Klaar met afvallen, streefgewicht gehaald en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DeniseM

Re: Klaar met afvallen, streefgewicht gehaald en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:23

Sorry lekker duidelijk ben ik weer! Ik bedoel Sonja Bakker.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:23

phormicola schreef:
Cayenne schreef:
Misschien een vervelende vraag, maar hoe staat het met jullie huid?
Omdat ik ben blijven sporten valt het bij mij op zich nog heel erg mee (heb gelukkig niet zo'n 'schort') maar heb geen strakke buik en bovenbenen meer natuurlijk. Een operatie ben ik nog niet zo voor, maar soms denk ik er wel eens aan.
Ben benieuwd of nog meer mensen hier mee zitten.

Ik zit hier heel erg mee. Ik heb vrijwel geen vet meer op m'n buik, maar doordat ik overtollig vel heb is het niet strak en lijkt het alsof ik een buikje heb. Ik kan er op slechte dagen wel om janken: ik heb zo hard m'n best gedaan, maar word nog steeds afgestraft :o
Een tummy tuck zie ik dan weer niet zitten, ik vind de littekens nogal lelijk. Mijn hoop is dat de huid over de jaren nog ietsjes zal krimpen, maar mooi strak zal ik denk ik nooit worden :n

Kijk, dat kan ik dus heel goed begrijpen. Ik zit er zelf niet zo erg mee, maar ben bang dat een vriendje er straks op gaat afknappen. Voor mezelf zou ik de operatie dus op dit moment niet willen, maar ben er toch wel degelijk onzeker op. Zit dus nog in het midden.
En het is inderdaad net een straf.. Heb je er zo hard voor gewerkt en kun je er nog niet van genieten. Ik draag wel jurkjes etc maar heb er altijd corrigerend ondergoed onder.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:24

phormicola schreef:
SB = South Beach

Kun je voor mij komen werken? :')

Dan maak ik sport en voedings schema's en kun jij mensen vertellen waarom ze dingen wel of niet moeten doen.
Zou zoveel tijd schelen, ja ik ben lui.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:25

CK88 schreef:
phormicola schreef:
als je strakker word is aankomen juist een goed teken = spieropbouw.

Echt? Dat zei mijn vriend ook maar ik geloof er niks van. Wanneer val je af dan?

Jup dat is echt zo en helemaal als ik jou lengte en gewicht zie is het aardig goed. :)
Heb zo'n beetje het zelfde, ben heel iets kleiner maar heb wel zo'n beetje het zelfde gewicht.. Heb ook iets een buikje maar wil dus ook afvallen.

Zelf moet ik echt mijn buikspieren gaan trainen (niet perse om het afvallen) maar ik verwacht dus ook dat ik qua gewicht niet veel ga zien in het afvallen, wel in mijn lichaamsbouw. Afvallen betekent niet alleen kilo's eraf maar vooral het 'overtollige' vet eraf. Daarbij wegen spieren zwaarder als vet maar zijn ze een stuk compacter.

Je bent goed bezig dus!! :j

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:26

_Marinke_ schreef:
Daarbij wegen spieren zwaarder als vet maar zijn ze een stuk compacter.

Dit snap ik niet helemaal :D Een kilo vet is toch net zo zwaar als een kilo spieren? :o?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:29

Ik geloof als je een handvol spieren hebt t zwaarder is dan een handvol vet :+

Ik vond het heel leuk om te zien hoe mijn vetpercentage afnam, mn consulente had zo'n weegschaal die dat uitgebreid kon meten.

Heb nu thuis ook een weegschaal met een deel van die functies, vind ik wel leuk :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:34

Mijn dieetiste had ook zo'n apparaat waarmee dmv zwakstroom de boel werd doorgemeten.
Een weegschaal wil ik echt niet meer in huis. Ik werd er helemaal paranoide van :=

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:38

Raponsje schreef:
phormicola schreef:
SB = South Beach

Kun je voor mij komen werken? :')

Dan maak ik sport en voedings schema's en kun jij mensen vertellen waarom ze dingen wel of niet moeten doen.
Zou zoveel tijd schelen, ja ik ben lui.

Heel graag _/-\o_

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:40

Cayenne schreef:
Kijk, dat kan ik dus heel goed begrijpen. Ik zit er zelf niet zo erg mee, maar ben bang dat een vriendje er straks op gaat afknappen. Voor mezelf zou ik de operatie dus op dit moment niet willen, maar ben er toch wel degelijk onzeker op. Zit dus nog in het midden.
En het is inderdaad net een straf.. Heb je er zo hard voor gewerkt en kun je er nog niet van genieten. Ik draag wel jurkjes etc maar heb er altijd corrigerend ondergoed onder.

Ik ben getrouwd en mijn man vind m'n buikje juist superlief en hij mag absoluut niet minder zacht worden :') Als zo'n man van je houdt vind ie je ook fantastisch mét lubberend buikje hoor :+

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:58

Mijn vriend vind het ook niet erg dat ik een vetrandje heb, maar zelf vind ik het vreselijk als ik loop en ik voel mijn vet bewegen, of dat mijn dijen/bovenbenen tegen elkaar aan komen met lopen. Brrr, nee moet er niet aan denken.

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 12:07

Ik kom ook binnenvallen, ik ben nu bezig met afvallen. Ik probeer 1 keer in de week een weeg moment te houden, zodat ik echt verschil kan zien :) Hoe vaak wegen jullie jezelf? Echt knap hoeveel sommigen hier zijn afgevallen! Ik ben nu een week bezig, dus ik heb nog wel even te gaan :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:53

Ik woog begin dit jaar 115 en nu 96 , hopelijk volgend jaar wat meer sporten en meer gewicht eraf!

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:51

Op dit moment ben ik ongeveer 10kg afgevallen en ik ben nog niet klaar, maar ik ben al heel blij met het resultaat. En het is mijn vrienden ook niet ontgaan; krijg nu regelmatig complimenten van hun :)

Als ik naar BMI luister, moet ik dan nog 18kg afvallen voordat ik op mijn ideale gewicht ben, maar voor mijzelf heb ik limiet gesteld van nog maximaal 10kg. Ik heb namelijk een stevige postuur (brede schouders etc) dus als ik dat 18kg alsnog afval, dan zie ik er niet meer uit denk ik. Maar waar ik nu wel vooral mee zit is mijn buik van vet; heeft iemand hier nog tips voor?

Ik volg namelijk geen dieet, alleen eten als het nodig is en gevarieerder. Meer water drinken helpt ook enorm.