BB cream

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:20

Dat weet ik eigenlijk niet, misschien dat het origineel van garnier is, maar er zijn veel meer merken die het hebben.
Volgens mij heeft een van de twee make-up merken van de kruidvat hem ook, die heeft mijn zusje. Maar die heb ik even bekeken en volgens mij is dat toch meer een foundation.

Amaris

Re: BB cream

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:23

Aha.. morgen maar eens aan tante navragen, zij werkt bij Ici Paris.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:28

Nee het is van oorsprong Aziatisch en niet van garnier . Alleen garnier was de eerste in Nederland denk ik. Het is eerder een concept dan een recept; namelijk een huid-herstellende crème ( die littekens vervaagt en alles) en ook nog dekking geeft ( voor over je littekens bv. :P )

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:09

http://www.bbcreamshop.eu/

"Wat is BB Cream?

Blemish Balm Cream, ook vaak BB Cream genoemd, is een van de meest verkochte schoonheidsproducten in Azië. Deze crème is ontwikkeld in Duitsland en werd in eerste instantie gebruikt om de zeer gevoelige huid van patiënten die een laser operatie hadden ondergaan, te beschermen, te kalmeren en te regenereren terwijl het tegelijkertijd een goede dekking was voor post-laser littekens en roodheid.

Koreaanse beroemdheden ontdekte dit wondermiddel en begonnen de crème te gebruiken voor schoonheids-doeleinden. Koreaanse cosmetische bedrijven kregen hier lucht van en ontwikkelden zodoende hun eigen formules waardoor het voor een groot publiek beschikbaar kwam. Een rage was geboren!

Tegenwoordig heeft deze schoonheidstrend zich over geheel Zuid-Oost Azië verspreidt en vindt zich meer en meer de weg naar Amerika en Europa.

Wat zijn de kenmerken van BB Creams?

Doordat BB Cream zeer zacht is voor de huid, is het geschikt voor alle huidtypes, met name de gevoelige huid en degene die veel last hebben van acne. Het heeft de voordelen van een foundation en een huidverzorgingsproduct, terwijl het oneffenheden en pigmentvlekken egaliseert. Verder hebben alle BB Creams een tint. Kijk goed bij het kopen van een BB Cream naar een tint die aansluit op jouw huid.

Wat zijn de voordelen van BB Cream?

- geeft een natuurlijke look aan het gezicht

- bijna alle BB Creams bevatten uitsluitend natuurlijke ingrediënten

- perfecte dekking als een foundation, maar omdat het niet zo dik is, sluit het de poriën niet af

- werkt als een moisturizer

- verbergt alle soorten pigmentvlekken en andere verkleuringen alsmede acne en oneffenheden in het gezicht

- heeft helende eigenschappen die de huid zacht en glad houden en vermindert fijne lijntjes

- zorgt voor regeneratie van de huid en onderhoudt de jeugdige huid

- bevat UV-bescherming

- anti-aging en maakt de huid lichter

- bespaart tijd doordat het andere make-up en huid verzorgingsproducten in principe overbodig maakt"

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:12

pppffftt en ik maar denken dat het gewoon een nieuwe naam was voor een foundation... dat hebben ze dan toch niet zo goed aangepakt, die marketing/reclamebureau's :Y) :')

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:14

Maar die reclame van Garnier gaf toch ook aan dat het geen foundation was, maar een creme met 7 werkzaamheden (oid? )?

Het is wel zo dat de "originele" merkjes meer zijn voor de wat gelere huidtypetjes en die van L'oreal en Garnier enzo meer voor de westerse huidkleurtjes.

Ik heb een paar testers gekocht bij bbcreamshop en vond er maar eentje echt fijn. Maar ik weet natuurlijk niet meer welke dat was :'). Vind PCLE creme fijner, alleen daar moet wel nog make-up overheen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:21

Ja dat klopt, maar ik dacht dat dat gewoon weer zo'n verkooptruc was 'we hebben de foundation nu NOG beter gemaakt, je wordt er zelfs 10 jaar jonger van!'

Net zoals: de witte was wordt nu ook op 5 graden STRALEND schoon!

Zoiets dus

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:28

Maar wat is dan het verschil met getinte dagcrème?

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:31

ik heb deze:
Afbeelding

ik vind hem heel fijn, veel beter dan foundation en je hebt maar een heel klein beetje nodig om je hele gezicht te 'bedekken'

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:54

Ik ga het ook maar eens proberen!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 01:38

Ik ga eens kijken of ik BB creme in de kleur "lijk bleek" kan krijgen.
Anders zie ik er uit als een wortel.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 09:17

Ik heb ook die van l'oreal, vind het echt heel handig!
Gebruik het niet zo heel vaak, alleen als ik iets speciaals heb of als mn hoofd er echt niet uit ziet :P
Maar het is bijna geen werk en ziet er heel natuurlijk uit :)

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 09:22

Ik heb die van loreal paris. Ik vindt dat k altijd als ik hem paar uur op heb, het gaat plakken en wordt vettig :(

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:11

Ik heb de BB cream van Yves Rocher maar geef mij maar een Aziatische! Die vind ik veeel fijner :)

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 18:12

Ik heb die van Garnier in de lichte teint.
Vind m zelf heel fijn! Maar doe er daarna wel altijd een licht poedertje overheen, omdat t anders nog wel een klein beetje glimt.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 18:27

Ik heb steeds als ik zo'n gekleurde dagcreme gebruik dat mijn huid lijkt te "verstoppen" en er dus een soort van puistjes komen. Hebben jullie dit ook met de BB cremes?

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 18:42

Raponsje schreef:

:')

Ik heb ook een hele lichte huid en met de lichte variant van Garnier zie ik er niet uit als een wortel hoor. Niet teveel nemen, goed uitsmeren en uiteraard de lichte tint kiezen ;)

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:33

Ook ik heb de lichtste variant van Garnier. Ik meng het altijd met mijn dagcrème op de palm van mijn hand. En smeer dat mengseltje op mijn gezicht. Zo heb ik gewoon een mooi en natuurlijk effect en niet zo'n plamuur-kop.

Gebruik het overigens alleen als ik bijvoorbeeld belangrijke afspraken of een feestje o.i.d heb.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 21:00

Raponsje schreef:

Ik heb net een gezichtsbruiner gekocht, ideaal! Tien minuten erachter gezeten en direct resultaat! Die lijkkleur met rode vlekken is meteen verleden uit, ik heb weer wat leven in mn gezicht. Ideaal *\o/*

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:23

milo: Krijg je geen bruine strepen als je het niet goed smeert of op een ene plaats per ongeluk net iets meer smeer dan op een andere?

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:30

michelle933 schreef:
Ik heb die van loreal paris. Ik vindt dat k altijd als ik hem paar uur op heb, het gaat plakken en wordt vettig :(

Dat had ik juist bij die van Garnier, daar kreeg ik gewoon een mega glimgezicht van. Ik vind die van L'oreal erg fijn. Doe er wel altijd een dun laagje dagcrème onder, weet niet of dat de bedoeling is :')

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:40

Deze creme ziet er wel interessant uit.. Hoeveel kost die van Garnier en die van l'oreal? Ik zie over beiden goede en mindere goede comments voorbij komen dus zal het waarschijnlijk de prijs zijn die de doorslag gaat geven voor mij

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:43

Ik heb het gister voor het eerst gekocht en ik moet zeggen tot nu toe bevalt het me wel :)
Toen ik het vanochtend op deed viel het me in eerste instantie tegen omdat het eigenlijk gewoon een soort foundation is, en dat wou ik juist niet. Maar na enkele minuten trok het in en nu vind ik het wel heel mooi :) Mijn huid voelt daarbij ook zijde zacht. Ben vanochtend een half uur door de sneeuw gefietst en het zit er nog steeds op!

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:49

feliciaa schreef:
Ik heb het gister voor het eerst gekocht en ik moet zeggen tot nu toe bevalt het me wel :)
Toen ik het vanochtend op deed viel het me in eerste instantie tegen omdat het eigenlijk gewoon een soort foundation is, en dat wou ik juist niet. Maar na enkele minuten trok het in en nu vind ik het wel heel mooi :) Mijn huid voelt daarbij ook zijde zacht. Ben vanochtend een half uur door de sneeuw gefietst en het zit er nog steeds op!

Die van Garnier of L'oreal?

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:52

Ik heb de lichte van l'oreal. :)
De donkere moest van de winkelverkoopster met een wat paarsig/blauwige gloed uitvallen.