Elektrisch roken (e-sigaret)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn101

Re: Elektrisch roken (e-sigaret)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 13:54

Ik heb de supersmoker weleens geprobeerd, zonder succes..
Beetje licht gevoel van ''harde zuigen' maar geen verzadiging naar mijn wil naar een sigaret. Dus daarna gewoon weer een brandend sigaretje opgestoken..

ze zijn overigens wel grappig voor naast of niet roker, aangezien ze ook in appelsmaak etc te krijgen zijn (niet verslavend) Maar dat is meer voor een gelegenheid.

Ik ben nu op dit moment een maandje gestopt met roken zonder enige hulp.

jokeomar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 15:12

In de appelsmaak zit ook nicotine hoor, maar het schijnt dat alleen nicotine een stuk minder verslavend is als een sigaret omdat daar nog veel meer stoffen zijn toegevoegd om te zorgen dat je afhankelijk wordt.
De E-Go is overigens totaal niet te vergelijken met de supersmoker.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 15:16

Vonnie84 schreef:
Ik ben ergens namaak Camel tegengekomen, weet alleen niet meer waar dat was natuurlijk :D Maar die DK tab wordt over het algemeen lekker gevonden. De echte sigaretten/shag smaak ga je iig niet vinden. Daar ben ik al over uit.

Ik ga hem hier bestellen: http://www.e-cig4u.nl/
Daar hebben ze alles wat ik wil, niet te duur en nu zelfs in de aanbieding *D

Das 3 dorpen verderop!

Ik ga me toch eens inlezen :j

Wat zijn jullie zeg maar per maand kwijt?

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 15:18

Ik volg mee. Wil al een tijdje eentje kopen. Wil eigenlijk de zwarte ego-t type b, maar die is niet voorradig (al meer als een maand) en ga nu waarschijnlijk de type a kopen in de plaats.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:34

Verrek Stef haha dat zie ik nu pas :D

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 20:31

stef schreef:
Das 3 dorpen verderop!

Ik ga me toch eens inlezen :j

Wat zijn jullie zeg maar per maand kwijt?

Dit had ik van een kennis van mij (is gesprek tussen haar en mij):

Ik: En met zo'n 30 ml flesje van 6,50 euro kun je een keer of 20 vullen. En daar rook je dan hoeveel dagen van? Als je normaal ongeveer pakje per dag rookt?
Zij: Uhm ik doe er ongeveer 3 weken mee en ik rookte 6 pakjes per week

En toen was ik helemaal om :D

En dadelijk lekker overal roken!! En geen gele tanden meer. En geen stinkkleren. En, en en. Ik heb er zo'n zin in om uit te proberen! Hoop zo dat het iets is. Morgen tussen 17.00 en 19.00 uur gaat ie bezorgd worden.

betadine schreef:
Ik volg mee. Wil al een tijdje eentje kopen. Wil eigenlijk de zwarte ego-t type b, maar die is niet voorradig (al meer als een maand) en ga nu waarschijnlijk de type a kopen in de plaats.

Waarom niet de ego-c? Die is volgens mij beter dan de T.

renee16 schreef:
Ik heb de supersmoker weleens geprobeerd, zonder succes..
Beetje licht gevoel van ''harde zuigen' maar geen verzadiging naar mijn wil naar een sigaret. Dus daarna gewoon weer een brandend sigaretje opgestoken..

ze zijn overigens wel grappig voor naast of niet roker, aangezien ze ook in appelsmaak etc te krijgen zijn (niet verslavend) Maar dat is meer voor een gelegenheid.

Ik ben nu op dit moment een maandje gestopt met roken zonder enige hulp.

Ik heb een ander stuk erop, waardoor je meer 'rook' binnen krijgt per hijs zeg maar. En verzadiging heeft ook te maken met hoeveel nicotine je binnen krijgt. Je kunt uit verschillende sterktes kiezen. B.v. 11 ml (is normaal) of 18 ml (is sterker) en zelfs nog sterker. Dus dan kun je je eigen sterkte kiezen en ben je dus met een x aantal hijsen verzadigd.
Wel super knap dat je gestopt bent!

Amy77 schreef:
Ben erg benieuwd..ook naar het gewicht, of dat te vergelijken valt..
Als ze nou eens zoiets uitvinden met een echt filter erop, dan is het mss nog iets voor ons :P
Ik wacht jouw bevindingen ook eens af.. :)

Gewicht is wel wat zwaarder dan een gewone sigaret (althans, die Ego-C)
Ik laat het weten!

jokeomar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:05

Het gewicht is zeker zwaarder als een gewone sigaret.
Ik rookte een pakje per dag, maar doe echt geen 3 weken met een flesje hoor. Hangt er ook een beetje van af welke atomizer je gebruikt. Als je veel keelgevoel wilt, zal je meer liquid gebruiken omdat die atomizer nou eenmaal meer liquid gebruikt. Ik doe een dag of 5 met een flesje. Maar dan nog ben ik stukken goedkoper uit, ik stink niet meer naar rook, mijn kleding stinkt niet meer, mijn muren in huis blijven wit, gordijnen blijven schoon, ramen blijven schoner en ga zo maar door. Voor mij alleen maar voordelen.

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:31

Collega van mn oude werk gooide per ongeluk haar E-sigaret uit het raam van de auto.. Die kost 79 euro ofzo. :+

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 23:45

Nou, na 4 uur laden (moet de eerste keer) heb ik hem geïnstalleerd. Even m'n tanden gepoetst, zodat ik een "neutrale" smaak had. Hij hijst echt lekker! Echt, no comment. Ik vind alleen de smaak niet lekker die erin zit (DK Tab). Maar misschien dat het, net als b.v. sinaasappelsap, niet combineert met tandpasta.
Dus nu even pepernoten eten en kijken of hij anders smaakt. :D
Tis alleen vervelend dat je wilt blijven proberen en ondertussen dol wordt van de nicotine (ben er nu zo'n drie kwartier mee aan het spelen := )

Nrkee: :oo Da's erg!

jokeomar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 09:14

Als je het gevoel hebt dat je dol wordt van de nicotine, is het misschien een idee om de volgende keer 11mg te nemen. Je kan ook nu 0 mg bestellen en dat mengen met de 18mg.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:03

Ooh wat zonde..zou ook echt wat voor mij zijn, uit t raam gooien haha.
Ze hebben ook van die wegwerp dingen zag ik gisteren, kosten een tientje en kan je 500 keer mee doen..maar wel 18 mg..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:09

Amy77 schreef:
Ze hebben ook van die wegwerp dingen zag ik gisteren, kosten een tientje en kan je 500 keer mee doen..maar wel 18 mg..

Ik vind die heel erg goed te doen :j Drie trekjes en ik vond het wel weer goed en ik voelde me een heel stuk beter! Ik kan ze nu in de buurt alleen niet meer vinden, helaas.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:14

Ik zat me ook een beetje in te lezen, maar ik vroeg me af welke je het beste kunt kiezen?

Ego- dan heb je er nog 10 verschillende van... Sowieso iets met tank leek me? Maar of het werkelijk fijner is? En dan kun je ook kijken hoeveel mg je binnenkrijgt (aangezien er in de sigaretten maar weinig nicotine zit (nouja 0,06) wil ik dus ook gaan voor een "lage" variant...

Had op Vapecheaper ofzo zitten kijken? Maar iemand daar ervaringen mee?

En welke e-sigaret (Ego ...?) het fijnst is.. Want ik wil gewoon zo'n starterskit kopen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:33

phormicola schreef:
Amy77 schreef:

Ik vind die heel erg goed te doen :j Drie trekjes en ik vond het wel weer goed en ik voelde me een heel stuk beter! Ik kan ze nu in de buurt alleen niet meer vinden, helaas.

Ik zag ze bij de Primera, weet niet of je die bij jou in de buurt hebt?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:47

*Komt binnenvallen*

Ik ben 5 maanden gestopt geweest, maar na een tijdje niet lekker in m'n vel weer naar de sigaret gegrepen.

Ik erger me vooral aan de vieze stank en natuurlijk de kosten van mijn vervelende verslaving. Stoppen wil ik wel, maar nu even niet. :+

Nu zag ik op i'net de Green Smoke en het spreekt me heel erg aan. Heeft iemand ervaring met deze?

Wat ik me vooral afvraag, een gewone sigaret is na een hijs of wat (10?) op, ben je met zo'n e-sigaret niet geneigd om veel langer te roken waardoor je verslaving erger wordt? Hoe werkt dat voor de e-smokers? Wanneer 'stop' je weer met je sigaret.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:59

Haha, ik lees dit topic, en dan is er net zo'n nep sigaret op Telsell :')

Ik lees graag even mee, ben wel benieuwd naar de ervaringen :)

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:12

Heb net maar een EGO-C starterspakket besteld :') die moest het sowieso gaan worden... Maar nu toch weer wat goede ervaringen gelezen, dus ik ben benieuwd... Nu alleen hopen dat ie de smaakjes lekker vindt en dan kunnen we in de zomer het huis weer wit gaan verven :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:14

_Nelleke_ schreef:
*Komt binnenvallen*

Ik ben 5 maanden gestopt geweest, maar na een tijdje niet lekker in m'n vel weer naar de sigaret gegrepen.

Ik erger me vooral aan de vieze stank en natuurlijk de kosten van mijn vervelende verslaving. Stoppen wil ik wel, maar nu even niet. :+

Nu zag ik op i'net de Green Smoke en het spreekt me heel erg aan. Heeft iemand ervaring met deze?

Wat ik me vooral afvraag, een gewone sigaret is na een hijs of wat (10?) op, ben je met zo'n e-sigaret niet geneigd om veel langer te roken waardoor je verslaving erger wordt? Hoe werkt dat voor de e-smokers? Wanneer 'stop' je weer met je sigaret.

Als je een e-sigaret met nicotine hebt dan raak je gewoon verzadigd, ik tenminste wel. Als je dan stug door blijft paffen word je vanzelf wel duizelig van de nicotine :))

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:45

Ga dit topic volgen ben binnenkort jarig en die ego T of C lijkt me een goed alternatief.
Het werkt dus echt?
Heb je met zoon E-sigaret echt geen behoefte meer aan een echte peuk?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 09:51

Mensen met een Ego T of C, vinden jullie het niet vervelend dat het toch wel een soort van opvallend ding is? Ik ben toch een soort van gezelligheidsroker en 90% van wat ik rook, rook ik met anderen (collega's, stalgenoten etc).

Misschien ben ik een beetje een muts maar het belangrijkste voor mij is toch wel dat het niet zo opvalt dat je een e-sig rookt. :+

Alleen, nu ik me er een beetje in verdiep zijn die echte sigaret-look-a-likes vooral duur en matig/slecht werkend. Door de manier van marketing zijn er enorm veel goede reviews op internet (bijvoorbeeld over die green-smoke) maar heb geen enkele positieve, belangeloze review gevonden.

Ik neig dan toch sneller naar de ego T of C, maar ik zie mezelf daar nog niet mee op werk of op stal roken eigenlijk. :+

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 10:00

Ik zag ook een abo (28,?? per maand) en dan kreeg je de starterskit gratis... Maar daar zit je dan een jaar aan vast :s Ik heb nu een andere gekocht, en daarbij zit geen abo... Als hij langer dan een jaar blijft roken (uiteindelijk stop je ook met een e-sigaret toch?) Kan ik beter voor het abo gaan... Ik ben per maand zo'n 50-65 euro kwijt (haal 2-3 pakjes per week voor hem, zelf vind ik roken zo smerig), dus is zo'n abo nog een stuk goedkoper :') Twijfel een beetje wat ik ga doen... Minder keuze uit smaakjes, maar wel de "originele Ego-C" (nu heb ik die van VapeCheaper besteld, scheelt de helft qua prijs, werkt hetzelfde, positieve reacties).

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 10:03

ik volg dit even.

ik ben met succes tot 3x toe gestopt geweest en dat beviel me prima.
alle keren ben ik weer begonnen met tegenzin omdat ik niet een beetje aankwam maar echt moddervet werd
ik kon doen en laten wat ik wou tot aan uithongeren toe maar ik bleef aankomen. -O-
zou dit er een goed alternatief voor zijn?????

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:15

Nou ik heb de Joye Eroll besteld. Toch een beetje de look and feel van een 'gewone' sigaret maar wel aardige reviews/vergelijkbaar met de 510 T. Ik ben benieuwd.

Er zit een automatische batterij in, dus je hoeft niet op een knopje te drukken. De batterij is heel zwakjes. Je kan er maar 1 of 2 'sigaretjes' mee roken, maar het bijbehorende hoesje is een accu, dus zodra je 'm daar in terugstopt laad ie weer op. Dat kan tot 10x herhaalt worden voordat je de grote accu weer moet opladen.

Afbeelding

Als de webshop inderdaad zo snel is als ie zegt dan heb ik 'm morgen binnen. :) Heb er 3 flesjes liquid bij besteld. Heb geen idee hoelang ik daarmee doe.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:18

10 ml schijnt 80 sigaretten te zijn?

(Geen idee, heb hem vandaag pas binnen? Hoop ik.. we willen gaan verven, de muur is geel :'))

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:23

Heb je 'm al geprobeerd?