help! Vakantie, medicatieverklaring vergeten, wat nu?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 14:32

Jans schreef:
Als je al langere tijd Ritalin gebruikt dan had je dit kunnen zien aankomen :j

Je weet waar Ritalin voor wordt voorgeschreven? ;) Adhd'ers verwijten dat ze dit niet goed overzien/ hebben georganiseerd / etc is eh... een beetje schot voor open doel zeg maar :P

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 14:41

Shadow0 schreef:
Jans schreef:
Als je al langere tijd Ritalin gebruikt dan had je dit kunnen zien aankomen :j

Je weet waar Ritalin voor wordt voorgeschreven? ;) Adhd'ers verwijten dat ze dit niet goed overzien/ hebben georganiseerd / etc is eh... een beetje schot voor open doel zeg maar :P

Nou idd! Dat iemand Ritalin voorgeschreven krijgt en gebruikt zegt niet per definitie dat ze ook meteen van alle ''symptomen'' van ADHD/ADD af zijn..

Anoniem

Re: help! Vakantie, medicatieverklaring vergeten, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 15:57

Het lijkt mij, dat zelfs met ADHD/ADD, je bij het plannen van je vakantie toch even kijkt hoe en wat met je medicijnen? Ik ken genoeg mensen die daar netjes rekening mee houden, incl heftige vorm van ADHD.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:03

milo schreef:
Nou ik heb gebeld met de meneer van de Schengenverklaring. Hij vertelde me dat het niet helemaal volgens de boekjes is maar wanneer ik een medisch paspoort, verklaring arts en juiste hoeveelheid pillen (week) meeneem, ik me geen zorgen hoef te maken. Het is niet zo dat ik heel lang op vakantie ga en heel veel medicijnen meeneem.
Hmm... ik zou daar van uit moeten kunnen gaan maar vind het toch nog wel spannend hoor..

Gelukkig. Nu maar hopen dat je een reis hebt, zoals ik die heb meegemaakt dit jaar naar Engeland. Doe geen gekke dingen en fijne vakantie.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 16:26

Bedankt Ersina!

En Jans: In principe heb je gelijk. Maar het is wel zo dat ik dit vergeten ben gezien ik er geen ervaring mee heb en ik eigenlijk heel druk was met andere dingen (overwerkt, dat zegt genoeg denk ik) waardoor ik verviel in typisch ADHD kenmerkend gedrag en ik vandaag heel Lelystad doorgereden ben om alles in orde te krijgen :) Ik slik niet voor niets die medicijnen he! Dus, komend weekeind op de boot naar Engeland!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:27

Ik herken het wel hoor :j ik bedoelde het ook niet rot oid :)

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:30

ik heb zelf diabetes, en zelf jaaaaaren niet naar het ziekenhuis geweest, dus had ook geen medische verklaring, maar heb nooit geen problemen gehad bij douanes enz

afgelopen weekend naar londen geweest, (loop nu wel bij zh en ben ok wel in bezit nu van een verklaring) maar ze kijken nergens naar.......
hele tas vol naalden en spuiten bij me, en geen hond die kijkt wat het nu precies is........

raar eigenlijk he