Sheran schreef:Zit zo'n schildklieronderzoek in een standaard uitgebreid bloedonderzoek of moet je die speciaal aanvragen?
Eerlijk gezegd weet ik dat niet, ik kwam nl met vermoeidheidsklachten en toen kwam schildklier er dus uitgerold, vermoed dat het een beetje afhankelijk is waarvoor je een uitgebreid bloedonderzoek krijgt. Bij mijn tegenwoordige bloedonderzoeken (darmziekte) vraag ik mijn mdl arts het even mee aan te kruisen omdat hij het anders dus niet aankruist.
@Nanno_123 op zich hebben schildklierproblemen wel wat invloed op je gewicht maar lang niet altijd, mijn schildklier werkt nl niet en ik heb ondergewicht, dit is dus tegengesteld :p, bij mij kwam echter mijn darmziekte er pas uitgerold nadat er meer onderzoek werd gedaan naar mijn schildklierproblemen, werd geprikt op antistoffen en daar kwamen positieve antistoffen voor de ziekte van Hashimoto (schildklier) en coeliakie (darmziekte) uitgerold, een combinatie die trouwens ontzettend veel voorkomt omdat ze op hetzelfde gen liggen waar je dan een defect hebt (als ik de uitleg goed onthouden heb tenminste)
).