Winter = Koud!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:56

zwieke schreef:
__Marloes schreef:
Een grote winterslaap houden in een waaaaarm hutje

Dan doe ik alvast mee :j

Ik ook. Ik loop al een maand met 2 thermoleggings onder m'n broek. :+

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:03

Thermo ondergoed en bewegen! Hier was het vanochtend -10. := Maar onder het werken had ik op een gegeven moment enkel nog mijn thermo ondergoed en een lichtere trui aan. Zodra je stopt met bewegen weer lekker inpakken.

Tips voor in huis, goede isolatie kiezen en constant een beetje verwarmen. Hier staan alle verwarmingen altijd op stand 1, zo is de temperatuur constant en kost het minder energie. Ik lucht iedere dag zo'n 10 minuten. Nu zit ik in mijn t-shirt in een heerlijk warme hut.

Thee drinken verwarmt trouwens ook prima! :)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:05

Kan het niet zo zijn dat je t juist steeds minder snel warm krijgt als je je zo vroeg al onder 7 dekens legt?
Lijkt mij echt niet gezond, je lichaamseigen temperatuur raakt helemaal van de leg met zn omhulsel..
Dan is een elektrische deken die je een half uurtje aanzet gezonder, dan is je bed niet ijskoud en word jij dus ook
niet zo koud. Deken zet je trouwen uit als je erin gaat, dus waarom zou je een elektrische deken niet durven?
En gewoon je voeten warm houden, dat zijn je temperatuursmeters, sloffen en stokken aan dus. En in bed weer uit.
Tis ongezond je sokken aan te houden, je voeten horen ook geventileerd te worden. En warm eten of drinken is idd
ook opwarmend. Probeer je lichaam niet teveel 'te verwennen', want je lichaam word er lui van en de kou word dan
alleen maar erger, voor je gevoel.

Anoniem

Re: Winter = Koud!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:09

Heel snel koud heb ik het niet, hoewel ik met dit weer wel weer enorm snel afval. :=
Sterker nog, ik slaap in een t-shirtje met een zomerdek bed. Maar mijn handen worden zo snel koud, dat het gewoon pijn doet. Zat vanmiddag misselijk van de pijn op mijn paard dankzij mijn koude handen in dikke leren handschoenen. En dat terwijl ik gewoon in een simpel rijbroek geen koude benen had. Als iemand de ultieme tip heeft voor warme handen?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:18

Eerst eventjes buiten zonder jas gaan staan, en daarna naar binnen, dan merk je pas hoe warm het binnen is :))

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:18

Met de fohn je bed even warm blazen, vind ik zo lekker :D

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:27

Hete aardappels in aluminumfolie in je jaszakken doen, kan je je handen mee opwarmen. En ook met je handen geld, laagjes!
Doe dus een paar fleece handschoenen aan (dunne) en daaroverheen een paar dikkere, maar let erop dat ze niet strak zitten,
strak zittende kleding of handschoenen werkt averechts.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:54

Veel thee drinken, warme sokken aan(ja je hebt ook bedsokken !!), overwinteren in een warm land? ;)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:19

Ben ik blij met ons huis met A label qua energie, en mijn waterbed mét verwarming.

Veren dekbed wil ook helpen in bed, lekker warm. Net als flanell (?) dekbedovertrek. :o

Wacht wacht zit ik hier tussen kouw-kleumen (?), oh mijn god dat gaat wat worden als we een strenge winter krijgen :')

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:15

Ik heb het ook altijd koud in de winter... Bij mij helpen laagjes wel erg goed. Vandaag op stal had ik een legging onder m'n broek, thermolaarzen, hemdje, t-shirt, dunne trui, dikke trui en een jas aan. Had alleen koude handen :-)
Bij mijn ouders thuis had ik het 's nachts ook altijd koud, maar om de een of andere reden heb ik het hier op mijn kamer altijd warm. Slaap met een hemdje en heb 2 ramen open... 's ochtends al ik wakker word wel gelijk ramen dicht en verwarming aan.
Zorg er inderdaad voor dat je geen koude voeten krijgt want dan krijgt je hele lichaam het koud. En lekker warm je bed instappen (na het douchen). Of misschien lekker een kruik in je bed leggen, bij je voeteneind!