Meer vechtsporters?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

safiye

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:11

Washinton schreef:
Hier iemand die aan Karate doet, al 8 jaar lang! Ik ben inmiddels bezig voor mijn zwartebard examen :D
Maar zoals al werd genoemd; ik heb er zelf echt heel veel baat tijdens het paardrijden en dan voornamelijk het evenwicht :)

Wow, stoer! Hoe ziet een training er eigenlijk uit als ik vragen mag (doe je bijvoorbeeld ook opdruk en buikspier oefeningen?)

Washinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:19

ja, dat komt er allemaal bij kijken :)
maar we beginnen normaal met warming-up dan basistechnieken en dan kata of comité. Vaak hebben we ook afwisseling met worpen/klemmen/wapens/ shehai *geen idee hoe je het schrijft* en dergelijken.

Magrathea

Re: Meer vechtsporters?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 21:35

Wat veel vechtsporters! Superleuk! :)

Bij ons is het opwarmen-valoefeningen in paren-technieken oefenen in paren-afmattende kracht/conditietraining. Al zit die laatste soms ook na de warming up, of wordt het vervangen door randori. We doen de laatste tijd vaak randori waarbij de hogebanders een lijn vormen en de lagebanders ertegenover. De lagebanders moeten de hogebanders werpen, de hogen mogen alleen verdedigen, niet zelf werpen. Het leuke daaraan is dat de hogen vaak heel erg bereid zijn om dingen uit te leggen en tips te geven, daardoor merk ik dat ik steeds beter word :)

Washinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:38

Zijn er nog mensen die hier aan karate doen? Er zijn van het weekend (wereld) kampioenschappen en je kunt je nog aanmelden :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 21:39

Geen karate :n niks voor mij... Is het gewoon net niet voor mij. :) Vind judo veel leuker. Knuffelsport ftw!! :D

Washinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:41

Magrathea schreef:
Geen karate :n niks voor mij... Is het gewoon net niet voor mij. :) Vind judo veel leuker. Knuffelsport ftw!! :D

hahaha _O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 21:43

Hee, dat heb ik niet zelf bedacht. Dat zei gisteren een jongen met de bruine band tijdens de randori tegen mij. 'Je houdt veel te veel afstand, zo kan je toch geen kracht zetten! Kom op, judo is niet voor niets een knuffelsport'
:=

Washinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:45

Huh, bij judo moet je toch geen kracht zetten maar 'misbruik' maken van de kracht van je tegenstander?
Wanneer wij werpen zetten we helemaal geen kracht :o

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:46

Ik doe inmiddels 4 jaar aan Kyokushin karate en hoop binnenkort eens mijn groene band te halen :-) en combineer dit uiteraard met de paardjes :-) ... soms letterlijk, zie:

Afbeelding

Washinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:47

Dat vind ik echt een gave foto Maeve! :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 21:49

Gaaf idd maeve! Vanwaar die foto? Toeval? :) Of te paard naar de dojo haha

Wasington, dat is meer jiu jitsu. Als je tegenstander niks doet is er ook geen kracht van hem die jij kan misbruiken. Wat je wel kan doen is hem zo neerzetten dat jij met geringe kracht hem neer kan halen. In een gevechtssituatie is dit echter niet heel veel voorkomend, dus je moet eigenlijk leren om je kracht zo efficient mogelijk te benutten. (Iemand optillen gaat makkelijker wanneer je vlak naast diegene staat dan wanneer hij een meter ver staat)

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:54

Haha bedankt! Ja we hebben iedere zomer een fotowedstrijd, waarop je moet staan in je karatepak, op z'n origineelst zegmaar :-P beetje wat je in de zomer hebt beleefd. Dit jaar heeft er een klein meisje gewonnen die hun enorme herdershond in haar moeders karatepak heeft gehesen en vervolgens met hem is gaan sparren, echt superlief :-) die moeder stond ook wel even raar te kijken...

Ondanks het feit dat de kwaliteit van de foto niet supergoed is, is het mijn favoriete foto van mij en mijn paardje, die ik een jaar geleden heb moeten laten gaan. Ik ben er ook echt onwijs blij mee :-)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 21:56

Oh dat klinkt echt wel schattig ja :D wel een mooie foto is het!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 00:58

Leuke foto :D
Herder in een karatepak :')

Ik heb eigenlijk alleen maar leuke ervaring, nooit mensen die naar mijn mening te hard/agressief waren. Ook niet (juist niet) toen ik tegen een kerel van 2 meter hoog en breed (ben zelf 1.63) moest sparren :') Zat in een gemengde groep. Mijn ervaring is overigens dat meiden juist harder zijn dan jongens. Ik vond beide prima.

Poekoelan en Pencak silat heb ik overigens ook eventjes gedaan, maar beide heel kort.

Magrathea schreef:
Hoi! :)
Leuk, savate, nooit van gehoord :)

Ik weet van een vriend dat taekwando veel benenwerk is. Dus in dat opzicht is het wel een beetje hetzelfde. Heb trouwens erg gelachen met/om hem vandaag... Hij zat te miepen dat armenwerk niks waard is aangezien benen veel sterker zijn. Dus toen ging ik achter hem staan en kneep hem subtiel in een verwurging -:) o nou daar waren armen toch wel handig voor....

Mwoehaha.

Voorbeeldje (nog vrij veel boxen, er zijn ook veel traptechnieken):

Magrathea schreef:
:oo Jouw verhaal klinkt echt exact alsof je ook in Delft studeert en op de campus sport.. klopt dat? :D

Meerdere sportcentra van uni's bieden dan aan. Uni van A'dam heeft het USC en daar kun je ook heel wat (vecht)sporten proberen. Ook paardrijden :P

AaronYve schreef:
Mis het toch wel hoor. Was ook het enigste meisje tussen de jongens en wist mijn mannetje wel te staan. Ze noemde me de beer
Heb er wel veel zelfvertrouwen en discipline door gekregen en dat kan ik weer goed gebruiken bij de paarden.

_/-\o_ geniaal.

SterkeSisu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 07:31

LoveBodin schreef:
Dat meen je niet?! Er zit iig nog 1 andere bokker in Finland en 1 iemand gaat er binnekort ook heen: [BEU] Finland: alle tips welkom!

Waar woon je dan ongeveer? Want ik mis het echt ontzettend! En wat is Poekoelan precies?

Jyväskylä, 350km ten noorden van Helsinki. Waar zat jij?
Wbt Poekoelan.. het is vooral gericht op verdedigen, hier wat meer info http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Poekoelan. Ik weet dat er grote scholen met meesters zijn in Amsterdam, Londen en ergens in de VS. De leraar hier gaat geregeld daarheen voor wat cursussen e.d. Wikipedia zegt dat het een van de hardste vechtsporten is, maar dat heb ik nog niet gezien.. haha.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:48

Knoffer schreef:
Mijn ervaring is overigens dat meiden juist harder zijn dan jongens.

Haha, dat is mijn ervaring ook inderdaad, zeker op wedstrijden. De meiden zijn veel feller en verbetener. Ik zelf ook, trouwens. :D

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:53

DaniBanani schreef:
Knoffer schreef:
Mijn ervaring is overigens dat meiden juist harder zijn dan jongens.

Haha, dat is mijn ervaring ook inderdaad, zeker op wedstrijden. De meiden zijn veel feller en verbetener. Ik zelf ook, trouwens. :D

Echt wel! Denk ook dat jongens (en zeker grote kerels) zich meer bewust zijn van het feit dat ze sterker zijn en dat ze je best pijn kunnen doen. Terwijl meisjes dat toch minder hebben (denk ik dan)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 11:11

Ja klopt wel. Ik train nu toevallig met uitsluitend jongens, waarvan het merendeel ook nog groter en sterker. Als zij echt hun kracht en gewicht erin gooien heb ik geen schijn van kans met grondgevechten of judopartijtjes. :P

Gelukkig focust onze docent heel erg op de realiteit van wat we doen, dus alle jitsutechnieken werken goed. Zelfs als ze vol kracht vasthouden kom ik prima los. Dat is dan gelijk weer het voordeel van trainen met sterke mannen, ik weet zeker dat het echt werkt, ook als een kerel van 2 meter en 100 kilo op straat iets zou willen proberen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 11:26

Ja ik weet dat meerdere uni's het aanbieden, het aanbod leek echter heul veel op dat van de vereniging hier. Met name Krav Maga is niet heel bekend dacht ik dus vandaar :)

Dat zei een zwartebander van mijn groep laatst ook. Vrouwen zijn meer op techniek, mannen meer op kracht, om de simpele reden dat vrouwen minder sterk zijn in het algemeen. Ik denk dat het ook wel mee speelt dat (nette :+ ) jongens zijn opgevoed met dat je geen meisjes mag slaan, en dat het ze tegenstaat om een meisje daadwerkelijk pijn te doen ofzo. (Die jongens over wie ik het ind e OP heb waren allebei kleiner dan ik.. Hmmz :') )
Als ik jongens onder elkaar zie vermoed ik ook wel dat die regelmatig met een paar blauwe plekken naar huis gaan. Denk dus wel echt dat het te maken heeft met man-vrouw interactie :)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 16:08

DaniBanani schreef:
Ja klopt wel. Ik train nu toevallig met uitsluitend jongens, waarvan het merendeel ook nog groter en sterker. Als zij echt hun kracht en gewicht erin gooien heb ik geen schijn van kans met grondgevechten of judopartijtjes. :P

Gelukkig focust onze docent heel erg op de realiteit van wat we doen, dus alle jitsutechnieken werken goed. Zelfs als ze vol kracht vasthouden kom ik prima los. Dat is dan gelijk weer het voordeel van trainen met sterke mannen, ik weet zeker dat het echt werkt, ook als een kerel van 2 meter en 100 kilo op straat iets zou willen proberen.

Ja klopt, zo verloor ik mijn laatste bekerwedstrijd.
Was kapot moe en die jongen ook maar had net dat beetje meer kracht dan ik helaas :(

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:04

Ik meld me :D Doe sinds kort kungfu en tai chi :j

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:10

Heeft iemand 't trouwens ooit echt moeten gebruiken? Ik had het daar laatst met mijn docent nog over, dat we het allebei stiekem frustrerend vonden dat we het nooit hebben kunnen testen, haha. Snap het ook wel, je straalt toch een bepaalde zelfverzekerdheid uit die de verkeerde mensen afschrikt...maar ik ben best nieuwsgierig hoe ik reageer als ik echt word aangevallen. :j

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:13

DaniBanani schreef:
Heeft iemand 't trouwens ooit echt moeten gebruiken? Ik had het daar laatst met mijn docent nog over, dat we het allebei stiekem frustrerend vonden dat we het nooit hebben kunnen testen, haha. Snap het ook wel, je straalt toch een bepaalde zelfverzekerdheid uit die de verkeerde mensen afschrikt...maar ik ben best nieuwsgierig hoe ik reageer als ik echt word aangevallen. :j

Gelukkig niet. Al wordt ook bij ons veel aandacht gegeven aan 'hoe je het op straat moet doen'.
Volgens mij moet je alleen wel uitkijken, juist omdat je een vechtsport doet. Heb daar ooit wat over gehoord, maar ik weet niet meer het precieze.
Volgens mij vind mijn leraar het ook wel jammer, maar die ziet er ook echt uit als een kickboxer/vechtsporter :Y)
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe ik zou reageren..

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:15

Ik dee aan een chinese vecht sport Kung fu.
Ik vond het gewoon helemaal te gek maar ben gestopt toen ik een paard kocht.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:03

Ook nooit hoeven gebruiken.

LoveBodin schreef:
Volgens mij moet je alleen wel uitkijken, juist omdat je een vechtsport doet. Heb daar ooit wat over gehoord, maar ik weet niet meer het precieze.

Wat was ongeveer het idee daarvan dan?

LoveBodin schreef:
Echt wel! Denk ook dat jongens (en zeker grote kerels) zich meer bewust zijn van het feit dat ze sterker zijn en dat ze je best pijn kunnen doen. Terwijl meisjes dat toch minder hebben (denk ik dan)

Dat denk ik ook. En daardoor overdoen ze het soms wat en worden heel zacht, maar lijkt me ook lastig inschatten.