Het ik-ga-mijn-haar-laten-groeien-topic.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:31

Wauw, ik vind het heel goed dat er toch best veel zijn die hun haar af laten knippen voor stichting haarwens etc. ik kan daar niet aan beginnen. Dan loop ik de komende 10 jaar met kort(er) haar ben ik bang.
Maar echt goed! +:)+

Firebug

Re: Het ik-ga-mijn-haar-laten-groeien-topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:10

Ik ben het ook aan het laten groeien! Heb het al een paar jaar kort gehad maar ik was het een beetje zat om steeds geen staartje of vlecht in te kunnen. En ik wil het graag gaan doneren als het lang genoeg is.

Nu is het ongeveer zo lang: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 7892_n.jpg, maar ik wil er eigenlijk nog wel een heel stuk aan. Jammer dat het zo lang duurt...

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:21

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:29

Ik meld me ook!
Ik kom ook altijd weer op een punt dat ik meen dat ik naar de kapper móet voor een nieuw kapsel. Vorig jaar was het tot halverwege m'n rug en in september heb ik mijn vlechtje gedoneerd! Ik had nog haar tot op mijn schouders en inmiddels alweeg verder, maar wat heb ik een spijt gehad! Ondanks dat het natuurlijk voor een goed doel was. Ik mis mijn haar wel erg!
Dus ik heb besloten ze lang te laten groeien. Langer dan ze waren! :o

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 22:40

Haha dat ken ik renskep!! Op een gegeven moment ben ik er weer klaar mee, moet het weer nieuw, en dan gaat het er weer af... Bij mij alleen meestal iets extremer dan een bob of iets :Y) heb nu een knalrode pluk in mijn haar (al is het alweer flink vervaagd) en witblond, eigen haar is asbruin, heb het zwart gehad, donker bruin, gewoon blond, paars, oranje, koper, rood, van alles :P En van lang, tot halflang, bob, pixie, gewoon kort, rechtop punk pluk geval, verzin het maar :P

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:47

Wooh Steffanie (toch? :o) jij hebt al veel gehad! Vind het kapsel dat je nu hebt, waar je foto van stuurde ook wel erg gaaf!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 00:22

Ik heb dat inderdaad ook. Ineens begint het allemaal te vervelen en dan wil ik ineens een kuif ofzo. Maar na een tijdje wil ik weer een staart in. Ik heb nog nooit heel lang haar gehad. Ben nu van plan om het tot op mijn bh-bandje te laten groeien. Ik vind een vlecht in mijn haar zo mooi!

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 06:48

haha gelukkig kan ik me altijd beheersen van zoiets extreems :P ik weet dan toch wel dat ik er spijt van krijg...
Kleuren heb ik wel veel gedaan. Heb volgens mij alles gehad, behalve blond. Maar ik heb dik, donkerbruin haar, dus dan is blonderen nogal n operatie :')
Ben in ieder geval blij dat ik niet de enige ben met dat probleem! :o

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 09:05

ik doe mee!
vroeger had ik altijd haar tot op m'n billen, daarna ver onder m'n bh-bandje een lange tijd gehad.
en nu ben ik pas naar de kapper geweest en is er een heel groot stuk afgegaan helaas, het komt nu net boven mn bh-bandje en ik wil het toch echt wel veel langer hebben :)

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 09:26

Wat grappig om te lezen!
Ik ga zaterdag na ruim 10 jaar super lang haar te hebben het af laten knippen.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 09:27

Ik doe mee, ooit had ik haar tot me kont, toen vorig jaar afgeknipt naar een korte bob, en nu is het tot net op me schouders :)

horzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:06

Ik doe ook mee! Heb mijn haar vroeger altijd heel lang gehad, toen afgeknipt en donkerbruin geverfd.. Inmiddels is het weer tot halverwege mijn rug maar wil het nog langer! Hoe snel groeit jullie haar? Bij mij lijkt het niet op te schieten namelijk ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:16

Ik heb dit jaar een bob laten knippen , achter kort voor lang :P. Nu wil ik alles op weer op 1 lengte aar dan moet achter goed groeien , gellukig groeit het hard bij mij :)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:04

Wie heeft er goede tussenkapsels om het zo maar even te noemen? Op een gegeven moment kom je op zo'n net niks lengte.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:09

Ymor: Ik ben naar mijn kapper gegaan en uitgelegd dat het ze bedoeling is dat ze weer lang worden. Toen is ze ermee aan de slag gegaan en nu heb ik er wat laagjes in, maar verder vrij basic. Maar ik kan ze vlechten, in een staart, opsteken en los :+ Dus best veelzijdig!
Laat je adviseren door je kapper ;) Die weten er meestal wel raad mee!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:10

Moet je natuurlijk wel naar een goede kapper gaan haha. De kapper waar ik altijd naar toe ging zei kort is zo leuk!! En het dan zelf lang hebben met extensions.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:24

Ymor schreef:
Moet je natuurlijk wel naar een goede kapper gaan haha. De kapper waar ik altijd naar toe ging zei kort is zo leuk!! En het dan zelf lang hebben met extensions.

Ja dat is waar :+ Haha lekker geloofwaardig dan!
Alhoewel, laatst vroeg een collega aan mij of ze het ook lang moest laten groeien, of dat ze t weer kort ging knippen. En toen heb ik ook gezegd dat ik kort bij haar zo leuk vind! (mja ze heeft echt een poppig gezicht, dus dat korte maakte het wat vlotter!)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:27

Ik zou nog foto's plaatsen. :o

2 maanden geleden:
Afbeelding

En een foto van vandaag:
Afbeelding

Groeit dus best snel als ik het zo vergelijk... Al lijkt het zo ellendig langzaam te gaan.. :=

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:29

Zo! Dat is zeker hard gegroeid!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:38

Ja, is wel goed te zien zo op de foto's, in het 'echt' lijkt het toch haast stil te staan.. Kom nu inderdaad op zo'n punt dat je er vrij weinig mee kunt.. :=

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:39

ik wil ook mee praten :)

vorige jaar juni het afgeknipt tot:
Afbeelding
in de tussentijd nog 1 keer bijgeknipt tot die lengte.

nu zit ik op ong:
Afbeelding

het gaat niet heel snel lijkt het, maar toch heb ik na 3 maand een enorme uitgroei :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:43

Zo dat is ook al een flink stuk gegroeid zeg! Hoe lang wil je het hebben?

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:56

ik meld me ook maar, ik heb eigenlijk altijd al kort haar gehad, maar vanwege ziekte even niks en toen is het supersnel een soort krullenbob met pony geworden. daarna een korte coupe met lange kuif, toen maar helemaal ultrakort, en nu kriebelt het en wil ik graag lang haar (tot iets over mijn schouders hoop ik)

ik fohn het nu in hetzelfde model als de krullenbob maar het duurt zo verschrikkelijk lang.... wheeeheheeee :')

ik zal eens even foto's zoeken :)

edit: ik heb eigenlijk alleen maar rare uitspattingen/bewerkte foto's wara mijn haarlengte goed op te zien is
edit2: even snel in een collage van mijn haar a la momenté! meestal heb ik het zoals op de onderste foto in het midden te zien is, daarnaast zoals op de foto in het leren jasje en heel soms in een kuif a la schapenbontje :')

de foto rechtsonderin is van mij met een lange pony en kort haar, ik heb nog geen goeie foto kunnen vinden van zoals het eerst was :)
Laatst bijgewerkt door Aight op 16-12-12 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:11

Daar heb ik ook last van dat het zo lang duurt voordat het mooi in model zit!

Heeft een van jullie toevallig ook ervaring met extensions of wel is overwogen?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:14

Ik heb het wel eens overwogen maar het is zo duur. En ik vind dat het heel vaak lelijk gezet wordt. Dus ik begin er niet aan.