TrIjNiE__ schreef:mymy schreef:Mischien wat van zuivel drinken naast je maaltijden?
Helpt dat?
Het enige wat echt helpt is meer eten.
Je bent aan het puberen, hebt dus meer eten nodig en je lichaam geeft het zelf al aan.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
pillow schreef:En je eet geen warme maaltijd? Ik eet als ontbijt biogarde met een halve appel en halve sinaasappel en een oppertje muesli. Hier kan ik zonder verder iets te eten tot 1400 uur werken zonder honger te krijgen. Als ik eens brood eet of brinta dan heb ik om 1100 uur al weer honger
Hammeke schreef:Hmmm ook al gaat het topic hier vooral over tieners (die nog moeten groeien), toch zit ik als 22 jarige ook met dat probleem.. Vooral 's avonds begint mijn maag onherroepelijk te knorren!
Moet wel zeggen dat ik 's morgens meestal niet eet, ik moet vroeg opstaan en het schiet er elke keer over...
Best wel ongezond dus, maar nog vroeger opstaan is écht geen optie, moet er nu al vroeger uit omdat ik mijn pony's eten moet gaan geven.
Ik probeer nu 's avonds wel veel minder te snoepen (slechte gewoonte I know!), en al eens meer een banaan enzo te eten. Maar dat knorrende buikje blijft er toch hoor.
Hammeke schreef:Hmmm ook al gaat het topic hier vooral over tieners (die nog moeten groeien), toch zit ik als 22 jarige ook met dat probleem.. Vooral 's avonds begint mijn maag onherroepelijk te knorren!
Moet wel zeggen dat ik 's morgens meestal niet eet, ik moet vroeg opstaan en het schiet er elke keer over...
Best wel ongezond dus, maar nog vroeger opstaan is écht geen optie, moet er nu al vroeger uit omdat ik mijn pony's eten moet gaan geven.
Ik probeer nu 's avonds wel veel minder te snoepen (slechte gewoonte I know!), en al eens meer een banaan enzo te eten. Maar dat knorrende buikje blijft er toch hoor.

Raponsje schreef:Klarinda schreef:Ik heb dit ook een beetje!
Ik ben 15, ik fiets 20 km heen en 20 km terug.
Ga ook weleens met de bus, en ik eet s ochtends 1 broodje bruin brood met hagelslag.
Maar dat doe ik al 4 jaar, en het is eigenlijk nog maar sinds een week begonnen ofzo!
En ik eet tussen de middag ook 1 broodje, en s avonds altijd warm.
Misschien vinden jullie het weinig, 2 broodjes per dag, maar ik doe dit al heel lang, en heb er verder nooit problemen mee gehad!
Ik hoop dat je zelf ook snapt dat je lichaam hiermee ondervoed is.
Je komt zo nooit aan minimaal.1500 calorieen per dag.
Raponsje schreef:Hammeke schreef:Hmmm ook al gaat het topic hier vooral over tieners (die nog moeten groeien), toch zit ik als 22 jarige ook met dat probleem.. Vooral 's avonds begint mijn maag onherroepelijk te knorren!
Je lichaam heeft een ontbijt nodig.
Omdat we s'nachts zo'n 8 uur slapen slaapt onze verbranding ook, wanneer je geen ontbijt eet blijft je motor slapen totdat je hem eindelijk eens wakker schud met eten.
Wanneer je dit pas later op de dag doet, begint je motor dus later te werken met als gevolg dat je s'avonds dus enorme honger hebt.
raya00 schreef:Oh nee, was niet specifiek bedoeld, heb het niet helemaal duidelijk opgeschreven zie ik nu.
Bedoelde meer in het algemeen, omdat ik het zoveel om me heen zo vaak zie, de neiging om té veel met eten bezig te zijn. In plaats van op je gevoel af te gaan 'ik heb honger dus ik eet gewoon' overmatig op getalletjes te gaan letten bijvoorbeeld, zonder dat daar een aanleiding voor is.
Ging dus helemaal niet specifiek over TS, was niet de bedoeling dat het zo overkwam.
Ik vroeg me gewoon af wat je het best kan eten als je honger hebt
Raponsje schreef:Het is wel degelijk waar Reggs.
Je verbranding is wel actief, maar de activiteit is te verwaarlozen.
Je verbranding komt pas opgang wanneer je wat eet.