Niet kunnen opwarmen en warm blijven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 18:04

Sheran schreef:
Zit zo'n schildklieronderzoek in een standaard uitgebreid bloedonderzoek of moet je die speciaal aanvragen?

Eerlijk gezegd weet ik dat niet, ik kwam nl met vermoeidheidsklachten en toen kwam schildklier er dus uitgerold, vermoed dat het een beetje afhankelijk is waarvoor je een uitgebreid bloedonderzoek krijgt. Bij mijn tegenwoordige bloedonderzoeken (darmziekte) vraag ik mijn mdl arts het even mee aan te kruisen omdat hij het anders dus niet aankruist.

@Nanno_123 op zich hebben schildklierproblemen wel wat invloed op je gewicht maar lang niet altijd, mijn schildklier werkt nl niet en ik heb ondergewicht, dit is dus tegengesteld :p, bij mij kwam echter mijn darmziekte er pas uitgerold nadat er meer onderzoek werd gedaan naar mijn schildklierproblemen, werd geprikt op antistoffen en daar kwamen positieve antistoffen voor de ziekte van Hashimoto (schildklier) en coeliakie (darmziekte) uitgerold, een combinatie die trouwens ontzettend veel voorkomt omdat ze op hetzelfde gen liggen waar je dan een defect hebt (als ik de uitleg goed onthouden heb tenminste)

Nanno_123

Re: Niet kunnen opwarmen en warm blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 18:09

Tuurlijk hoeft het niet altijd zo te zijn, maar ik merkte wel omdat ik ook altijd erg mager was dat ik bij iedere klacht op mn schildklier werd getest haha!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 18:24

Schildklier zit niet in een standaard bloedtest.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 18:32

Ik heb even in je profiel gekeken, je bent idd erg mager.
Ik ben vorig jaar ook zo mager geweest, en ik herken het helemaal. Kreeg het echt niet meer warm toen!
Ik denk dat het dus echt aan je gewicht ligt. Wat bij mij hielp was: veel vette tussendoortjes eten, geen halfvolle/light producten nemen maar alleen volle, bij het toetje altijd pudding met slagroom en veel echte cola drinken. Ik at ongeveer 3000/4000 calorieën per dag! Dit heb ik weer langzaam afgebouwd toen ik eenmaal op gewicht was. En ik ben gestopt met sporten (ik rijd nog wel elke dag paard, maar voorheen sportte ik ook 3x in de week), mijn lichaam kon gewoon niet aankomen als ik het er steeds weer af sportte (ik sport nu wel weer, maar 1x per week).
En met een kruik naar bed helpt trouwens ook (maar dat is meer symptoombestrijding dan dat je de oorzaak aanpakt :P).

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 21:54

Ik woog eerst ook veel te weinig en had veel moeite om aan te komen. Diëtiste adviseerde iedere dag een gekookt ei, veel (gezond) beleg op je brood (dus niet 1 plak ham, maar 2), om de twee uur eten en bij de hoofdmaaltijden meer opscheppen dan normaal. Het enige dat helpt is MEER eten. Ook al denk je dat je al veel eet, maakt niet uit, gewoon nog meer. Dat is het enige dat mij heeft geholpen. In het begin zul je tegen je zin in eten omdat het zo veel is, maar uiteindelijk helpt het echt. Ik ben er 10 kg door aangekomen en nu ben ik op gewicht. Nog steeds slank, maar geen ondergewicht meer. Succes!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:05

Ik herken je verhaal wel.
Zolang ik bezig ben (werken overdag bijvoorbeeld) blijf ik wel op temperatuur, heb ik het zelfs snel warm, maar zodra ik eenmaal afkoel krijgt mijn lichaam zichzelf ook niet meer warm. Ik blijf lang koud. Een hete douche is prettig en scheelt iets, maar dan alsnog kan ik het vervolgens koud blijven houden.
In bed krijgt mijn lichaam het ook niet warm op eigen kracht, ik heb daarom (en voor mijn gewrichten) ook al jaren een verwarmd waterbed.
Waar het aan ligt geen idee, maar ik haat winters :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 22:07

Fijn dat dat bij jou heeft gewerkt Rapido! Mijn dietiste kreeg er echter niets aan en ik at me te barsten. Ik dronk zelfs die ubersmerige kartonnen pakjes erbij, maar het heeft helemaal niets geholpen. Nu eet ik weer 'normaal' en niet meer extreem veel, en ik val er ook niet door af. Het lijkt wel of eten niet zoveel invloed heeft ofzo. In ieder geval merk ik het verschil niet tussen 'heel veel' en 'veel'. En dan voelt 'veel' toch wel wat lekkerder in je maag. Ik eet ook vrijwel altijd tegen mijn zin, omdat er toch iets in moet, en als je steeds tegen je zin eet is eten ook niet meer leuk omdat het toch altijd tegen je zin is, zodat je eigenlijk altijd eet met tegenzin _O-

Ik warm inderdaad ook niets zelf op - ik heb tijdens een vakantie in Praag voortdurend met mijn moeder van schoenen gewisseld omdat zij ze dan steeds warm kon maken :))