De pil... ALWEER vergeten.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:22

Een vriendin van me vergat de pil ook telkens en die is mede daarom overgestapt op de prikpil, die haal je eens in de zoveel weken/maanden, wellicht een optie?

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:23

naast je tandenborstel leggen?

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:23

wekker op je mobiel idd, en het een vaste gewoonte make zoals idd same met je vitamine pil of na het tandenpoetsen.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:24

Ik ga waarschijnlijk ook de prikpil nemen, ook omdat ik hem minstens 1x per strip vergeet en dat gewoon riskant is.

Heeft iemand daar ervaring mee?

xZiva_

secricible schreef:
Die van mij zit om mijn haarborstel met een elastiekje.... Mijn haren kammen zal ik sochtends zeker niet vergeten!

oeh die is ook wel slim :D
tot nu toe nog geen 1x vergeten, maar slik hem pas een maandje :o

ik neem hem nu in de avond, en neem hem dan altijd voordat ik uitga, dan kan ik 's nachts gewoon mijn bed inploffen

eenitraM

galley schreef:
Ik pak hem altijd voor het tanden poetsen, werkt prima tot je op stap gaat en je tanden een avondje niet poetst...

Ach, gekeken naar de hoeveelheid dat ik mijn pil vergeet en sex heb denk ik dat de kans alsnog nihil is. Je hoort ook regelmatig dat mensen na het stoppen enkele maanden nodig hebben om zwanger te worden.

Ik slik de pil altijd savonds en hij ligt onder mijn kussen :D

Feanyth

Re: De pil... ALWEER vergeten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:28

Slikte vroeger ook altijd de pil. Met enige regelmaat had ik ook problemen met het volgen. Ben uiteindelijk overgestapt. Heb twee jaar geleden een Mirena (hormoonspiraal) laten plaatsen. Dit had ik jaren geleden moeten doen. De baarmoeder wordt tot ruste geplaatst. Oftewel. Geen menstruatie meer. En heb ook geen bijwerkingen die je van de pil wel kunt hebben.
1 nadeel. Ieder vijf jaar moet ie vervangen worden.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:47

ik leg hem op mijn kussen, dan kan ik er niet omheen kijken :)
verder zette ik vroeger toen ik het ook wel eens wilde vergeten een wekker

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:51

Ik leg de strip bij mijn make-up. Ik ga niet zonder mascara de deur uit. Mijn haarborstel ligt op hetzelfde kastje, dus soms leg ik de strip op de haarborstel. Ik heb lang haar, dus kan niet zonder een borstel er door heen te halen de deur uit..

Ellen_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:52

In je telefoon als remember, elke dag aflaten gaan op de zelfde tijd, en het dan ook DOEN!
Er moet ritme in het nemen van de pil komen.

Ik deed dit ook altijd op deze manier, maar ben gestopt met de pil

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:52

Mijne ligt op de badkamer naast de tandpasta, zo vergeet ik m nooit :D.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:53

Ik heb mede hier om een mirena spiraal.. Eens in de 5 jaar plaatsen ze een nieuwe en verder hoef ik nergens meer aan te denken :) Ik vergat de pil namelijk ook regelmatig wat ik ook deed..

Ellen_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:54

Nessah schreef:
Ik heb mede hier om een mirena spiraal.. Eens in de 5 jaar plaatsen ze een nieuwe en verder hoef ik nergens meer aan te denken :) Ik vergat de pil namelijk ook regelmatig wat ik ook deed..

ik heb ook een Mirena, vind het ideaal!...

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:54

ik heb een extra strip in mijn portomonnee zitten, als ik hem dan vergeet kan ik hem in de bus of op school of op mijn werk nog pakken

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:55

Nuvaring zendt trouwens per 1-12 geen reminders meer uit via sms he!

Ik vergat de pil ook constant, wekker zetten werkte niet, naast/op mn tandenborstel, nachtkastje etc. Niets hielp, bleef 'm vergeten. Zit alweer een jaar of 8-9 aan de nuvaring en wil neits anders meer.
Ja, misschien een spiraaltje, maar die stap is me nog even te groot :).

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:56

Heb je de pil echt nodig? Ik bedoel: ben je sexueel actief? Zo ja, dan zou ik voor een ander conceptiemiddel gaan en zo nee, dan zou ik er helemaal mee stoppen. Al die hormonen is niet zo goed voor je lijf en je kunt zo weer beginnen als je een relatie krijgt.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:56

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:01

Ik slik de pil al 19 jaar, en ben zo rond de 5x de pil vergeten in al die jaren tijd. Het is bij mij een avondritueel. Makeup afhalen, wassen, tandenpoetsen en als laatste de pil. Ben daar altijd heel stipt in, want wil echt geen kinderen :D

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:02

Ik heb zelf lenzen, dus mijn strip ligt naast me lenzenbakje. Zo zie ik hem altijd liggen met me lenzen in doen. Zowel lenzen als de pil liggen ook op het plankje van de badkamer spiegel dus je oog valt er altijd wel op. En als je het eenmaal gewend bent merk je vaak wel dat je 'iets' vergeet als je de pil vergeet. En anders zie ik hem in de avond nog liggen. Maar als je er echt niet gewend aan raakt misschien toch maar eens kijken na wat anders?

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:05

Ik vergat hem ook steeds, daarbij had ik een vriend die 100 km verderop woonde dus even heen en weer rijden zat er ook niet in hahah.
Ik ben mede daarom over gegaan op de implanon. Ben er super tevreden mee!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:08

Ik had dit ook, tot ik hem sávonds in begon te nemen. Dan is het minder druk en nu vergeet ik hem niet meer! Zeker nu hij naast mn tandenborstel ligt.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:16

wow TS, 15 keer in 1 strip is wel écht heul veel :p Dan slik je hem maar 6 keer per maand? :O
Heb je (zoals hierboven ook al wordt genoemd) niet een ritueeltje wat je voor of na het slapen uitvoert? Make-up, eten, sleutels of zo iets? Dan kun je hem daar 'in' stoppen. Bijvoorbeeld in je broodtrommel stoppen als je hem altijd doordeweeks vergeet of iets in die richting?

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:18

Nuvaring idd, erg prettig ding qua tijd.
Ik kreeg er alleen een schimmelinfectie van :\

Siglos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:22

De pil 's avonds slikken inplaats van 's ochtends is ook fijner! In de bijsluiter staat dat je de pil op een zelfde tijdstip moet innemen (moet niet , maar wel aan te raden) en anders mag het verschil tot 10 uur zijn zeg maar. Dus als je hem 's avonds dan vergeet, en je slaapt bijvoorbeeld 6-8 uur dan kan je hem gewoon 's ochtends nemen zonder enkele risico's! Als je hem 's ochtends neemt en je bent heel lang weg kom je daar al weer mee in de knoop. En wanneer je er aan gewend bent hem 's avonds te slikken, mis je vanzelf wat wanneer je in je bedje ligt en je denkt alles nog even over. 'S ochtends is vaak alles gehaast en vergeet je het sneller!

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:29

Siglos schreef:
De pil 's avonds slikken inplaats van 's ochtends is ook fijner! In de bijsluiter staat dat je de pil op een zelfde tijdstip moet innemen (moet niet , maar wel aan te raden) en anders mag het verschil tot 10 uur zijn zeg maar. Dus als je hem 's avonds dan vergeet, en je slaapt bijvoorbeeld 6-8 uur dan kan je hem gewoon 's ochtends nemen zonder enkele risico's! Als je hem 's ochtends neemt en je bent heel lang weg kom je daar al weer mee in de knoop. En wanneer je er aan gewend bent hem 's avonds te slikken, mis je vanzelf wat wanneer je in je bedje ligt en je denkt alles nog even over. 'S ochtends is vaak alles gehaast en vergeet je het sneller!

Ik slik hem daarom juist net andersom :')
Als ik slaap (en ik slaap meestal 8 uur of (veel) langer) dan kan ik er niet aan denken, maar als ik opsta en vervolgens halverwege denk chips mn pil vergeten, kan ik gelijk zodra ik thuis kom hem nog innemen ;) ipv er overheen te slapen..