Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_Nelleke_ schreef:De dietiste kan je handige tips geven. Verder kun je met wat kleine veranderingen al meer calorieën binnen krijgen:
Roomboter op brood ipv margarine.
Volle melk drinken ipv halfvolle of magere melk.
Neem een banaan of mango ipv appel of kiwi.
Kaas en worst zetten meer aan dan kipfilet en rookvlees.
's Avonds warme chocomel ipv thee of iets dergelijks.
Pasta als avondmaaltijd zet goed aan. Vooral als je na het koken ook nog een klontje roomboter erin doet.
Tussendoor een Liga Continue koek eten.
Krentebol met roomboter als tussendoortje.
wouterpaard schreef:Waarom wil je dikker worden? Heb je er klachten van dat je licht bent?
Ik ben altijd te licht geweest nu ook nog. Vroeger wel voor naar de huisarts geweest die aangaf dat 25% van de mensen altijd te licht blijft en dit neit erg hoeft te zijn.
Ik heb de shakes geprobeerd naast gewone maaltijd maar ben hier niks van aangekomen. Ik denk dat sporten wel zou helpen om meer spierweefsel te kweken en dus ziet in de kilo's.
Raponsje schreef:_Nelleke_ schreef:De dietiste kan je handige tips geven. Verder kun je met wat kleine veranderingen al meer calorieën binnen krijgen:
Roomboter op brood ipv margarine.
Volle melk drinken ipv halfvolle of magere melk.
Neem een banaan of mango ipv appel of kiwi.
Kaas en worst zetten meer aan dan kipfilet en rookvlees.
's Avonds warme chocomel ipv thee of iets dergelijks.
Pasta als avondmaaltijd zet goed aan. Vooral als je na het koken ook nog een klontje roomboter erin doet.
Tussendoor een Liga Continue koek eten.
Krentebol met roomboter als tussendoortje.
Doe dit maar niet.
TS je zult jezelf aan moeten gaan leren om meer van het goede te gaan eten.
3 normale maaltijden in de juiste porties met 2 a 3 tussendoortjes per dag.
Bouw het meer eten langzaam op zodat je lichaam er aan kan wennen.
Daarnaast kun je als tussendoortje bijvoorbeeld een mueslireep nemen, noten etc.
Maar ga jezelf absoluut niet volgooien met vet eten in de hoop om aan te komen of om op gewicht te blijven dat is echt zo ontzettend slecht voor je.

vanaf januari word de dietist vergoed. Zoveel tijd kost het niet... secricible schreef:Genoeg dietisten hier op bokt, haha.
Zie een aantal goede tips, ook een aantal mindere tips.
Nelleke, misschien interessant: margarine bevat evenveel kcal als roomboter
Ts, ik proef uit je berichten dat je een snelle directe oplossing wilt. Die is er niet. Net als bij afvallen, kost aankomen ook tijd en energie en zul je er voor aan het werk moeten. Het lijkt me wel verstandig, want uit je summiere uitleg begrijp ik dat je gewoon evht te weinig eet en dan is het toch wel erg belangrijk om beter voor je lichaam te gaan zorgenvanaf januari word de dietist vergoed. Zoveel tijd kost het niet...
Raponsje schreef:secricible schreef:Genoeg dietisten hier op bokt, haha.
Zie een aantal goede tips, ook een aantal mindere tips.
Nelleke, misschien interessant: margarine bevat evenveel kcal als roomboter
Ts, ik proef uit je berichten dat je een snelle directe oplossing wilt. Die is er niet. Net als bij afvallen, kost aankomen ook tijd en energie en zul je er voor aan het werk moeten. Het lijkt me wel verstandig, want uit je summiere uitleg begrijp ik dat je gewoon evht te weinig eet en dan is het toch wel erg belangrijk om beter voor je lichaam te gaan zorgenvanaf januari word de dietist vergoed. Zoveel tijd kost het niet...
Ik vraag anders een klein goudmijntje voor een consult van een uur hoor.
. Gelukkig betaald de zorgverzekeraar dat weer in januari, haha. Levert weer een hoop klanten op voor jou en mij
Dan dus niet erbij gaan trainen; spieropbouw is leuk, en je ziet het terug op de weegschaal, maar dat betekent niet dat je 'dikker' wordt, alleen zwaarder; integendeel, spieren gebruiken meer voedingsstoffen in rust, dus het is juist iets wat ik aanraad aan iedereen die af wil vallen.

Inmiddels ben ik dat wel en ben ik blij met mijn gewicht.