juniper schreef:Je kan 2 kanten opgaan. Blijven wassen met normale shampoo's en conditioners, en een serum gebruiken. Of kiezen voor producten zonder sulfaten en siliconen, geen serums maar bijvoorbeeld kokosolie of arganolie.
Ik was volgens de laatste methode, omdat ik denk dat producten met sulfaten mijn haar te erg uitdrogen en kapotmaken, waardoor het afbreekt. Siliconen gebruik ik niet omdat ik wil experimenteren of mijn haar hier op de lange termijn van opknapt. De hypothese is namelijk dat producten met siliconen een laagje om je haar leggen, waardoor er geen vocht meer door kan dringen tot je haar. Het glanst mooi en valt soepel, maar eigenlijk is het nep.
Het is dus maar net wat je wilt en hoeveel tijd je in je haar wilt steken. Je haar zal niet in een dag veranderen natuurlijk, dat is een proces wat weken kost, zoniet jaren, omdat je haar misschien al te erg beschadigd is en je nieuw haar moet laten uitgroeien.
Ik heb een tijd shampoo gebruikt zonder troep, maar mijn haar wordt er erg droog van.
Het piept en is haast niet te borstelen.
Ik denk dat de theorie opgaat, net als dat je overgaat op creme's en andere huidproducten zonder troep (dat gebruik ik dan weer wel al 6 jaar... dus daar heb ik geen afkickverschijnselen van.
Is jouw haar ook zo pieperig breekbaar nu je bent overgestapt?