Maagzuur what to do?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Maagzuur what to do?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:34

Ik voelde het afgelopen nacht voor het slapen gaan weer , heb het nooit 2 dagen achter elkaar (wordt wat met kerst...). Heb een glas melk en een pepermuntje of 2 of 3 gehad (heb al liggend in bed nog 1 opgesabbeld) := , werkte prima voor de verandering :)

Jessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:45

Ik heb hier ook al mijn hele leven last van. In bed lig ik altijd op mijn linkerzij, dat helpt. (heeft denk ik te maken met de positie van je maag dan)
Verder scheelt het bij mij een hoop als ik een toetje heb gehad; ijs of vla na het avondeten. En ik snoep eigenlijk nooit 's avonds omdat ik daar last van krijg. Verder drink ik nooit prik, alleen water, thee en limonade. Sinds ik goed let op wat en wanneer ik eet en drink gaat het eigenlijk prima. Voor een vette hap en alcohol word ik gestrafd maar dat is wel goed voor de lijn. :o

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:07

Yoghurt helpt bij mij ook als ik last van maagzuur krijg.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:09

Mijn moeder neemt altijd een schepje suiker als ze weer eens last van maagzuur heeft.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 12:22

Ik slaap al jaren met een paar dikke boeken onder de poten van mijn bed ter hoogte van het hoofdeinde. Voor mijn gevoel lig ik gewoon plat dus het is niet alsof je bergop slaapt :D maar het heeft zeker wel geholpen

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 12:41

Dat is nog wel een idee Farjen. Moet ik ook maar eens proberen.
Vannacht geen last gehad. Pas vanmorgen toen ik wakker werd. En nadat ik had ontbeten is het dan weg

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 12:45

Probeer eens met je hoofd wat hoger te liggen? Als je bij het liggen last hebt van maagzuur/reflux, dan komt het minder snel omhoog als je hoofdeind van je bed verhoogd is.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 13:20

Ik slaap al met een extra kussen onder mijn hoofd. Maar dat is niet bevorderend voor mijn rug. Slaap eigenlijk op een gezondheidskussen. En nu met extra kussen mist die natuurlijk zijn functie. Dus misschien maar het hoofdeind van het bed omhoog brengen!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:05

Idd hoofdeind van het bed omhoog brengen, desnoods met een paar houten blokken onder de poten van het hoofdeinde van het bed. Heeft in mijn geval zeer zeker geholpen!

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:15

Ik heb er zelf ook last van. Raad je aan naar de huisarts te gaan.
Ik heb er last van bij het eten of drinken van: chocola, koolzuurhoudende dranken, alcohol, vet eten, gekruid eten (en dan vooral als er kerrie en paprikapoeder in zit) en bij stress en weinig slaap heb ik er ook last.
Ik ben een paar maal bij een magnetiseur geweest en die zei dat ik maagzuur overproduceer maar stress ook mee speelt.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 08:24

Bed omhoog. Renies pepermuntje ik heb geloof ik alle opties geprobeerd.
Helaas vannacht weer een drama nacht 6x wakker omdat de zooi omhoog komt

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 08:31

Aah, bekend probleem.
Ik slik dagelijks Omeprazol 40mg op recept, al probeer ik dat nu wel af te bouwen.

Ik heb vooral last van maagzuur na veel roken, na alcohol, tomaten, kruiden, koolzuur, suiker, koffie en een dagje flink doorwerken tot laat.
Helaas ben ik fel op een wijntje, hou ik van een sigaretje erbij, ben ik dol op spaghetti en macaroni, ook heel dol op cola, en doe ik suiker in mijn koffie. -O-

Het is bij mij trouwens begonnen na een hele stressvolle periode en ben er nooit meer afgekomen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 08:32

Ook ik slik dagelijks Omeprazol maar dat moet ik blijven slikken vanwege de pijnstillers.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 09:58

Ik heb het ook af en toe en slik dan ook een Omeprazol :j Die helpen erg goed.
Ik heb het haast nooit als ik slaap. Wel vaak op zondag als ik een beetje lui op de bank hang,maar dan laat ik het gaan en probeer het te negeren.
Als het te erg wordt eet ik een stukje komkommer of neem ik wat melk met een bisquitje, dat helpt ook altijd goed :j

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 10:02

Als ik tomatensoep/saus eet (dus ook pasta saus etc) dan heb ik standaard 2-3 dagen last van maagzuur, het is meestal iets voedingsgericht waardoor je er last van heb. Schrijf eens op wat je eet en of je daar maagzuur van krijgt of niet.

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 10:02

Mijn oom heeft ook veel last van maagzuur en hij neemt altijd een beetje tandpasta als hij daar s'nachts last van heeft. Het schijnt omdat daar kalk in zit dat het helpt, misschien kun je dat proberen?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:56

Als je regelmatig last hebt van maagzuur is het misschien eenidee om naar de huisarts te gaan en na te laten kijken of je de maagbacterie helicobacter pylori hebt. Die heb ik gehad en jarenlang rondgelopen met klachten zoals brandend maagzuur.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:59

juval schreef:
ik gebruikte gaviscon (bij drogist verkrijgbaar) , dat hielp heel goed.

Zo'n blauwe verpakking? Want die heb ik ook gebruikt bij maagzuur en hielp erg goed.

margjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:03

Wat ook goed helpt is Pantazol, dit is te verkrijgen bij de drogist.
Elke ochtend 1 pil nemen op de nuchtere maag, dan heb je er geen last meer van!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:04

Ik dacht ook altijd last te hebben van brandend maagzuur. Dat bleken achteraf maagzweren te zijn.

Ik heb toen van alles probeerd wat men mij had aangepraat en niets hielp. Toen ik zwanger was heb ik een maagonderzoek gehad (totaal 2x). Maagzweren en een verbrande slokdarm was toen de uitkomst.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:07

Hoe kom je aan een verbrandde slokdarm??

Ik loop ook standaard met gaviscon op zak, pilvorm, van dat drankje ga ik bijna over mijn nek.
Gebruik het niet heel veel omdat het niet goed voor je is, maar kan er echt goed ziek van worden, dus het zit wel standaard in mn tas. Meestal beperk ik het slikken alleen voor de giga-katers. Krijg er alijd onwijs last van als ik rosé heb gedronken.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:13

Misselijkheid en maagzuur wat omhoogliep (maagklep sloot ook niet goed)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:19

Na de kerst ga ik naar de HA want dit kan ik niet zo heel lang volhouden!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:29

hotchocolat schreef:
Misselijkheid en maagzuur wat omhoogliep (maagklep sloot ook niet goed)

Dat had ik ook. Als ik voorover bukte liep het maagzuur zo mijn neus uit en dat is echt niet fijn!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:38

ik had ook enorm veel last van reflux, ik ben geopereerd. ik mocht geen prik drinken, koffie of andere dranken met cafeïne (zit ook vaak in thee), niet roken, geen chocolade, tomatensaus,... ik nam 2 keer per omeprazole 40 mg met nog en heleboel andere middeltjes maar dit dient om zure reflux tegen te gaan en mijn reflux was niet alleen zuur maar kwam ook van mijn gal en daar is helaas niet veel aan te doen...