foto doet het bij mij trouwens niet

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:58

Haha nee, op mijn lippen.

Oh, bij mij doet de foto het wel gewoon. Vervelend. Typ anders in op google: Aloe lipstick en dan is het een van de eerste foto's. (niet de gekleurde lipstick/balsem).

Ik moet trouwens zeggen dat mijn lippen deze winter nog niet heel erg zijn, gezien het nog niet echt koud is geweest. Moet natuurlijk niet te vroeg juichen, maar heb in ieder geval al heel november en december gehad!

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 14:25

Dat is iig fijn :D Ik heb afgelopen vrijdag niet gesmeerd, sliep bij een vriendin.. Na die dag zagen mijn lippen er weer verschrikkelijk uit. Toen heb ik de hele zondag en maandag constant lopen smeren nadat de balsem was ingetrokken zegmaar en nu zijn ze best wel zacht moet ik zeggen :D Dat heb ik al jaren niet gehad. Ben nu alleen wel bang dat ze na een paar uur alweer droog zijn.. Maar we zullen zien :j

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 14:31

Ook hier een die er last van heeft..

Vorige jaren geen last van, nu echt wel.
Ik gebruik blistex, met verkoelende werking, helpt wel, maar niet lang zat..