Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

vuurneon schreef:Heb je je nog steeds niet laten doorverwijzen?
lovelygirly schreef:Ik zit niet bij een longarst of dergelijk.
Echt alleen bij mijn eigen huisarts!
Firedancer schreef:lovelygirly schreef:Ik zit niet bij een longarst of dergelijk.
Echt alleen bij mijn eigen huisarts!
Lieve schat, aangenomen dat je huisarts op de hoogte is van de ernst van je situatie zoals je hem aan ons beschrijft, zou hij uit zijn vak ontheven moeten worden als hij jou niet doorverwezen heeft.
Een nieuwe huisarts is niet ingewikkeld en in dit geval geen overbodige luxe.
Met de zuurstofwaardes die je hebt KAN een mens niet functioneren! Punt. Zo simpel is het.
Het is HEEL slecht voor je algemene gezondheid om daarmee rond te lopen, nog even los van dat het je enorm belemmerd in wat je eigenlijk zou willen en moeten kunnen doen.
Met een zuurstofwaarde van 76% kun je je met opgeheven hoofd gaan melden op de noodvoorziening van de Eerste Hulp in een ziekenhuis. Zo slecht is die waarde! Laat staan met 60-ers. Als je bij mij in de buurt woonde had ik je er zelf heen gebracht of beter nog een ambulance voor je gebeld.
verootjoo schreef:Dat waren echt niet de zuurstofwaardes hoor... Dan had ze echt niet zolang kunnen rondlopen en ligt ze al ergens op de IC. Volgens mij waren dat de waardes van die peakflowmeter.
verootjoo schreef:Met 60% saturatie of 76% functioneer je echt niet meer hoor, zeker niet zo'n lange tijd. Je hebt tussen de 90 en 95% nodig om te functioneren. Er zijn wel mensen die het niet merken als ze er (ver) onderkomen, maar vaak zijn die mensen al in een ver stadium van longschade. Bovendien heeft de benauwdheid geen relatie met de zuurstofsaturatie maar zou ze nog veel andere klachten moeten hebben als ze langdurig met zo'n saturatie loopt.
Maar ik vind idd ook dat ze naar de longarts moet. Ik geloof alleen niet dat het de saturatie was die de arts meette.
Mij is het niet helemaal duidelijk geworden.

lovelygirly schreef:Dan zal het die peakflow wel zijn haha
Maar ik heb zonet een andere huisarts gebelt
Ik kan daar op genomen worden in hun bestand.
Deze gaan mij voortaan helpen.
Aankomende vrijdag heb ik een longfunctie test bij hun longarts
zodat ze kunnen zien hoe mijn longen er aan toe zijn...
Nu mijn eigen huisarts bellen om dit door te geven!
) voor je dat het je peakflow is die je noemde en niet je zuurstofwaarde. Die kun je inderdaad alleen maar meten op je vinger of oor, of via slagaderlijk bloed prikken.