Uitgescheurde mondhoeken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:15

Ik heb er ook vaak last van. Het duurt ook zo verrekte lang omdat die korstjes telkens weer uitscheuren.
Wat bij mij het beste helpt is koortslipcreme. Het mag dan geen echte koortslip zijn, maar de creme die er dienst voor doet werkt bij mij ook goed tegen uitgescheurde mondhoeken. De korstjes worden dan ook net wat minder dik/stug waardoor de genezing wat sneller gaat.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:24

Geen vaseline ed maar juist zinkzalf smeren, helpt :j hoe vetter je het houdt hoe erger het wordt (in tegenstelling tot je lippen zelf)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:28

Ik had het laatst ook, het ging weg na vaseline op mijn kapotte mondhoek te hebben gesmeerd in combinatie met Kiehl's Lip Balm.

Raponsje

Re: Uitgescheurde mondhoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:40

Vitamine te kort hoeft niet perse.
Ik eet ontzettend veel groente en fruit en heb het meestal de eerste week dat het echt koud word.

Ik doe er eigenlijk vrij weinig aan en laat het zichzelf genezen, hoe meer ik er op smeer hoe langer het bij mij duurt voor het weg gaat.

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:51

Ik heb dat een aantal jaar terug ook gehad en mijn zusje ook. Het duurde wel maanden en soepel houden met vaseline enz niks hielp.

Uiteindelijk toch maar naar de dokter gegaan en toen was het een schimmeltje, zalfje gekregen en sindsdien noooit meer last van gehad :)

Tabby123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 07:43

Bij de reform (weet niet hoe je het schrijft) winkel hebben ze kapote mondhoekjes crème dat werkt perfect

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:35

Ik heb het een aantal jaar achter elkaar gehad. Dan kreeg ik eerst een sneetje in m'n mondhoek en een paar dagen later zat er allemaal uitslag tot op m'n wang, deed ook best zeer.
Had van de dokter toen Fucidin crème gekregen, werkt supergoed! Heb er dit jaar (nog) geen last van gehad.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:38

Vaseline! :D Ik heb hier al-tijd last van in de winter. Gisteren ook, smeer d'r 1x vaseline op voor ik ga slapen en het is gelijk de volgende ochtend helemaal over!

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:47

Ik heb dit ook altijd bij de overgang naar de winter, vanmorgen voor het eerst even wat vaseline in mijn mondhoeken gesmeerd... dit werkt prima als ik merk dat mijn mondhoeken droog worden... zodra ze echt scheuren doe ik er juist geen vaseline meer op want dan word het erger. Ik heb er wel eens bijgelopen als een clown echt mijn hele mondhoeken werden rood :p
Die zinkzalf kan ik wel eens proberen ja!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:50

Even extra Echinaforce nemen voor je weerstand en calendulan er op smeren meerdere keren per dag. Dat werkt bij mij altijd super.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:01

Bij de drogist kun je kapotte mondhoeken creme halen. Topspul! :)

Afbeelding

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:10

Paan schreef:
Even extra Echinaforce nemen voor je weerstand en calendulan er op smeren meerdere keren per dag. Dat werkt bij mij altijd super.

Ik heb nog wel calendulan liggen.. handiggg

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:17

dressagelady schreef:
Geen vaseline ed maar juist zinkzalf smeren, helpt :j hoe vetter je het houdt hoe erger het wordt (in tegenstelling tot je lippen zelf)

Helemaal mee eens....hielp bij mij ook altijd! En ook goed schoonmaken na het eten!

Ook even flink in soppen (schuim erop met je vinger niet met de borstel) tijdens het tanden poetsen en dan goed afspoelen daarna de zinkzalf erop....succes!

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:47

veel fruit eten, mij is geleerd dat gescheurde mondhoeken ontstaat door te weinig vitamine C

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 18:11

Ik had altijd begin van de winter een scheur in mn onderlip.
Van alles geprobeerd, maar niets hielp. 2 jaar geleden ontdekte ik de Extreme Protection van Dr. Swaab en heb sindsdien nergens meer last van. Deze is het.
http://www.drejswaab.nl/img/producten/l ... xtreme.png

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:06

Yv_ schreef:
Ik had altijd begin van de winter een scheur in mn onderlip.
Van alles geprobeerd, maar niets hielp. 2 jaar geleden ontdekte ik de Extreme Protection van Dr. Swaab en heb sindsdien nergens meer last van. Deze is het.
http://www.drejswaab.nl/img/producten/l ... xtreme.png

Ben dr ook fan van, al heb ik graag met de blaauwe dop. Fijn spul!

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:07

Kuggur schreef:
Eens bitloos proberen...

Misschien helpt dat inderdaad _O-