Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

liberty schreef:Ik heb winterbenen, op mijn bovenbenen. Gelukkig niet zo erg als xDenies. Krijg blauwe en rode plekken als het te koud wordt, dus daarom nu 2 lagen aan en als het nog kouder wordt 3. Er is weinig tegen te doen.
Froukje1993 schreef:Narnia schreef:Smeer je handen of voeten gewoon in met een vette zalf want daar heeft de huid gebrek aan...
Bijvoorbeeld uierzalf....geen creme want daar zit juist weer veel vocht in!
Was het maar waar dat het dan opgelost zou zijn. Ik smeer elke avonds braaf, maar last hou ik wel.
) gebeurt basically hetzelfde... alleen gaat het dan om het vernauwen van de vaten waardoor de witte verkleuring en het dode gevoel etc. ontstaan.xDenies schreef:Ik heb winterbenen in een zwaar verergerde vorm. Of iig,ze geven de naam winterbenen (amazonebenen) er aan omdat ze niet weten wat ze er tegen kunnen doen.
Het is bij mij zelfs zo uit de hand gelopen dat ik in het ziekenhuis terecht ben gekomen.
Mn benen zien er ook niet uit ..
delerium schreef:Gebrek aan vettigheid in de huid? Hoe werkt dan? Winterhanden (etc) ontstaan doordat de kleine bloedvaatjes te extreem hun best doen, waardoor de doorbloeding tijdelijk zo belazerd is dat er weefsels stuk van gaan, en die vormen de wondjes.
Bij Raynaud-vingers (zat net op 7 in 10 min. Leve de winter) gebeurt basically hetzelfde... alleen gaat het dan om het vernauwen van de vaten waardoor de witte verkleuring en het dode gevoel etc. ontstaan.
Vintage: vermijden is volgens artsen beter. Het laat zich niet trainen, het mechanisme werkt in basis al niet goed.

F_Orumster schreef:xDenies schreef:Ik heb winterbenen in een zwaar verergerde vorm. Of iig,ze geven de naam winterbenen (amazonebenen) er aan omdat ze niet weten wat ze er tegen kunnen doen.
Het is bij mij zelfs zo uit de hand gelopen dat ik in het ziekenhuis terecht ben gekomen.
Mn benen zien er ook niet uit ..
Heb jij geen keratosis pilaris?