Winterhanden/voeten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Re: Winterhanden/voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:02

Ach, in de zomer gewoon een lange zwembroek aan (die jongens ook dragen) en niemand ziet die rare vlekken op mn benen! Alleen het is nu echt een gevecht tegen de kou.
Ik hou van de winter, geweldig! Alleen mn benen zorgen ervoor dat ik vrij weinig plezier kan beleven ...

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 01:24

Me handen waren vandaag blauw/paars ;)

Benen wist ik niet! dat lijkt me ook erg vervelend!

Voor digene die het niet wisten >> ga nie tegen/aan de verwarming zitten of onder zo'n elektrisch deken dat is echt slecht.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 01:39

Er is niets mis met een electrische deken. Die worden niet zo heet dat je bloedvaten ervan beschadigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 02:51

Smeer je handen of voeten gewoon in met een vette zalf want daar heeft de huid gebrek aan...

Bijvoorbeeld uierzalf....geen creme want daar zit juist weer veel vocht in!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 08:14

Narnia schreef:
Smeer je handen of voeten gewoon in met een vette zalf want daar heeft de huid gebrek aan...

Was het maar waar dat het dan opgelost zou zijn. Ik smeer elke avonds braaf, maar last hou ik wel.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 08:17

Electrische deken heb ik wel liggen, maar gebruik hem amper. Kruip liever voor de houtkachel met een kleedje. :=

Tis hier nu min 9 en moet zo paardrijden, ben erg benieuwd hoe dat uitpakt.
Hoe doen jullie dat met je handen? Dikke handschoenen kun je niet mee rijden..

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 08:17

Ik heb winterbenen, op mijn bovenbenen. Gelukkig niet zo erg als xDenies. Krijg blauwe en rode plekken als het te koud wordt, dus daarom nu 2 lagen aan en als het nog kouder wordt 3. Er is weinig tegen te doen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 10:08

liberty schreef:
Ik heb winterbenen, op mijn bovenbenen. Gelukkig niet zo erg als xDenies. Krijg blauwe en rode plekken als het te koud wordt, dus daarom nu 2 lagen aan en als het nog kouder wordt 3. Er is weinig tegen te doen.

Zo is het bij mij idd ook begonnen. Ik dacht dt ik gestoken was en het jeukte ontiegelijk erg. Een ex 'dokter' zei dat ik in het
bloedvat was gestoken. Nouja prima, maar op allebei mijn benen en dezelfde plaats? Ik kon niet weg waar ik werkte, en werd
dag in dag uit aan hele erge kou blootgesteld. En op stal stonden warmteblazers waar je dan lekker voor ging staan.
Uiteindelijk werden het dus korsten, en toen begonnen de vellen eraan te hangen en had ik letterlijk bij beide bovenbenen twee
eieren hangen, en oooh wat een pijn!
Veel sudocreme en vaseline erop gesmeert, maar niets hielp hoor! Het zag er steeds viezer uit en het begon zelfs zwart te worden,
toen was ik een weekend thuis en dat werd een weekend ziekenhuis .. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 10:11

Ik heb winterhanden al jaren, ze zwellen op, krijgen een mooie blauwe kleur en gaan ontzettend jeuken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 10:53

Froukje1993 schreef:
Narnia schreef:

Was het maar waar dat het dan opgelost zou zijn. Ik smeer elke avonds braaf, maar last hou ik wel.

Alleen maar s' avonds!?

Ik smeer ze tig aantal keer in......en daarom heb ik nergens last van...juist in de winter mut je vaker smeren :j

depaardenjuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 15:31

Volgens mij is confrontatie beter dan vermijden. Dus juist vel extreme kou/hitte afwisselen en niet de hele tijd jezelf beschermen. Dus koude en hete douches afwisselen en je handen/voeten in koude/hete baden doen, dan gaat je systeem het zelf beter reguleren. (tip van mijn oma en dis is 94 met lichte reuma waar ze, volgens haar zeggen, door die douches geen last van heeft!) Er is zo ook een man die zo aan kou is gewend dat hij op blote voeten de mount everest heeft beklommen, en zijn voeten waren niet eens erg beschadigd :=

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 18:06

Gebrek aan vettigheid in de huid? Hoe werkt dan? Winterhanden (etc) ontstaan doordat de kleine bloedvaatjes te extreem hun best doen, waardoor de doorbloeding tijdelijk zo belazerd is dat er weefsels stuk van gaan, en die vormen de wondjes.
Bij Raynaud-vingers (zat net op 7 in 10 min. Leve de winter :n ) gebeurt basically hetzelfde... alleen gaat het dan om het vernauwen van de vaten waardoor de witte verkleuring en het dode gevoel etc. ontstaan.

Vintage: vermijden is volgens artsen beter. Het laat zich niet trainen, het mechanisme werkt in basis al niet goed.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 18:10

xDenies schreef:
Ik heb winterbenen in een zwaar verergerde vorm. Of iig,ze geven de naam winterbenen (amazonebenen) er aan omdat ze niet weten wat ze er tegen kunnen doen.
Het is bij mij zelfs zo uit de hand gelopen dat ik in het ziekenhuis terecht ben gekomen.

Mn benen zien er ook niet uit .. :(

Heb jij geen keratosis pilaris?

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 18:58

Poehpoeh vandaag gewerkt in de slagerij! Handen zijn er slecht aan toe, maar mijn tenen heb ik een aantal dagen al ingesmeerd met tea tree zalf, helpt goed tegen de jeuk! :)

depaardenjuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:04

delerium schreef:
Gebrek aan vettigheid in de huid? Hoe werkt dan? Winterhanden (etc) ontstaan doordat de kleine bloedvaatjes te extreem hun best doen, waardoor de doorbloeding tijdelijk zo belazerd is dat er weefsels stuk van gaan, en die vormen de wondjes.
Bij Raynaud-vingers (zat net op 7 in 10 min. Leve de winter :n ) gebeurt basically hetzelfde... alleen gaat het dan om het vernauwen van de vaten waardoor de witte verkleuring en het dode gevoel etc. ontstaan.

Vintage: vermijden is volgens artsen beter. Het laat zich niet trainen, het mechanisme werkt in basis al niet goed.

Ai. Bedankt. Ik heb mij dit door een arts laten vertellen maar vond het zelf al niet zo'n geslaagd idee :7

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:12

Hier al jaren wintertenen, en elk jaar schijnt het erger te worden.
Ik heb geen wondjes, maar wel enorme jeuk en pijnlijke en rode tenen.
Vooral de jeuk is niet te houden soms.

Volgens mn vader moet je over je voeten heen plassen (ochtendurine) dat niet afspoelen en sokken aantrekken en de hele dag ermee lopen. Mijn opa deed dat elk jaar zodra zn wintertenen weer begonnen op te spelen en dan had hij er de hele winter geen last van...

Maar ik heb het nog nooit geprobeerd, vind het een vies idee, over je eigen voeten heen plassen :')

Gebruik altijd dikke sokken, en warme schoenen, en binnen in huis pantoffels :j

edit: hele winter bedoelde ik en niet een hele dag :')
Laatst bijgewerkt door Anoli op 08-12-12 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

xpaulienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:30

Ik heb ook vrij veel last gehad van wintertenen. Bij de drogist heb je een speciaal homeopatisch middel van VSM. Na het gebruik van dit middel heb ik veel minder last van mijn tenen.

depaardenjuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:32

Hahahahahaha... Weer eens wat anders dan tenenkaas... Laten we met z'n allen de proef op de som nemen en even lekker over onze voeten plassen... :=

Ben wel benieuwd wat er dan voor een stofje in urine zit dat het zou helpen..

Ik heb trouwens helemaal geen last van jeuk. Alleen dikke gewrichten en als ik mij hand stoot.
Dan ga ik door de grond van de pijn... Kan ook geen schaar gebruiken, die tikt tegen mijn knokkels aan.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:34

Ja geen idee Vintage, maar het schijnt te helpen...

Ja de jeuk en opgezwollen tenen is bij mij het ergste. Verschrikkelijk gewoon, want die jeuk stopt niet en in je schoenen kun je zo moeilijk krabben :')

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 01:17

Hier ook last van winterbenen.
Rode/blauwe bultjes op mijn bovenbenen.
Heb al veel geprobeerd ma niks help, hopelijk hebben jullie wat tips

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:42

Hier winterhanden en voeten
Mn vingers en tenen verkleuren in alle kleuren
Onder de 10 graden moet ik handschoenen aan

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:41

Ik heb echt heel erg snel last van blauwe/paarse handen met feloranje vlekjes erop, echt heel vreemd. Verder zijn mijn handen ontzettend uitgedroogd en branden...

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:53

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:21

F_Orumster schreef:
xDenies schreef:
Ik heb winterbenen in een zwaar verergerde vorm. Of iig,ze geven de naam winterbenen (amazonebenen) er aan omdat ze niet weten wat ze er tegen kunnen doen.
Het is bij mij zelfs zo uit de hand gelopen dat ik in het ziekenhuis terecht ben gekomen.

Mn benen zien er ook niet uit .. :(

Heb jij geen keratosis pilaris?

Ik heb wat? Nooit van gehoord.. maar in t ziekenhuis wisten ze ook niet wat ze met me aanmoesten.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:23

Heb even gegoogled maar nee. het komt ook helemaal niet overeen met wwt
ik heb uitgeled, haha