Kapotte handen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:56

Sudocreme is niet vocht in brengend. Das juist een soort trekzalf, dat onttrekt vocht aan de huid. Daarom dat het bij baby's gebruikt wordt. Wat je daarin tegen wel zou kunnen proberen ( ook in de baby richting ) is Balneum of Bepanthen. Beide erg fijn! Hebben mijn dochter veel geholpen toen ze uitslag op haar wangen had :')

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:58

Ouderwetse uierzalf in een blikje, helpt echt super!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 16:09

Heel herkenbaar en pijnlijk probleem! Ik heb het omdat ik een buitenbaan heb en zit/zat werkelijk elke winter onder de kloven en andere gebarsten plekken op mijn handen, ondanks de handschoenen. Het ligt niet aan het wassen met zeep, anders zou je er de rest van het jaar ook last van moeten hebben. Wat bij mij uiteindelijk werkt, is schapenvetcreme. Kun je gewoon via Internet bestellen of bij de Geitenboerderij in Amsterdam kopen. Wat ook helpt, is af en toe een paraffine-badje nemen.

murness

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 16:15

Ik gebruik Balneum. Hele fijne creme.

Kitty_

Re: Kapotte handen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 23:39

Ik heb ook snel last van droge handen en op het moment door medicijn gebruik is het helemaal erg. Ik gebruik handcreme van zarqa, te koop bij de tuinen. Hier zit geen troep in. Decubal vind ik zelf ook een fijn merk.