Shirley schreef:Muskuseend waarschijnlijk ...
Maar ik lees eigenlijk alleen maar dat het nep is
Overigens wel heel raar dat het dan nog voor zulke, toch niet kinderachtige, prijzen verkocht mag worden en er volop reclame voor wordt gemaakt .. dat zou dan toch ook op zijn minst misleiding zijn ?
Ja dit is pure misleiding, welkom in de wereld van de alternatieve geneeskunde waarbij alles wat en placebo is wordt aangeprezen als effectief.
Dat is zo met alle homeopathie, en er is sinds 1 juli 2012 een wet waardoor ze geen therapeutische indicaties meer mogen zetten op de verpakking. Dus er mag niet meer op "Helpt bij griep" of "Helpt bij herstel van kneuzingen" (simpelweg omdat het dit niet doet). De winkels verkopen nu nog wat ze hebben en moeten daarna over gaan op de verpakkingen zonder indicatie. Ik dacht dat ze tot uiterlijk 31 december hebben om de huidige voorraad te verkopen.
De oertinctuur bevat inderdaad muskuseend (lever en hart). Dit wordt verdund tot er niks meer van in zit. Oscillococcinum bevat enkel suiker (sacharose en lactose) en bevat dus GEEN werkzame stof meer. Zoals ik al zei, als je 1 molecuul van die eend binnen wilt krijgen moet je een Oscillococcinum balletje zo groot als de aarde tot de zon opeten.
Het is dus alleen een hele dure placebo.
Je kunt beter inderdaad anders wat ontstekingsremmends pakken zoals NSAIDS (ibuprofen) of (eigenlijk beter voor je lichaam) een paracetamol.

.....
.
.
.
Naast hoesten,keelpijn,oorpijn,ook mijn periode dus ook rugpijn en buikpijn en voel me nu al sinds gister zo. Lag vanacht in een poel met zweet , al met al er heerst een vreselijke verkoudheid
. Ben ook vreselijk moe , zweef ook wat als ik rondwandel
. Verstandskies werkt tegen en er zit af en toe een kikker in me oor (dan slik ik en kraken dat het doet ><) Eetlust is er ook nog niet