Waarom ben ik steeds toch zo alleen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 18:58

ShauniBef schreef:
Ga met bokkers meeten :) ?

Zijn er wel belgische bokkers die dat willen ?
Van in de buurt ?

ShauniBef

Re: Waarom ben ik steeds toch zo alleen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:00

Dat weet ik niet, dan moet je een topic openen :)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 19:02

Maar zouden er wel mensen op af komen, je kent elkaar toch niet ?

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:06

Morrow_Less schreef:
liannepalle1 schreef:
Kan je vrijdag niet met je vriend mee naar zijn vrienden? Misschien zijn zij wel erg gezellig en dan ben jij ook niet alleen thuis..

Nee, ik laat hem liever zelf gaan :)
Ik wil niet diegene zijn dat hem tegenhoud + ik ben geen lid (is een soort clubhuis en je moet lid zijn :) )

Maar kan hij dan ook geen lid maken.
Of gewoon een keer na de bios met hem en zijn vrienden ofzo en aanhang van hun.
Misschien ontmoet je dan een paar leuke mensen.

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:06

waarom vraag je niet of je gezellig met je vriend mee mag? zeg dat je graag nieuwe mensen wil leren kennen, dat je je eenzaam voelt. weet je vriend eigenlijk wel dat je zo eenzaam bent?

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:08

Open eens een bokt meeting topic om een spelletjes avond te organiseren. Er zullen vast wel mensen zijn die daar zin in hebben. Als je vraagt aan iedereen om iets van tappas mee te nemen wordt het vast hardstikke leuk.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:08

Je moet nu even ophouden met alles gelijk af te wijzen 'omdat het toch niet werkt volgens jou'. Laat dat los! Er is hier in dit topic al iemand die zegt ik wil best wat leuks met je gaan doen, daar reageer je niet op en suggereert vervolgens dat zo'n topic openen waarschijnlijk toch geen nut heeft omdat je elkaar niet kent. Ideale manier JUIST, zo leer je elkaar kennen. Ik zit ook in zo'n topic, Friese stappers. Iemand vroeg zich af of er mensen waren in Friesland die wel eens op stap gingen en behoefte hadden eens af te spreken. Zitten inmiddels in ons 2e topic en ik heb hierdoor een bijrijdpaardje in de omgeving.

Geen dingen de kans! Anders wordt het nooit iets.. Je moet er zelf moeite en tijd in steken, en niet meteen bij de pakken neer gaan zitten als iets 1x niet lukt.

Wat is de reden dat jij je vriend niet wil vertellen dat je zo eenzaam bent? IMO is hij juist iemand (doordat hij dichtbij staat en je hem kunt vertrouwen) om zo iets bij neer te leggen en je te laten helpen.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:12

4EverHobbes schreef:
Citaat:
Maar wat hij niet weet is dat ik alleen ben, ik ga vrijdag eenzaam thuis zitten in mijn bed, met de laptop op schoot vergezeld met een doos kleenex.

Met zwelgen in zelfmedelijden bereik je al helemaal het tegenovergestelde. Als jij 'noodgedwongen' alleen bent omdat je vriend er niet is, ga dan zelf wat ondernemen. Sluit je aan bij een sportclub, zoek een baantje, ga op een chat site, ondernéém. Met alleen thuis zitten en jezelf zielig vinden schiet niemand wat op. Dit straal je waarschijnlijk (onbewust) ook uit.
En 'ja, maar..' moet je snel loslaten. Gewoon doen. Je leven is te kort om ongelukkig te zijn.

Hier ben ik het mee eens..
Mijn ex had ook weinig vrienden, en zodra ik wat met vriendinnen ging doen resulteerde dat in 3 weken ruzie, en dat gedrag van hem resulteerde in een einde van de relatie..

Er zijn zoveel manieren om vrienden op te doen, ga chatten daar kunnen vaak hele leuke vriendschappen uit ontstaan.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:15

Ergens kan ik me wel iets in je verhaal vinden. Ik zit zelf ook regelmatig alleen thuis,. Ik kan je vertellen dat ik dat helemaal niet erg vind! Ik zie mn vriend ook maar 2 dagen per week. Vrienden zijn ook op één hand te tellen.. Dus? Ik kom regelmatig nieuwe mensen tegen. Als je jezelf afsluit voor alles wat los en vast zit kom je nergens..

Het heeft geen nut ik ken die mensen toch niet..

Toen je geboren werd kende je toch ook niemand?! Loop op mensen af ga leuke dingen doen verzin iets leuks! al ga je savonds 2x per week van 6 tot 8 bij de AH achter de kassa zitten., Kom je toch weer mensen tegen. Waar een wil is is een weg hoor.. Echt geloof me.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 19:15

Jolienn schreef:
Je moet nu even ophouden met alles gelijk af te wijzen 'omdat het toch niet werkt volgens jou'. Laat dat los! Er is hier in dit topic al iemand die zegt ik wil best wat leuks met je gaan doen, daar reageer je niet op en suggereert vervolgens dat zo'n topic openen waarschijnlijk toch geen nut heeft omdat je elkaar niet kent. Ideale manier JUIST, zo leer je elkaar kennen. Ik zit ook in zo'n topic, Friese stappers. Iemand vroeg zich af of er mensen waren in Friesland die wel eens op stap gingen en behoefte hadden eens af te spreken. Zitten inmiddels in ons 2e topic en ik heb hierdoor een bijrijdpaardje in de omgeving.

Geen dingen de kans! Anders wordt het nooit iets.. Je moet er zelf moeite en tijd in steken, en niet meteen bij de pakken neer gaan zitten als iets 1x niet lukt.

Wat is de reden dat jij je vriend niet wil vertellen dat je zo eenzaam bent? IMO is hij juist iemand (doordat hij dichtbij staat en je hem kunt vertrouwen) om zo iets bij neer te leggen en je te laten helpen.

Hij weet het wel en vind het erg. Maar zelf stelt hij niets voor.
Mag ik je via pb vertellen waarom ik het zo moeilijk heb ?
Ja dat weet ik maar ik zit in BE en naar NL komen is redelijk moeilijk.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:19

Wat een triest bericht Morrow_less :(:)
Ik vind het echt heel erg voor je dat je zo eenzaam bent. Heb je geen moeder meer?
Er worden al veel suggesties gedaan hoe je andere mensen kan ontmoeten. Misschien is het ook goed als je eens naar je huisarts gaat om je probleem te bespreken. Het lijkt of er wat meer aan de hand is, je bericht is zo somber.
Ik vind het heel erg knap van je dat je ondanks je eigen gevoel je vriend de vrijheid geeft om zijn eigen ding te doen! Die aankomende vrijdag kom je heus wel overheen, maar het zou heel goed zijn als je voor de toekomst meer contacten krijgt. En weet dat naarmate je ouder wordt, het leven alleen maar beter wordt. Jong zijn is echt niet altijd leuk.
Sterkte meid, maar het gaat uiteindelijk echt goed komen!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:22

ik heb veel vrienden overgehouden aan mailen of vroeger brieven schrijven.

een vanaf dat ik 12 was.. anderen wat later. soms wonen ze dichterbij en kom ik er vaker, maar ja er word getrouwd/ verhuisd dan is het wat minder. maar er zijn altijd nieuwe mensen die ik tegenkom.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:29

Morrow_Less schreef:
Maar zouden er wel mensen op af komen, je kent elkaar toch niet ?

Je kan het altijd proberen toch :) ?

KilledJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:29

Hey,
ik ben ook uit belgie en heb enkel mn paardje.

van waar ben je juist? ik zou het wel fijn vinden om iets te doen, met of zonder paarden

:)

KilledJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:31

heb even in je profiel gekeken en we zijn zelfs ong even oud :D

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:32

Morrow_Less schreef:
Maar hoe vind je bokkers in BE van in de buurt ?

Door een topic te zoeken van mensen uit je provincie? :) en als het niet bestaat: open het dan, of ga in het Belgentopic meepraten? :D Ik zat zelf in zo'n topic en heb hier mijn beste vrienden gevonden denk ik! Echt heel gek hoe dat gelopen is, maar 't is toch echt zo ;)
Dus, zie dat je wat later begint te twijfelen of daar wel reactie op komt: Belgen zijn mss iets gereserveerder dan Nederlanders wat betreft afspreken met vreemden, bij ons is dat ook zo gelopen en moest je weten hoe goed we elkaar nu kennen... Echt gek hoor! Maar wel superleuk :) dus zoek eens of er paardenmensen uit jouw provincie zijn? Of begin gewoon in het Belgentopic?

Nu even een rare vraag maar eh, ken je de vrienden van jouw vriend niet ofzo? Ook gek!
Niet dat ik er voorstander van ben van van enkel daar je vrienden te gaan zoeken, da's ook verkeerd ;) En legt alleen maar een druk op de relatie denk ik, zoals hier ook gezegd is.

Maar gewoon stoppen met jezelf zielig vinden, denken 'ik ben fantastisch' en er gewoon voor gaan, je bent 19, geef jezelf een schop onder de kont en ga genieten van het leven zeg! :D Niet slecht bedoeld hoor, maar gewoon als motivatie: gewoon DOEN!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 19:38

Killed schreef:
Hey,
ik ben ook uit belgie en heb enkel mn paardje.

van waar ben je juist? ik zou het wel fijn vinden om iets te doen, met of zonder paarden

:)

Vlaams-Brabant. :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:40

Meiske, er zit een wisselwerking in alleen zijn en zorgen dat je dat niet bent.

Ik zit nu in een nieuw jaar bij mijn uni. Ik heb mijn jaar over moeten doen, de intro voor nieuwe studenten heb ik gemist, ik kwam dus totaal bleu aan bij de colleges.

Je maakt grotendeels je eigen sociale omgeving.
Je kan ervoor kiezen om niks te ondernemen, je kan er ook voor kiezen om dat wél te doen.

Ik heb mn hele week flink volgepland.
Morgen met een paar medestudenten afgesproken om samen te studeren, donderdag met een vriendinnetje afgesproken die ik ken via bokt, donderdag komt mn vriendin erbij...
Na mn tentamens ga ik beginnen met volleybal.. Om lekker bezig te zijn en me ook niet alleen op te hoeven sluiten op mn kamer. :)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 19:43

upendo schreef:
Meiske, er zit een wisselwerking in alleen zijn en zorgen dat je dat niet bent.

Ik zit nu in een nieuw jaar bij mijn uni. Ik heb mijn jaar over moeten doen, de intro voor nieuwe studenten heb ik gemist, ik kwam dus totaal bleu aan bij de colleges.

Je maakt grotendeels je eigen sociale omgeving.
Je kan ervoor kiezen om niks te ondernemen, je kan er ook voor kiezen om dat wél te doen.

Ik heb mn hele week flink volgepland.
Morgen met een paar medestudenten afgesproken om samen te studeren, donderdag met een vriendinnetje afgesproken die ik ken via bokt, donderdag komt mn vriendin erbij...
Na mn tentamens ga ik beginnen met volleybal.. Om lekker bezig te zijn en me ook niet alleen op te hoeven sluiten op mn kamer. :)

Wel hoe heb jij dan vrienden gemaakt ?

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:46

Op unief maak je vrienden door er gewoon op af te stappen, dat heb ik ook moeten doen hoor toen, je zet je naast iemand, maakt een praatje, een grapje, en hupsakee hoor! En als ze niet leuk zijn om mee te babbelen, dan ga je er gewoon vanuit dat ZIJ stom zijn, niet jij :D

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:48

Wat ontzettend vervelend dat je jezelf zo alleen voelt. Dat is verschrikkelijk. Maar de enige manier om er uit te komen is door dingen te gaan ondernemen.
Is er bijvoorbeeld een asiel in de buurt waar je als vrijwilliger aan de slag kunt? Of misschien een manege of zorgboerderij? Of wat dacht je van vrijwillig stages lopen?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:57

Morrow_Less schreef:

Gewoon met mensen praten, een andere optie is er niet denk ik. :P

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 20:08

upendo schreef:
Morrow_Less schreef:

Gewoon met mensen praten, een andere optie is er niet denk ik. :P

Haha kan ik proberen :)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:11

Niet proberen maar doen! :)
Wat heb je te verliezen...?

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 20:14

Heb net mijn klasgenoten geholpen door mijn oude labo verslagen op facebook te zetten als voorbeeld.
Zou dat helpen ?