afspraak bij zedenpolitie! ik kan het ff niet meer aan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: afspraak bij zedenpolitie! ik kan het ff niet meer aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:45

let niet op mij?? ik vraag het gewoon, zeg toch nergens dat ze het zelf schuld is of wel, vroeg alleen of ze ipv alleen smoesjes bedenken ook echt nee gezegd heeft.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:45

Lynn_Nikita schreef:
Maar je hebt nooit nee gezegd of wel, alleen wat smoesjes gebruikt. Wist die hele jongen wel dat je er geen zin in had?
Nu wordt hij na anderhalf jaar misschien wel opgepakt voor iets waar hij zelf misschien niet eens een idee van heeft dat je niet wilde.

Pardon? Iemand hoeft geen nee te zeggen om aan te geven iets niet te willen. Als je ergens toe gepusht wordt is dat net zo goed verkrachting. Niemand, man noch vrouw, heeft ooit het recht om aan je te zitten als je daar geen enthousiast 'ja' op antwoordt. Alles minder dan dat is niet genoeg. Wat jij doet heet victim blaming en is een uiting van internalised rape-culture.

Wat ontzettend naar dat dit gebeurt is, en wat goed dat je dit gaat melden bij de zedenpolitie! Zij zijn er precies voor dit soort gebeurtenissen en zullen absoluut niet vinden dat je hun tijd verdoet. Probeer je niet te veel zorgen te maken, ondanks dat dat moeilijk is. Zij zullen je vanaf het moment dat je daar binnen stapt rustig begeleiden en je antwoord kunnen geven op al je vragen :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:47

Ik geef ts niet de schuld, ik lees alleen dat ze het over zich heen liet komen en alleen smoesjes had om het te laten stoppen, maar die jongen was stoned, ik vroeg me alleen af of het wel duidelijk was dat ze geen interesse had. Is dat zo`n domme vraag dan??

wsundayl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:51

Ja, dat is een hele domme vraag

Shirley

Ook ik heb je hele verhaal gelezen ( en de reacties voor me ) en wat moet jij je rot voelen :(:)

Natuurlijk gaan ze je bij de zedenpolitie serieus nemen !
Dit is niet zo maar een verhaaltje ... deze man moet worden gestopt voordat hij zichzelf niet in de hand heeft en een ander meisje wellicht minder geluk heeft dan jij ...

Zet voor jezelf zoveel mogelijk op papier, zodat je niet in alle stress dingen vergeet en neem iemand mee die je vertrouwt, je zult de steun nodig hebben.

Niet alleen mee rond blijven lopen, dat is nergens voor nodig.
Je moeder zal onder alle omstandigheden willen weten wat er in je omgaat, zeker bij zulke belangrijke dingen als dit :j

Lotus83

Lieve lieve schat....

Ik geef je een hele dikke knuffel....

ik zal je mijn facebook pb-en

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:52

wsundayl schreef:

meningen verschillen, ik vind dat dit geen domme vraag was.
domme vragen bestaan namelijk niet

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:53

En oh ja, bijna vergeten .. je mag me altijd een PB sturen als je iemand nodig hebt om tegenaan te praten.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 20:55

Ik heb warschijnlijk breaking news..
Zodra ik de privebericht terug heb van een bokker zal ik t even vertellen

wsundayl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:58

Je vraagt zelf of het een domme vraag is, mijn mening is ja. Sorry ts, dat ik zo op iemand in jouw topic reageer maar kan me zo giftig maken om dat soort opmerkingen. Wens je nogmaals heel veel sterkte, je mag me altijd pb-en als je je verhaal wilt doen.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:59

michelle933 schreef:
Ik heb warschijnlijk breaking news..
Zodra ik de privebericht terug heb van een bokker zal ik t even vertellen

Hij deed mee aan My Name is Michael....

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:01

Lynn_Nikita schreef:
wsundayl schreef:

Ongepaste vragen wel. Jouw vraag is niet alleen ongepast in deze situatie, maar ongepast in het algemeen. Nogmaals: het heet victim blaming en komt voort uit rape-culture, een schadelijk cultureel idee dat het slachtoffer verantwoordelijk is voor haar aanranding of verkrachting door de kleren die ze aanhad, of omdat ze niet hard genoeg gevochten heeft, of een ander totaal niet relevante reden. De enige die er voor zorgt dat iemand verkracht wordt is de verkrachter. Of iemand wel duidelijk genoeg 'nee' zegt is niet van toepassing. Waar het om gaat is dat iemand haar gepusht heeft om seks te hebben terwijl ze op geen enkel moment een duidelijke, enthousiaste 'ja' heeft laten horen. Dat is niet oke, en je kunt zijn gedrag niet verantwoorden door haar te vragen of ze wel duidelijk genoeg nee heeft gezegd. Dat is als zeggen dat iemand die aangereden is door een dronken chauffeur niet hard genoeg geroepen heeft dat hij moest remmen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:02

@San87: Het valt onder verkrachting want het is binnendringen in iemand zonder toestemming. Als ik bij jou bij wijze een vinger in je oor zou steken valt dat volgens de wet onder verkrachting. Ik heb namelijk ook zoiets meegemaakt...

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 21:04

purny schreef:
@San87: Het valt onder verkrachting want het is binnendringen in iemand zonder toestemming. Als ik bij jou bij wijze een vinger in je oor zou steken valt dat volgens de wet onder verkrachting. Ik heb namelijk ook zoiets meegemaakt...

sorry hier moet ik wel hard om lachen :o
Meen je die echt een vinger in je oor valt onder verkrachting ghhehe hihi :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:05

Slachtoffers van zaken zoals verkrachting, incest, huiselijk geweld etc. zijn inderdaad heel vaak, geheel ten onrechte, geneigd de schuld bij zichzelf te leggen.. het is dus zeer ongewenst iemand iets dergelijks aan te praten :n

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:08

michelle933 schreef:
purny schreef:

sorry hier moet ik wel hard om lachen :o
Meen je die echt een vinger in je oor valt onder verkrachting ghhehe hihi :D

In principe valt het binnendringen in iemands lichaam zonder toestemming VOLGENS DE WET onder verkrachting. Dat is wat de politie ook tegen mij heeft gezegd. Men doet er wel grappig over maar als je het zwart op wit bekijkt is het zo.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 21:09

jaa dat is wel helemaal waar!
Maar aan je vinger in iemand zijn oor doen daar ook onder valt.. hihi daar had ik nog niet aan gedacht

KilledJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:09

hey ts, ik wil even zeggen dat ik je erg moedig vind.
het zal wel goed zijn dat je je verhaal kwijt kan, ook naar later toe is het belangrijk
dat je erover kan praten, ik heb jaren terug iets soortgelijks meegemaakt maar heb het nooit aan iemand verteld.
waardoor je er steeds door achtervolgt wordt.

succes bij de zedenpolitie

charlotte20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:09

Jeetje wat een rotsituatie, je hoeft echt niet bang te zijn dat je hun tijd verspilt, daar bij de zedenpolitie. Deze mensen zijn er juist voor jou! Heel veel succes en hopelijk gaat het snel beter met je!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:12

Killyenn schreef:
Ongepaste vragen wel. Jouw vraag is niet alleen ongepast in deze situatie, maar ongepast in het algemeen. Nogmaals: het heet victim blaming en komt voort uit rape-culture, een schadelijk cultureel idee dat het slachtoffer verantwoordelijk is voor haar aanranding of verkrachting door de kleren die ze aanhad, of omdat ze niet hard genoeg gevochten heeft, of een ander totaal niet relevante reden. De enige die er voor zorgt dat iemand verkracht wordt is de verkrachter. Of iemand wel duidelijk genoeg 'nee' zegt is niet van toepassing. Waar het om gaat is dat iemand haar gepusht heeft om seks te hebben terwijl ze op geen enkel moment een duidelijke, enthousiaste 'ja' heeft laten horen. Dat is niet oke, en je kunt zijn gedrag niet verantwoorden door haar te vragen of ze wel duidelijk genoeg nee heeft gezegd. Dat is als zeggen dat iemand die aangereden is door een dronken chauffeur niet hard genoeg geroepen heeft dat hij moest remmen.

Als TS aangifte doet, stelt de zedenpolitie haar ook ongepaste vragen. Immers de politie moet feiten vaststellen en zeker weten dat het slachtoffer de waarheid verteld.
Stel dat het tot een rechtzaak komt, wat denk je dan dat de advocaat van de verdachte voor vragen gaat stellen?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:15

Lynn_Nikita schreef:
wsundayl schreef:

Ik vind het ook geen domme vraag hoor. Ik vraag me namelijk het zelfde af.

TS, ik hoop dat je van deze ervaring hebt geleerd. Ik vind je namelijk erg naïef overkomen, je was destijds 17/18? en je bent ondanks alle gekke signalen die er vanaf het begin af aan waren toch steeds verder meegegaan met deze man. Hopelijk zal je dit in de toekomst niet weer doen.
De zedenpolitie is erg bekwaam in dit soort situaties, je kunt gewoon rustig je verhaal doen zij zullen luisteren. Je kunt aangeven wat je wel en niet fijn vindt. Succes! :)

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 21:20

Breaking news!!
ik ben er achter gekomen via een andere bokker..
dat hij dus in de 40 schijnt te zijn..
en vaak op zijn oude werk.. meisjes/vrouwen lastig viel..

ofterwel een gore viese *^&%&*$ pedo..
Ik had hem eerlijk waar geen 40 geschat..
maar in schatte ben ik dan ook niet zo goed.. -O-
he get ik er gewoon misselijk van.. van alles.. maar vooral ook die leeftijd.. #) %)
Laatst bijgewerkt door Hieperdi op 19-11-12 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:21

wsundayl schreef:
Je vraagt zelf of het een domme vraag is, mijn mening is ja. Sorry ts, dat ik zo op iemand in jouw topic reageer maar kan me zo giftig maken om dat soort opmerkingen. Wens je nogmaals heel veel sterkte, je mag me altijd pb-en als je je verhaal wilt doen.

Ik vind het geen domme vraag hoor. Ik sta te kijken van de naiviteit...dat het nog bestaat. Of dachten jullie allemaal dat de bedoeling van die jongen was om een gezellig kopje thee te drinken. Tuurlijk mag hij dit nooit en te never doen, tuurlijk is hij verschrikkelijk fout bezig geweest, maar de kat op t spek binden is ook niet zo tactisch...

TS heel veel sterkte donderdag!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:23

Het is hem....., maar dat wist ik al door je OP.

De viespeuk zat destijds al achter jonge meiden aan.
en deed hij zijn MJ kunstjes...., glad mannetje is het.

Hij heeft veel contact gezocht destijds en als ik me niet vergis is dat ook een reden geweest waarom hij toen uit dat bedrijf weg is gegaan maar dat weet ik niet 100% zeker.....
Laatst bijgewerkt door Lotus83 op 19-11-12 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:23

Naïef of niet...niemand heeft het recht om zomaar aan je te zitten :(:) Ik wens je heel veel sterkte toe en ik vind het moedig van je dat je alsnog een gesprek aangaat met de zedenpolitie.