al 4 weken .. vrouwen probleem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:35

Dit kunnen poliepen of een vleesboom zijn in je baarmoeder TS :-) ik zou er zeker even naar laten kijken, dat kan geen kwaad!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:37

nientje78 schreef:
Geryon schreef:
Jeetje, dat is lang! Ik ben maar héél soms ongesteld, om het half jaar ofzoiets. Ook niet goed natuurlijk, moet ook wel iets mis met mij zijn.

Dat heb ik ook en ik schijn een bepaald hormoon niet aan te maken waardoor je zwanger word.

Citaat:
Maar vind sommige posts hier wel overdreven. Gelukkig ben je niet zo snel bang.

Wat vind je er precies overdreven aan?

Onze kennis dacht er ook zo lichtzinnig over.
'ach....het zal wel overgaan'
'ach....komt wel goed'
En nu groeien er 2 kinderen zonder hun moeder op.
Ze is ook gewoon veels te laat naar de dokter geweest (pas na 3-kwart jaar ofzo na heel veel aandringen van iedereen)

Tuurlijk.....het hoeft helemaal niks ernstigs te zijn,
maar ik wil met mijn verhaal wel duidelijk maken dat je het wel serieus moet nemen!

Dus je bent onvruchtbaar? Er is bij mij trouwens nog meer aan de hand dan gewoon niet ongesteld worden (vooral omdat ik nog zo jong ben). Dit verhaal maakt me toch wel een beetje bang. Arme kinderen! Maar angst om te gaan heeft nog steeds de overhand :o
Zou het inderdaad wel serieus nemen TS.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:53

Ts bang maken met allerlei ziektes lijkt me ook niet nodig, maar denk dat het duidelijk is dat een bezoekje HA geen overbodige luxe is... Sterkte iig ts, lijkt me echt vervelend :(:)

s6801881

Re: al 4 weken .. vrouwen probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:55

Dames, de TS kan toch niet voor maandag naar de HA en ze gaat al een afspraak maken. Het lijkt me niet nodig om haar nu bang te gaan maken met allerlei spookverhalen. Daar heeft ze echt geen leuker weekend om ;)

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:01

Hoe lang geleden precies ben je gestopt met ac? het is namelijk heel normaal dat het daarna een paar weken duurt voordat je cyclus weer op regel is. Dat kan betekenen dat je heel langniet menstrueerd of heel lang wel. alletwee normaal. Is een prolactinoom de reden dat je moeilijk zwanger kan worden? Hoeveel vloei je precies? Past het in een paar inlegkruisjes per dag of heb je veel verband nodig? Maar daarbij, of het veel of weinig is laat je aankomende week even zien bij je huisarts, het is sowieso verstandig om een ( soa)- uitstrijkje te doen meteen. En even je Hb checken. Succes meid, wel even gaan maar maak je geen zorgen!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:28

@PLK waar haal jij uit dat ze moeilijk zwanger kan worden? Ze zei dat ze op dit moment geen seksuele relaties heeft?

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 13:21

Geryon schreef:
Jeetje, dat is lang! Ik ben maar héél soms ongesteld, om het half jaar ofzoiets. Ook niet goed natuurlijk, moet ook wel iets mis met mij zijn. Maar vind sommige posts hier wel overdreven. Gelukkig ben je niet zo snel bang. Zou maar gewoon maandag een afspraak maken en zien wat de huisarts zegt.

ooit gehoord van PCOS? :)
TS ik zou echt even langs de huisarts gaan,ook al shet al stopt.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 13:23

Je hebt als laatste anticonceptie de prikpil gebruikt toch? Die kan je hele cyclus ook enorm in de war stoppen. Ben je in het afgelopen jaar ( nadat je met de prikpil gestopt bent) wel ongesteld geweest?
Of is het een jaar weg geweest (wat nog wel eens gebeurd na de prikpil) en nu een maand achter elkaar? In dat geval zou ik me denk ik nog niet zon zorgen maken.
Als je na het stoppen met de prikpil wel normaal ongesteld bent geweest en nu is het opeens een maand lang .. Dan zou ik toch even naar de huisarts gaan maandag..

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 13:24

Nee het heeft geen zin om TS nu bang te maken met allerlei ziektes.
Een maand lang ongesteld zijn kan heel normaal zijn, een bezoekje aan de HA zal uitsluitsel geven.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 13:44

Ik ben ook niet extreem ongerust.. maar vind het toch wel raar aangezien ik normaal juist nooit lang ongesteld ben.. maar morgen bel ik de huisarts moet toch ook nog voor de griepprik..

bedankt allemaal voor de reacties en tips.. was toch fijn dit ook te kunnen delen

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:57

Hey TS, heb je de HA al kunnen bereiken?

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:19

ben ook wel benieuwd of je vandaag contact hebt gehad met de huisarts?

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 18:32

Hey ..
Ik heb woensdag om 10 voor 11 een afspraak.
Ik bloed vandaag wel minder heftig

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:43

goed van je zeg! voor je het weet ben je overmorgen!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:44

Dat is al een positief teken. Succes woensdag! :)

geezzzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:31

Hier een ervaringsdeskundige, 't kan ook gewoon een tijdelijke onschuldige hormonale onbalans zijn. (En dat komt gelukkig vele malen vaker voor dan de horrorscenario's die hiertussen staan.)

Goed van je dat je het even laat checken, zeker belangrijk! :-)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:54

Hoe is het vandaag gegaan?

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 22:40

Hoi allemaal .
De arts heeft niks kunnen ontdekken wat hij nu kon zien.
Ik moet nu weer voor 3 maanden aan de pil en dan weer stoppen en dan kijken of mijn lichaam g
Het normale ritme weer opgepakt heeft.
Ik ben wel een beetje opgelucht.. Maar helemaal nog niet echt.
We gaan het nu dan maar weer afwachten

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 23:08

ik zat er vandaag nog aan te denken....fijn dat ie niets heeft kunnen ontdekken...hoop dat dit gaat werken, je hebt iig controle gehad, wacht het af en anders sta je gewoon weer bij hem op de stoep!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 23:17

Ik ben tijdens prikpil ongesteld geworden, een maand lang. Toen was ik het zat en heb de huisarts ingeschakeld, toen heb ik een maand lang een hormoon gehad (pilletjes) en sindsdien nergens meer last van.. Ik hoop dat het bij jou snel over is!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 23:29

Geen uitstrijkje gehad voor de zekerheid?
Of je hormoongehalte checken.
Zou ik toch op z'n minst op z'n plaats vinden ipv hormonen in je lijf stampen.

Artsen van tegenwoordig... Voor elk symptoom een pilletje... Ipv de oorzaak opsporen.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 02:01

Heb je alleen de pil gekregen of ook provera? Destijds heb ik Provera gekregen, na twee weken waren de menstruatieklachten zo goed als weg. Ik moest daarna wel 3 maanden aan de pil, en ben nu besloten aan de pil te blijven ivm regelmaat van de menstruatie. Ik hoop dat je klachten in ieder geval snel opknappen, dat je HA niets heeft gevonden bij het onderzoek is gelukkig al een positief teken.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 06:27

JuliaMaria schreef:
Dat vraag je je na een maand pas af?? Wordt wel eens tijd om naar de huisarts te gaan.. ;)

Ik bloed ook wel eens een paar weken achter elkaar en ga dan ook niet direct naar de dokter hoor!

Vervelend TS :(:) gelukkig heeft hij niets gevonden!

geezzzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 13:37

Hannanas schreef:
Geen uitstrijkje gehad voor de zekerheid?
Of je hormoongehalte checken.
Zou ik toch op z'n minst op z'n plaats vinden ipv hormonen in je lijf stampen.

Artsen van tegenwoordig... Voor elk symptoom een pilletje... Ipv de oorzaak opsporen.

Hormoongehalte checken? Er zijn zoveel hormonen die meespelen, iedere dag is weer anders, en vaak is het niet eens meetbaar, dat heeft over het algemeen weinig nut. Oorzaak zoeken? Voor slechts eenmalig twee/drie weken bloedverlies (zeer veelvoorkomend) iedereen gelijk een kijkoperatie (hysteroscopie) laten ondergaan? Hoezo over de top; onnodige ingreep en ongemak, hoezo stijgende zorgkosten in NL?

Een pilletje lijkt me prima bij klachten die pas zo recent zijn ontstaan. Als het daarna is opgelost heb je je een ingreep, veel gedoe, zorgen en kosten bespaard. Als de klachten aanhouden komt het punt dat er de nodige onderzoeken gedaan worden echt wel, ik weet er alles van... Hoop voor TS dat het tijdens en na het kuurtje weer normaal is, wel zo makkelijk! :j

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 14:06

Wat jij beschrijft heb ik ook. ik ben naar de huisarts geweest omdat ik inderdaad ook al 5 weken lang ongesteld ben. Ik dacht dat het door de overgang naar een andere pil kwam. De huisarts denkt van niet. Heb een uitstrijkje laten maken omdat ze mijn baarmoeder niet vertrouwd. Vleesboompjes komen volgens haar niet vaak voor bij mensen onder de 35.