Stoppen met nagels bijten.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:27

it_is_me schreef:
Nagels die ook maar iets langer worden direct afknippen, zodat er weinig te bijten valt. En ook als er maar een raar randje o.i.d. aan zit. Heb zelf jaren mijn nagels afgekloven, maar dat gaat de laatste jaren steeds beter. Nu heb ik aan elke vinger een lange nagel, maar af en toe kriebelt het nog wel om een nagel af te bijten. Dan wordt het weer tijd om alles eraf te knippen...

Zodra mijn nagel langer wodt knip ik hem om te voorkomen dat ik bijt. Maar nu heb ik een nagel-knip-verslaving gecreëerd denk ik.. Nu bijt ik dus niet meer, maar knip ik ze en zijn mijn nagels nog steeds kort. Hoe heb jij dat opgelost?

Hikarii

Re: Stoppen met nagels bijten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 16:30

Nagel knip verslaving, hoe kom je erop _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:35

xBerber schreef:
takkie_muis schreef:
Als ik me nagels zo laat tot volgende week vrijdag dan trakteer ik mezelf :') :') Dat gaat zo niet lukken

Ik doe met je mee :j Zullen we elkaar dan trakteren? :')

Kunstnagels wil ik niet proberen.. Ik ben niet echt zo'n tuttig typje, en gebruik daarom alleen doorzichtige nagellak om toch te proberen of ik er zo afkom.. En door kunstnagels bijt ik denk ik wel heen. :')

Creatas: Mijn tanden zijn kaarsrecht, en heb dus ook geen beugel nodig, gaat 'm dus ook niet worden.

Wat ik ook nog vaak doe is een stukje nagel loshalen, dan scheur ik gewoon een lagje aan de boven kant eraf. Dan is het zo'n dun vliesje en ik vind het gewoon fijn om op te kauwen :o

Ook eet ik soms wel eens velletjes.. Ik ben een kanibaal :Y)

Ik eet ook velletjes :') , maar prima kom je dan hierheen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:39

EmmaVZ schreef:
takkie_muis schreef:
Als ik me nagels zo laat tot volgende week vrijdag dan trakteer ik mezelf :') :') Dat gaat zo niet lukken

Hee, waar is dat doorzettingsvermogen heen? :))

Heel ver weg :') Heb geen vijl en ik voel een on effen stukje :=

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:39

Dan probeer je het afknippen ook weer af te bouwen. Of lak je nagels eens, nagellak en kluiven gaat ook niet samen...

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:41

it_is_me schreef:
Dan probeer je het afknippen ook weer af te bouwen. Of lak je nagels eens, nagellak en kluiven gaat ook niet samen...

Gewone nagellak wel hoor.. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:44

Mandy517 schreef:
it_is_me schreef:

Gewone nagellak wel hoor.. :(

Lekker idd :')

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 16:46

@ Takkie_muis: Oef, mot ik wel ver fietsen heur :')

It_is_me: bijt ik gewoon door heen :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:46

Ik schraap mijn nagellak eraf met mijn tanden :o
Op de een of andere manier houd ik gewoon een fixatie op mijn nagels :+ begon met nagelbijten, dat doe ik nu niet meer. Daarna velletjes, ook dat is nagenoeg over en nu de nagellak :+
Ik heb wel zwakke nagels (breken snel af), dus ik doe wel vaak nagellak erop om het nog wat te doen laten lijken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:48

xBerber schreef:
@ Takkie_muis: Oef, mot ik wel ver fietsen heur :')

It_is_me: bijt ik gewoon door heen :')

-O-

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:52

Creatas schreef:
Enige manier waarop ik van nagelbijten af ben gekomen is om kunstnagels (acryl) te gebruiken. Gelijktijdig moet je ook je gedragspatroon veranderen. Door het harde acryl had je ze er niet 123 afgeknauwd en daarbij dus de tijd van; 'he ik zit te bijten, waarom? hoezo?' Op en duur breng je niet meer onbedachtzaam die nagels naar je tanden om ze gedachtenloos af te knauwen. En een beetje doorzettingsvermogen.

Daarbij vast gaan sparen, als je ze eenmaal lang hebt krijg je geheid een periode van BMN (Buy More Nailpolish :') )

Als ik er nu eentje afknauw omdat er een hikje zit en geen vijl bij de hand heb (tip) dan baal ik toch een partij :')

Dit stukje had ik zelf geschreven kunnen hebben!
Ik heb een half jaar acrylnagels gehad en daarna was ik er vanaf. Héél soms frummel ik aan een haakje en dan scheurt het eraf. Ik heb nu zo'n tien vijlen verspreid liggen (op het werk, in mijn tas, de auto, naast het bed, enz) waardoor ik er áltijd wel één heb.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:55

Ohw, het had kunnen zijn, dat je dan nog wat meer je best zou doen om de nagellak te sparen ;-).

Mijn moeder dreigde altijd met washandjes om mijn handen, zodat ik er niet bij kon. Misschien is dat wel een goede oplossing voor je?! :)

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 16:59

Ja hoor, ik ziet al voor me. Kan je stiekem je middelvinger uitsteken naar mensen zonder dat ze het zien :')
Naja, na 17 dec zit ik sws met mijn middelvinger (Links) in het verband, voor een dag of 5 (Operatie aan 'n bultje waar ik last van heb met paardijden :o ) dus daar kan ik dus niet aan kauwen. Eens zien wat het resultaat is :P

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:23

inderdaad bytexx helpt, maar je proeft het bij elke boterham die je eet -O-
als je dan niet meer de neiging hebt om te bijten zorgen dat je altijd nagellak op hebt.
dat werkte bij mij iniedergeval :)
bijt nu al 4 jaar geen nagels meer.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:25

it_is_me schreef:

Nagellak schraap ik er idd af met m'n tanden, ookal is het nog zo vies, werkt echt niet :')
Misschien even scharen bij me vandaan houden.. :')

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:13

Ik heb ook jaaaaren nagels gebeten. Vond het altijd verschrikkelijk lelijk, maar toch steeds weer die nagels eraf bijten
Totdat ik een paar keer bitex heb gebruikt. Maar er ging bij mij ook een 'knop' om. Ik was er zomaar vanaf. Heb nu mooie nagels, al zeg ik het zelf
Heb totaal geen drang om nagels te bijten en dit is nu ongeveer sinds 2 maanden zo. Er is hoop :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:36

Ik probeer er ook al 20 jaar af te komen, maar tevergeefs... Ik heb het ook gewoon echt niet door. Soms heb ik een lange nagel, en de volgende dag is ie zo weg, geen idee hoe. Bytexx heb ik ook wel eens geprobeerd, maar dat werkt niet :n

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:04

Bytex, nagellak, helpt allemaal niets, ik bijt al 35 jaar... Ik heb een half jaar kunstnagels gehad, dat hielp in die zin dat ik niet kon nagelbijten, dus beet ik alle velletjes rondom mijn nagels eraf. Na een half jaar dacht ik het wel aan te kunnen, maar beet meteen mijn dunne, zwakke aangegroeide nagels eraf. Kunstnagels wil ik nog wel een keer proberen omdat het iig er direct netter uitziet, maar of ik ooit echt van het bijten afkom vraag ik me af. Het is een soort dwangneurose, dus ik denk dat er meer bij komt kijken om er mee te stoppen. Misschien helpt peychotherapie...
By the way, ik ben iemand die altijd bezig is, verveling komt in mijn vocabulaire niet voor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:46

Ik heb gefaalf en 2 nagels zijn gesneuveld :(

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:49

takkie_muis schreef:

Geen traktatie voor jou -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 23:21

EmmaVZ schreef:
takkie_muis schreef:

Nee }:0 , het het maar een paar dagen volgehouden , pff voelt wel even heerlijk...

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 23:26

takkie_muis schreef:
EmmaVZ schreef:

Nee }:0 , het het maar een paar dagen volgehouden , pff voelt wel even heerlijk...

Ik weet misschien een oplossing! Zorg dat je altijd wat te eten bij hebt xD
Ik merk dat als ik geen eten bij de hand heb als ik op de computer ofz zit of een film kijk, dat ik snel ga nagelbijten :)) (of knippen :') )

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 14:56

Ik heb nu een weekje niet meer op m'n nagels gebeten en ik ben immens trots op mijn 3mm
witte randjes.

Nagellak met een goor smaakje werkte voor mij niet, die gore smaak went ook wel na een tijdje :o
Kunstnagels is ook niet echt een optie, dan lijk ik plots gehandicapt... Krijg geen blikje open, mijn broek
niet dicht, kan niet meer typen, ....

Ik hoop dat ik het deze keer volhoud, op pure wilskracht :)

Mijn collega, een fervente ex-bijter is gestopt met bijten na een vakantie naar de VS van 12 dagen...
Allen daarheen! :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 14:59

Nagellak erop doen, zodra je een beschadiging of iets hebt, meteen eraf halen en ook meteen weer met een nieuw kleurtje lakken. Zolang je nagels er mooi uitzien door een kleurtje, blijf je er wel vanaf.
Althans, dat heeft bij mij, een ex-die hard nagelbijter, echt goed geholpen. Als ik nu mijn mooie nageltjes zie, snap ik echt niet dat ik ooit die gore gewoonte heb gehad. bah.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:39

Yv_ schreef:
Nagellak erop doen, zodra je een beschadiging of iets hebt, meteen eraf halen en ook meteen weer met een nieuw kleurtje lakken. Zolang je nagels er mooi uitzien door een kleurtje, blijf je er wel vanaf.
Althans, dat heeft bij mij, een ex-die hard nagelbijter, echt goed geholpen. Als ik nu mijn mooie nageltjes zie, snap ik echt niet dat ik ooit die gore gewoonte heb gehad. bah.

Het probleem.is dat ik geen meisje-meisje ben. Waardoor ik het niet leuk vind om mijn nageltjes maar eens te gaam lakken. Ik heb ook geen enkel potje nagellak :')