kilo's gaan te hard eraf na gastric bypass

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 09:24

Fred_Kroket schreef:
Belsje schreef:
Jammer dat je dan hier niet in de buurt aan het werk bent Raponsje, ik heb deze operatie immers ook moeten laten doen ... Omdat geen enkele arts/dietist/sportinstructeur me nog kon helpen ... Als er iemand mij garandeert het te kunnen regelen zonder GBP laat ik ze met alle plezier terugdraaien hoor

Ik word er altijd zo boos over dat mensen zo negatief doen. Ik ben nooit voorstander geweest van deze operatie, helemaal voor mezelf. Maar als je op je 29ste bedlegerig bent, denk aan eten terwijl je op je rug ligt zonder enige steun onder je hoofd ... Dat was alles wat ik nog kon: liggen, helemaal plat, evt in orthopedische houding als iemand mij erin kwam leggen.
De kilo's die mijn rug naar de fillestijnen geholpen hebben, waren trouwens vnl cortisone kg's. +30 op 2 maanden ....

TS: ik zou asap contact opnemen met chirurg/dietiste, ziekte van hun kant uit is jouw probleem niet. Misschien moet je aansluiting toch iet of wat herzet worden.

Het ligt er niet aan of Raponsje in de buurt woont. Het ligt aan jou met de hulpvraag die je hebt, jij moet het zelf willen en zelf doen. Niet de diëtist of de fysiotherapeut. Maagbanden worden nog niet zo heel lang gezet en wat de werkelijke lange termijn gevolgen zijn van zo'n ding is nog niet eens onderzocht.

Jij leest duidelijk niet wat ik schrijf ;)

Polly
Moderator Algemeen

Re: kilo's gaan te hard eraf na gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 09:53

gaan jullie niet ietswat offtopic nu??

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:01

Ik heb dit vorig jaar laten doen op aan raden van.. Als ik nu nog zo zwaar als toen had geweest, tja konden ze een nieuwe rug steken.
Mijn rug is versleten en er was geen tijd meer om het op eigen houtje te doen en geloof me, op je 24ste een operatie aan je rug laten doen is geen lachertje en ook artrose op die leeftijd is geen lachertje..

Ik ben blij dat ik die operatie heb laten doen want ik wil niet weten hoe mijn rug er nu had uitgezien.. En loshangend vel, daar heb ik geen last van.

Tari_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:12

Ik heb 16 jaar geleden zo'n operatie laten uitvoeren, heb een jaar op de wachtlijst gestaan. Toen was er hier in België maar 1 arts die zo'n operatie uitvoerde. Het heeft me toch wel ruim een jaar gekost om op het gewicht te zitten wat ik nu nog steeds heb. Maar ik moet wel vitaminesupplementen nemen, vooral de in vet oplosbare: A, D en E. Ook om de zoveel tijd infusen Venofer (ijzer) omdat mijn lichaam het niet voldoende uit mijn voeding haalt. Loshangend vel.. het is maar hoe je het bekijkt.. een vrouw van 43 die 2 zwangerschappen heeft gehad, heeft wellicht hetzelfde. Bij mij is het in ieder geval niet zo dat het opvalt of dat ik er last van heb.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:50

Belsje schreef:
Jij leest duidelijk niet wat ik schrijf ;)

Jij voelt je duidelijk aangevallen terwijl dat niet het geval is. Jij schrijft, jammer dat je (Raponsje) hier niet woont, want anderen konden het niet. Het ligt niet aan die anderen, maar aan jezelf. Er zijn genoeg excuses voor het nemen van een maagband. En zullen voor jou vast goede zijn! Maar ik vind het medisch onverantwoord en met doorzetten kun je er op een gezonde manier ook komen, het is namelijk niet onmogelijk.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:53

Juist ... ga jij dat dan even vertellen aan alle artsen, fysi's ed die mij in behandeling gehad hebben ... ik was en ben nog steeds aan het doodgaan. Alleen moet ik het nu niet liggend in bed doen ....

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:24

Belsje schreef:
Juist ... ga jij dat dan even vertellen aan alle artsen, fysi's ed die mij in behandeling gehad hebben ... ik was en ben nog steeds aan het doodgaan. Alleen moet ik het nu niet liggend in bed doen ....

Je voelt je nog steeds aangevallen... Ik hoef niets te vertellen ik heb geen probleem. Ik ga technisch gezien ook dood, elke minuut die ik langer leef ben ik korter op deze aardbol... En het is aan jezelf hoe je die doorbrengt en hoe je dat lichaam wat je krijgt zo gezond mogelijk houd. Dat je door medicatie of ernstige aandoeningen ernstig toegenomen bent in gewicht is verschrikkelijk vervelend maar alleen jij kunt daar iets aan doen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:27

Ik heb ook extreem veel moeite met afvallen. Als ik alleen al naar chocolade kijk kom ik al 5 kilo aan. Ik snap je wel belsje. Het is vooral heel erg vervelend als je er alles aan probeert te doen :(:)

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:31

Eerst moet het tussen de oren opgelost zijn, dan komt het afvallen vanzelf.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:32

Ik val af tot een bepaald gewicht en verder lukt gewoon niet.

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:04

Ik vind er hier wel een paar kort door de bocht gaan hoor.. Als het allemaal zo simpel was, werden deze operaties niet uitgevoerd..

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:27

ShiningStar1 schreef:
Ik vind er hier wel een paar kort door de bocht gaan hoor.. Als het allemaal zo simpel was, werden deze operaties niet uitgevoerd..

Nummer 1 reden dat deze operaties worden uitgevoerd is omdat mensen met gevaarlijk overgewicht of die richting gevaarlijk overgewicht gaan even op de goede kant op maar vallen daarna weer snel in oude gewoontes waardoor ze nog meer aankomen, weer eventjes op dieet gaan, weer in het oude patroon vallen etc.

Er moet bij overgewicht snel aan de bel getrokken worden zodat er begeleiding komt en het opgelost kan worden.

Wanneer iemand zo ver is dat 'ie alleen nog op bed kan liggen en geen andere uitweg meer heeft hebben deskundige echt te laat actie ondernomen.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:31

ShiningStar1 schreef:

Het is juist te simpel om maar zo'n operatie te doen en het is niet eens goed onderzocht wat de gevolgen zijn van 20, 30, of 40 jaar een maagband dragen. Het is ongelooflijk simpel maar je moet het wel willen en zelf doen. Want door een operatie te ondergaan leg je wederom je hulpvraag bij een ander neer en de oplossing voor je probleem zoek je niet bij jezelf.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:35

Wat ik me afvraag, is waarom dit soort ingrepen wordt verricht bij mensen die zeggen dik te zijn vanwege bijvoorbeeld medicijngebruik.
Ik denk wellicht ook te simpel, maar dat heeft dan toch ook niets met eten te maken ?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:37

Oke, nu ga ik ook even zeuren..

Mijn broertje heeft het tegen over gestelde.
Hij weegt nu 55 kilo en is 1,85 lang..
Een paar jaar geleden woog hij 48 kilo.

Hij heeft jaren lang diëtistes gehad, medicijnen.
Kind heeft zich netjes aan alle voorwaarden en dergelijke gehouden, maar kwam niet aan.
Hij heeft jaren gedaan over de 7 kilo die hij er nu bij heeft.
Als dat op deze manier kan, geloof ik best dat het andersom ook mogelijk is.
Dat mensen niet af kunnen vallen ongeacht of ze zich overal aan houden en alles geprobeerd hebben.

@ TS, ik zou inderdaad de arts contacteren.
Misschien kan je wat eerder terecht?

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:55

daantjuhhh schreef:
Oke, nu ga ik ook even zeuren..

Mijn broertje heeft het tegen over gestelde.
Hij weegt nu 55 kilo en is 1,85 lang..
Een paar jaar geleden woog hij 48 kilo.

Hij heeft jaren lang diëtistes gehad, medicijnen.
Kind heeft zich netjes aan alle voorwaarden en dergelijke gehouden, maar kwam niet aan.
Hij heeft jaren gedaan over de 7 kilo die hij er nu bij heeft.
Als dat op deze manier kan, geloof ik best dat het andersom ook mogelijk is.
Dat mensen niet af kunnen vallen ongeacht of ze zich overal aan houden en alles geprobeerd hebben.

@ TS, ik zou inderdaad de arts contacteren.
Misschien kan je wat eerder terecht?

Ik heb hetzelfde "probleem" altijd te laag BMI en te laag. Ik doe veel aan krachttraining om spiermassa te kweken en dus meer gewicht en wat "over hebben" als ik een keer een griepje heb. En eet gezond en langzame koolhydraten, ik let er echt op en het kost mij echt veel energie en doe er veel voor om een gezond BMI te krijgen. Ik ben ongeveer twee jaar bezig geweest en heb nu een goed BMI, een goed eetpatroon en is mijn hyperactieve schildklier weer onder controle. En bijkomend voordeel is dat ik spijkerharde billen heb en een wasbord waar je u tegen zegt ;) Maar het kost mij zeker moeite, mijn levenspatroon en eetpatroon is zeker veranderd, ik drink altijd met mate en echt, ik ben er iedere dag mee bezig. En ik heb het over ongeveer 3 a 4 kilo wat ik "moest" aankomen en eigenlijk zou er nu nog 1 a 2 kilo bij moeten... Dus zo lang kan het duren, ik zou shakes kunnen drinken met extra calorieën of belachelijk vet eten maar dan heb ik niet de juiste kilo's. Ik wilde gezond aankomen.

Dus zo extreem kort door de bocht lijkt het me niet, het is gewoon extreem realistisch. Zowel aankomen als afvallen kost bloed, zweet en tranen en je kunt een kort door de bocht oplossing nemen door een ingreep te laten doen zodat je van het gedoe af bent maar je kunt ook een lange adem hebben. En wat je doet moet je zelf weten maar beschuldig iemand niet van kort door de bocht of negatief of geen begrip of niet genoeg interesse of inzicht als je geen idee hebt hoe hard een ander soms moet knokken om gezond te blijven.

Baal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:07

Ik lach er maar om, om die reakties hier.... wat moet je anders als je leest hoe disrespectvol sommige reakties zijn....

De dieetgoeroe, die zelfs mensen met een trage schildklierwerking en blessures kan genezen:
Citaat:
En ik heb honderden clienten gehad, clienten die medicijnen slikken, depressieve emotie eters, trage schildklier clienten, mensen met blessures en vooral heel veel clienten die een operatie gehad hebben in de hoop af te kunnen vallen maar het niet gelukt is.

Of nog simpeler:
Citaat:
Eerst moet het tussen de oren opgelost zijn, dan komt het afvallen vanzelf

Ik denk dat TS buitengewoon goed met deze opmerkingen geholpen is !

Komop zeg, slechts 1 of 2% van de mensen met serieus overgewicht valt blijvend af door gezond eten en bewegen. Binnen 2 jaar is bijna iedereen weer op of zelfs boven het oorspronkelijke gewicht.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:14

Baal schreef:
Komop zeg, slechts 1 of 2% van de mensen met serieus overgewicht valt blijvend af door gezond eten en bewegen. Binnen 2 jaar is bijna iedereen weer op of zelfs boven het oorspronkelijke gewicht.

Net zoals een maagband... Dan kom je weer terug op je oude gewicht. En wat doe je dan? Nog een maagband erbij?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:29

Baal schreef:

Bron? Lijkt me wel een errug laag percentage :oo

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:31

Het gewichtsverlies na het plaatsen van de SAGB-maagband is aanzienlijk: 3 jaar na de operatie is een gemiddelde afname van het overgewicht van rond de 50% tot zelfs 72% gerealiseerd [1, 2, 3]. Een studie onder ruim 800 patiënten toonde aan dat vijf jaar na de operatie 78% van de patiënten meer dan 50% van hun overgewicht verloren en bovendien vrij waren van complicaties [3].

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 23:34

sorry..

dit topic gaat totaal niet meer over mijn vraagstelling.

iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar bespreek het in een ander/ nieuw topic.
prima om er over te discussieren en gelukkig bestaan er voor en tegenstanders.
maar laat iedereen is zijn waarde,

sommige opmerkingen hier vind ik onrespectvol. Heb respect voor ieders mening, maar breng het iets anders.
voor sommige is een operatie echt een laatste redmiddel. het hele leven erna aanpassen dat zien de meeste buitenstaanders niet. het lijkt simpel om dan af te vallen, maar dat is het zeker niet!
dus voor je een oordeel velt denk na hoe of wat...dat scheelt al veel.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:35

Lopen drammen over het risico nemen van deze operatie is nogal wat mosterd na de maaltijd is het niet?
Operatie heeft nou eenmaal al plaatsgevonden.

Magicmist, ik vind het verloop niet helemaal duidelijk. Hoeveel kilo ben je kwijtgeraakt in de 8 weken na je operatie?
Lijkt me niet dat je in 8 weken 40 kilo verliest. Maar dit beeld wordt imo wel geschetst.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:37

Raponsje schreef:
ShiningStar1 schreef:

Nummer 1 reden dat deze operaties worden uitgevoerd is omdat mensen met gevaarlijk overgewicht of die richting gevaarlijk overgewicht gaan even op de goede kant op maar vallen daarna weer snel in oude gewoontes waardoor ze nog meer aankomen, weer eventjes op dieet gaan, weer in het oude patroon vallen etc.

Er moet bij overgewicht snel aan de bel getrokken worden zodat er begeleiding komt en het opgelost kan worden.

Wanneer iemand zo ver is dat 'ie alleen nog op bed kan liggen en geen andere uitweg meer heeft hebben deskundige echt te laat actie ondernomen.

Het kan prima door zelfdiscipline etc, maar het klinkt allemaal zo lekker makkelijk.
Je hele leven lang honger lijden, nee daar heb ik de discipline niet voor. Ik heb die stok van een operatie ook nodig gehad.

Iedereen denkt maar dat deze operatie zo'n makkelijke keuze is. Dat is fysiek niet, en mentaal al helemaal niet.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 23:40

ik ben in 8 weken tijd bijna 30 kilo kwijt.
vooral de eerste twee weken. Ik mocht niet eten, alleen drinken en dan water, bouillon, thee en aquarius.

op dit moment gaat het met ong twee kilo per week.
ondanks een goed eetpatroon en ik kan redelijk goed eten. Kan goed 1 boterham wegkrijgen met langzaam eten.
warme maaltijd gaat ook goed. half stukje vlees, schep groente en schep aardappelen.
eet wel zeer langzaam en meestal is mijn eten al koud voor het op is :P

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:46

Baal schreef:
Ik lach er maar om, om die reakties hier.... wat moet je anders als je leest hoe disrespectvol sommige reakties zijn....

De dieetgoeroe, die zelfs mensen met een trage schildklierwerking en blessures kan genezen:
Citaat:
En ik heb honderden clienten gehad, clienten die medicijnen slikken, depressieve emotie eters, trage schildklier clienten, mensen met blessures en vooral heel veel clienten die een operatie gehad hebben in de hoop af te kunnen vallen maar het niet gelukt is.

Of nog simpeler:
Citaat:
Eerst moet het tussen de oren opgelost zijn, dan komt het afvallen vanzelf

Ik denk dat TS buitengewoon goed met deze opmerkingen geholpen is !

Onzin.
Mensen die dieeten komen weer snel aan.
Mensen die gezond gaan eten en bewegen zullen op gewicht blijven tenzij ze weer in hun oude eetgewoontes vallen.

Of iemand deze of soortgelijke operaties ondergaat is iedereen zijn eigen keuze.
Wel is het schrikwekkend hoeveel mensen die na zulke operaties bij mij aankloppen omdat ze desondanks weer enorm zijn aangekomen of eetstoornissen hebben ontwikkeld door onnatuurlijke hoeveelheden waar ze niet aan konden wennen.

Daarom ben ik tegen dit soort operaties omdat het oorspronkelijke probleem niet opgelost word en het in veel gevallen alleen erger word of tot andere problemen leid.

Baal; Ik heb nergens gezegt dat ik mensen kan genezen, wel dat ik ze heb geholpen om gewicht te verliezen.
Het is heel goed mogelijk om gewicht te verliezen met een blessure, medicijnen of ziekte je moet er alleen niet vanuit gaan dat het verloopt zoals bij een gezond persoon.