Steeds een hongergevoel...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:23

TrIjNiE__ schreef:
mymy schreef:
Mischien wat van zuivel drinken naast je maaltijden?

Helpt dat?

Het enige wat echt helpt is meer eten.
Je bent aan het puberen, hebt dus meer eten nodig en je lichaam geeft het zelf al aan.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:30

pillow schreef:
En je eet geen warme maaltijd? Ik eet als ontbijt biogarde met een halve appel en halve sinaasappel en een oppertje muesli. Hier kan ik zonder verder iets te eten tot 1400 uur werken zonder honger te krijgen. Als ik eens brood eet of brinta dan heb ik om 1100 uur al weer honger

Biograrde werkt inderdaad goed, met muesli en stukjes fruit doorheen. Geen honger tot middags!

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:36

Hmmm ook al gaat het topic hier vooral over tieners (die nog moeten groeien), toch zit ik als 22 jarige ook met dat probleem.. Vooral 's avonds begint mijn maag onherroepelijk te knorren!
Moet wel zeggen dat ik 's morgens meestal niet eet, ik moet vroeg opstaan en het schiet er elke keer over...
Best wel ongezond dus, maar nog vroeger opstaan is écht geen optie, moet er nu al vroeger uit omdat ik mijn pony's eten moet gaan geven.
Ik probeer nu 's avonds wel veel minder te snoepen (slechte gewoonte I know!), en al eens meer een banaan enzo te eten. Maar dat knorrende buikje blijft er toch hoor.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:52

Hammeke schreef:
Hmmm ook al gaat het topic hier vooral over tieners (die nog moeten groeien), toch zit ik als 22 jarige ook met dat probleem.. Vooral 's avonds begint mijn maag onherroepelijk te knorren!
Moet wel zeggen dat ik 's morgens meestal niet eet, ik moet vroeg opstaan en het schiet er elke keer over...
Best wel ongezond dus, maar nog vroeger opstaan is écht geen optie, moet er nu al vroeger uit omdat ik mijn pony's eten moet gaan geven.
Ik probeer nu 's avonds wel veel minder te snoepen (slechte gewoonte I know!), en al eens meer een banaan enzo te eten. Maar dat knorrende buikje blijft er toch hoor.

Je lichaam heeft een ontbijt nodig.
Omdat we s'nachts zo'n 8 uur slapen slaapt onze verbranding ook, wanneer je geen ontbijt eet blijft je motor slapen totdat je hem eindelijk eens wakker schud met eten.

Wanneer je dit pas later op de dag doet, begint je motor dus later te werken met als gevolg dat je s'avonds dus enorme honger hebt.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:34

TrIjNiE__ schreef:
mymy schreef:
Mischien wat van zuivel drinken naast je maaltijden?

Helpt dat?

Fruit + brood + glas zuivel schijnt beter te vullen als je dat samen neemt ;)
Neemt niet weg dat je gerust meer mag eten hoor want je bent nog in de groei en als je honger hebt geeft jou lichaam dit aan.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:38

Hammeke schreef:

Als je honger hebt kun je toch gewoon een boterham met wat nemen? waarom zou je honger gaan lijde :P
lekker met kaas ofzo beter en gezonder dan snoep :)
Maakt echt niet uit dat je 22 bent! je zal vast genoeg doen overdag wat energie kost.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:18

Raponsje schreef:
Klarinda schreef:
Ik heb dit ook een beetje!
Ik ben 15, ik fiets 20 km heen en 20 km terug.
Ga ook weleens met de bus, en ik eet s ochtends 1 broodje bruin brood met hagelslag.
Maar dat doe ik al 4 jaar, en het is eigenlijk nog maar sinds een week begonnen ofzo!

En ik eet tussen de middag ook 1 broodje, en s avonds altijd warm.
Misschien vinden jullie het weinig, 2 broodjes per dag, maar ik doe dit al heel lang, en heb er verder nooit problemen mee gehad! ;)

Ik hoop dat je zelf ook snapt dat je lichaam hiermee ondervoed is.
Je komt zo nooit aan minimaal.1500 calorieen per dag.

raponsje heeft helemaal gelijk. Je bent in de groei en fietst 40 km per dag. Je kunt wel 10 boterhammen eten. Dit is echt veel te weinig Je moet wel erg dun zijn of je snoept veel

TrIjNiE__

Re: Steeds een hongergevoel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 21:36

Oke, dus nu ga ik ook een stuk fruit eten en melk drinken 's morgens.

Op internet lees ik dat rauwkost ook helpt? Is dat zo?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:50

Ik zit altijd zo vol van verse dadels, gezond en toch erg vullend :)

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 21:51

Heino schreef:
Ik zit altijd zo vol van verse dadels, gezond en toch erg vullend :)

Dat lust ik niet :o

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:51

TrIjNiE__ schreef:
Oke, dus nu ga ik ook een stuk fruit eten en melk drinken 's morgens.

Op internet lees ik dat rauwkost ook helpt? Is dat zo?

Nee, rauwkost vult niet.

Je zult simpelweg méér moeten gaan eten..

Reggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 23:19

Raponsje schreef:
Hammeke schreef:

Je lichaam heeft een ontbijt nodig.
Omdat we s'nachts zo'n 8 uur slapen slaapt onze verbranding ook, wanneer je geen ontbijt eet blijft je motor slapen totdat je hem eindelijk eens wakker schud met eten.

Wanneer je dit pas later op de dag doet, begint je motor dus later te werken met als gevolg dat je s'avonds dus enorme honger hebt.

Niet helemaal waar, je parasympatisch zenuwstelsel is wel degelijk actief tijdens de slaap (juist dan!)

en wat betreft biogarde, bij volwassenen is er pas verschil in de darmflora merkbaar bij inname van 7 liter tegelijk. Voor kleine kinderen is het wel sneller merkbaar maar bij volwassenen niet echt. Het is wel minder zuur en bevat wat meer vet waardoor het vullender is.

Verder mag je (afhankelijk van je lengte en gewicht) volgens de Nederlands richtlijnen wel rond de 2200 kcal per dag eten. Bruin brood is dus altijd goed om te vullen, banaan bevat ook meer dan een appel. Om je brood zo goed mogelijk te laten vullen moet je er genoeg bij drinken, dan kunnen de vezels opzwellen en geven ze een voller gevoel. Succes!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 23:24

Het is wel degelijk waar Reggs.

Je verbranding is wel actief, maar de activiteit is te verwaarlozen.
Je verbranding komt pas opgang wanneer je wat eet.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 23:30

Als je lekker in je vel zit, je goed voelt en een gewicht hebt wat past bij je lengte moet je gewoon eten als je honger hebt. Zéker als je in de groei bent.
Tuurlijk, het is fijn om erop te letten dat de basis van wat je eet enigszins gezond is, daar voel je je gewoon beter mee. Maar ik ga er niet vanuit dat ik nu iets nieuws zeg. Daarnaast mag afentoe iets 'ongezonds' ook best hoor, zo nauw komt het allemaal niet.
Als je honger hebt en je maag knort, moet je eten! Juist als je groeit heb je het nodig!

Ik vind het lichtelijk zorgwekkend dat als je je goed voelt, goed in je vel zit, een normaal gewicht hebt en toch calorieën telt, zeker als je 14 bent. Op iedere andere leeftijd trouwens ook, al kan ik me voorstellen dat daar uitzonderingen in zijn (mensen die bijzonder veel zijn afgevallen en daardoor een totaal nieuw eetpatroon aan moeten houden bijvoorbeeld).

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:24

Waar staat dat ze dat doet ? ( zie het nergens ff )

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:03

Oh nee, was niet specifiek bedoeld, heb het niet helemaal duidelijk opgeschreven zie ik nu.
Bedoelde meer in het algemeen, omdat ik het zoveel om me heen zo vaak zie, de neiging om té veel met eten bezig te zijn. In plaats van op je gevoel af te gaan 'ik heb honger dus ik eet gewoon' overmatig op getalletjes te gaan letten bijvoorbeeld, zonder dat daar een aanleiding voor is.
Ging dus helemaal niet specifiek over TS, was niet de bedoeling dat het zo overkwam.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 17:32

raya00 schreef:
Oh nee, was niet specifiek bedoeld, heb het niet helemaal duidelijk opgeschreven zie ik nu.
Bedoelde meer in het algemeen, omdat ik het zoveel om me heen zo vaak zie, de neiging om té veel met eten bezig te zijn. In plaats van op je gevoel af te gaan 'ik heb honger dus ik eet gewoon' overmatig op getalletjes te gaan letten bijvoorbeeld, zonder dat daar een aanleiding voor is.
Ging dus helemaal niet specifiek over TS, was niet de bedoeling dat het zo overkwam.

ik eet ook vaak ongezond hoor :o Ik vroeg me gewoon af wat je het best kan eten als je honger hebt :)

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 17:38

Hallo bokkers,
vandaag was de beste schooldag ever !! Mijn maag heeft de hele dag niet geknord *\o/* *\o/* *\o/*

wat ik gegeten en gedronken heb:
-ontbijt: 3 boterhammen, een appelsien, een glas melk
-pauze: een gekookt ei :P
-lunch: 3 boterhammen en 2 kopjes melk
-pauze: een koek
-na school: stuk chocolade en een appel

en mijn buik is nog steeds niet aan het knorren :j
Danku bokkers *\o/*

iemand tips waar ik het ei door kan vervangen? elke dag een ei vind ik er toch wel over gaan :o

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 17:42

Fruit, een appeltje, banaan, sinasappel.
Of gewoon nog een dubbele boterham met pindakaas.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 17:43

Je hebt ook van die meeneem bakjes yoghurt met muesli of danoontjes ofzo
mischien kun je zoiets eten in de pauze? of iets van sultana. of een zakje noten mix maar net wat je lekker vind/zin in hebt natuurlijk ;)

Maar het vult dus beter wat ik zei? ( die combi)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 18:01

Haal een goedkope plastic beker die je makkelijk mee neemt en niet gaat lekker.
s'ochtends even een verse smoothie maken met vers fruit en yogurt en dat in de pauze drinken.

Lekker snel en kan ook tussen lessen door en heel gezond en vult prima.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 18:03

uh die vitamines zijn dan toch al verloren? :P

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 18:06

mymy schreef:
uh die vitamines zijn dan toch al verloren? :P

Nee hoor.
Hoe kom je daar nou bij.

Lautje138

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 18:08

Raponsje schreef:
Het is wel degelijk waar Reggs.

Je verbranding is wel actief, maar de activiteit is te verwaarlozen.
Je verbranding komt pas opgang wanneer je wat eet.

Dit klopt helemaal! De verbranding, die ontstaat bij o.a. Gebruik van spieren valt ook onder het " sympathisch" zenuwstelsel. Die juist laag licht in rust. Waardoorde verbranding op een laag pitje blijft. Evenals de stofwisseling.

Maar wat Regg zegt klopt ook. Het Parasympatische zenuwstelsel is snachts tijdens het slapen actief. Maar hier valt dus niet de verbranding onder, maar de spijsvertering. De afbraak van het voedsel en dus het opslaan van het vet omdat het lichaam niet voldoende verbrand maar alles dus omzet in vetopslag.

Ontoppic, Rauwkost of salades van bijvoorbeeld paprika, komkommer, tomaat en bijvoorbeeld een ui zijn wel degelijk vullend en omdat ze "langzame suikers" bevatten blijf je ook langer verzadigd.

Het havermout verhaal is volgens mij voor iedereen anders. Als ik ontbeit met havermout, ( havermout, water, kiwi, rozijnen) heb ik binnen een uur zon honger alsof ik in dagen niet gegeten had.ik ben hier dus afgestapt.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 18:16

Ariebren schreef:
Fruit, een appeltje, banaan, sinasappel.
Of gewoon nog een dubbele boterham met pindakaas.

pindakaas vind ik echt smerig ! :j