Ik ben té dun, hoe dikker worden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 15:59

ik heb anorexia gehad , toen ik erg dun was moest ik nutri drinken . daar zitten de voedingstoffen in die je nodig hebt en behoorlijk wat kcal . geloof zown 300 kcal per flesje .. owjaaaa lkkr is het niet , tenminsten ik vond het behoorlijk vies :Y)

Mellow

Re: Ik ben té dun, hoe dikker worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 16:48

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 16:49

_Nelleke_ schreef:
De dietiste kan je handige tips geven. Verder kun je met wat kleine veranderingen al meer calorieën binnen krijgen:

Roomboter op brood ipv margarine.
Volle melk drinken ipv halfvolle of magere melk.
Neem een banaan of mango ipv appel of kiwi.
Kaas en worst zetten meer aan dan kipfilet en rookvlees.
's Avonds warme chocomel ipv thee of iets dergelijks.
Pasta als avondmaaltijd zet goed aan. Vooral als je na het koken ook nog een klontje roomboter erin doet.
Tussendoor een Liga Continue koek eten.
Krentebol met roomboter als tussendoortje.

Doe dit maar niet.

TS je zult jezelf aan moeten gaan leren om meer van het goede te gaan eten.

3 normale maaltijden in de juiste porties met 2 a 3 tussendoortjes per dag.
Bouw het meer eten langzaam op zodat je lichaam er aan kan wennen.

Daarnaast kun je als tussendoortje bijvoorbeeld een mueslireep nemen, noten etc.
Maar ga jezelf absoluut niet volgooien met vet eten in de hoop om aan te komen of om op gewicht te blijven dat is echt zo ontzettend slecht voor je.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 16:59

Je zou idd ook nutridrink kunnen gaan gebruiken. Bij de apotheek kan je verschillende smaken kopen. Hier zitten alle voedingsstoffen in die een mens nodig heeft. In het ziekenhuis gebruiken we dit vaak om mensen weer aan te laten sterken. Juist voor mensen die weinig trek hebben, is wat drinken vaak wat makkelijker. Echter hangt er ook wel een prijskaartje aan....

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:03

Idd de shakes van nutri of bij de tuinen weg.En dan niet onbelangrijk naast je gewone eten ,ik was zo 10 kilo zwaarder ,en zeer zeker niet vetter gaan eten!!

Succes ik weet er alles van!

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:09

Waarom wil je dikker worden? Heb je er klachten van dat je licht bent?

Ik ben altijd te licht geweest nu ook nog. Vroeger wel voor naar de huisarts geweest die aangaf dat 25% van de mensen altijd te licht blijft en dit neit erg hoeft te zijn.

Ik heb de shakes geprobeerd naast gewone maaltijd maar ben hier niks van aangekomen. Ik denk dat sporten wel zou helpen om meer spierweefsel te kweken en dus ziet in de kilo's.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:14

wouterpaard schreef:
Waarom wil je dikker worden? Heb je er klachten van dat je licht bent?

Ik ben altijd te licht geweest nu ook nog. Vroeger wel voor naar de huisarts geweest die aangaf dat 25% van de mensen altijd te licht blijft en dit neit erg hoeft te zijn.

Ik heb de shakes geprobeerd naast gewone maaltijd maar ben hier niks van aangekomen. Ik denk dat sporten wel zou helpen om meer spierweefsel te kweken en dus ziet in de kilo's.

Hoe hoger je spierpercentage, hoe meer calorieen je in rust verbrand.
Als TS spieren zou gaan kweken dan zou ze elke dag nog meer moeten gaan eten om niet af te vallen.

Nylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:16

Raponsje schreef:
_Nelleke_ schreef:
De dietiste kan je handige tips geven. Verder kun je met wat kleine veranderingen al meer calorieën binnen krijgen:

Roomboter op brood ipv margarine.
Volle melk drinken ipv halfvolle of magere melk.
Neem een banaan of mango ipv appel of kiwi.
Kaas en worst zetten meer aan dan kipfilet en rookvlees.
's Avonds warme chocomel ipv thee of iets dergelijks.
Pasta als avondmaaltijd zet goed aan. Vooral als je na het koken ook nog een klontje roomboter erin doet.
Tussendoor een Liga Continue koek eten.
Krentebol met roomboter als tussendoortje.

Doe dit maar niet.

TS je zult jezelf aan moeten gaan leren om meer van het goede te gaan eten.

3 normale maaltijden in de juiste porties met 2 a 3 tussendoortjes per dag.
Bouw het meer eten langzaam op zodat je lichaam er aan kan wennen.

Daarnaast kun je als tussendoortje bijvoorbeeld een mueslireep nemen, noten etc.
Maar ga jezelf absoluut niet volgooien met vet eten in de hoop om aan te komen of om op gewicht te blijven dat is echt zo ontzettend slecht voor je.

Goede tips, neem dit maar van mij aan... ik ben zelf diëtist.
Nutridrink is slechts een tijdelijke oplossing. Je zult echt aan de basis moeten werken. Dus probeer geregeld te eten (3 x hoofmaaltijd, 3 x tussendoor) en steeds een klein beetje meer. Dit is de enige gezonde manier.
Mocht je meer vragen hebben, stuur mij pb :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:19

Genoeg dietisten hier op bokt, haha.
Zie een aantal goede tips, ook een aantal mindere tips.
Nelleke, misschien interessant: margarine bevat evenveel kcal als roomboter :)

Ts, ik proef uit je berichten dat je een snelle directe oplossing wilt. Die is er niet. Net als bij afvallen, kost aankomen ook tijd en energie en zul je er voor aan het werk moeten. Het lijkt me wel verstandig, want uit je summiere uitleg begrijp ik dat je gewoon evht te weinig eet en dan is het toch wel erg belangrijk om beter voor je lichaam te gaan zorgen :) vanaf januari word de dietist vergoed. Zoveel tijd kost het niet...

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:21

secricible schreef:

Ts, ik proef uit je berichten dat je een snelle directe oplossing wilt. Die is er niet. Net als bij afvallen, kost aankomen ook tijd en energie en zul je er voor aan het werk moeten. Het lijkt me wel verstandig, want uit je summiere uitleg begrijp ik dat je gewoon evht te weinig eet en dan is het toch wel erg belangrijk om beter voor je lichaam te gaan zorgen :) vanaf januari word de dietist vergoed. Zoveel tijd kost het niet...

Ik vraag anders een klein goudmijntje voor een consult van een uur hoor. :7

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:23

Ik heb ook nog wel wat kilootjes in de aanbieding ;-)

Nu even serieus; ik zou eens bij een diëtist(e) aankloppen, zij kunnen je helpen
om op een gezonde manier aan te komen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:24

Raponsje schreef:
secricible schreef:

Ik vraag anders een klein goudmijntje voor een consult van een uur hoor. :7

Nog een keer de laatste zinnen lezen :p het kost niet veel TIJD, over geld heb ik het niet gehad :') . Gelukkig betaald de zorgverzekeraar dat weer in januari, haha. Levert weer een hoop klanten op voor jou en mij ;)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:27

Haha verkeerd gelezen.

Ik heb niets te maken met Nederlandse zorgverzekeraars, maar gezien ik word aanbevolen door het NHS kan ik mijn prijs per 1 januari weer met £8 verhogen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:28

Raponsje schreef:
Haha verkeerd gelezen.

Ik heb niets te maken met Nederlandse zorgverzekeraars, maar gezien ik word aanbevolen door het NHS kan ik mijn prijs per 1 januari weer met £8 verhogen.

Ik zie dat je idd niet in nl woont, lol.
Wat een handige regeling daar over de zee :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:30

LZP -> MW

geert100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:31

Ik weet niet of je er wel iets aan moet doen. Zelf ben ik 1.69 cm en heb vanaf mijn 18e tot mijn 30e zo'n 50 kilo gewogen. Na mijn 30e begon ik pas wat gewicht vast te houden en klom ik op naar 62 kilo op mijn 40e. Dat is gewoon een kwestie van hormonen. Ook ik ben geen grote eter, nog steeds niet, maar heb ook geen tekorten. Ik ben nu 47 jaar ben nog steeds 1,69 cm en weeg 68 kilo. Waar ik zeer tevreden mee ben.
Ik denk dat je het de tijd moet geven en zeker geen kunstgrepen uit gaan halen.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:35

ik herken me in jou verhaal totaal, behalve dat ik deze zomer 4 kilo ben aangekomen, en waarom?? geen idee!
ik ben wel 2 jaar jonger, maar denk niet dat dat heel veel uitmaakt.
ik kan ook geen grote porties eten maar ik eet dus tussendoor ook gewoon heel veel(Wat dikke mensen totaal niet mogen, dat doe ik wel).. smorgens krijg ik al niet veel weg, dus probeer ik zoveel mogelijk te eten, en dat zijn 2 beschuitjes haha.. maar na een uur of 2 uur heb ik wel onwijze honger, dus dan eet ik weer wat.. in de middag 2 boterhammen, tussen door weer (ik eet veel fruit en lekkers) en avond eten probeer ik ook zoveel mogelijk.
ik merk wel dat ik gewoon gezond moet blijven eten, want ik kom niet aan van al die vette dingen en bovendien voel ik me er totaal niet fit bij! spieren kweken is natuurlijk ook een heel punt.
ik denk wel dat ik ben aangekomen omdat ik nu niet meer dagelijks 20 stallen sta te mesten enz. dus eet meer dan dat je verbrand!!

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:41

Ik was ook altijd veels te licht, nu gewoon normaal. Ik heb nooit iets anders gedaan in de vorm van extra shakes. Komt vanzelf wel. Mijn dokter zei altijd, komt allemaal goed ze is nog geen 30. En dat is wel gebleken bij mij.
Ben vanaf mijn 24 tot nu (32) 13 kilo aangekomen. Ik ben van de 43 kilo naar de 56/57 gegaan, en hiervoor heb ik niks speciaals gedaan dan gewoon eten wat ik lekker vind en niks anders.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:56

Misschien is het een goed idee om maaltijdshakes te drinken naast je andere maaltijden? Daar zitten ook vrij veel voedingsstoffen (en bovendien best wat calorieën) in. Dan bedoel ik de maaltijdshakes om af te vallen. Dit is een gezondere manier om aan te komen dan dat je alleen maar vette dingen eet. Daarnaast sporten en spieren kweken. Maar daarvoor moet je ook genoeg calorieën binnen krijgen, want anders kweek je geen spieren. Daarom bestaan dus ook die caloriebommen voor de fanatieke sporters. Puur voor spieropbouw dus.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:02

Die 'caloriebommen' voor sporters zouden best eens kunnen helpen. Ze bevatten eiwitten en 'complexe' koolhydraten, wat mij persoonlijk een beter idee lijkt dan het proberen jezelf vol te stoppen met roomboter (wat hierboven gesuggereerd werd); je cholesterol is ook niet onbelangrijk! :) Dan dus niet erbij gaan trainen; spieropbouw is leuk, en je ziet het terug op de weegschaal, maar dat betekent niet dat je 'dikker' wordt, alleen zwaarder; integendeel, spieren gebruiken meer voedingsstoffen in rust, dus het is juist iets wat ik aanraad aan iedereen die af wil vallen.

En anders toch eens naar een dietiste gaan, denk niet dat je per se een hele serie consulten nodig hebt. Mocht je dat niet willen, misschien kan de huisarts je ook betere adviezen geven dan hier op Bokt, gewoonweg omdat zo iemand ook de risico's kent van bepaalde voedselgroepen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:04

Best leuk om dit allemaal te lezen. Ik heb een dunne man en 2 dunne )kleine) kids.
Zelf ben ik beschikbaar voor transplantatie :+

Je schrijft : In de ochtend begin ik met een bakje cruesly, in de middag 3 boterhammen, en in de avond klein bordje warm eten( meestal pasta ), later in de avond 1 appel en 1 peer, meestal nog een beker warme chocolade melk met slagroom... Soms een paar koekjes.... Tussendoor drink ik meestal merk & optimel.

Die cruesly, doe je dat in volle yoghurt of met kwark of havolle of magere yoghurt?
3 boterhammen is toch goed?!
s avonds 1 appel en 1 peer.. een appel is (licht) laxerend net als sinaasappel ed. neem een banaan. veel melk en veel optimel is niet goed. optimel is iets wat je darmen aan het werk zet. Maar als je normale ontlasting heb en geen problemen met zuur en weet ik veel wat, moet je de dagelijkse dosis ook niet overschrijden (of is dat met korte ei?)
Ik ben zelf gek op melk, halfvolle maar ook rechtstreeks bij de boer vandaan.. maar als ik veel melk binnenkrijg is mijn darmstelsel wel degelijk van slag.
Meis.. een beetje inlezen,uitpluizen en kijken wat JIJ lekker vind. Want eten moet ten alle tijden smakelijk zijn. Maar bv kaas over je pasta strooien zou al een gram kunnen schelen. Tussedoortjes zou ik zelf niet echt aan beginnen, want dan heb je geen honger meer als je "moet" eten.

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:06

Ik heb ook heel lang gekampt met ondergewicht, mensen dachten dat ik anorexia had terwijl ik alles at wat los en vast zat. Ik wat het zo zat dat ik een dieetiste heb opgezocht.

Naast 3 hoofdmaaltijden moest ik ook denken aan tussendoortjes in de zin van gezonde koek met een zuiveldrank, bijv yogi. En 2 stuks fruit, als ik 1 at mocht ook een glas vruchtensap.
Ontbijt is belangrijk maar s'morgens was ik nooit zo goed met boterhammen dus at ik brinta met warme volle melk en suiker. Tussende middag 4-6 boterhammen en 's avonds een warme maaltijd. Daarbaast moest ik fantomalt van nutricia gebruiken.

Ik ben nu 27 jaar en eindelijk 62kg (met 1.75 lengte) ik heb 10 jaar over minstens 5 kg gedaan...

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:09

TS, heel toevallig, ik ben ook 170, en ook 48 kilo nu!

ik was altijd wat kilotjes lichter, en ben afgelopen jaar 3 kilo aangekomen, nu ik 25 ben, en op zich ben ik nu wel tevreden met mezelf :)
ik ben aan de pil gegaan (niet om aan te komen, maar ik denk dat ik o.a. daardoor wel aangekomen ben)

verder heb ik mezelf gedwongen meer te eten, 3 maaltijden goed, en verder werkt het bij mij goed dat ik ervoor zorg dat er altijd wat te eten om mij heen is.
niet zozeer vet eten, maar bijvoorbeeld van die volkorenkoekjes, fruit of andere tussendoortjes, je kunt evt in het begin ook in je telefoon ofzo een alarmpje zetten, die je eraan helpt te herinneren wat te eten. zo hoef je niet in 1x heel veel te eten :)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:11

Herkenbaar, ik zat altijd op ondergewicht tot een paar jaar geleden. Ik kreeg vroeger altijd zaken als "anorexiapatient" naar mijn hoofd en ben bij diverse dieetisten geweest.

Kon eten wat ik wilde, kwam nooit aan, viel makkelijk weer af. Ik woog met uiteindelijk 1.76 meter onder de 50 kilo. Toen ik in de paarden ging werken kwam er een hoop spiermassa bij, maar ging de verbranding ook omhoog. Ik moest veel meer eten om energiek te blijven. Toen ik stopte met mijn werk in de paarden, ben ik wel in hetzelfde tempo blijven eten. En tadaaa... ineens woog ik 70 kilo. Voor mijn lengte was dat een prima gewicht, alleen voelde ik me nogal vet want ik was die 20 kilo extra niet gewend :') Inmiddels ben ik dat wel en ben ik blij met mijn gewicht.

Mijn advies zou zijn: ga iets van sport doen, en ga daarnaast meer eten (gezonde dingen, vette troep eten helpt niets). In combinatie met het ouder worden blijft het dan echt wel een keer plakken (je bent nu 22, ik begon ook pas aan te komen rond mijn 23e).

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:13

Mij raadde de dietiste wel vrolijk Nellekes tips aan hoor. Maar ik at dan ook niet slecht of te weinig, ik kwam gewoon niet aan. Zelfs van nutridrink niet overigens, wat ik echt niet weg te krijgen vond, gatver!

De dietiste heeft me opgegeven :')

Lust je Brinta? Dat zet ook goed aan en is wat makkelijker weg te krijgen soms dan brood, vind ik.