Aardappel allergie/reactie???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 11:26

Dat wist ik niet.

Wbt het wel of niet tegen gluten of melk kunnen, daar wil ik wel iets aan toevoegen.
Ik heb zelf 19 jaar gluten en melk gegeten, maar wel altijd veel klachten gehad.
Klachten die bij mijn Asperger horen, medicatie gehad enz maar alles ging fout qua bijwerkingen.
Ontzettend ''verward'', last van energiegebrek, spanning in mijn lichaam enz.
Niks wat wees op een gluten of melkallergie.
Maar omdat de psychiater mij de mededeling bracht leer er maar mee leven ten einde raad op dieet gegaan.
Omdat dit gelinkt wordt met de Asperger nl, overigens nooit darmklachten gehad.
En wel verrek, 3 dagen en toen wisten we genoeg. Ben er enorm van veranderd, mensen kennen mij niet meer terug.

Wat ik hier mee wil zeggen, is dat dit niet perse hoeft te zeggen dat hij er wel tegen kan.
Als je mij 2 jaar geleden gezegd had dat ik nu zou weten wat ik nu weet zou ik je waarschijnlijk heel hard uitlachen. :+

tallechie

Re: Aardappel allergie/reactie???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 11:47

Oke dus dat kunnen we niet zozeer uitsluiten. Goed om te horen. Neem ik dat ook gewoon mee

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:35

:j

Nu draai ik echt de soep in als ik verkeerd eet, maar voorheen was dat gewoon ''normaal''.
Ik wist gewoon niet beter dan dat ik zo was.
En eerlijk, als ik dit geweten had had ik dit jaren eerder gedaan.
Qua sociale ontwikkeling schiet ik vooruit, echt niet te geloven.

Ik denk dat ik nu totaal ergens anders gestaan had als ze me een paar jaar eerder op dit dieet gezet hadden.
Natuurlijk heb ik Asperger, maar ik denk dat het heel veel had verlicht waardoor ik beter had kunnen ontwikkelen.
Maar dat is nu de koe in de kont kijken.

Idee van melk en gluten in mijn geval is dat ik o.a. een verhoogde doorlaatbaarheid van de dunne darm heb.
Voedsel komt nog niet voldoende verteerd aan in de bloedbaan in de vorm van Peptiden.
Dat gaat het hele lichaam rond, en strandt in de spieren, maar ook in je hersenen.
Dat geeft echt een kl*tegevoel, daar heb ik veel medicatie voor gehad ook maar niets hielp genoeg/bijwerkingen/andere ellende.
Daar was ik ook echt binnen 3 a 4 dagen vanaf na start dieet.
Plus dat zowel gluten als melk gewoon zwaar zijn om te verteren voor een mens.
Als die darmen niet optimaal zijn door alleen al stressgevoeligheid kan het al een intolerantie geven.

Ik werd echt met de dag beter toen ik met mijn dieet startte, kwam ook 5 kilo aan in 1.5 maand tijd.
Terwijl ik geen ondergewicht had, geen darmklachte en me echt niet bewust was van het feit dat ik mogelijk gewoon hartstikke allergisch was voor vanalles.

tallechie

Re: Aardappel allergie/reactie???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 12:52

Oké het blijft bij mijn zoon natuurlijk lastig. Hij is 20 maanden en kan niet aangeven waar hij last van heeft

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:09

Dat snap ik ja.