Chronisch ziek v/d mirena spiraal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 12:35

Pfoe, hier schrik ik wel van! Heb mijn eerste spiraaltje 3 weken terug laten plaatsen en ben hier ook niet voor gewaarschuwd... Dank voor je verhaal, ik zal nu waarschijnlijk sneller reageren als het voor me gevoel niet goed zit. TS, heel veel sterkte! :(:)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 12:36

RosiePosie schreef:
Mijn dochter heeft nu sinds 2,5 jaar een Implanon, een in haar arm geïnjecteerd 'hormoonstaafje'. Het bevalt haar prima, geen bijwerkingen (wat ze met de pil wel had) en vergeten kun je m niet. Stopweek heeft ie niet. Ze had altijd heel veel last van haar ongesteldheid en is dus heel opgelucht dat ze niet meer ongesteld wordt.
De eerste paar weken was haar arm een beetje gevoelig, maar niet eens echt pijnlijk.

http://www.anticonceptie.nl/implanon-nxt

Leuk idee maarrrrr Ik ben doodsbenauwd voor spuiten en alles wat er onder de huid gedropt wordt. En dan ook echt tot het extreme toe met flauwvallen etc. :+ en ja, ik verklaar mijzelf ook voor gek, maar alleen bij het idee word ik al raar :+

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 12:45

Heb ook mirena omdat de huisarts me te jong vindt voor sterilisatie . Heb 2 prachtige kinderen en het is goed .
Heb nu wel meer buikpijn . Het gevoel ook dat ik niet kan uit plassen . Dat mijn Blaas niet leeg wil zeg maar .
En meer afscheiding die ik echt vervelend vindt .
Van de zomer gaat deze mirena eruit . Maar of ik er opnieuw aan begin . Nee liever niet . Ben dan 35 en mn gezin is compleet . Knuffel met een baby van iemand anders maar geen meer van mezelf .

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 12:46

Nu ik dit zo lees, kan de Mirena spiraal goed verklaren waarom ik bijna een jaar (!!) heb lopen klootviolen met schimmelinfecties en bacteriën down under.

Ik heb, toen ik zwanger was, een schimmelinfectie gehad. Tja je weerstand is nou eenmaal wat minder als je zwanger bent dus dat kan gebeuren. Ik was er gelukkig zo vanaf.

Een half jaar na de geboorte van dochterlief een Mirena spiraal laten plaatsen en die heeft 3 jaar gezeten, tot juli 2011.

Ik hem heb er toen uit laten omdat ik van nature erg opgewekt ben maar mezelf nogal 'vlak' vond worden. Weinig downs maar ook wat minder ups. Ook weinig zin in mijn vriend e.d. Gewoon over-all nogal vlak. Ik dacht 'die hormonen allemaal'... we doen maar eens een jaartje helemaal geen hormonen.
Ook heb ik dus een jaar lang lopen af en aan lopen emmeren met schimmelinfecties en bacteriën.

Terwijl ik normaal nooit last had en na het verwijderen van het spiraaltje ook (nog) geen last meer heb gehad.

Iedere keer was er wel iets. Dan weer een schimmel dus hup, crème smeren. Daarmee gestopt, kwamen de klachten weer terug. Weer crème smeren. Poosje later weer last. Een kweekje laten nemen, bleek het geen schimmel te zijn maar een bacterie.
Daar weer iets tegen had. Was dat een poosje weg, kreeg ik weer klachten. Was het weer een schimmel. Die aangepakt zonder resultaat dus weer een kweek laten nemen, resultaat: schimmel èn bacterie, dus vandaar dat alleen de crème niet voldoende werkte.

Pff... vriendlief en ik werden er getikt van, hij had er ook last van vaak.

Toen na ongeveer een jaar belde ik de assistente weer eens dat ik wederom last had en toen ben ik wat boos geworden. Ik zei 'we zijn nu al maanden bezig en het gaat maar niet over, kan ik straks zeker weer dezelfde crème gaan smeren.'

Ging ze kijken in de computer, zei ze opeens 'jeetje, ik zie dat jullie inderdaad al echt heel lang aan het aanmodderen zijn. Ik zal de huisarts er eens op wijzen'.

Toen kregen we het echte werk voorgeschreven. Pillen slikken.
Dat gedaan en sindsdien geen last meer gehad.

Omdat ik condooms nogal onhandig vind en ik de pil zeker weten ga vergeten te slikken wilde ik toch de Mirena spiraal weer terug laten plaatsen, maar nu begin ik toch erg te twijfelen.

Zinzi_jewel

Re: Chronisch ziek v/d mirena spiraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 13:00

Sommige mensen hebben ook veel baat bij de implanon . Bij mij geen succes . 4 maanden gehad en 4 maanden lang ongesteld en niet een beetje .
Weet ook niet wat ik na de mirena wil . Liefst gewoon knoop erin en klaar .

PatriciaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 13:12

Jeetje wat een verhaal!
Mijn mirena was ook geen succes,maar geen echte lichamelijke klachten zoals bij ts.
Plaatsen en verwijderen was geen probleem bij mij.
Ik werd er sloom,futloos en jankerig van....maar....dat kon niet aan de mirena liggen volgens de huisarts.Daarom heb ik te lang doorgetobt waardoor het van moe naar lichtelijk depressief ging.
Toen de huisarts op vakantie was snel de vervangster gebeld om hem te laten verwijderen.Wat een opluchting!! *\o/*
Daarna de Nuvaring geprobeert maar daar kreeg ik zulke heftige klachten van dat ik er melding van heb gemaakt... En nu,weet ik het ook niet meer! Dan maar even niks! :?

PatriciaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 13:19

Nog even voor je onderzoek!
Een kennis die het echt niet meer wist door allerlei vage klachten bleek ook een mirena te hebben.
Aangeraden hem te laten verwijderen,mijn eigen ervaring verteld.Ook haar huisarts was het er niet mee eens!
Ook bij haar was het verwijderen de oplossing van haar problemen!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 13:29

Jeetje, hier schrik ik wel van zeg! Zelf heb ik ook een mirena gehad, en ik was er heel erg blij mee. Punt is alleen dat zowel plaatsen als verwijderen zo verschrikkelijk pijnlijk was, dat ik het gewoon niet meer wil.
Andere anticonceptie met hormonen is slecht voor mijn humeur (en persoonlijkheid) en gewicht. En implanon heb ik dus weer heel vreemde verhalen over gehoord.
Het liefst zou ik de boel gewoon laten steriliseren. Misschien toch eens werk van maken.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 13:34

Ik begrijp sowiezo niet waarom vrouwen zich zo graag volstoppen met hormonen. Wat is er mis met een condoom?

Ik ben op mijn 14e aan de pil gegaan maar ik kreeg er depressieve klachten van. Daarna over op de nuvaring. Minder klachten, maar het zat me toch niet lekker. Dus toen ben ik ermee gestopt. Mijn menstruatie is nu al jaren regelmatig, maar dat was het eerste jaar echt een drama. Mijn lijf was flink in de war van al die hormonen.

Mijn menstruatie is vrij zwaar, maar maak liever een kruik en neem een aspirientje dan dat ik me volstop met hormonen zodat ik amper of niet meer ongesteld wordt en geen condoom hoef te gebruiken. Welke vrouw vind het nou prettig om geïnjecteerd te worden met zaad tenzij ze dat doet voor bevruchting? Ik niet in ieder geval. Nog een goede reden om een condoom te gebruiken.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 13:40

ik heb ook 2x een Mirena gehad en was er wel heel blij mee aangezien dat voor mij de enigste manier was van anticonceptie ivm Trombose :(
mijn zusje heeft hem ook gehad en heeft er ook geen last van gehad
wij hebben nerges last van gehad, bij ons werkte het wel zoals gezegd was door de gyn.
wel heel vervelend dat het ook anders kan :( en ja heb er ook al meerderen gehoord die zwanger zijn geworden ondanks de Mirena

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 13:42

rensiepensie schreef:
Ik begrijp sowiezo niet waarom vrouwen zich zo graag volstoppen met hormonen. Wat is er mis met een condoom?

Ik ben op mijn 14e aan de pil gegaan maar ik kreeg er depressieve klachten van. Daarna over op de nuvaring. Minder klachten, maar het zat me toch niet lekker. Dus toen ben ik ermee gestopt. Mijn menstruatie is nu al jaren regelmatig, maar dat was het eerste jaar echt een drama. Mijn lijf was flink in de war van al die hormonen.

Mijn menstruatie is vrij zwaar, maar maak liever een kruik en neem een aspirientje dan dat ik me volstop met hormonen zodat ik amper of niet meer ongesteld wordt en geen condoom hoef te gebruiken. Welke vrouw vind het nou prettig om geïnjecteerd te worden met zaad tenzij ze dat doet voor bevruchting? Ik niet in ieder geval. Nog een goede reden om een condoom te gebruiken.

Condooms kan scheuren!! daardoor heb ik mijn zoontje..:) niet gepland maar wel gewenst <3

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 13:47

rensiepensie schreef:

Omdat het voor sommige vrouwen niet zo'n makkelijke keuze is. Zelf ben ik ongelooflijk allergisch voor condooms (en ook die van andere materialen), dus dat is geen optie. Dan blijft er niet zo veel keus over: hormonen of kinderen? Ik ben geen voorstander van al de hormonen, maar soms valt er gewoon niet zo veel te kiezen..

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 13:49

Zinzi_jewel schreef:
Heb ook mirena omdat de huisarts me te jong vindt voor sterilisatie . Heb 2 prachtige kinderen en het is goed .
Heb nu wel meer buikpijn . Het gevoel ook dat ik niet kan uit plassen . Dat mijn Blaas niet leeg wil zeg maar .
En meer afscheiding die ik echt vervelend vindt .
Van de zomer gaat deze mirena eruit . Maar of ik er opnieuw aan begin . Nee liever niet . Ben dan 35 en mn gezin is compleet . Knuffel met een baby van iemand anders maar geen meer van mezelf .

Heb je misschien "gewoon" een baarmoeder-/blaasverzakking? Dat komt van de zwangerschappen en niet van de Mirena.
Ga eens naar een Uroloog !

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 13:51

Ik heb een koperspiraal gehad. Dit is uiteraard niet hetzelfde, maar ik wil het toch delen om andere eventueel te waarschuwen.
Van de koperspiraal ging ik echt kapot.... doodmoe, af, op, leeg.... en zo vaak zoveel pijn.....
Het ding is eruit en ik voel als herboren!
martelwerktuig......

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 13:54

Hier ook geen voorstander van hormonen, maar ja ook geen kinderwens. Condooms zijn hier ook geen optie....
Ik heb heel bewust gekozen voor de Mirena ivm lage dosis hormonen. En ik ben er heel erg blij mee, straks zit ie er 2 jaar in. Plaatsen was even doorbijten, maar dat kwam wel goed. Rustig door blijven ademen, ontspannen en meegaan met de pijn.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 13:57

kleinvosje schreef:
Wat een heftig verhaal. Ik heb ook een mirena spiraal, de derde is er twee weken geleden in gezet. ik heb nergens last van, behalve wat meer vaginale afscheiding en af en toe heftige jeuk. Er is mij nooit iets verteld over hetgeen je nu schrijft, en ook bij het plaatsen van deze laatste is dit niet aangehaald. Binnenkort moet ik voor ocntrole even terug en zal dit zeker eens navragen.

Voor jou hoop ik dat je toestand nog wel zal verbeteren, want zo de rest van je leven te moeten doorgaan is ook geen pretje.

Ik heb ondertussen al 3 jaar mijn derde Mirena en sinds 1,5 jaar word ik wel weer elke maand een beetje ongesteld (daarvoor dus nooit). Omdat ik dat een beetje vreemd vond (eerste keer duurde wel 2 weken ofzo) heb ik een echo van de baarmoeder gehad en daar bleek dat mijn baarmoederslijmvlies wel aan de dunne kant was, maar dat het verder niks ernstigs was. Zou zich waarschijnlijk vanzelf herstellen en dat was ook zo.
Ook ik heb zo nu en dan last van jeuk en afscheiding, dat heeft o.a. met de leeftijd te maken denk ik (44). Wat bij mij heel goed helpt is Multy Gyn Actigel:
http://multigyn.salesmark.net/actigel.html
Probeer het eens zou ik zeggen.
Verder ben ik heel tevreden met de Mirena ! Was altijd heel heftig ongesteld (moest naar huis van school, omdat ik bijna flauwviel) en was destijds al blij met de pil en later dus met Mirena, omdat ik nooit meer ongesteld was en toch geen kans op meer kinderen.
Laatst bijgewerkt door Marie111 op 26-11-12 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 13:58

Wendy1978 schreef:
Ik heb nu mijn 2e mirena
en heb (godzijdank) nergens last van...

Sterker nog... ik voel me beter met spiraal
Gelukkig geen last meer van mijn hevige menstruatiepijnen...
Dus bij mij is juist omgekeerd :j

En hier nog zo'n blij mens!!
Ik heb na jaren de pil te hebben geslikt, waar ik overigens depresief van werd(hormonen), eerst een koperspiraal laten zetten, dit was geen succes want ging er alleen maar heftiger van menstrueren..daarna een kindje gekregen en daarna een Mirena laten plaatsen..deed wel een beetje pijn met inbrengen maar een hel heb ik dat niet gevonden..na 5 maanden werd ik helemaal niet meer ongesteld en wat was dat heerlijk zeg!
Heb me altijd super gevoeld bij de Mirena en mocht de tijd komen dan laat ik die wederom zetten..

Btw bij de pil gaan de hormonen door je hele lichaam waardoor je dus ook gedragveranderingen kunt krijgen. Bij de hormoon spiraal blijven de hormonen hun werk doen in de baarmoeder en verder ben je helemaal jezelf :-)

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 13:59

Ok de uitzonderingen daargelaten. Maar kan me niet voorstellen dat alle mensen die reageren bij die uitzonderingen horen?

Wat ik van mijn vriendinnen en collega's als reden hoor: Ik wil niet ongesteld worden, mijn menstruatie is zo zwaar, mijn vriend wil niet met condoom vrijen... Dan denk ik echt WTF. Dat is toch geen reden om zware medicatie te slikken of een instrument in te laten brengen met onbekende gevolgen voor je gezondheid op de lange termijn?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 14:04

rensiepensie schreef:

Haha! Vertel dat even tegen mijn vriend, die wordt zo zenuwachtig van condooms dat ze prompt niet meer nodig zijn :')

Ik ben vrij lang hormoonloos geweest, maar heb met pil een veeeeeel betere huid (en een relaxter vriendje) dus nouja, daarom dus.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 14:08

Mijn ex wilde ook niet met condoom. Toen heb ik een vrouwencondoom gekocht, lol. Dat vond hij zo afgrijselijk dat hij daarna nooit meer gezeurd heeft en braaf condooms om heeft gedaan ;)

En bij mij is ook wel eens een condoom gescheurd, toen moest ik een MA pil halen. Vobd ik vreselijk ivm de hormonen die daar in zitten. Maar dat liever dan zwanger.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 14:10

oh, maar hij zeurt ook niet hoor. Hij steunt mij in alles wat ik zoal heb uitgeprobeerd (condooms, nuvaring, mirena, pil) maar ik weet dat hij het eng vindt. Hij heeft al een dochter en moet er niet aan dénken dat ik in verwachting raak (ik ook niet trouwens) dus hij vindt het gewoon te eng.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 14:17

Jeetje wat een verhaal zeg!! :oo Hoop echt voor je dat het herstelt.. Het menselijk lichaam is soms veerkrachtiger dan je denkt :)

Hormonen heb ik dus echt totaaaal geen moeite mee. Spiraaltjes ed heb ik al te veel van dit soort verhalen over gehoord, maar de pil doet t prima.
Gedragsveranderingen? Niet dat ik weet hoor :=
Zware medicatie? Mag toch hopen dat je het niet over de pil hebt :') Valt allemaal wel mee. Heb zware pijnstillers gehad ivm diverse klachten, als je te horen krijgt ''slik ze eigenlijk liever maar niet'' heb je het wat mij betreft over heavy oliebol. De pil schaar ik daar toch zeer zeker niet onder.
Ik ben dr iig blij mee. Geen buikpijn meer, geen migraine meer, niet meer elke maand dat hele gedoe. Nee hoor.. dan stop ik mezelf met alle liefde vol met hormonen :D

Maar spiraaltjes... Brr... Kennisje van me heeft 2 maanden met enorme buikpijnen gelopen, uiteindelijk was haar baarmoeder zowat helemaal kapot, t is geloof ik een Godswonder dat ze dr baarmoeder nog heeft en dat ie min of meer functioneert (laatst dus wel miskraam gehad maar dan kan natuurlijk altijd gebeuren..). Spiraaltje deed ook niet helemaal wat t moest doen.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 14:23

Hier al twintig jaar een Mirena spiraal tot volle tevredenheid, wil niet anders meer. ;) Sta wel verbaasd dat er over verdoving wordt gesproken bij het plaatsen, zó erg vind ik het persoonlijk niet dat ik daar verdoving voor wil hebben, niet lekker maar het duurt maar een paar tel.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 14:25

Bassenqua schreef:
Hier al twintig jaar een Mirena spiraal tot volle tevredenheid, wil niet anders meer. ;) Sta wel verbaasd dat er over verdoving wordt gesproken bij het plaatsen, zó erg vind ik het persoonlijk niet dat ik daar verdoving voor wil hebben, niet lekker maar het duurt maar een paar tel.

Bij jou ja. Maar geloof me, ik ben geen flauwe, maar hier was het heel anders.

Later ben ik er nog over gaan lezen, er waren vrouwen die aangaven liever nog een kind te baren dan die mirena erin te laten wurmen.

Het was echt NIET grappig.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 14:29

Daarom staat er ook dat ik het persoonlijk erg mee vond vallen Amaris, ik zeg niks over hoe een ander het ervaart. Is in de tussentijd al 5 keer geplaatst en ik vind het dus geen ramp voor die paar tel. ;)