Vermoedelijk griepje op komst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:17

Shirley schreef:
Muskuseend waarschijnlijk ...

Maar ik lees eigenlijk alleen maar dat het nep is :o

Overigens wel heel raar dat het dan nog voor zulke, toch niet kinderachtige, prijzen verkocht mag worden en er volop reclame voor wordt gemaakt .. dat zou dan toch ook op zijn minst misleiding zijn ?

Ja dit is pure misleiding, welkom in de wereld van de alternatieve geneeskunde waarbij alles wat en placebo is wordt aangeprezen als effectief.

Dat is zo met alle homeopathie, en er is sinds 1 juli 2012 een wet waardoor ze geen therapeutische indicaties meer mogen zetten op de verpakking. Dus er mag niet meer op "Helpt bij griep" of "Helpt bij herstel van kneuzingen" (simpelweg omdat het dit niet doet). De winkels verkopen nu nog wat ze hebben en moeten daarna over gaan op de verpakkingen zonder indicatie. Ik dacht dat ze tot uiterlijk 31 december hebben om de huidige voorraad te verkopen.

De oertinctuur bevat inderdaad muskuseend (lever en hart). Dit wordt verdund tot er niks meer van in zit. Oscillococcinum bevat enkel suiker (sacharose en lactose) en bevat dus GEEN werkzame stof meer. Zoals ik al zei, als je 1 molecuul van die eend binnen wilt krijgen moet je een Oscillococcinum balletje zo groot als de aarde tot de zon opeten.

Het is dus alleen een hele dure placebo.

Je kunt beter inderdaad anders wat ontstekingsremmends pakken zoals NSAIDS (ibuprofen) of (eigenlijk beter voor je lichaam) een paracetamol.
Laatst bijgewerkt door Odysseus op 28-11-12 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Re: Vermoedelijk griepje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:19

En vitamine C :j

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:20

Ik had gisteren precies dezelfde klachten. Keelpijn, koorts, pijn overal.... Zelfs gekke blaasjes in mijn keel, pijn bij het slikken, moeilijk praten. En nu na 1,5 dag bijna niks meer aan de hand... Nog wel moe..Hoop dat het bij jou ook zo gaat...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:21

Tenzij je daar een tekort aan hebt helpt het ook niet om klachten te verlichten.

Alhoewel ik best denk dat veel mensen tegenwoordig een vit. C gekort hebben. Mijn tandarts zei zelfs dat hij patienten heeft met scheurbuik!! Gewoon omdat we met z'n allen veel te weinig groenten en fruit eten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:58

Maar focussed, ik wil alles aannemen wat je zegt hoor, waarom werkt het dan bij mij :?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:01

Placebo, 100%.

The Lancet (meest vooraanstaand medisch tijdschrijft) heeft geschreven dat de discussie over de werking van homeopathie voor eens en voor altijd klaar moet zijn. Het werkt NIET beter dan een placebo.

Er is dus wel een placebo werking, maar dit is voor alle producten zo. Ook naast de werking van een paracetamol is een placebo effect wat het meer (of minder!) werkzaam kan maken.

Het is dan aan jezelf of je het placebo effect het geld waard vindt. Een pakje paracetamol kost 70 cent en doet meer namelijk. (Persoonlijk boycot ik het omdat ik de misleiding niet vind kunnen, niet zozeer omdat er slechts een marginale werking is).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:02

placebo :P .....

Zodra jij denkt dat iets helpt worden in je hersenen andere gebieden (die te maken hebben met geruststelling ed.) geactiveerd die ook te maken hebben met het reguleren van pijn/ongemakken. Dat is even de hele simplistische versie... Maar het placebo-effect is echt fysiek waarneembaar en zit dus niet 'alleen' tussen je oren.

Ik had zelf zware buikpijnaanvallen door galblaaskolieken. Kon dagenlang duren, maar zodra ik op een stoel voor de huis-arts ging zitten verdween het als sneeuw voor de zon. Zelfde effect :) .

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:05

Goed... naast de keelpijn die ik gehad heb, kan ik nu naar het toilet rennen... zucht... Ach, gaat ook wel weer goedkomen! Veel drinken en rust...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:06

Andersom kan het ook Menino :D .

Als je mensen iets geeft waarbij een verwachting zit voor negatieve gevolgen, dan voelen ze die negatieve gevolgen. Dit noemen we het noncebo of nocebo effect.
Daar heb ik ook best vaak last van. Laat mij een medicijn nemen en de bijsluiter lezen en gegarandeerd dat ik last krijg van de bijwerkingen. Terwijl, als ik ze niet lees, ik nergens last van heb. Vervelende hersenen :+ .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:08

Ik ben ook brak :') Naast hoesten,keelpijn,oorpijn,ook mijn periode dus ook rugpijn en buikpijn en voel me nu al sinds gister zo. Lag vanacht in een poel met zweet , al met al er heerst een vreselijke verkoudheid -O-. Ben ook vreselijk moe , zweef ook wat als ik rondwandel :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 09:53

Gisteravond zat mijn neus verschrikkelijk dicht en al een paar dagen last van de longen. Vanmorgen werk gebeld dat ik niet kon komen werken omdat ik me echt niet goed voel, vervolgens moet ik maar aan mijn teamleider gaan vertellen wat de dokter gezegd heeft... Gaat dus niet gebeuren he...

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:33

purny schreef:
Gisteravond zat mijn neus verschrikkelijk dicht en al een paar dagen last van de longen. Vanmorgen werk gebeld dat ik niet kon komen werken omdat ik me echt niet goed voel, vervolgens moet ik maar aan mijn teamleider gaan vertellen wat de dokter gezegd heeft... Gaat dus niet gebeuren he...

Daar ben je inderdaad niet verplicht toe, maar houd er rekening mee dat je een uitnodiging gaat krijgen van de bedrijfsarts.
Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:05

Ik voel me al beter maar hoest nog steeds , zit wel los en is allemaal roggels etc bende :=. Verstandskies werkt tegen en er zit af en toe een kikker in me oor (dan slik ik en kraken dat het doet ><) Eetlust is er ook nog niet