Erg veel pijn aan mijn pols + foto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re: Erg veel pijn aan mijn pols + foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:26

Eerste hulp is voor SPOED eisende zaken en niets dat al 3 dagen duurt, dan kanoet ook nog wel een halve dag duren.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:27

Wat noem jij dan spoed? Het heeft toch ook weinig nut om naar de HA te gaan als er toch foto's gemaakt moeten worden.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:28

Dat heeft zeker wel nut, dan hoeft het niet ala minuut, maar kan het ingepland worden.

Spoed is iets dat niet kan wachten en direct behandeld moet worden.

Een ha is vele malen goedkoper dan een eerste hulp bezoek.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:30

Tjah, dan had ik ook naar de HA moeten gaan, terwijl ik toch gips moest ;)
Bij mij hebben ze er helemaal niks van gezegd, ze waren juist blij dat ik toch was gekomen ook al was het niet op de dag van het ongeval zelf.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:30

Kan zijn dat het bot gebroken is maar dat de helfden nog mooi op elkaar 'staan'. Zo te zien is het flink gekneusd. Wij kunnen helaas niet in je pols kijken, dus een afspraak maken met de huisarts is wel aan te raden.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:31

Denk dt in België misschien anders gaat,

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:31

Denk van niet, ziekenhuis is ziekenhuis.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:32

sodemieters die is blauw . Zeker even langs je HA gaan hoor !

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 20:35

Als ik ga dan ga ik eerst even langs de HA denk ik, want als het niks is dan heeft de spoedeisende hulp ook weer last van mij gehad!

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:49

Zeker langs de HA, de Eerste Hulp zou ik niet doen.
Gewoon alsnog even lekker koelen met een icepack of iets kouds, (boter helpt ook tegen zwelling xD ).
Geen dingen tillen, desnoods zelf in een theedoek doen als mitella, dan stoot je t ook minder snel, wat alleen maar pijnlijk lijkt volgens mij ;)

Ik heb zelf 3 weken met een gebroken voet gelopen, gezwommen en geturnd...dus het hoeft niets te zeggen als je het gewoon nog kan bewegen ;)

Flink gekneusd is het zoiezo, maar of het gebroken is?
Daarnaast heb je daar inderdaad veel pezen, spieren en zenuwen zitten die kunnen beschadigen, of klem kunnen zitten, dan kan je ook een tintelend, dood, apart gevoel van krijgen.

Ja, de HA zal je doorsturen naar het ziekenhuis, maar dat is alleen maar fijn :)
(En ook voor de EH en jezelf...bij de EH moet je vaak lang wachten, omdat er spoed is bij de EH...iemand met een klaplong of een bloeding ergens, is nou eenmaal meer spoed, dan iemand met een zere pols).

Lekker langs de HA, dan kan je dezelfde dag nog op afspraak langs de röntgen :)
Scheelt een hoop papier- en wachtwerk voor iedereen :D

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 20:52

Jaa, het probleem is dat morgen mijn proefwerkweek begint, dus moet even kijken hoe het allemaal uitkomt met de tijden dan! Ik zal nog even een icepack pakken en kijken hoe het morgen gaat!

3 weken met een gebroken voet ja? Dat is wel erg knap haha! Lijkt me heel pijnlijk

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:52

Heb je niet een soort van dokterswacht die je kan bellen? Dat je uitlegt dat het nu toch wel erg blauw en steeds pijnlijker word?

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:53

_AlMaraam_ schreef:
Wat noem jij dan spoed? Het heeft toch ook weinig nut om naar de HA te gaan als er toch foto's gemaakt moeten worden.

Iemand die in levensgevaar is, noem je spoed...
Iemand die een val heeft gemaakt en daarbij zn hoofd/nek/rug heeft geraakt noem je spoed...

Iemand met een gebroken voet ofz, dagen later...noem je geen spoed ;)

Ben zelf eens door een agent naar de EH gebracht, omdat ik was gevallen en mn pols amper kon bewegen, en op mn kop was geknald.
In mijn geval was mijn pols bijzaak, maar door mn hoofd was het wel handig.

Stel je valt of wat dan ook, en je hebt zo een last van je pols/voet...etc...dat je het niet uithoud en je gaat direct...tja dan kan je beter naar de EH
(Als je de huisarts niet kan bereiken of de huisartsenpost zegt, ga maar langs).
Als je vergaat van de pijn...dan is het logisch om langs de EH te gaan (ook als het een dag later is of iets, want de pijn etc kan erger worden).

Maar zoals nu met de TS, is het geen spoed zo te lezen en te zien aan haar reacties ;)

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 20:55

Uhm niet dat ik weet?
En nee het is geen spoed, want de pijn is opzich wel uit de houden, alleen ik vraag me wel erg af wat het is.. Dus dan wordt het gewoon een bezoekje huisarts!

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:55

julio111 schreef:
Jaa, het probleem is dat morgen mijn proefwerkweek begint, dus moet even kijken hoe het allemaal uitkomt met de tijden dan! Ik zal nog even een icepack pakken en kijken hoe het morgen gaat!

3 weken met een gebroken voet ja? Dat is wel erg knap haha! Lijkt me heel pijnlijk

Proefwerkweek kan je inhalen ;)
Je wilt niet met een gebroken pols lopen, die verkeerd heelt ;)
Dan heb je kans op blijvend letsel.

Ook wil je niet dat je pezen beschadigen...doei hockey?

Gewoon even de HA bellen, en anders de huisartsenpost van jouw regio ;)
Het nummer kan je op google zo vinden :D

En ja...3 weken xD
vond mn voet wel dik en een beetje pijnlijk...maar het was niet blauw ofz...dacht verstuikt...dus gewoon doorgegaan
Toen ik naar het ziekenhuis ging zeiden ze...tja...normaal doen we gips om..maar het heelt al weer...dus uhm...krukken gebruiken en je voet niet belasten
(Had mn middenvoetsbeentjes gebroken)

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 20:57

Ja dat is zeker waar!
Morgen dan even overleggen met mijn moeder.
Hahaha drie weken is wel erg lang!

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:59

YamaSaki schreef:
_AlMaraam_ schreef:

Iemand die in levensgevaar is, noem je spoed...
Iemand die een val heeft gemaakt en daarbij zn hoofd/nek/rug heeft geraakt noem je spoed...

Iemand met een gebroken voet ofz, dagen later...noem je geen spoed ;)

Ben zelf eens door een agent naar de EH gebracht, omdat ik was gevallen en mn pols amper kon bewegen, en op mn kop was geknald.
In mijn geval was mijn pols bijzaak, maar door mn hoofd was het wel handig.

Stel je valt of wat dan ook, en je hebt zo een last van je pols/voet...etc...dat je het niet uithoud en je gaat direct...tja dan kan je beter naar de EH
(Als je de huisarts niet kan bereiken of de huisartsenpost zegt, ga maar langs).
Als je vergaat van de pijn...dan is het logisch om langs de EH te gaan (ook als het een dag later is of iets, want de pijn etc kan erger worden).

Maar zoals nu met de TS, is het geen spoed zo te lezen en te zien aan haar reacties ;)

Die worden er tussendoor genomen
Als eerste worden de mensen in levensgevaar geholpen, daarna ouderen, daarna kinderen en daarna volwassenen.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:00

Ja gewoon de HA bellen ;)
Je kan beter het zekere voor het onzekere nemen.
Het kan beter nu iets onschuldigs blijken te zijn...dan dat je achteraf met een groot probleem zit ;)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:00

ShauniBef schreef:
Eh.... Waarom sturen je ouders je niet even naar de HA?

Nou, inderdaad, lekker verantwoord :')

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 21:02

Die dachten dat het wel meeviel en gewoon een beetje gekneusd was en vanzelf over ging.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:29

_AlMaraam_ schreef:
Waarom zou je niet naar de spoed kunnen gaan als het een paar dagen geleden gebeurd is? Ik heb een keer een ongelukje gehad met het paard op een zondag en ben de volgende dag naar spoed gegaan omdat ik het niet meer uithield van de zeer. je wordt wss toch door je HA doorgestuurd voor foto's.

Dus naar de spoed ermee TS!

Omdat je de hulpverleners onnodig aan het werk zet omdat je niet dringend bent
Spoed is spoed en niet iets van zaterdag
Als je tot vandaag kon wachten dan ook wel tot morgen

TS niet tegen jou bedoeld hoor! Zou er wel even een bezoekje aan de HA aan wagen

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:37

Dat blauwe schrikt mij niet zo af.. Dat zijn sporters (waarbij een bal aanwezig is en waarbij je contact hebt met tegenstanders) wel gewend! :j
Maar dat plekje waar die stekende pijn vandaan komt, die niet blauw is...dat maakt mij ongerust. Ik denk dat er best een breukje in kan zitten hoor. Bewegen kan dan nog gewoon, omdat het waarschijnlijk geen frictie ondervindt tijdens beweging.

Spoed is het zeker niet :n Wat Armaris ook zegt "als je tot vandaag kon wachten, dan ook wel tot morgen". Maak je dus niet te druk..

Maar morgen even naar de HA is absoluut geen slecht idee! Je armen gebruik je veel bij jouw sport. Mocht er wel iets beschadigd zijn, dan is goed herstel essentieel om straks weer goed te kunnen hockeyen. Succes en sterkte TS!

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 21:41

Dankjewel voor de reacties!
Ja dat kleine plekje doet echt het meest pijn en voelt erg vreemd!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:49

Ik zou inderdaad even langs de huisarts gaan morgen en een grote kans dat hij je doorstuurt naar het ziekenhuis voor een foto. Het is goed mogelijk dat er een klein scheurtje in je bot zit.

Ik heb al meerdere keren mijn pols gebroken en helemaal niet doordat het 'hard' ging, vaak had ik het eerste uur ook helemaal geen pijn en daarna werd het steeds erger. Zo heb ik ook 2 dagen rond gelopen met een gebroken pols, want mijn ouders vonden dat we het maar even moesten aankijken.

Als er een breukje zit zal deze waarschijnlijk niet zo groot zijn en is een paar weekjes gips of een gipsspalk genoeg, dan kan je er beter maar optijd bijzijn.

Ben je rechtshandig trouwens?

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 21:58

Ja ik ben rechtshandig!
Mijn moeder is nu thuis, dus zal het even overleggen!