Borstverkleining ja of nee ?? ik weet het niet ....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:47

Ik heb nog nooit zo'n goede keuze gemaakt als het ondergaan van een verkleining. Nooit spijt van gehad!!!!!!!!!
Het klopt dat je tijdelijk niets mag doen, maar willen is kunnen.

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 15:02

ik slik niet altijd paracetamol hoor, ik weet wat de gevolgen kunnen zijn, maar als ik er echt zo'n last van heb dat ik niet kan slapen dan neem ik ze in

Tuedelue

Re: Borstverkleining ja of nee ?? ik weet het niet ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:53

Die paar weekjes niks kunnen weegt niet op tegen elke dag opstaan zonder pijn en kunnen doen en laten wat je wil.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:08

Ik heb vorig jaar een borstverkleining laten doen, en nog nooit zo'n goede keus gemaakt als toen! Wat een verademing voor mijn nek, schouders en rug, aangezien ik erge klachten had, en ook nog eens in de zorg werk.

Tuurlijk moet je de eerste weken heel rustig aandoen, maar die weken zijn zo voorbij, en je hebt er heel wat moois voor terug.

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:55

Precies kimberly.
Ik heb het trouwens net voor kerst laten doen toen, en dat was het makkelijkste ivm vrij krijgen etc.
De arts vroeg bij mij of ik wel zeker was aangezien ik geen borstvoeding meer zou kunnen geven, heb even getwijfeld maar toch ervoor gegaan wilde niet nog jaren met pijn lopen. En wat ben ik blij.

Daarbij die littekens vallen reuze mee hoor, goed smeren met vit e creme en de creme die je krijgt vanuit het ziekenhuis iets met siliconen en je ziet ze amper nog.
Dat was echt het minste waar ik me destijds zorgen over maakte.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:14

Tuedelue schreef:
Daarbij die littekens vallen reuze mee hoor,

En daarbij, wie ziet ze nu? Ik heb in 2005 of 2006 de operatie ondergaan. Ik heb er eigenlijk vrij weinig last van gehad. Zou het zo weer doen, wanneer het nodig zou zijn.
Ja, ik vond het vervelend dat ik niets/weinig mocht, en niet zo'n beetje ook. Ik heb me dan ook niet volledig gehouden aan wat me geadviseerd werd qua rust, waardoor mijn littekens iets minder mooi genezen zijn. Nu denk ik over mijn littekens wel erg makkelijk, niemand ziet het, tenzij ik een bikini draag, dan kun je er wel 0,5 cm van zien ;)

Qua paarden, is er geen periode dat ze dag en nacht op de wei staan of kunnen staan? Bij ons is er ieder jaar wel een periode waarin er op de wei meer dan genoeg gras staat en ze dus alleen drinken nodig hebben. Na 2 weken kun je ze wel weer wat beweging geven, mits je rustige paarden hebt.
Houd er wel rekening mee dat fietsen misschien nog wel onaangenamer is dan autorijden, denk aan drempeltjes/ongelijke weg! Dat is hetgeen me het meest bij is gebleven. Na 1 week wilde ik 's avond met een vriend wel in de stad wat gaan drinken, en toen we terug moesten viel de fietstocht me toch wat tegen!

Al met al, ik zou het je zeker aanraden! Als het gedaan is en je 6-8 weken voorbij zijn, zul je er waarschijnlijk alleen maar heel erg blij mee zijn!

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 07:51

dat is het punt, ze mag niet dag en nacht naar buiten, vanwege hoefbevangen gevoelig, maar ja ik laat het allemaal maar even bezinken, tenslotte is er overal een oplossing voor :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 07:53

tijdje een graaskorf, en zoals ik al zeg er zal heus wel iemand zijn die je kan helpen even doorbijten en niet gelijk overal nee tegen zeggen. je beesten zullen er heus niet onder lijden.

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 08:49

ais
Ja klopt, niemand die het ziet bij mij (vaste relatie) maar ken ook meerdere mensen die een nog een wisselende relatie hebben en de meeste valt het niet eens op, pas nadat je erover heen 'wijrft' dat ze zoiets hebben van hun?

Ik heb me wel aan de 6 weken gehouden, omdat mijn moeder het niet gedaan had en toch een ontsteking had opgelopen en daardoor de wonden nog een hele tijd open lagen. Dat wilde ik absoluut niet want ontsteking betekende nog langer niet paardrijden.
Maar uiteindelijk vallen die 6 weken reuze mee zker vergeleken met al die jaren pijn ervoor.

Bij mij zie je de littekens niet, ook niet als ik een bikini aanheb.

Shettie heb je geen vriend(in) die misschien die 6 weken lang 1x per dag je paardjes kan doen en dan kunnen je ouders misschien ook een keer op een dag. Of misschien heb je wel meerdere goede bekenden die zich kunnen afwisselen ofso. En daarbij na 4 weken als je wonden dichtzijn kun je heus wel weer voeren enz.
Desnoods zoek je iemand die je een paar euro geeft op een dag. Er is heus wel iets op te verzinnen.

Mijn moeder die het ook heeft laten doen heeft 2 eigen zaken, een ijssalon en een restaurant. Dat is ook gelukt. Ze heeft ook al 2 nieuwe heupen gekregen ook dat ging goed. Het lijkt allemaal zoveel qua tijd dat je rust moet houden, maar als iedereen een handje helpt is het zo gebeurd.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:32

ik ga de stap in januari zetten, de operatie datum is al bekend

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 11:16

jeetje meid, succes alvast.
Ik heb de stap nog niet gezet, heb houdingstherapie gehad en het gaat al een stuk beter, geen pijn meer in mijn nek en rug

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:18

ik heb en rugpijn, grote borsten en reuma
geen leuke combi dus dan maar een stukkie kleiner en minder zwaar

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 11:24

jeetje das zeker geen prettige combi meid en dan ook nog reuma erbij dan kan ik me voorstellen dat je de stap zet zeg.
Ik ga de stap toch nog maar niet zetten, ik heb nu houdingstherapie en ik moet zeggen het gaat al een stuk beter, heb al niet zo veel rug en nekpijn meer gelukkig

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:34

let er dan ook wel op dat je heel goed je oeveningen blijft doen, anders zak je binnen de kortste keren weer terug in je oude houding en komt de pijn dus ook weer terug.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:36

Ik heb 15 jaar geleden een borst verkleining gehad. Had het tien jaar eerder moeten doen. Ik kan zoveel meer nu ik niet meer met pijnlijke schouders en nek rondloop. En dan het kopen van je eerste bh na de operatie is gewoon een feestje. Leuke dingen in jouw maat, die dan ook nog te betalen zijn. Gewoon je bh's kunnen kopen bij de hema.
Ik begon vergroeiingen in mijn nek te krijgen, en heb gelukkig de operatie gehad voordat het echt fout ging. Maar echt, mijn ervaring, ik had het tien jaar eerder moeten doen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:50

Ik heb het op mijn 19e laten doen, beste keuze van m'n leven. Heb me braaf aan de 6 weken gehouden, had ook enkele complicaties met de wond maar 't is me 200% meegevallen. Doen!

Nu 4 jaar later ben ik aan het afvallen (kreeg het voor de operatie gewoon niet voor elkaar) maar m'n tieten zijn nog intact na -10 kilo. :D

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:03

dat zal ik ook missen als kiespijn, die pijn in mijn nek

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 13:44

zo ik ben al flink aan het aftellen nog een paar dagen en dan is het zo ver

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 13:45

kimberley12 schreef:
Ik heb vorig jaar een borstverkleining laten doen, en nog nooit zo'n goede keus gemaakt als toen! Wat een verademing voor mijn nek, schouders en rug, aangezien ik erge klachten had, en ook nog eens in de zorg werk.

Tuurlijk moet je de eerste weken heel rustig aandoen, maar die weken zijn zo voorbij, en je hebt er heel wat moois voor terug.

hoe lang heb je je rustig gehouden totdat je weer dingen kon gaan doen

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:59

Ik heb het vandaag achter de rug

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:06

Wauw wat super en wat dapper!! Hoe is het gegaan?
Ondanks de pijn die je wellicht hebt, zal het einddoel beter zijn dan dat :)

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 07:13

ze zien er mooi uit
het is niet helemaal gegaan zoals ik wilde ben 2 keer onder narcose geweest

maar ben goed verpleegd door de bergman kliniek mensen echt die zijn zo professioneel