Wat is nou echt Goede haarverzorging?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 00:21

Henna! :j Ik heb zelf lang en veel haar en had echt issues. Nu heb ik henna in mijn haar gedaan en mijn haar is echt minder droog, het klit minder en het glanst. Het nadeel is dat je er niet met chemisch haarverf overheen kan want dit geeft een chemische reactie met elkaar. Je hebt trouwens heel veel kleurtjes, maar je kan ook kiezen voor de transparante versie.

Ik gebruik ook Wella professionals van de kapper maar dat is een vrij agressieve shampoo dus daar was ik mijn haar niet dagelijks mee.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 00:24

Dhani schreef:
Daar bedoelde ik mee als ik uit mijn bed kom. Dan moet ik het echt kammen. Dan zou ik elke dag mijn haar moeten wassen met alleen conditioner? Hoe moet ik dat dan voor me zien?

Wat je kunt doen is een kam kopen met hele wijde punten, en je haar daarmee voorzichtig uit de knoop halen. Daarna was je het, en zodra je bv shampoo in je haar heb zitten, kiep je je haar voorover en knijp je je haar richting je hoofdhuid. Je 'scrunched' het als het ware. Nadat je dat een tijdje gedaan hebt spoel je je haar, en herhaal je het zelfde proces met anti klit. Ook maak je je haar op die manier droog na het douchen, je scrunched het water eruit, ff opdrogen in een handoek, weer scrunchen, en dan als je wilt gel erin, en aan de lucht laten drogen. Echt de moeite waard!

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 00:24

Oke goed dat je het met een grove kam borstelt met de conditioner erin. Krul haar pluist altijd hoe gezond het ook is. Als je het afgedroogd hebt kam het heel voorzichtig weer met een grove kam en doe er vervolgens flink wat mousse in daarna pak je een droge handdoek en ga je op de kop staan om het vervolgens met de handdoek op te knijpen. Je haar zal als het droog is wel een beetje hard zijn door de mousse. Borstel het dan niet meer want daar word het pluizig van. Dat het afknapt kun je niks aan doen helaas want dat is de eigenschap van krullend haar. Ik kan je nu adviseren om bepaalde producten te kopen maar daar heb je niks aan. Van de producten uit de winkel heb ik geen verstand van. Wij werken zelf met het merk Alcina en Doop beide merken hebben fantastische producten voor krullend haar als je daar meer over wil weten pb mij dan even.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 00:24

Ik wil echt mijn haar niet kleuren. Ik vind lang gekleurd haar niet mooi. Ik heb het jaren gekleurd gehad. De gekste kleuren. Van roze fel rood. Blauw. Paars. Ik denk dat ik er een beetje te volwassen voor ben geworden. Er zit nu geen kleur in mijn haar. En ik vind het prima zo :D Van mezelf heb ik een mooie kleur.

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 00:26

Adamootje schreef:
Henna! :j Ik heb zelf lang en veel haar en had echt issues. Nu heb ik henna in mijn haar gedaan en mijn haar is echt minder droog, het klit minder en het glanst. Het nadeel is dat je er niet met chemisch haarverf overheen kan want dit geeft een chemische reactie met elkaar. Je hebt trouwens heel veel kleurtjes, maar je kan ook kiezen voor de transparante versie.

Ik gebruik ook Wella professionals van de kapper maar dat is een vrij agressieve shampoo dus daar was ik mijn haar niet dagelijks mee.

Je kan het idd dan niet meer met een ander merk kleuren omdat henna de eigenschap heeft om een laagje te vormen om het haar dus is het echter niet goed voor jou haar zodra het eruit zal zijn is je haar eerder slechter dan beter.

thillie

Re: Wat is nou echt Goede haarverzorging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 00:27

Oh ja de dag erna als je van bed komt je haar even beetje nat maken en vervolgens weer de mousse erin etc.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 00:29

thillie schreef:
Oh ja de dag erna als je van bed komt je haar even beetje nat maken en vervolgens weer de mousse erin etc.

Moet ik het dan niet kammen? ;) Ik pb je morgen even voor de mogelijkheden. Ik ben wel benieuwd.

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 00:31

Ja je kan het dan even kammen met een grove kam. We waarschuwen klanten altijd om het niet te kammen etc als het nat is alleen is dat voor krullend haar gewoon onmogelijk.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 00:33

Dus gewoon met de grove kam voorzichtig kammen. Ik kam altijd van onder naar boven.

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 00:36

Ja met de grove kam je kan. Wij verkopen een spray voor de doorkambaarheid dat zou je er evt in kunnen doen. En van onder naar boven is altijd goed.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 00:39

Dankjewel voor je Advies :D Ik ga nu slapen. Ik zal je morgen even pbtje sturen.

Welterusten. :Z

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 00:40

Is goed!! Trusten!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 01:05

juniper schreef:
Je kan 2 kanten opgaan. Blijven wassen met normale shampoo's en conditioners, en een serum gebruiken. Of kiezen voor producten zonder sulfaten en siliconen, geen serums maar bijvoorbeeld kokosolie of arganolie.

Ik was volgens de laatste methode, omdat ik denk dat producten met sulfaten mijn haar te erg uitdrogen en kapotmaken, waardoor het afbreekt. Siliconen gebruik ik niet omdat ik wil experimenteren of mijn haar hier op de lange termijn van opknapt. De hypothese is namelijk dat producten met siliconen een laagje om je haar leggen, waardoor er geen vocht meer door kan dringen tot je haar. Het glanst mooi en valt soepel, maar eigenlijk is het nep.

Het is dus maar net wat je wilt en hoeveel tijd je in je haar wilt steken. Je haar zal niet in een dag veranderen natuurlijk, dat is een proces wat weken kost, zoniet jaren, omdat je haar misschien al te erg beschadigd is en je nieuw haar moet laten uitgroeien.

Ik heb een tijd shampoo gebruikt zonder troep, maar mijn haar wordt er erg droog van.
Het piept en is haast niet te borstelen.
Ik denk dat de theorie opgaat, net als dat je overgaat op creme's en andere huidproducten zonder troep (dat gebruik ik dan weer wel al 6 jaar... dus daar heb ik geen afkickverschijnselen van.

Is jouw haar ook zo pieperig breekbaar nu je bent overgestapt?

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 02:10

Inecto kokos-olie shampoo/conditioner :)
(Hebben ze gewoon bij de Kruidvat)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 09:17

Dhani schreef:
Ik wil echt mijn haar niet kleuren. Ik vind lang gekleurd haar niet mooi. Ik heb het jaren gekleurd gehad. De gekste kleuren. Van roze fel rood. Blauw. Paars. Ik denk dat ik er een beetje te volwassen voor ben geworden. Er zit nu geen kleur in mijn haar. En ik vind het prima zo :D Van mezelf heb ik een mooie kleur.

Nou dat is mooi want henna heeft ook een transparante versie. Dan krijg je dus wel heel mooi verzorgd en glanzend haar zonder de rode gloed er in. ;) volgens mij is de transparante versie ook gewoon bij de tuinen te koop.