Liever jeuk of liever pijn??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liever jeuk of liever pijn?

Liever jeuk!
50 (16%)
Liever pijn!
227 (75%)
Geen idee..
25 (8%)

Totaal aantal stemmen: 302

KikixH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 22:54

xLauLaUx schreef:
KikixH schreef:
Ik had deze zomer iets gegeten waar ik blijkbaar allergisch voor was en ook nog zonneallergie.. ik heb echt lopen janken hoor... :P maar het jeukte zo erg dat ik vanzelf ging denken dat het pijn deed... denk dat jeuk toch ook wel met hoe je er over denkt te maken heeft. als je bijvoorbeeld denkt o joh jeuk, boeien! is het heel wat anders dan aaah ik word gek! :+

Mijn zusje heeft ook zonneallergie, met haar speciale crème en pilletjes is het prima uit te houden, maar voor we wisten wat het was had ze steeds enorme jeuk, wat later omging naar pijn en jeuk tegelijk (kriebels en dan pijnsteken).

ik had dus gevoelige huid door verkeerd eten, en toen door de zon overal (zelfs mijn oren :P en tenen!!) rode bulten.. vreselijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:55

Nouja ik denk dat er ook aan ligt hoeveel pijn en hoeveel jeuk.
Is het eventjes hoofdpijn en een beetje jeuk, dan zou ik ook kiezen voor (hoofd)pijn.
Mar in mijn geval met (de ergste vorm van) dystrofie kies ik absoluut voor jeuk. En ik heb ook diverse allergieën dus veel uitslag, maar zou liever mijn hele leven dat willen hebben dan dystrofie. :)

chocobroodje

Ik heb eens een vergiftiging van mijn lever gehad waardoor ik een enorme jeuk kreeg. Die jeuk leek uit de bloedbanen te komen en echt waar daar werd je echt knetter gek van. Ik ben sinds 3 jaar CRPS1 patient en zeer bekend met chronische pijn maar daar kun je tenminste nog "iets" aandoen. Maar met die jeuk heb ik echt hele stukken huid weggekrabt destijds en echt helemaal niks hielp.

Zoolgangster

Ik heb dyshydrotisch handeczeem gehad (is met diepe blaasjes) in combinatie met een foute bacterie (dankzij een glasscherf in mijn voet waardoor ik èn een bacterie en diepe voetschimmel kreeg) en ik werd knettergek van de jeuk, kon niets meer doen, want iedere beweging kon mijn handen warm maken, en dan begon de jeuk weer... leve de cortison zalf, en de antibiotica èn de pilletjes tegen voetschimmel (smeren was de schimmel te diep voor).

Maar pijn is ook niet lollig... ik heb wel eens een nachtje in het ziekenhuis meegemaakt waarbij degene tegenover me lag te vloeken van de pijn na een orthopedische operatie... dan denk ik dat pijn en erge jeuk niet zo heel ver uit elkaar liggen...

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:56

hetlevenwint schreef:
Pijn denk ik, ik heb last van een blijvend terug komende jeuk tussen mijn kleine teen en die er naast (allebei de kanten). En dat is vreselijk, ik krab me daar ook vrijwillig echt open.... ik mag er dan opsmeren of doen wat ik wil het brand gewoon van de jeuk (vreselijk!!!).

Aan de andere kant is kloppende pijn ook niet bepaald aangenaam.

*mensen post een trager, kreeg amper mijn post er tussen :')

Ben je hiermee weleens naar de huisarts geweest? Ik had dat ook en ben er helemaal vanaf. Heerlijk! Die jeuk is echt vreselijk en je kan blijven krabben :j. Ik krapte me ook tot bloedens toe open en dan nog bleef het jeuken. En dan dat gevoel als je je tenen iets spreidt dat alles weer openscheurt. Maar die pijn was 10x beter dan de jeuk :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:57

chocobroodje schreef:
Ik heb eens een vergiftiging van mijn lever gehad waardoor ik een enorme jeuk kreeg. Die jeuk leek uit de bloedbanen te komen en echt waar daar werd je echt knetter gek van. Ik ben sinds 3 jaar CRPS1 patient en zeer bekend met chronische pijn maar daar kun je tenminste nog "iets" aandoen. Maar met die jeuk heb ik echt hele stukken huid weggekrabt destijds en echt helemaal niks hielp.

Aan mijn vorm van dystrofie is niks te doen (het is de ergste vorm) en de pijnstillers slaan niet aan. Dus daar kan je zeker niets aan doe.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:57

@hetlevenwint: is dit geen zwemmerseczeem? heb d'r ook wel eens last van. Erg vervelend.

Maar om bij de vraag van TS te blijven. Ik heb liever pijn, want meestal is daar iets aan te doen en aan jeuk minder. Heb ooit een reactie gehad op iets en had mijn hele hals vol zitten met jeukerige bultjes. Wat een ramp. Moest me echt inhouden om niet te krabben.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:58

Als je allebei in matige vorm bedoelt (dus niet dat je ligt te creperen van de pijn om het zo maar even te zeggen :+), dan heb ik toch echt liever pijn..

KikixH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 22:58

denk dat het idd per persoon verschilt, hoe lang hij het kan uithouden, wat hij ermee doet...

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:58

oijn want als ik jeuk hebt dan kommer plekkjes en die worden grotten litekens omdat ik er niet van af kan blijven

Tari_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:59

Poeh, dat is een moeilijke. Ik ben chronisch pijnpatiënt dus mijn eerste gedachte was: geef mij maar liever jeuk. Maar als het zo verschrikkelijk jeukt dat je alles kapot krabt, dan weet ik het zo net niet. Of jeuk hebben op een plaats waar je net niet bij kan.. lijkt me ook verschrikkelijk!

Malibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:59

Liever pijn.
Aan pijn kun je wennen, of je overheen zetten, bij jeuk niet.

KikixH

Re: Liever jeuk of liever pijn??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 23:02

zal ik anders een poll maken? ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:02

Heb idd zwemmerseczeem/voetschimmel (of de huisarts heeft het fout), kan idd gewoon behandeld worden maar is nog niks aan gedaan.

Ga daar wel eens werk van maken, maar goed het heeft me wel een punt waar ik jeuk met pijn kan vergelijken :')
Laatst bijgewerkt door Lori op 19-12-12 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:02

KikixH schreef:
zal ik anders een poll maken? ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien.

Ja leuk :D

KikixH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 23:06

ga het nu doen!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:07

mijn moeder zei altijd jeuk is erger dan pijn...ben ik eigenlijk nooit vergeten die zin!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:07

Heb nog wel ergens een heel aangename foto hoe mijn huid er altijd uit ziet. Dan krijg je misschien een idee wat jeuk kan doen ;) geloof me, heb niet voor niks altijd een lange broek aan en zo veel mogelijk bedekt ;)

KikixH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 23:08

poll staat er op... dus stem :)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:09

Liever pijn - jeuk is echt ondraaglijk en niks aan te doen vaak..

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:09

Oeps! Sukkel! Heb de verkeerde aangeklikt! Domme doos ben ik!

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:11

Pijn, ik kan pijn meer verdragen dan jeuk :')
Met jeuk haal ik me zelf gewoon open, dus doen maar pijn

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:12

Het ligt eraan.
Als je écht erg jeuk hebt, denk je bij jezelf, dit wil ik nooit meer, doe mij maar pijn.
Maar als je écht pijn hebt, denk je, doe mij maar de ergste jeuk van de wereld, dat is beter dan dit.
Tot nu toe heb ik ergere pijn meegemaakt dan jeuk, dus ik denk dat ik voor jeuk zou kiezen (ik zou liever mijn ergste jeuk herbeleven dan mijn ergste pijn).

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:14

liever pijn.... ook ik krab me wel eens kapot of moet letterlijk op mijn handen gaan zitten/moet m'n vriend m'n handen vasthouden om te voorkomen dat ik ga krabben...

oh, voor de mensen met jeuk (oftewel 90%van dit topic) ik drink nu een tijd elke dag een kopje brandnetelthee ('vers' gedroogd van natuurwinkel, die van zonnatura werkt niet) en de eerste dagen komt de eczeem enorm opzetten maar daarna blijft je huid kalm en jeukvrij :D :D goed alternatief/uitprobeersel voor degenen die het smeren zat zijn. wel echt elke dag een kopje drinken, sla je een dagje over merk je dat direct.
ik heb sinds ik daarmee begon telkens een paar maanden lang geen anti jeuk pilletjes/eczeemzalf hoeven te gebruiken *\o/* *\%/*

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:14

poll ingevuld :)