Verstandskies eruit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:24

ladypaard schreef:
Omdat ze anders mijn mond niet eens open krijgen :Y)

Ohww tandarts angst? :(:)

elliecuijk

Re: Verstandskies eruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:28

ik heb er ook last van ,volgensmij best wel veel mensen.ik lig niet te huilen dat niet,maar ben altijd wel mega stressed.gelukkig heb ik een knappe en aardige tandarts dus dan is t ietsiepietse makkelijker.

Ellen_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:32

Ik heb helemaal geen moeite met TA, gelukkig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:48

Ellen_1990 schreef:
Waar zit de pijn precies dan?

Aan de kant waar getrokken is , het trekt door naar mijn hoofd en soms oren.

elliecuijk schreef:
paracetamol werkt niet tegen die pijnen....beter wat sterkers.hebben ze ook gehecht??

Nee ongehecht , geloof niet dat het hoefde :)

Ik heb een geweldige kliniek , heb jaren niet gedurfd en daarom de 11 gaatjes opgebouwd. Ze zijn vriendelijk en hebben humor , heb geregeld de slappe lach daar :'). Ze komen uit duitsland dus ze spreken een mix van nederlands en engels en tegen elkaar nog duits :') , ik voel me daar ook wel veilig. Bij mijn oude ta had ik dat nooit , stugge man hij zei niet eens wat -O-

Ik geloof dat het begint te werken :j

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:51

oh dat scheelt al als het niet gehecht is. Ik vond na een week steeds elke dag stukjes van die hechting, was ook niet echt lekker haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:55

Nee dat was ook wel een opluchting , zat in gedachten al met die draadjes te klooien :+

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:27

bij mijn broer hadden ze dus wel gehecht en die bleken te strak aangetrokken.zeer pijnlijk en dus heeft z'n vriendin(nu ex)met een klein schaartje t los geknipt.

bij mij ook alleen maar getrokken,maar ik had dus de ellende dat er 2 door midden moesten worden geslepen terwijl ze dus nog in mijn mond zaten.ieuw dat idee alleen al.maar idd het eerst omhoog purken van de kies vondt ik ook gruwelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:36

Horror := ben blij dat de techniek er is had dit 50 jaarterug niet willen hebben...

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:48

Ik heb een jaar geleden al mijn verstandskiezen eruit laten halen. De laatste twee gingen er de dag voor kerst uit en ik heb heerlijk meegegeten met ons kerstdiner!
Hiervoor ben ik wel naar de kaakchirurg geweest. De eerste keer vond ik het vreselijk eng maar het viel me zo mee! Ook later bijna geen last van gehad (wel gehecht). Daarna ben ik nog twee keer geweest, één keer voor de andere onderin en de laatste keer voor twee boven. De verdoving werd bij mij in mijn verhemelte gedaan en dat was inderdaad niet zo'n lekker gevoel :=

Ik raad het iedereen aan om ze er zo vroeg mogelijk allemaal uit te halen. Hoe langer je wacht (25+) hoe moeilijker ze eruit gaan en hoe meer last je ervan krijgt. Het is bijna zeker dat je ooit in je leven last gaat krijgen van je verstandskiezen en dan zitten ze muurvast in je kaakbot. Op jonge leeftijd is dit nog niet helemaal 'uitgehard' en gaan ze er dus veel makkelijker uit. Helaas ken ik genoeg mensen die dit niet gedaan hebben en er heel veel last van hadden toen het eenmaal ging ontsteken.

Het is op dat moment inderdaad wat minder, maar hoe langer je het uitstelt, hoe erger het wordt. Last ervan krijgen zul je ooit wel, alleen is het dan op de meest onhandige tijden (vakanties, kerst etc), nu kan je het nog een beetje plannen!

Edit: daarnaast scheelt het ook aanzienlijk in de portemonnee. Bij mij werd het vergoed tot mijn 18e en later niet meer. Dan word je verstandskiezen laten trekken een duur grapje :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:06

Idd de andere zal er volgend jaar echt uit moeten ben pas 20 maar ben ze liever kwijt := , ik bheb me bijverzekerd maar dan nog := Dure zaak

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:49

En weer uitgewerkt >< , even kijken wat ik morgen bij de drogist haal...

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:32

Mijn eerste twee zijn er twee weekjes geleden uitgehaald bij kaakchirurg. De onderste twee liggen horizontaal en dat was n hoop gedoe: de belgische arts zei heel grappig: dan hoort u nu 'n kleine krak. op zon belgisch accent. en kraghhhhh zei mijn tandje. in splintertjes eruit gevist. de ingreep zelf veel me ontzettend mee. De nasleur viel helaas erg tegen. Ontsteking gehad, pas sinds week dicht nu, griep gekregen door de verminderde weerstand (Was vijf jaar geleden dat ik boven de plee had gehangen) nu tussen kerst en oud en nieuw de volgende twee!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 23:56

Ts heb je wel een recept voor perio-aid meegekregen om mee te gaan spoelen? Dit om ontsteking te voorkomen. Tegen de pijn kun je het beste ibuprofen slikken. Beterschap! :)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 23:57

De eerste twee waren bij mij in 't ziekenhuis getrokken, pijnstillers meegehad, geen enkel pijntje gehad!! Jaaaaaaren later de andere twee laten doen bij de TA, en drie weken half dood.... van de pijn :')

Mijn kaakgewricht deed ook heel zeer, omdat de TA er lekker aan had lopen sleuren... %)

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 00:49

De reacties zijn echt wisselend hè, dat lees je hier ook. Ik liet 2 maanden terug de 2 links doen (boven en onder), nergens last van. Beetje spoelen, klaar.

Nu ééntje rechts (onder) en de paasei... dikke ontsteking.. spoelen, pijnstilling.. hopen maar dat het snel voorbij gaat met spoelen en pijnstillling maar menn.. wat een pijn en wat een lucht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 01:40

Ja idd , niks meegekregen... Werd wakkker met helse pijn. , dus snel de laatste panadol erin. Pff valt me vies tegen

Ellen_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:54

Even goed opletten of de pijn erger is vandaag..
Anders echt even bellen, kan een ontsteking bij komen dan.
Maar het is niet gehecht??
Vaak doen ze dat wel, met een oplosbaar draad, zodat de hechting er niet weer uit moet.
Er kan zo wel veel viezigheid bij komen natuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 13:09

Lijkt langzaam af te zakken , heb er tandpasta op gesmeerd en goed gegorgeld :P. Nope niet gehecht

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 14:01

Tandpasta erop heeft echt 0,0 nut. Waar heb je mee gegorgeld? Je kunt ook even een schep zout in een glas water doen en daar goed mee spoelen als je geen spoelmiddel van je tandarts hebt meegekregen

@Ellen, hechten heeft niet altijd nut :) Vandaar dat het ook niet altijd gebeurd.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 14:03

Heb je geen goede pijnstilling dan? de mijne is vorige week donderdag getrokken (linksboven) en links onder een wortelpuntbehandeling gehad. Ik heb wel napijn gehad, maar dat was goed te reguleren met goede pijnstillers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 14:07

Nee niks meegekrege, zout hebbe we wel dan spoel ik daar even mee.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 14:10

Effe naar HA post en daar om Ibuprofen 600 vragen zeggen dat je verstandskies hebt laten trekken en veel napijn hebt. Kan het altijd proberen, anders met paracetamol consequent innemen een pijn barriere opbouwen, dan is het ook wel uit te houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 14:19

ik probeer elke 2,5 uur een paracetamol te scoren , de laatste was half 12 en die werkte prima :) Zal weer 1 scoren ben al 18 minuten te laat....

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:13

Aah geds, de mijne worden maandag uitgesneden aan 1 kant, zie er echt enorm tegen op |(
Ik moet ervoor naar de kaakchirurg trouwens, weet iemand misschien of slaapmedicatie invloed kan hebben op de verdoving? Was namelijk van plan +- een uur van te voren iets in te nemen zodat ik niet ga flippen als ze de verdoving erin douwen :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:21

Ik heb geen moeite met verdovingen en zal het niet weten.... , heb veel minder pijn en heb even met zout gespoeld het gore smaakje is uit mijn mond :). Heb nog een paracetamol gescoord en voor het slapen en als ik midden in de nacht wakker wordt heb ik er ook 2 :P I will survive! , zie wel op tegen die andere.....