Haar wassen zonder shampoo!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raponsje

Re: Haar wassen zonder shampoo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 22:43

Omdat ik veel sport moet ik soms 2 keer per dag douchen en gezien ik veel zweet wil ik mijn haar in elk geval na het sporten kunnen uitspoelen met water.

Meestal was ik het s'ochtends met water en s'avonds na het les geven met shampoo anders voel ik me niet lekker fris.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 22:49

Ik was m'n haar 3-4 x per week. Ik zou dat niet "kunnen" shampooloos of maar 1 of 2 x p.w. wassen. Ik vind vet haar zó vies :')

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-12 22:53

Tsjah, ik heb het er best voor over om een paar weekjes een beetje vettig haar te hebben en dat het daarna mooier en gezonder is :-) in principe moet het daarna niet meer vet worden MamaMiesje! Je moet alleen even door die periode van 4 weken heen :-)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 22:55

Maar...maar...dawilliknieieieie >;) :\
:')
Ik heb er overigens geen last van, dat m'n haar niet zit door gebruik van shampoos en conditioner. Hoe zachter hoe beter wat mij betreft :D

Dit is mijn haardos overigens:
Afbeelding
Mooi he? Had m'n zoon gedaan :')
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 01-12-12 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 22:58

Is het wel mogelijk om je haar vet te laten worden en het dan met water te ontvetten?
Mij lijkt dat onmogelijk.

Kun je ook geen haar producten meer gebruiken als je geen shampoo gebruikt.

Persoonlijk lijkt het me echt geen succes. :=

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:01

Juk........ Eh.... Het lijkt mij niet fris.. En zonder shampoo wassen.. Dan ruikt je haar ook niet niet lekker....

Ik denk toch echt dat je de verkeerde shampoo gebruikt.. :)

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:10

Er zijn dus heel erg veel mensen die het doen. Vooral in Amerika is het heel hip. Het idee is ook dat hoe minder haar producten je gebruikt hoe minder 'vet' je hoofd huid gaat aanmaken. Dat is namelijk net een soort beschermlaagje tegen al die chemische troep. En hoe meer je dat weg haalt hoe meer je huid gaat aanmaken.

Daarom word je haar ook sneller vet als je het elke dag wast dan wanneer je het eens in de week wast.

En ik geloof dat je wel 'mag' spoelen met azijn en soda, vooral om die eerste weken dragelijk te maken.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:35

Heb net die linkjes doorgelezen, maar... gadverredamme.
Vind het echt gewoon té smerig om eerst 2-6 weken met vet haar rond te moeten lopen.
Nee, niks voor mij :n.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:37

Ik zou het ook niet prettig vinden.
Ik vind het net zoals je je tanden poetst zonder tandpasta.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:41

Ik vind het altijd vreselijk, daarna voelt mijn haar nog niet echt "schoon" aan.

Als ik jou was, zou ik eerder voor een andere shampoo gaan kijken, want het maakt heel veel uit welke shampoo ik gebruik. (Ik heb de oranje van Herbal, dan is mijn haar echt heel "droog" en "stug"; pak ik die van Wella dan is mijn haar juist heel fijn, gaat de slag er een beetje uit.... Andrelon, Swartzkopf, en L'oreal doen het voor mijn gevoel even goed, gewoon normaal bij mijn haar... Mijn vriend vindt echter die Herbal helemaal ideaal.. Dus ligt ook aan je type haar. Sowieso af en toe wisselen van shampoo wil ook wel eens wonderen doen :)

Haal "reis"versies en ga uitproberen wat fijn werkt :D (of gebruik een keer een masker, helpt soms ook?)

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:46

vet krijg je écht niet weg met water hoor.. Met een goede shampoo kom je al een heel eind. Geen siliconentroep.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:48

Onlangs stond een artikel hierover in een van de bekendere meidenbladen (dacht de Glamour?). Conclusie aldaar was dat het helaas niet werkt.. Ik denk dat jouw probleem vooral een kwestie is van de goede shampoo zoeken. Als ik mijn haar met Palmolive en Andrelon zou wassen, zou het ook onhandelbaar worden ;)

Woeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:50

nu het hier toch over shampoo hebben, heeft iemand een idee tegen droog en pluizig haar? ( 2x per week zwemmen) buiten stoppen met zwemmen natuurlijk.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:51

Badmuts? 1x per week sterk voedend masker?

Woeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:53

badmuts zou ik de enige zijn en dan voel ik me niet happy ( onzeker ) sterk voedend masker kan ik wel eens proberen, weet je ook welke goed is bepaald merk ofzo of maakt dat niet uit?

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:54

Masker van L'oreal.... (haal dat altijd bij de kapper.. dat werkt (bij mij) tenminste heel goed tegen pluishaar)... bij mijn zusje maakt het haar haar echter weer gewoon futloos en te zacht :S Maar een masker dus :p en dan even testen welke bij jou goed werkt...

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:55

Woeps: Ik zweer bij de producten van Aussie. Te koop bij de etos.
Je hebt het voor verschillende varianten haar (droog en pluizend, krullend, fijn etc.), vooral de 3 minute miracle's zijn echt superfijn.

Heb hiervoor echt zoveel verschillende shampoos geprobeerd, maar niets werkte. Ik heb ontzettend fijn haar wat alsnog héél snel pluist en klit.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:56

Woeps schreef:
nu het hier toch over shampoo hebben, heeft iemand een idee tegen droog en pluizig haar? ( 2x per week zwemmen) buiten stoppen met zwemmen natuurlijk.

Ik heb davines shampoo love smooth echt geweldig spul! Wel iets prijzig maar mijn droge en pluizige haar word er echt veel minder pluizig van.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:57

Ik weet niet hoe het met anderen zit, maar als ik mijn haar neit vaak genoeg was krijg ik echt jeuk op mijn hoofd... Moet hier dan ook echt niet aan denken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:58

Vroegâh (lees: jaartje of 5/6) had ik nooit zin om mijn haar met shampoo te wassen dus deed het ook alleen met water. :') Gatverdamme, wat had ik vet haar toen.

Ivm felgekleurd haar was ik het nu 2 keer, hoogstens 3 keer als er iets speciaals is ofzo, per week omdat ik het anders elke week bij moet verven en ik dat een (pardon my french) poedersuiker vind. xd Je haar went eraan. :3 Maar anderhalve week gaat bij mijn niet lukken :')

Woeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:58

dankjewel dan ga ik dat eens proberen want ik wil mijn haar langer laten groeien maar zodra ik naar de kapper ga gaat er bijna altijd evenveel af dan dat erbij is gekomen en kapot door laten groeien heeft ook geen zin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 00:06

L'oréal Expert die je bij de kapper hebt kan je ook bij de parfumzaak Ici Paris vinden, althans in België. Heb ook erg droog en pluizig haar (vooral de punten) en ben nog beetje op zoek naar DE combi shampoo/conditioner/masker maar wat word ik vrolijk van hun producten. Ruiken lekker, je doet er lang mee (heb mijn haar tot iets over mijn schouders). Heb in april fles shampoo van 400ml gekocht, was mijn haar gemiddeld 2 à 3x/week (in de zomer iets vaker) en er zit nog 1/4 minstens in de fles.

Ongewassen haar vind ik niet bepaald netjes. Als je goed zoekt vind je vast wel een shampoo die bij je past. Zo gebruik ik nooit meer shampoo van Schwarzkopf van bij de kapper, had nooit zo'n droog haar met zo'n massa klitten als toen. Idem met Herbal...

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 00:09

Ik heb vroeger van de dermatoloog een hele tijd geen shampoo mogen gebruiken omdat ik overmatige haaruitval had. Ik moest mijn haar toen "wassen" met een rauw ei en uitspoelen met water met azijn er in. Werkte goed.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 00:11

Ik ga hier dan eens kijken of ik hem kan vinden bij de Ici Paris! Wist het namelijk niet dat ze hem daar misschien ook konden hebben! Anders is het gewoon weer langs de kapper :D

Woeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 00:14

yvonnedv schreef:
Ik heb vroeger van de dermatoloog een hele tijd geen shampoo mogen gebruiken omdat ik overmatige haaruitval had. Ik moest mijn haar toen "wassen" met een rauw ei en uitspoelen met water met azijn er in. Werkte goed.

tja dit ga ik liever niet nadoen, heb je nu nog steeds last van uitval? Lijkt me vervelend