Voedselbank: Wat zijn nou dingen die je echt nodig hebt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:45

Zilfstar schreef:
Dreamybol: op 15 december supermarktactie bij de AH in maarssendorp en maarssenbroek (staat op de website vd VB)

Vrijdag dus even naar de appie zien te komen, dankjewel!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:46

Zuurkool is wel een paar weken houdbaar geloof ik.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 22:47

Uit de krant weet ik dat ze vriezers oid hebben staan, maar ze vragen aan particulieren gericht om langhoudbaar, zijnde niet vers, niet koelkast, niet vriezer... Dus ga volgende boodschapbeurt eens kijken bij de blikgroentes. Zuurkool is ook een goeie idd.

rommulus

Re: Voedselbank: Wat zijn nou dingen die je echt nodig hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:49

Ham en of borterham worst in blik kun je ook plakken van snijden.
Dit kun je zowel in de macaroni gebruiken en of op brood.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:51

rommulus schreef:
Wat ik me nu ineens spontaan af vraag...
Zou er ook vraag zijn naar condooms ed ???
Kromme gedachten gang eigenlijk maar anti conceptie zit bij veel niet in het zorgpakket en ik neem aan dat mensen niet voor de lol jaren droog willen staan :+

heb geen idee of idd de pil ofzo -O-

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:51

En dingen zoals bijv. Brinta? Zou daar vraag naar zijn?

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:52

NathalietjeB schreef:
rommulus schreef:
Kromme gedachten gang eigenlijk maar anti conceptie zit bij veel niet in het zorgpakket en ik neem aan dat mensen niet voor de lol jaren droog willen staan :+

heb geen idee of idd de pil ofzo -O-

Zat ook al aan tampons te denken :')

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:53

Ik ben blij te zien dat mijn gedachte gang nog niet zo vreemd is _O-

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 22:57

Zat zelf ook in richting van persoonlijke hygiene te denken, echter op de website stellen ze vooral voedsel te willen uitdelen. Zeep en wc papier dan wellicht wel... Waar leg je de grens. Denk dat ik me nu bij voedsel hou en als ik mijn eerste partij ga brengen even vraag of wc papier enz ook welkom zijn.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:59

mooi plan!! hier in t dorp staan ze idd ook geregeld met zo een aktie bij de ah, ik haal dan steevast spullen voor in de boodschappen karretjes. tandpasta, koffie suiker , limo, waspoeder,toiletartikelen , eigenlijk kan alles wel..[en ja ik doe er dan ook altijd wel iets van koek of snoepjes bij..]

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:01

rommulus schreef:

Hahaha ik zie het al zo voor me.
Ingrid die het voedselpakket uitpakt; hé Henk, kijk wat erbij zit! We kunnen weer! :')

Maar vind het el een goede vraag, slim denkwerk.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:02

Ik heb zelf nooit voedselhulp ontvangen van de voedselbank, maar wel met 0 Euro per maand moeten leven gedurende een klein jaar. Dingen als pasta, rijst en aardappelen krijg je meestal wel van mensen en zijn bovendien goedkoop, maar iets erbij wordt vaak lastig. Dat vinden ze dan "te luxe" of "niet nodig" dus krijg je het 100e pak rijst, terwijl je lichaam schreeuwt om iets groens en je niet meer weet waar je je rijst moet laten. Conservengroenten en pastasauzen zijn ook fijn om te krijgen. En voor de feestdagen iets anders dan water drinken is ook wel eens prettig, maar dat vond ik persoonlijk minder hard nodig, en dan zou ik liever iets van limonadesiroop krijgen dan frisdranken.

Wat wel heel fijn is om te krijgen zijn kruiden. Daarmee kan je de eenvoudigste gerechten nog lekker maken en hoef je geen hele droge rijst of pasta te eten, en met een paar verschillende soorten kruiden kan je heel veel varieren.

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:08

Een goedkoop blAuw supermarkt keten had allemaal nog paas artikelen over (ja veel chocola en snoeperij) maar de VB wou het niet ophalen want dan moesten ze wel 6palleten overstapelen en dat vonden ze teveel werk! -O-

Nou is chocola en snoep miss niet prioriteit 1 of 2 maar vond die reden zo stom dat ze het afwezen omdat de medewerkers het teveel werk vonden. |(
Hoeveel gezinnen zouden wel niet blij zijn geweest met een choco ei oid.

Maandverband,tampons zijn vaak dingen waar je niet bij na denkt maar ook niet echt zonder kan...

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 08:31

;)

Ik heb zojuist mijn eerste levering gedaan: mega pak Kannis en Gunnik koffie, pakje rooibos thee, pot met erwtjes en wortels, blik soep, blik mais, groot pak muesli, 2 blikjes tonijn, Aziatische kruidenpasta, pot met 10 verschillende kruiden en een blik tomaten op sap. Hopelijk kunnen ze het gebruiken...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 08:50

DeBuurvrouw schreef:
Een goedkoop blAuw supermarkt keten had allemaal nog paas artikelen over (ja veel chocola en snoeperij) maar de VB wou het niet ophalen want dan moesten ze wel 6palleten overstapelen en dat vonden ze teveel werk! -O-

Nou is chocola en snoep miss niet prioriteit 1 of 2 maar vond die reden zo stom dat ze het afwezen omdat de medewerkers het teveel werk vonden. |(
Hoeveel gezinnen zouden wel niet blij zijn geweest met een choco ei oid.

dit is natuurlijk van de zotte... lijkt me juist geweldig dat je zulke extras erbij kan doen in een pakket!

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 09:01

Zilfstar schreef:
Heb idd nu 4 pakken macaroni EN 4 potten saus meegenomen. Helaas mag ik de verse groenten en vlees dus niet aanleveren, maar willen ze echt houdbare dingen krijgen. Ik hoop dan wel dat de VB in zo'n pakket en een pak pasta en een pot saus doet...

je hebt ook potten saus waar al gehakt in zit

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 09:03

Bij ons in de supermarkt staat een hele grote krat met allemaal voorverpakte tasjes met basis ingredienten.
Die kan je voor 5 € kopen en die gaat dan weer in een andere krat voor de voedselbank. Vind ik opzich geen slecht idee.
Als je geen 5 € over hebt, kan je natuurlijk ook datgene in die krat doen wat je wel kunt missen :) .

Ook hebben een paar supermarkten grote boxen voor het plaatselijke asiel.
Hier in Dld kopen de meeste mensen in het groot voor hun huisdier in (zeker als het honden- en/of kattenvoer in de aanbieding is) en nemen dan vaak een paar blikjes meer mee voor het asiel; dat vind ik ook een goed initiatief :) .

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 09:03

voor de voedsel bank wil ik nog wel eens wat extra dingetjes halen
als het om een schoenendoos aktie gaat voor het buitenland dan doe ik daar niet aan mee

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 09:41

Wel jammer, diepvriesgroenten zijn een uitkomst. Makkelijk en lekker (boontjes uit de diepvries zijn echt veel lekkerder dan uit blik), niet duur, houdbaar, gevarieerd en gezond.

RTV Utrecht heet overigens pas een hele serie over de Voedselbank uitgezonden, misschien dat daar nog tips bij zitten. http://www.rtvutrecht.nl/gemist/uitzend ... 325/889403

Zelf denk ik dat ik graag ook wat smaakmakers zou krijgen: kappertjes of olijven bv. Een iets lekkerdere olijfolie. Pesto of pijnboompitjes. Kruiden of kruidenmengsels, ketjap, bouillonblokjes (+ laurierblaadjes.)
Het idee van min of meer complete maaltijden spreekt me ook wel aan.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 09:54

Bloem is ook handig. Goedkoop, maar je kan er veel mee. Ik zou zelf ook enorm blij worden van knoflook en uien of sjalotjes. Kruiden, inderdaad. En kaas. Al kan die laatste niet eindeloos buiten de koeling, ik weet niet hoe streng ze daarop zijn. Citroenen of limoenen kan ook, die zijn vrij lang houdbaar en je kan er gewoon gebruiken voor limonade maar 't is ook heerlijk om een gerecht wat smaakvoller mee te maken. Fruit zou ik ook erg blij mee zijn. Bouillonblokjes ook. Of ketchup en mayonaise. Al die dingen waar je gerechten mee op smaak kunt maken..

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 09:54

Ja ik kan alleen nergens vinden waar je een complete maaltijd kan doneren. Vind het jammer dat je een pakketje samenstelt (dus bijv. pasta en saus etc.) en dat het dan onderverdeeld wordt.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:28

Ik zou wasmiddel of shampoo doen dat is best duur voor zo iemand!
en/of wc papier.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:39

Ik zag iemand zeggen dat een pak brinta misschien ook een idee is. Ik denk dat er ook veel gezinnen met jonge kinderen bij de VB komen. Die willen waarschijnlijk ook wel graag dingen als poedermelk, rijstebloem, peuterliga's, luiers en dat soort dingen. Als ik bij de VB zou komen en ik heb een kleintje thuis zou ik heel blij zijn met dat soort dingen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:39

Er stond vandaag toevallig in de krant dat de voedselbank heel erg blij is met houdbare sausjes.

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:46

het is nu euro actie bij de c1000 voor de mensen die een c1000 in de buurt hebben