Enkel voor de jong volwassen vrouwen onder ons !!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lien01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 21:53

In het begin van onze relatie heb ik het er wel al met men vriend over gehad dat als we het niet veilig zouden doen dat ik toch niet wil dat hij klaarkomt als hij nog in mij zit, maar dit is toch wel al 3 keer gebeurd. Dus we hebben er wel al over gepraat en hij nam het serieus op en zij dat hij zijn verantwoordelijkheid zou nemen moest het een ongelukje zijn..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:54

VVDD -> MW

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:56

Als je 2 weken geleden nog hebt gemenstrueerd en 4 weken geleden onveilige sex hebt gehad, dan kun je nu (normaal gesproken en uitzonderingen daargelaten) niet zwanger zijn.
Maar voor de zekerheid morgen toch naar de winkel en een testje halen :(:)

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:01

Sorry hoor, je zegt dat je onveilige seks hebt gehad en je vervolgens kapot schaamt om een zwangerschapstest te gaan kopen. Als je je niet kapot wil schamen zou ik eerst maar eens beginnen met veilige seks.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:03

Lien01 schreef:
In het begin van onze relatie heb ik het er wel al met men vriend over gehad dat als we het niet veilig zouden doen dat ik toch niet wil dat hij klaarkomt als hij nog in mij zit, maar dit is toch wel al 3 keer gebeurd. Dus we hebben er wel al over gepraat en hij nam het serieus op en zij dat hij zijn verantwoordelijkheid zou nemen moest het een ongelukje zijn..

Met niet veilig bedoel je met alleen maar de pil, neem ik aan?

Zo'n test kopen is helemaal niet erg joh, dat doen zoveel mensen. Het zal je een hoop rust geven als je het weet.

De snelste manier is gewoon naar de winkel, maar als je echt niet durft kan je ook online iets kopen, bijvoorbeeld: http://www.deonlinedrogist.nl/advanced_ ... st&x=0&y=0

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:04

Ik denk ook niet dat je zwanger bent gezien je laatste menstruatie maar voor de zekerheid wel testen. Als je nl met deze klachten naar de HA gaat dan zal deze je ook vast vragen of je zwanger bent. Maar meisje, echt hoor de manier waarop jullie veilig vrijen (voor het zingen de kerk uit, noemen ze dat) is echt niet veilig. Niet meer doen! Tenzij je je volgende maand weer zo onzeker wil voelen. Morgen testen en daarna naar de huisarts om te overleggen welke anticonceptie bij jou past.

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:05

Ik ben 23 en heb ook best wel last van het tranen in de ogen schieten bij iets ontroerends en dat had ik echt noooit. Als ik langere tijd vaker dan gewoon naar de wc moet dan normaal laat ik me meestal op blaasontsteking testen (bij een paar dagen dan is het gewoon door iets anders). Maar als je je inderdaad zo druk maakt om zwangerschap (internet kan ons zo lekker ongerust maken) zou ik inderdaad gewoon even testje kopen. Als ik het zo hoor kosten ze niet zoveel en dan voel je je vast een stuk prettiger omdat de onzekerheid weg is.
Ik wil je alleen even laten weten, dat het ook best hormonale veranderingen kunnen zijn en ik niet wil dat je de hele nacht wakker ligt om iets wat wel eens helemaal niet het geval kan zijn.

NathalietjeB

Re: Enkel voor de jong volwassen vrouwen onder ons !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:06

gewoon ff testje halen geen idee waar je woont anders wil ik t ook wel voor je doen hoor...
maar gewoon doen en zo jong ben je niet meer hoor...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:07

Betteke schreef:
Sorry hoor, je zegt dat je onveilige seks hebt gehad en je vervolgens kapot schaamt om een zwangerschapstest te gaan kopen. Als je je niet kapot wil schamen zou ik eerst maar eens beginnen met veilige seks.

lezen, ze is aan de pil.

meid, maak je niet zo duk..
haal een test en je hebt duidelijkheid..

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:08

Ik lees, dank je voor de tip. Ze is slordig met de pil.

tinker6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:09

Betteke schreef:

nou nou, dit kan ook anders gezegd worden !!

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:09

Lien01 schreef:
Ik zou me kappotschamen om als bijna 20jarige!!!! met een test aan de kassa te staan, de gedachte alleen al zo jong doen mij bijna wenen .. :(

je kunt het ook bij de huisarts krijgen ;)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:10

Slordig met de pil? Alleen omdat ze hem soms wat later neemt dan normaal??

Gewoon een testje halen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:11

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:13

Ik meng me er ook even in. Ik ben 17 jaar en heb laatst voor de zekerheid ook test gehaald, mede ook om die dingen die jij hebt.

Bij mij is het gewoon alle stress van de afgelopen tijd dat ik zo ontzettend emotioneel ben en meer van die dingen. Ik kan ook op elk moment eten wat ik wil. Dus ja...
Heb je veel stress afgelopen tijd gehad?
Mag je me ook pb'en om hoor ;)

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:15

die van mij word ook 1 keer in de maand wel eens smorgens ingenomen omdat ik hem savonds was vergeten... Maar ik ben ook gewoon relatieloos.
Maar mocht je wel geheel op de pil willen vertrouwen (die geloof ik voor 98% te vertrouwen is ofzo)
dan kun je het beste even alarmpje in je telefoon zetten zodat deze je er elke keer netjes aan herinnerd.
Doe ik met mijn medicijnen ook, zo krijg ik ze elke dag netjes op de gewenste tijd binnen :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:16

Betteke schreef:
Ik lees, dank je voor de tip. Ze is slordig met de pil.

Dus kan jouw reactie wel wat minder. :)

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:17

Ik had ookl niet goed gelezen hoor, ik dacht dat je met onveilige sex bedoelde zonder pil... De kans is nu echt zo klein dat je zwanger ben. Af en toe in de ochtend i.p.v. 's avonds deed ik ook zo vaak, volgens mij is het niet erg als er maar niet meer dan 36 uur tussen zit of zoiets. Kijk in de bijsluiter. Je kans om zwanger te zijn is dus 0,1% daarbij komt het volgens bij nog geen 5 % van de vrouwen voor dat de menstruatie door gaat tijdens de zwangerschap dus wat is statistisch de kans??? Iedereen raad je een test aan en moedigt je aan en stelt je gerust. Meer kunnen we niet voor je doen.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:22

er zijn ook drogisten die dag en nacht open zijn :j , probeer je niet te druk te maken, momenteel kun je er toch niets mee tot dat je de test hebt gedaan, en het is wel handig als je gewoon de pil op het zelfde tijdstip in neemt, gewoon bij je tandenborstel neerleggen ofzo? sterkte en hoop dat je een beetje slapen kan vannacht

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:29

Succes ermee, meid! Morgen lezen we hier vast allemaal dat je een test hebt gedaan en er niets aan de hand is. Lekker slapen (wil ook nog wel eens goed helpen in emotionele periodes)! Welterusten!

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:29

ik was ook twintig, voor het zingen de kerk uit....nou, de eerste keer raak! ik was zwanger
mocht je niet zwanger zijn, kleine moeite om het daarna altijd veilig te doen,
kleine moeite!
ik kan het weten, je zit er de rest van je leven aan vast.
wil nu niet meer anders, maar toen ik 20 was, was het echt moeilijk!
daarom snap ik nu niet dat mensen onveilig vrijen als ze absoluut niet zwanger willen zijn.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:30

Wij gaan ook wel voor het zingen de kerk uit, maar ik gebruik de pil.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:31

Lien01 schreef:
En wat als het zo is ? wat dan ?? |(

Pas druk maken over zaken als je er zeker van bent.

Je kunt tegenwoordig ook heel makkelijk online een test bestellen en laten komen.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:36

Testje kost 10 euro en ze kijken je écht niet raar aan als je er 1 komt halen hoor? Desnoods doe je alsof je met een vriendin belt en zeg je hard genoeg zodat ze het horen, 'welke test wilde je ook alweer hebben? Ohja, die. Is goed, tot zo moppie!'. Kan me herinneren dat een vriendin van mij het ook weleens zo heeft gedaan, ook omdat ze bang was wat ze van haar zouden vinden...

Ik zelf haal ze gewoon zonder blikken of blozen. Stel jij werkt zelf bij de drogist en iemand komt een test halen, dan ga je ze toch ook niet vreemd aankijken? ;-)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:40

Ik zou voor je eigen geruststelling een test doen, maar misschien helpt het wel als ik je vertel hoe ik me soms voel :+
Ik slik nu voor de eerste keer een strip door ivm een komende vakantie waarin ik niet wil menstrueren, en man man man, wat ben ik een gevoelig tiepje :P Heb zaterdag een drukke dag gehad, resultaat; ziek, huilerig, overknuffelig en overemotioneel. Ik huil om een paar mooie foto's en heb constant behoefte aan knuffelige aandacht.

Mijn vriend komt overigens bijna altijd in mij klaar als we sex hebben en we gebruiken geen condoom, heb me nog nooit zorgen gemaakt.

Ik zou je twijfels en onzekerheden met je vriend delen, hij staat er hopelijk gewoon voor open en kan een grote steun zijn.
Als je zwanger bent en je wilt het niet, naar de huisarts die meerdere mogelijke oplossingen voor jou kan bedenken. Echt, die huisarts vindt dat geen grote schokkende ramp als zoiets gebeurt. Daarvoor is hij huisarts, maar hij zal (lijkt me) wel snappen dat jij er dan helemaal ondersteboven van bent.