Erg lang Pfeiffer en erg ziek, (voedings)tips gevraagd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 22:30

Denise_Tink schreef:
Het is inderdaad een rotziekte, ik word er gestoord van. Ik wil heel graag de oude weer zijn, maar krijg te horen dat ik er rekening mee moet houden dat ik nooit meer de oude zal worden. Ach ook daar leren we mee leven! Gelukkig kan je dat wel, en ook gewoon blijven doen, je moet er tenslotte toch weer aan 'wennen', ik doe het ook hoor alleen tja... Die buikpijn is niet altijd alles.

Echina force is weerstand verhogend, de een gelooft er wel in de ander niet maar proberen kan geen kwaad. Verder goed dat je naar de huisarts gaat, schaam je niet!! Ik heb de eerste maand gemiddeld 3x per week bij de huisarts gezeten, wat 2x een dagopname ziekenhuis werd. Misschien slim om naar je leverwaardes te laten kijken vanwege die buikpijn oif hebben ze dat al gedaan?

En nog een tip, gooi school aan de kant hoe erg het ook lijkt. Ik heb op het nippertje mijn HAVO-diploma alsnog gehaald zonder lessen te volgen, maar wat heb ik spijt van die keus... Ik had liever rustiger aan gedaan en het jaar over gedaan, dan nu nog steeds de klachten hebben omdat ik mezelf toen zo uit de naad heb gewerkt... Succes en voor vragen kun je altijd pb'en :)

Ik ben pas 3 maanden ziek en ik ben nu al helemaal gestoord van alles dat ik niet kan. Mijn hoofd wil zo graag mijn oude sportieve zelf zijn, maar mijn lichaam zegt gewoon nee.. Die buikpijn hè, ik word daar gewoon zo moe van. Ik zit ook altijd van 'ik had liever mijn beiden poten gebroken, dan dit nu al 3 maanden'.
Dankjewel voor je tips, zoals ik al zei, over school zit ik nu erg te twijfelen. Morgenavond heb ik een gesprek met mijn mentor en mijn mamma over alles,
misschien toch beter om alles opzij te zetten -O-

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:33

Pfeiffer is ontzettend rottig. De een krijgt alleen keelontsteking, de ander is er weken of maanden doodziek van.

Ik heb op m'n 18e pfeiffer heel heftig gehad. 6 maanden eigenlijk alleen op bed gelegen, een kop thee halen beneden was soms al teveel. Daarbij (pfeiffer is een klierziekte) had ik enorm dikke klieren waardoor ik heel veel druk op m'n hoofd en holtes had (hoofdpijn!) en slecht kon ademhalen en had ik een lichte vorm van geelzucht.

Wat mij erg heeft geholpen is veel, heel veel slapen en in bed liggen. Neus druppelen zodat m'n holtes niet volliepen. (Met homeopatische neusspray, dus niet van die zooi die verslavend is.) Waterijsjes eten tegen de keelpijn en voor het slinken van m'n klieren. (Ik kan geen perenijsje meer zien :') )

Supradin forte voedingssupplement heeft naar mijn idee ook goed geholpen. Ik ben vega dus heb snel een tekort aan b12, waardoor je je nog lustelozer voelt. Daarbij is dit een supplement tegen vermoeidheid en het heeft mij vooral aan het eind van m'n ziektebeeld een extra duwtje in de rug gegeven.

Verder, maar ik hoop dat je huisarts dat ook heeft verteld, voorzichtig met kruidig en vet eten. Liever niet. Alcohol is echt uit den boze en sporten en bewegen ook.

Sterkte!

Edit: ohja, veel broccoli eten en groenten en fruit die van nature anti-oxidanten zijn.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:35

Ik weet ongeveer sinds 2 weekjes dat ik pfeiffer heb. De koorts is al weken niet meer lager dan 38... Met de gigantische keelontsteking erbij en idd ook de vreselijke buikpijn en misselijkheid. Ik zit in het laatste jaar van mijn opleiding en loop volop stage. Dat gaat nog als ik savonds om 6 uur weerkom en ik wel meteen om half 7 naar bed ga. Heb dus geen vrije tijd meer. Alle tijd en energie steek in mijn stage. Moet 1 dag in de week naar school maar dit hou ik vaak niet vol... moet dan van kwart voor 9 tot 6 en dat trek ik niet... Baal er echt verschikkelijk van dat mijn lijf niet meer doet wat ik wil en ik me om de haverklap moet afmelden op school, ook op stage heeft de pfeiffer gevolgen...

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 22:37

_AAASCHAAA_ schreef:
Ik weet ongeveer sinds 2 weekjes dat ik pfeiffer heb. De koorts is al weken niet meer lager dan 38... Met de gigantische keelontsteking erbij en idd ook de vreselijke buikpijn en misselijkheid. Ik zit in het laatste jaar van mijn opleiding en loop volop stage. Dat gaat nog als ik savonds om 6 uur weerkom en ik wel meteen om half 7 naar bed ga. Heb dus geen vrije tijd meer. Alle tijd en energie steek in mijn stage. Moet 1 dag in de week naar school maar dit hou ik vaak niet vol... moet dan van kwart voor 9 tot 6 en dat trek ik niet... Baal er echt verschikkelijk van dat mijn lijf niet meer doet wat ik wil en ik me om de haverklap moet afmelden op school, ook op stage heeft de pfeiffer gevolgen...

Dankjewel _Nelleke_ <3

Sterke jij.. & beterschap. Ik weet echt precies hoe je je voelt. Dit jaar had ik echt weer motivatie, een leuke klas, alles.. en toen ziek. Ik baal zo vreselijk en ik ben er vaak nog een beetje boos om. {:)-:

_Nelleke_

Re: Erg lang Pfeiffer en erg ziek, (voedings)tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:41

Ohja, haha sorry ik bedenk me allemaal dingen later pas, is ook alweer zo lang geleden :=

Wees heel spaarzaam met pijnstillende middelen. Liever helemaal niet gebruiken, als het echt niet gaat dan het liefst alleen paracetamol. Dit belast je lever en vertraagd je herstel.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:42

Dank je wel ;) Jij ook sterkte... Ik ben er ook echt boos om. Vooral omdat ineens alles tegelijk komt dan... daarbij zijn mijn docenten ontzettend meelevend en denken ze bij alles dat ik me verschuil erachter... Als iets niet zo is, dan is het wel dat ik me verschuil achter de pfeiffer. als dan op school en stage het tegenzit door die K*Tziekte dan ben ik ook de hele dag chagerijnig en heb ik nergens zin in...

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:43

_Nelleke_ schreef:
Ohja, haha sorry ik bedenk me allemaal dingen later pas, is ook alweer zo lang geleden :=

Wees heel spaarzaam met pijnstillende middelen. Liever helemaal niet gebruiken, als het echt niet gaat dan het liefst alleen paracetamol. Dit belast je lever en vertraagd je herstel.

Inderdaad, nu je het zegt! Bij mij is het begonnen met antibiotica voor een keelonsteking, ik leek wel een aardbei! Zo opgezwollen en rood.. Ik kan ondertussen nog steeds niks zwaarders als paracetamol verdragen :j Het is zo normaal aan het worden dat ik het soms gewoon vergeet... :') Kijk vooral uit met nurofen e.d, daar had ik in het begin heeeeele heftige reacties op. Sindsdien niet meer geprobeerd :=
Laatst bijgewerkt door Denise_Tink op 12-12-12 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 22:44

_Nelleke_ schreef:

Pijnstillers heb ik alleen in de week dat ik niet kon eten gebruikt en ik gebruik ze een paar dagen per maand tijdens mijn feestweek 8-)
Nu heb ik wel erg veel pijn, maar ook ivm verslavingsgevoeligheid ben ik er snel mee gestopt. Dan 'maar' pijn.

@_Aaschaa: Precies hetzelfde bij mij. De eerste paar weken vonden ze me nog sneu, nu vooral een aansteller.
Maar ik kan het echt niet. Ik wil zo graag, maar ik kan het gewoon niet.. zo vervelend -O-

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:46

Ik ben pas echt langzaam beter geworden toen ik me had neergelegd bij het feit dat ik ziek was en dat een gezond lijf echt even de eerste prioriteit was. Ik heb toen alles om me heen laten vallen en er het beste van gemaakt (ik kon eindelijk leuke series afkijken, films kijken, boeken lezen etc.). Heb me niet meer druk gemaakt om alles om me heen en toen pas begon ik te herstellen.

Een positieve instelling is bewezen de beste remedie tegen veel ziektes. Als je boos of verdrietig bent en negatief bent ingesteld duurt het allemaal alleen maar langer.

Take the time it takes, then it takes less time. :)

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:47

_AAASCHAAA_ schreef:
Dank je wel ;) Jij ook sterkte... Ik ben er ook echt boos om. Vooral omdat ineens alles tegelijk komt dan... daarbij zijn mijn docenten ontzettend meelevend en denken ze bij alles dat ik me verschuil erachter... Als iets niet zo is, dan is het wel dat ik me verschuil achter de pfeiffer. als dan op school en stage het tegenzit door die K*Tziekte dan ben ik ook de hele dag chagerijnig en heb ik nergens zin in...

Klinkt bekend en geloof me, je erbij neerleggen heb je het meest aan, tenminste dat had ik toen had ik namelijk meer rust. En dat betekent niet dat je bij de pakken neer moet gaan zitten, maar gewoon naar jezelf moet luisteren en vooral naar je lichaam en dat heeft rust nodig. En tja... Dat boze gaat niet weg. Ik bedoel, dat heb ik na bijna een jaar, nog steeds op dagen dat alles tegen zit doordat ik me weer zo moe, zwak en misselijk voel.

En mensen die het niet meegemaakt hebben, snappen het toch niet, laat ze lekker links liggen.. Echt vrienden snappen het echt wel :j

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:56

Trouwens hebben jullie ook zo'n last gehad in het begin van slijm in je keel? Maar dan ook echt hardnekkig... Ik heb het nu nog steeds af en toe, en het is gigantisch vervelend. Toendertijd opgelost met Flumiciel, perfect spul... Alleen nu lijkt het niet meer bepaald te werken?

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 23:14

Denise_Tink schreef:
Trouwens hebben jullie ook zo'n last gehad in het begin van slijm in je keel? Maar dan ook echt hardnekkig... Ik heb het nu nog steeds af en toe, en het is gigantisch vervelend. Toendertijd opgelost met Flumiciel, perfect spul... Alleen nu lijkt het niet meer bepaald te werken?

Dat heb ik zelf niet, van dat harde dikke groen/gelige spul?
Lekker slapen trouwens vanavond :)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:21

Ik had ook slijm! Heel veel dik en taai, gewoon wit/doorzichtig slijm. Maar niet weg te krijgen, door die dikke klieren/keelpijn.

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:41

Ja verschrikkelijk he... Dat slijm. In et begin inderdaad gewoon wit/doorzichtig maar daarna wordt het rood/bruinsig van het schrapen van mijn keel. Nu weer en het doet zeer, ook weer lekker klieren in mijn nek hangen... Ik zal wel weer keelontsteking o.i.d krijgen, dat begint nu iedere keer zo..

Elegante05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:23

_Nelleke_ schreef:
Ik ben pas echt langzaam beter geworden toen ik me had neergelegd bij het feit dat ik ziek was en dat een gezond lijf echt even de eerste prioriteit was. Ik heb toen alles om me heen laten vallen en er het beste van gemaakt (ik kon eindelijk leuke series afkijken, films kijken, boeken lezen etc.). Heb me niet meer druk gemaakt om alles om me heen en toen pas begon ik te herstellen.

Een positieve instelling is bewezen de beste remedie tegen veel ziektes. Als je boos of verdrietig bent en negatief bent ingesteld duurt het allemaal alleen maar langer.

Take the time it takes, then it takes less time. :)

Dat had ik ook! Je moet je er inderdaad bij neerleggen en luisteren naar je lijf. Niet boos worden dat je lichaam niet werkt zoals het moet, maar positief blijven!

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 19:29

Heel veel beterschap aan iedereen die Pfeiffer heeft!
Ik heb het nu al 3 jaar en echt, het maakt gewoon m'n studentenleven kapot.
Het is 3 jaar terug vastgesteld, ik was moe maar dacht, ach als het dat maar is...
Heb 2 jaar later een jaar universiteit achter de rug en toen stond die stomme Pfeiffer me gewoon op te wachten. Zit nu al 1,5 jaar thuis te herstellen. poedersuiker is het, ik wens het niemand toe. :'(

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:32

Ik heb zelf ook de ziekte van Pfeiffer gehad en de ziekte van Lyme. De ziekte van pfeiffer wordt veroorzaakt door het Epstein-Barr virus en de ziekte van lyme is een besmetting met de borrelia bacterie. Deze tasten inderdaad je weerstand ontzettend aan. Ik was ook veel moe, op een gegeven moment kon ik thuis de trap alleen nog maar kruipend op en viel ik bovenaan op de grond echt letterlijk weer in slaap :O Het is ook zo dat de meeste mensen die door EBV zijn besmet zijn ook besmet door een ander pathogeen, waaronder dus pfeiffer (en dus ook andersom).

Ik ben zelf toen ik jonger was door artsen behandeld, maar dit heeft nooit gewerkt totdat ik dus op een gegeven moment helemaal op was. Daarna ben ik bij een holistisch therapeut terechtgekomen (staat zeer goed bekend, ook hier op bokt). Via wat metingen zijn alle verstoringen in mijn lichaam opgespoord (want praktisch iedereen heeft dus nog veel meer verstoringen behalve pfeiffer). Het is heel belangrijk dat er zoveel mogelijk voorwaarden voor herstel geschept worden en het dus noodzaak is om al deze andere verstoringen zo veel mogelijk op te lossen zodat je lichaam zo goed mogelijk kan herstellen). Ik heb hiervoor verschillende homeopathische korrels gekregen die op meerdere gebieden actief waren. Daarnaast heb ik er goed op gelet dat ik via mijn voeding zo min mogelijk gifstoffen binnen kreeg en dus zoveel mogelijk gezonde dingen. Dus geen suiker (regelrechte toxines), geen witmeel (zelfde verhaal, lichaam gebruikt jouw vitamines en mineralen om dit af te kunnen breken), veel vitamines (zo min mogelijk bespoten fruit en groente).
Zo heel verhaal, maar wat ik hiermee wilde zeggen is dat het niet voor iedereen een kwestie is van 'ermee leren leven'. Ik wil de mensen met pfeiffer absoluut niet het gevoel geven dat ik ze niet serieus neem, alleen helpen en mogelijk via een andere weg laten kijken waar ze misschien zelf nog niet bij stil hebben gestaan.
Doordat mijn lichaam uiteindelijk zulke noodsignalen uitzond heb ik de stap genomen om verder te kijken, wat had ik te verliezen? Ze kon zo letterlijk nog vele andere klachten waarmee ik al jaren liep (en van sommige ook de oorzaak wist) zo opnoemen door middel van haar metingen. Deze zijn nu dus ook verdwenen gelukkig en ik ben er een ander mens door geworden :) Ik kan in ieder geval iedereen aanraden om ook de gok eens te wagen! Ik zeg er wel bij dat lang niet elke holistisch therapeut even goed is, er zullen hier vast ook mensen met negatieve ervaringen zijn...ik kan in elk geval (met vele bekenden naast mij) een hele goede aanraden ;)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 02:38

inderdaad probeer eerst een paar maanden te genezen en kijk dan wat je nog kan doen om het te halen een klasgenoot werd ook in het begin ziek maar haalde het, het kan maar staar je er gewoon niet op blind ik kreeg goddank na mn examen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 10:49

Denise_Tink schreef:
Ja verschrikkelijk he... Dat slijm. In et begin inderdaad gewoon wit/doorzichtig maar daarna wordt het rood/bruinsig van het schrapen van mijn keel. Nu weer en het doet zeer, ook weer lekker klieren in mijn nek hangen... Ik zal wel weer keelontsteking o.i.d krijgen, dat begint nu iedere keer zo..

Waterijsjes eten! Door de kou slinkt de zwelling en de suiker maakt je keel wat minder rauw.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 14:01

Bedankt voor al jullie reacties en tips :)
En aan iedereen die nog ziek is, veel beterschap!