3e keer blaasontsteking in 3 maand.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Re: 3e keer blaasontsteking in 3 maand.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:47

Anders ook even bloed laten testen kan namelijk ook wat anders zijn.....

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 22:48

Oh?
Zou je mij dat uit kunne leggen shilady?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:53

wat dacht je van een soa....
Dan kan je ook pijn hebben met plassen als je bv herpes hebt doet plassen ook pijn

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:54

Ik heb het zelf ook wel elke maand, ik neem ook een onderhouds kuur, eerst elke dag nu ben ik terug gegaan naar elke keer naar de daad inderdaad en dit helpt goed.
Ik heb al 4 x nierbekkenontsteking gehad, mijn urine lijkt schoon de dag van te voren en dan de dag er naar heb ik flink bloed er in etc zorg ik dan niet binnen 3 dagen dat ik iets krijg dr voor heb ik nieurbekkenontsteking.

Ik heb alles geprobeerd van granberry tot aloevera niets leek te helpen heb nu net zoiets als D-mannose via de huisarts en dat werkt top heb nu al *klopt stevig af* al 5 maand geen blaas ontsteking gehad.

Bij mij is het probleem dat mijn wittebloed lichaampjes nogal agressief zijn. Elk mm van een foreign body word direct aangevallen. Hierdoor kan elk microsopisch klein deeltje genoeg zijn om een ontsteking op te wekken.
Laatst bijgewerkt door Seven op 09-12-12 22:59, in het totaal 2 keer bewerkt

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 22:55

Ooh zo, ik snap je

Wow Seven: Kun je dat gewoon via de ha halen?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:59

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 23:06

Update:
Lijkt een soort van druppelincontinentie bij te zitten?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 23:08

Als in je kan de druppels niet ophouden?
Dit had ik op bepaalde momenten ook puur omdat je gewoon niet meer voelt wanneer je wel moet of niet door de ontsteking. Ik zal zeker vragen om door te worden gestuurd naar een uroloog er kan veel meer aan de hand zijn.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 23:09

Nee ik voel juist niet dat het druppelt...
Dat is het probleem, dus ja ik laat me zeker doorsturen naar een uroloog, en dit moment komt wel verrekte moeilijk uit!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 23:11

Dat is helaas vaak zo, ik duim voor je dat je snel bij de uroloog terecht kan en je snel weer helemaal 100% bent :D

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 09:21

Telpeva schreef:
Waarom spoed? blaasontsteking komt vreselijk vaak voor, en kan je zo goed als elke dag wel voor terecht bij een doktersassistente om het te laten testen. Spoed is voor mensen die echt in de problemen zitten die diezelfde avond/middag whatnot geholpen moeten worden, van een paar dagen langer (zelfs weken en maanden komt voor) met een blaasontsteking rondlopen ga je echt niet dood, niks spoed imo.

Morgenochtend voor de zekerheid even niet ontbijten (sommige assistentes willen je liever nuchter hebben, never know) en morgenochtend gewoon even naar de huisarts bellen, dikke kans dat je morgen even langs kan om urine te brengen.

ooit nierbekkenontsteking gehad?
Ik ben toen in enorm korte tijd zo onwijs ziek geworden dat de HA me toen op het hart heeft gedrukt om met blaasontsteking onmiddelijk te komen. En waar de HAP over serieuze dingen echt moeilijk kan doen heb ik bij blaasontsteking altijd meteen mogen komen. Dus helaas uit ervaring: ja blaasontsteking is spoed.
Van een paar weken doorlopen ga je misschien niet dood maar kan je wel serieuze nierschade oplopen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:06

Oorzaak kan ook bij je vriend liggen. Kan zijn dat hij een bacterie bij zich draagt waarmee hij jou steeds weer besmet als het ware. :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:08

Ik denk dat ze nooit echt over waren aan het eind van je kuur.
Misschien een langere kuur nemen, of een andere soort, en na de kuur weer ff urine checken.
Anders heb je straks een nierbekkenontsteking.
Been there, done that.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:09

heb je geen bloedarmoede?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:09

Telpeva schreef:
Waarom spoed? blaasontsteking komt vreselijk vaak voor, en kan je zo goed als elke dag wel voor terecht bij een doktersassistente om het te laten testen. Spoed is voor mensen die echt in de problemen zitten die diezelfde avond/middag whatnot geholpen moeten worden, van een paar dagen langer (zelfs weken en maanden komt voor) met een blaasontsteking rondlopen ga je echt niet dood, niks spoed imo.

Morgenochtend voor de zekerheid even niet ontbijten (sommige assistentes willen je liever nuchter hebben, never know) en morgenochtend gewoon even naar de huisarts bellen, dikke kans dat je morgen even langs kan om urine te brengen.

Omdat het 1. vreselijk vervelend is en 2. een nierbekkenontsteking kan worden, dusja dit is wél spoed.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:31

Het kan zijn dat je urineweg anders gevormd is, waardoor je eerder kans hebt op een blaasontsteking, maar goed, daar heb je op het moment niet zoveel aan.

Mijn ervaring is dat alle huismiddeltjes voor geen meter werken, ik heb ook jarenlang bijna constant een blaasontsteking gehad, het ging maar niet weg.
Bij mij ging het weg toen ik speciale vaginale wasemulsie ben gaan gebruiken, bijvoorbeeld Lactacid. De Ph in dat gebied was bij mij wrs gewoon niet zuur genoeg en die zeepjes hielpen dat weer een beetje op niveau te krijgen.
Nu kan ik gewoon weer wassen met water en ik heb nooit meer een ontsteking gehad :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:34

Ben je niet allergisch voor sperma? Vriendin van mij had dezelfde klachten, bleek dus allergisch te zijn...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:45

Winged schreef:
Ben je niet allergisch voor sperma? Vriendin van mij had dezelfde klachten, bleek dus allergisch te zijn...

Maar ook dat kan weer per bedpartner verschillen trouwens.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:59

Ben je ook al eens getest op soa's?
Ik heb chlamydia gehad. (leuke ex met schijnbaar veel vriendinnetjes)
Ik had heel veel last van blaasontstekingen dacht ik toen, al toen ik nog bij mijn ex was.
Het ging uit, nog steeds vaak last van blaasontsteking, huidige vriend getroffen, maar naar paar weken kreeg hij ook pijn, heb ik me laten testen op soa's en ik had het dus. Behandeld en nooit meer last van blaasontstekingen gehad. Moraal : bij mij was het dus nooit blaasontsteking geweest.

Misschien kan je voor de zekerheid alsnog daarop testen? Kan nooit kwaad.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 14:37

Oorzaak waarschijnlijk al gevonden!
Suikerziekte.

Btw ik ben niet allergisch voor sperma, dan had ik het al vele malen vaker moeten hebbem.

Soa is eigenlijk niet mogelijk, dit is mijn eerste vriend en hij heeft zich nog laten controleren toen hij net bij mij was.

Maar goed, ik doe morgen bloedtest naar mn suikers, en dat is waarschijnlijk de oorzaak.
Ook omdat ik vanaf februari de eerste keer blaasontsteking had en toen ineens heel veel afviel uit het niet. In tussentijd nog maar 2 kg meer aangekomen.
Dus ja... Mijn nichtje had precies hetzelfde als mij...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:13

ruikt je urine zoetig?

Karen1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:22

ook iets dat evt mee kan spelen (bij mij in het verleden): zorg dat je vriend zich goed gewassen heeft voordat je seks hebt; alleen uitwiebelen was bij mij niet goed genoeg, had ook altijd blaasontsteking en nierbekkenontsteking. Totdat mijn stiefmoeder een keer vertelde dat een wel of niet gewassen (echt vlak voor de actie) dingetje er belangrijk kan zijn (mijn ex was echt wel schoon, maar moest blijkbaar nog schoner). Sindsdien geen last meer gehad.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:54

Ik hoop voor je dat ze de oorzaak inderdaad gevonden hebben en dat er wat aan gedaan kan worden.

Blaasontsteking is vreselijk vervelend. Ik heb het heel vaak gehad. Het begon toen ik mijn vriend leerde kennen (6,5 jaar geleden). Toen heb ik het eerst een tijdlang maar af en toe gehad, maar dat werd helaas al snel vaker, op een gegeven moment had ik het ook elke maand (elke maand de eerste keer 'gezellig' na ongesteldheid en het was weer raak)...

Ik heb alles wat ze voorschrijven geprobeerd (enkel katoenen ondergoed, bij het opstaan en voor het slapengaan een halve liter water drinken en overdag's ook zoveel mogelijk, cranberryextract/sap, vitamine c, koemis koetsjing thee, d-manose, beiden uitgebreid douchen voor en na 'de daad' etc etc), maar het wilde niet baten. Voor de zekerheid doe ik al die dingen wel nog steeds. Uiteindelijk ben ik doorverwezen naar de uroloog. Helaas kon die bij mij, zoals bij de meeste (jonge) vrouwen die dit hebben, niet echt iets concreets vinden.

Sindsdien heb ik onderhoudsantibiotica, waardoor er gelukkig bijna nooit meer een ontsteking doorheen glipt. Helaas merk ik dan wel weer bijwerkingen van langdurig antibiotica gebruik, en is mijn afweer niet meer wat het geweest is. Maar goed alles beter dan elke maand blaasontsteking.

En voor mensen die blaasontsteking een lachertje vinden: Bij veel mensen is blaasontsteking wel degelijk erg heftig. Ik kan dan bijvoorbeeld meteen niet eens meer opstaan van het toilet, en zit ik urenlang te rillen van de koorts, pijn en ellende te wachten tot de medicijnen en liters water die ik dan drink beginnen met verlichten. Zelfs het stukje van het toilet naar de douche (omdat ik het vaak ontzettend koud krijg van de koorts) moet ik me eerst mentaal op voorbereiden, waarna ik er zo snel mogelijk naar toe strompel. Brrr, vreselijk is het gewoon. Als ik eraan terug denk...

Ik heb er ook een paar keer mee op de eerste hulp gezeten in het weekend. De eerste keer had ik eerst gebeld omdat ik bang was dat het niet ernstig genoeg zou zijn, maar de telefoniste vertelde mij dat ik er absoluut niet het hele weekend mee door mocht lopen, omdat het echt niet te licht opgevat moet worden! Gelukkig heb ik nu dus altijd antibiotica in huis, waardoor zelfs als er eentje doorheen komt ik het veel sneller onderdrukken.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:01

Een beetje offtopic maar ik wil het toch graag zeggen,
Wat ik merk is dat er veel gradaties in lijken te zitten in de symptomen en klachten, zelf heb ik vaak blaasontstekingen gehad maar echt nog nooit zo hevig met pijn en koorts e.d. zoals sommigen van jullie hierboven beschrijven. Dat wist ik echt niet, ik ging uit van mijn eigen ervaringen en die waren nooit heftig :) Als ik iemand met mijn woorden gekwetst heb bij deze ook mijn excuses, dat is nooit mijn insteek geweest namelijk.

TS: wat rot zeg.. ben je erachter waar de blaasontsteking door komt, is het zóiets -O- heeft je nichtje er nog vaak last van, zijn de vooruitzichten nog een beetje rooskleurig?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:06

Er zitten inderdaad veel gradaties in :j Ik heb een heel erge variant, van hoge koorts tot allerlei andere uitbreken. Ik heb daarnaast ook ibs en die word vreselijk geprikkeld door de blaasontsteking oftewel lig ik dan een week tot zelfs 3 weken op bed zonder dat ik ook maar iets kan vreselijk.

Bij elk klein idee dat ik weer blaasonsteking krijg zit ik bij de HA.