Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Eliine schreef:Al bij een ander ziekenhuis geprobeerd of je eerder terecht kunt bij een neuroloog? Het ziekenhuis waar ik normaal heen ga had een wachttijd van 8 weken. Ander ziekenhuis gebeld (op aanraden van mn huisarts) en ik kon de volgende!! dag terecht! Met zulke klachten zou ik echt niet te lang rond durven lopen zeg.
geerke schreef:een wervel in je nek,die verkeerd zit,kan ook hoofdpijn en flauwvallen veroorzaken.
Een goede chiropractor kan misschien meer doen dan een neuroloog.Daar krijg je vermoedelijk medicijnen en de wervel blijft verkeerd zitten.
Yvank_ schreef:Eliine schreef:Al bij een ander ziekenhuis geprobeerd of je eerder terecht kunt bij een neuroloog? Het ziekenhuis waar ik normaal heen ga had een wachttijd van 8 weken. Ander ziekenhuis gebeld (op aanraden van mn huisarts) en ik kon de volgende!! dag terecht! Met zulke klachten zou ik echt niet te lang rond durven lopen zeg.
Ben al bij ander ziekenhuis nu.. Maar door de feestdagen is ook daar wachttijd..
even niet bij stilgestaan. Ik zou in elk geval wel naar een neuroloog gaan. En osteopaat/chriopractor kan wonderen verrichten, maar hij kan niet aan de binnenkant kijken.
begreep van huisarts dat er wss een scan wordt gemaakt om uit te sluiten dat er geen afwijkingen zitten in mn hoofd. geerke schreef:bestaan ze?...neurologen die je doorverwijzen naar een chiropractor?
Ik hoor van mijn chiropractor andere verhalen....maar dat is frankrijk
Eliine schreef:En osteopaat/chriopractor kan wonderen verrichten, maar hij kan niet aan de binnenkant kijken.
Ik heb dan wel andere klachten maar de fysio/osteopaat heeft mij ook echt eerst doorverwezen naar de huisarts/neuroloog. Om vervolgens daarna me weer verder te kunnen helpen toen bepaalde dingen uitgesloten waren.
@Geerke: mijn neuroloog heeft me keurig weer doorverwezen naar mn osteo hoor. Zelfs nog een verwijsbrief gekregen enzo. Dus ja hoor die bestaan hier in NL gewoon
gekvanfleur schreef:Ik ken het, sinds maanden erg moe, hoofdpijn op de gekste plekken in mijn hoofd, en erge pijn in mijn spieren terwijl ik niet meer sport...
Ik heb het heel wisselend en wordt er echt niet goed van.
Yvank_ schreef:Dat weet ik zelf niet helaas.. Ik herinner me alleen het moment wat ik het laatst aan doen was. Maar volgens mn vriend zit ik meestal eerst wat te staren en.is het dan net of iemand op de uitknop drukt en ik in slaap val. In de zwaarste gevallen ben ik paar min weggeweest om daarna weer op te staan alsof er niets gebeurd is
rindin schreef:gekvanfleur schreef:Ik ken het, sinds maanden erg moe, hoofdpijn op de gekste plekken in mijn hoofd, en erge pijn in mijn spieren terwijl ik niet meer sport...
Ik heb het heel wisselend en wordt er echt niet goed van.
Ben je van het één op andere moment gestopt met sporten? Dat kan heel goed een reden zijn dat je spieren
gaan klagen... Als je fanatiek sport, moet je afbouwen om te stoppen. Ik zou jou willen adviseren even contact
op te nemen met een fysio.
rindin schreef:geerke schreef:een wervel in je nek,die verkeerd zit,kan ook hoofdpijn en flauwvallen veroorzaken.
Een goede chiropractor kan misschien meer doen dan een neuroloog.Daar krijg je vermoedelijk medicijnen en de wervel blijft verkeerd zitten.
Neuroloog is om uit te sluiten dat het niks ernstigs is. Als dat bewezen is, dan naar een fysio/manueel die
weet hoe hij/zij cervicogene hoofdpijn moet behandelen.
Een goeie fysio/manueel/chiropractor wil eerst zeker weten dat het niks ernstigs is.
Yvank_ schreef:Soms wel ja. Loop voor de klachten aan longen overigens ook bij longarts maar is niets aan de longen te vinden dus komt waarschijnlijk idd toch ergens anders van.
geerke schreef:bestaan ze?...neurologen die je doorverwijzen naar een chiropractor?
Ik hoor van mijn chiropractor andere verhalen....maar dat is frankrijk