De laatste loodjes in December.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:37

Aan de ene kant mag het van mij komen
Aan de andere kant denk ik blijf maar lekker zitten haha
Ik ben echt zo bang voor de bevalling dus hoop niet dat het net
als bij jou langer zitten blijft dan wordt de angst echt erger :o
Ik ben met 18 wk al gestopt met werken en mijn vriend werkt in dezelfde
ploeg als ik en krijgt elke keer van iedereen vragen is het er al?? hoelang nog??
meisje of jongetje?? Dat weten ze op het werk nog niet ze zijn allemaal druk aan
het gokken haha.
Maar iedereen zegt tegen me hoe dichter je bij de datum komt hoe minder het gaat bewegen
maar die van mij blijft maar druk aan het schoppen en draaien ben bont en blauw van binnen.

Sammyy

Re: De laatste loodjes in December.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 13:41

Ja, dat schoppen herken ik wel. Ze krijgen minder plek zeggen ze. Ik merk er anders niks van :+
Vervelend dat je al zo snel bent moeten stoppen.

Zelf heb ik geluk dat ik niet werk, maar een traject volg bij een psycholoog en daarbij dagbesteding op een manege volg. De dagbesteding houdt in, dat ik telkens beetje bij beetje met meer verantwoordelijkheid en werkdruk moet leren om gaan. Omdat het een gehandicapte manege is, is het nu tijdens mijn zwangerschap heel gemakkelijk geweest om mijn werkzaamheden aan te passen en tot vorige week nog te kunnen blijven gaan. Eerst hele dagen, toen halve dagen, en dan een uurtje in de stal, de rest op kantoor. Maar nu wordt het echt te zwaar. Alleen al naar stal lopen vanaf de kantine put me uit, dus heb me vanaf nu maar afgemeld. Valt me zwaar, thuis zitten. Bah!

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:49

Ik zit vanaf week 24 thuis. Kreeg weeën, was niet helemaal de bedoeling. Schrok me rot, wat een pijn deed dat zeg! Gelukkig ging het met rust over, maar werken was uit den boze.
Hier ook een hele drukke beeb.
De VK zei al dat de ene baby rustiger word en de ander net zo druk blijft.
Nou dit dametjes blijft gewoon lekker druk. Ze schopt wel minder hard, maar beweegt net zoveel als een paar weken terug. Dat stelt me ook wel gerust, weet ik iig dat alles in orde is daar binnen.

Bij mij krijg ik zelfs via FB de vraag of het er al is. 1 vriendin heeft geen FB en stuurt dagelijks een appje. Op zich heel lief, maar als ik niet binnen een uur ofzo reageer gaat ze bellen. De vaste, mijn mobiel, mijn mans mobiel. Ik snap dat ze meeleeft, maar ik kan nog slapen of onder de douche staan.
De laatste keer waren mijn moeder (ja die had ze ook gebeld) en mijn man al bijna in paniek omdat ze me niet te pakken kregen. Kwam de buurman mij wakker maken.
Lag heerlijk te slapen op de bank.
Ik heb toen ook maar verteld dat ze echt wel gebeld werd als er nieuws was, maar geen paniek moest gaan zaaien. Jeetje je zou er accuut weeën van krijgen zeg :=

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:50

Ben ik niet de enigste met zo'n wildebras in me :)
Ik werk in een fabriek en in 3 ploegendiensten collega's moesten me elke keer helpen
want kreeg last van benauwdheid en me rug en hyperventilatie dus hebben overleg gehad
en ik mocht stoppen van de afdelingschef eerst in ziektewet gegaan en heb nu een zwangerschapsuitkering
tot Maart dus dan kan ik weer aan het werk. Kan me voorstellen dat het werk op manege op den duur ook
zwaarder wordt, maar wel fijn lekker tussen de paarden. en thuiszitten, ja geen pretje inderdaad de muren
komen op den duur wel op je af.

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:54

Haha leuk zo'n weeënopwekkende vriendin
maar lief dat ze meeleeft

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:59

Ja die muren komen echt op me af. Ik ben hier ook al een paar keer schreeuwend door het huis gelopen dat ik eruit wilde. Maar ja en dan?
Lichamelijk kan ik weinig tot niets, dus meer dan stukje autorijden word het ook niet. Zo frustrerend.
Nog even en dan kan het weer, met een Uk op de arm.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 14:56

Ohh, verschrikkelijk is dat he, die muren die je dichterbij zit komen. Zelf hebben we geen auto en zijn dus afhankelijk van anderen, en de bushalte is nu te ver weg. Dus zit helemaal aan huis gekluisterd zo ongeveer :P Was blij dat ik vanmorgen toch even buiten ben geweest!

Blij dat je mocht stoppen met werken en die uitkering kon krijgen Miranda. Hoewel je natuurlijk liever door zou werken, maar wat niet gaat gaat niet (Blijf ik mezelf maar iedere dag 5 keer stoïcijns inprenten |o )

En die vriendin :oo Jeetje, je zou er idd spontaan van in de weeën schieten. Jeetje. Zo erg heb ik ze gelukkig dan weer niet. Maar ik ben wel iemand, als dat gebeurd, dat ik idd ook gewoon zeg dat als iets aan de hand is, ik het ook wel zal melden. Zouden ze dan aan de gang blijven, zou ik denk ik de rest ook inlichten (zoals jij met je vriend en je moeder bijv) dat ik zou gaan negeren }>

Zelf had ik me net voorgenomen om aan de kerst spullen te beginnen, maar het is de papierwinkel op bureau geworden wat ik heb opgeruimd :D Niet gepland, maar wel nuttig geweest iig!

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:06

Maar ga je thuis bevallen of in het ziekenhuis? Dan moet je wel snel vervoer regelen dan.
Heb zelf geen rijbewijs maar vriend gelukkig wel.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 15:15

In het ziekenhuis. Moet ik ivm mijn BMI :o

Vervoer staat eigenlijk altijd wel klaar. Heb een 5 tal mensen die weten hoe ver het is, en die hebben aangeboden om te rijden. Verder ga ik er vanuit dat ik gewoon poliklinisch ga bevallen onder leiding van de VK, en die heeft in nood ook een auto bij natuurlijk :=
Als ik werkelijk ingeleid ga worden, kan ik zelf nog met de bus naar het ziekenhuis (al wordt dat wel behoorlijk afzien :+ ), maar neem aan dat mijn schoonvader of een van de andere mensen dan ook niet te beroerd zijn om te rijden :D

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 13:08

Hoe is het hier met de dames?

Ik loop nog steeds zo rond als een tonnetje rond hihi. Ik ben uiteraard pas volgende week zondag uitgerekend, en denk zomaar dat ik nog wel eventjes te gaan heb.

Volgende week dinsdag naar de VK toe, en volgende week vrijdag naar de gyn. En dan hoop ik dat de VK het geregeld krijgt dat ik de week er na op donderdag ingeleid ga worden.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 14:39

Ondertussen ben ik trotse mamma van een wolk van een dochter Meaghyn (Megín). Hieronder mijn bevalling, hoe het ging.

Goed mijn verhaal:
Maandagochtend om 1.37 moest ik plassen. Op het toilet voelde ik al iets raars in me 2x een soort plop wat ik niet kon plaatsen. Nog even gewacht maar er gebeurde niets, dus weer in bed gekropen en gelukkig was ik gelijk weer vertrokken.
Ik schrok om 2.09 wakker omdat mijn vliezen braken en er dus nattigheid in bed lag. Uit bed gesprongen (niet geweten dat dat nog lukte) en Siemen wakker geschud.
VK gebeld, maar omdat er nog geen weeën waren moest ik maar proberen te slapen.
Yeah right. Nou dames succes, je bent zo opgewonden dat lukt dus never nooit niet :=
Maar gelukkig begonnen om 2.45 de weeën. Eerst rustig aan (heb hier nog gemeld dat het feest was begonnen) en later steeds meer.
Om 5.20 heb ik Siemen voor de tweede keer gewekt met weeën om de 3 minuten en om 5.50 heb ik de VK teruggebeld die er ook 15minuten later was.
Zij is gebleven tot het einde. Ik had haar steun echt nodig. Ironisch is dat dit nu net de VK was waar ik absoluut geen klik mee had, mijn mening is na die nacht dus 180 graden gedraaid :D
Op een gegeven moment ben ik in bad gaan zitten om weeën op te vangen. Ik had hele erge rugweeën en laat ik nu net een zwakke rug hebben (scoliose). Nog steeds eigenwijs wilde ik geen pijnstilling en dus ziekenhuis.
In bad hebben Siemen en de VK om en om mijn rug afgespoeld met heet water, ik heb er geloof ik wel 3 uur in gelegen.
Ik weet nog dat ik smeekte of ze me ajb willen voelen hoever mijn ontsluiting was want ik kreeg persdrang.
Ik zat op 8cm dus nog even doorpuffen.
Op een gegeven moment moest ik eruit van mezelf. De persdrang werd heftiger en mijn bad is te smal om in te bevallen. Helaas.
Onderweg nar beneden nog 3 weeën weggepuft met Siemen als hangpaal :D Daarna op bed en weer voelen.
Yes!! 10cm dus mee persen! Ik smeekte er bijna om. Eindelijk mocht het.
Maar.... ik moest nog even plassen. Dit lukte niet, dus hebben ze mijn blaas leeggehaald, dames geloof me dit vond ik pijnlijker dan de eigenlijke bevalling. Hier maakte mijn lichaam geen natuurlijke pijnstilling voor aan geloof ik :')
Ondertussen was het 10 uur en ik mocht dus persen. 1x op bed geprobeerd, maar ik ging door de grond van de pijn in mijn rug. Dus gauw richting baarkruk geschoven met Siemen als ruggensteun. Ik heb die jongen fijngeknepen en gemarteld, maar hij gaf geen kick.
Bij de laatste persweeën moest ik precies de instructies van de VK opvolgen. Ze gaf ook aan dat als zij zei stoppen, dat ik moest puffen en bij persen, tja persen.
Ze gaf ook aan dat op die manier de minste schade kon ontstaan.
Dus braaf geluisterd en precies gedaan wat ze me vertelde. Alleen bji de 1 nalaatste wee kon ik niet stoppen met persen en nam mijn lichaam het over. Toen voelde ik wel iets scheuren.
Uiteindelijk bleek Meaghyn haar handje naast haar hoofd te hebben waardoor ze dus bleef hangen. De wee erna kwam ze. Om 10.45 had ik haar in mijn armen.
Een fors dametje van 4.4 kg! Helemaal gezond en gelijk al praatjes. Een bos vol donkere haartjes en binnen een paar tellen deed ze haar ogen open en keek ze me recht aan. Siemen zat achter me en barstte in tranen uit. Helaas was ik daar te moe voor, maar wat een bijzonder moment! Wat was ik trots, ik had het gedaan precies zoals ik wilde!
Helaas wilde daarna het bloeden niet stoppen en ben ik met spoed door de ambulance opgehaald. We moesten een nachtje blijven, maar het was het allemaal waard.

Hier de eerste trotse mamma foto:

http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 0766_n.jpg
(foto is te groot, dus even klikken...)

En voor iedereen die nog moet, ik hoop dat jullie net zo'n mooie ervaring hebben. Ja het doet pijn en ja het is hard werken en afzien, maar het is het waard. Blijf bij jezelf en ga mee met wat er gebeurd. Ik heb geprobeerd mijn lichaam zo min mogelijk tegen te werken. En ik geloof echt dat dat me heeft geholpen. Mezelf, mijn lichaam en mij VK en man heb ik voor 100% vertrouwd.

Ondertussen zijn we een paar dagen verder en ik geniet van mijn meisje. Ze snapt nog niet helemaal dat we 's nachts slapen en overdag wakker zijn. Maar ik heb er ook vertrouwen in dat dat straks goed gaat komen :D

<3
Afbeelding

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 15:05

Wat een mooi verhaal! Tranen springen er van in mijn ogen hihi. Nu loop ik natuurlijk wel ook over van de hormonen, maar ach :')

Een heeeel mooi dametje heb je ter wereld gezet, je mag terecht trots zijn op je zelf :j

En nogmaals gefeliciteerd natuurlijk :D

Overigens, dat dag en nacht ritme, komt zeker goed hoor! Ze zijn nu gewend dat als mama wakker is lekker te slapen in de buik, en snachts als mama slaapt is het rustiger qua wiegen en zijn ze vaker wakker :j
(zo heeft mijn VK me dat toen iig uitgelegd.)

Geniet van deze mooie tijd, het gaat allemaal zo snel!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 16:48

Van harte, Daisyree! *stiekeme meelezer hier*
Geweldige naam en een erg mooi meisje, geniet ervan! :))

Succes met de laatste loodjes, Sammy! +:)+

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 16:50

Dank je wel :D

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 16:57

Van harte Gefeliciteerd met je mooie meisje :)
Ik ben nu een dag overtijd en heb gevoel dat het nog wel een tijdje zitten blijft.
Ik wou alleen dat ik je hele verhaal niet gelezen had, zie er nu nog meer tegenop :o

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 16:58

Miranda :(:)

Wil je thuis of in het ziekenhuis bevallen?

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:03

Ik ga naar het ziekenhuis

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 17:07

Dat ga ik ook. Bij Amber had ik eerst zoiets, ik blijf lekker thuis, meteen in haar eigen bedje ed. Maar god wat ben ik blij dat ik naar het zh ben gegaan :j

Moet zeggen, dat ik zowel bij Amber, als bij deze, helemaal niet nerveus ben voor de bevalling of zo.
Enige wat me wat onrust bezorgd, is dat het nu eigenlijk ieder moment kan gebeuren, dat mijn water breekt of zo hihi.

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:11

Nou ik was ook niet nerveus tot ik net haar verhaal las haha
En ben beetje bang om de deur uit te gaan ben bang dat mijn vliezen in de supermarkt
gaan breken. En wil wel graag even de deur uitgaan

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:15

Het komt vast wel goed, Miranda, no worries! :(:)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 17:20

Gewoon proberen te doen. Ga samen met iemand die je vertrouwd, neem schone kleding mee voor het geval dat en laat het op je af komen. Zeker als je nog naar buiten kunt, lekker doen hoor!

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:26

@ Daysiree

Gefeliciteerd met je prachtige dochter. Wat kijkt ze al wijs.

Zelf ben ik niet zwanger, maar wel afgelopen maandag 10 december om 11:18 tante geworden van Joep.

Vind het altijd leuk om zwangerschapstopics te volgen

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 17:27

Gefeliciteerd tante :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:39

Gefeliciteerd met je neefje! :))

Ik vind het stiekem ook altijd wel leuk volgen, terwijl ik zelf verder geen kinderwens heb of zo. :P
(Ben ook pas 20.)

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 18:23

Miranda zou me er niet druk om maken hoor.
Dat deed ik ook, maar ik vermoed dat als je vliezen je breken en publiek je weeën niet gelijk komen.
Ik was lekker thuis en relaxed dus zette het door. Wat ik aan verhalen heb gehoord door de jaren heen, komen de weeën pas als je ook relaxed bent en niet midden in de supermarkt.

En dan nog de eerste 3 uur aan weeën kon ik goed opvangen en wegpuffen. Heb nog tot 5 uur zitten kletsen, internetten en tv kijken.
Heb vertrouwen het komt allemaal goed!!